Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 apr 2025 21:54

Antwoord op onderwerp  [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Hoe rijdt een Boxster 2.5 ? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
‘64 Kever
Bericht 
Peter, mooi bewoord, denk dat je het exact goed zegt! :thumleft:

14 jan 2008 23:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 cabrio ex-996 cabrio ex-996 turbo ex-Cayenne S ex-Panamera S 993 cabrio Haarlem
Bericht 
Emotie emotie....er zit in mijn 996 Turbo ook betrekkelijk weinig emotie. Iedereen die in een Opel Astra rijdt kan prima ook in mijn auto rijden. In mijn 993 destijds trouwens ook, zolang ze maar niet het gaspedaal vloerden.

Toen ik voor het eerst in een 996 stapte na 2 jaar en 80k een 993 werd ik blij. Een 993 is eigenlijk gewoon een log ding in vergelijking met hoe een 996 aanvoelt en een Boxster rijdt beduidend fijner dan een 964 en zelfs een 993. Ik vind het wel een beetje een "dunne"auto standaard. Maar dat vind ik ook van een 993 met 16" of een 996 met 17". Een mooi gepimpte Boxster kan er verdraaid lekker uitzien.

Als we zo doorgaan over luchtgekoeld of niet luchtgekoeld en weet ik veel allemaal voor onzin, dan hadden we misschien lekker in T-Fords moeten blijven rijden. Dat is pas beleving. Dat is pas emotie. :?

Heren, en dame het heet vooruitgang. Blijven jullie maar lekker in je luchtgekoeldedingen rijden, dan rij ik lekker over een jaar of tien in een 998 of een 999 ofzo. Wat kan mij het schelen, zolang i maar beter is dan een mijn vorige auto!

Viva de Boxster. Jammer alleen dat die zo verdomde traag is.

14 jan 2008 23:39
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Tsja.. als de boxster net zo snel was als een turbo zou dat enorm slecht zijn voor het marktaandeel turbo's denk ik... hetzelfde geldt voor een 911 vs. boxster

15 jan 2008 0:23
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
$TEEF schreef:
lindemans, de les die we hebben kunnen leren van al dit moois is;

hou je 911 maar gooi er een setje bilstein competition onder met dikke stabi's en torsie's en je bent voor 8 K helemaal klaar !

het is dus maar net wat je zoekt...lijkt me dat je je 911 nog wel even gaat koesteren....

Steef

Helemaal de spijker op de kop (behalve die 8K dan).

15 jan 2008 1:35
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
dat kost ook geen 8K ;)

15 jan 2008 1:36
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Leonardo schreef:
@ John
Dat zie je niet vaak, iemand die zelf zo'n 911 beauty rijdt (wauw) die toch positief is over de Boxster... Zeldzaam, maar wel heel leuk....!!! :cheers:

Is normaal toch....ik ben gek op alles wat van Porsche is, en waardeer ieder model.....

Laatst op de NPC Antikerstverveling reed er een lid zijn 1990er 964 in de puinpoeier.......

Mensen van een andere Porsche Club uit Holland zeiden mmmmwwwwahhh das toch maar een oudje....kan ik giftig om worden, de eigenaar van die 964 heeft er bijzonder veel harinkjes voor moeten verkopen en is er trotser op als een eigenaar van een Cgt....

enfin de Boxster

Ik vind het een super auto....mooie lijn (de nieuwe modellen kunnen mij echt bekoren) en een perfecte cabrio......

Laatst een lekker blokkie geblazen in een Splinternieuwe Boxster S, tuurlijk is het wat rechtuit explosie niet te vergelijken met een GT3 of 911 turbo, maar wat reed deze Boxster zalig, en der zat ook een lekker geluidje in

Deze dus:
Afbeelding
Staat bij een off. dealer in het Haagse

Maar wegrijden of je er al jaren in had gereden............ 1 nadeel is dat ik er met mijn lange poten niet echt lekker in zit.....echt jammer

Ook op de circuitevenementen moet ik altijd (ligt ook aan mijn schijtgedrag met rijden) opzij voor de Boxsters...en maakt niet uit welke, een van de eerste serie of de 2007 modellen....

Tuurlijk op het rechte eind en met uitremmen pak ik ze, maar zodra er een bocht opdoemt ben ik weg, en verdwijnen ze uit zicht.......
Voor de kenners....vooral het scheivlak en de paar bochten erna knallen die Boxsters :oops: :oops: me er finaal uit....

Ook op de evenementen met wat bochtige polderwegen plakken ze aan me kont.....vooral met deze Boxster.....van een maatje uit Arnhem moet ik altijd oppassen...

Afbeelding

Mijn vrouw reed is met hem mee (tuurlijk sloofde die zich uit :lol: ) maar was ook onder de indruk van wat zo'n kar kon...

Verder is smaak-styling-imago-wel of geen cabrio-aantal zitplaatsen- motor beleving-hoe kijkt de buurman er tegen etc. etc. ook een overweging.

Mijn idee...zouden de kids de deur uit zijn en ik later wat gekrompen zijn door de leeftijd...ik toch wel is serieus naar een boxster ga kijken...

Oja scheelt btw ook nog een berg geld met een 911

15 jan 2008 16:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster, Alfa Spider, Mini cooper S '99 (pré BMW)
Barendrecht
Bericht 
kijk John, zo hoor ik het graag. Dat mensen een 964 afdoen als oudje, daar zou ik ook gek van worden. Er zijn mensen die harder moeten werken en sparen om een 3.2 te kunnen kopen en rijden, en mensen die met hun maandelijkse spaarrente een GT3 RS kopen. Die laatste groep heeft makkelijk jippie. Ik zou ook ziek worden als ik 5k schade rij op een circuit. Daarom op de kerstverveling pas aan het einde op een droog circuit gereden, en nog rustig aan ook.........maar godzijdank geen schade

15 jan 2008 18:40
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
En daarnaast zijn er mensen die best een 'nieuwer' model kunnen betalen, maar de 964 gewoon het einde vinden. :wink: En dus vreselijk ziek zijn als hun favoriete speeltje schade zou hebben.

15 jan 2008 18:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Inderdaad Alleh zolang het maar lekker rijdt. Mijn ervaring is tegenovergestelde van jou. Had mijn 993turbo willen omruilen voor 996turbo maar na een proefrit van 3 uur wist ik het : niet doen. Ik miste HET geuid. 996 reed soepeler maar was bijna een mercedes. En toen ik na de proefrit 4 mensen rond mijn polarzilvere 993tt bewonderend zag kijken was ik helemaal zeker : zo'n beauty nooit wegdoen. De profielschetsen ( vraag 6 je droomauto) van de forumrakkers (rubriek : even voorstellen) blijven mijn overtuiging bevestigen. Dus voor mij moet de vooruitgang toch iets anders in petto hebben dan een 996turbo. Later misschien eens een 997turbo uitproberen.

15 jan 2008 21:01
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 84 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4