Auteur |
Bericht |
Stijn van Kooten
|
 Ik ben er van overtuigd dat ik laatst ergens, meen op het www gelezen had dat de 997 1530 kg woog?!?!?! Zoals jij zeg valt het me ontzettend mee!
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
11 dec 2008 23:13 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Aangezien ik zelf ook in dit budget area zit/zat, alle genoemde Porsches op een moment wel heb overwogen (of gehad) en een 550 Spyder niet met een strak gezicht kan aanraden voor dagelijks gebruik zou ik voor het genoemde budget absoluut gaan voor een Boxster S (moderne techniek, vermogen, cabrio, minste consessies naar mijn bescheiden mening.......... O en ga dan gelijk voor een Tip while your at it). Voor dagelijks gebruik rijd ik Audi trouwens 
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 dec 2008 0:22 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Bijval , straks gaan we vertellen dat een transsexueel een echte vrouw is 
_________________________________________ Timeless objects
|
12 dec 2008 8:35 |
|
 |
TheHuge
993 4S - 991 4SEindhoven
|
Tja, als je op je 27e om het jaar a 2 jaar een stap vooruit wilt doen qua auto's, waar eindigt het dan? Ik vind een RS4 ook vetter, bruuter en mooier, maar aangezien ik door een zakelijke groei, niet meer alles in de RS4 kreeg, rij ik nu met een hele grote glimlach in die lelijke Q7 rond.. en staat er volgend jaar misschien wel een nieuwe RS6 .....
|
12 dec 2008 9:48 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
niet jippie bedoeld hoor, maar ik heb er tenminste een. en sportwagens moeten snel en licht zijn, niet voorzien van teveel luxe en allerlei electronica om slechte chauffeurs te beschermen. cf lotus, tvr. vin ik.
_________________________________________ oud is beter
|
12 dec 2008 10:02 |
|
 |
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
is jou mening en je goed recht hoor.. 
|
12 dec 2008 10:10 |
|
 |
Stijn van Kooten
|
Dat is beter 
_________________________________________ Schilder nodig? -> http://www.destudentschilders.nl
|
12 dec 2008 10:36 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Klinkt natuurlijk fantastisch ....lotus 4 cilinders , TVR als je deurklink kan vinden en er geen knoppen zijn afgevallen of het raam niet meer omhoog gaat .....waarom rij jij een Porsche vraag ik me dan af

_________________________________________ Timeless objects
|
12 dec 2008 12:16 |
|
 |
amandus
Timeless
|
OOOoooooHHHHhhhhhh da is ht , thnx gast 
_________________________________________ Timeless objects
|
12 dec 2008 12:50 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk alleen dat hier een discussie ontstaat door verschil van idee van sportief/race.
een 996 en 997 zijn ook sport auto's
het gewicht van e 996 of 997 vind ik niet echt hoog, neem mijn 964.C4 1414 kg met 250 pk.
dan zijn de nieuwere modellen toch sportiever kwa pk per kg.
aan de andere kant een oudere porsche of modernere zonder computer gestuurde hulpjes komt misschien wat meer race achtig over en zou je eerder het rijders gevoel bestempelen.
elke 911 (want daar ging het hier over) is naar mijn idee een sporieve auto zeker in de tijd dat ze gebouwd zijn.
EN NOU WEER LIEF DOEN TEGEN ELKAAR
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 dec 2008 13:08 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Gaan we doen Rob , dank voor de onderbouwing .
Laatste opmerking , gelukkig kunnen de compu spulletjes uit gezet worden , echter deze zijn wel zo mooi afgestelt dat het bijna nooit hoeft 
_________________________________________ Timeless objects
|
12 dec 2008 13:18 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik zou wel kunnen leven met die moderne techniek, de kans dat het mij tegen werkt is 0 denk ik,
ik dacht, nee ik wist het vroeger zeker, dat ik net zo als schumacher reed,
alleen nu ben ik er wel achter dat dat niet helemaal klopt.
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 dec 2008 13:40 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
Ik onderstreep je verhaal volledig. Vooral dat het gezellig moet blijven.
Verbaas me overigens wel over het gewicht van je 964. Had ik niet gedacht ondanks 4wd. Maar zal je ongetwijfeld niet een gebrek aan sportiviteit geven natuurlijk 
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
12 dec 2008 13:43 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Het mooie van een moderne 911 met al zijn computers en electronica is dat je het ook UIT kan zetten. 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 dec 2008 13:58 |
|
 |
rob964.c4
964.c4assendelft
|
 des te knapper dat ze nog zo hard meelopen met de 996jes
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
12 dec 2008 15:06 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
maak je toch niet zo dik gast. ieder zijn meug. ik hou van ouderwetse lichte snelle rijderswagens, jij van die nieuwe meuk. jij kan je kont verwarmen, ik niet. no problemo. 
_________________________________________ oud is beter
|
12 dec 2008 15:08 |
|
 |
amandus
Timeless
|
Stoelverwarming kan je ook naderhand inbouwen

_________________________________________ Timeless objects
|
12 dec 2008 15:11 |
|
 |
ASW
718 Spyder
|
Inderdaad zeg want in principe is dat op papier niet zo.
Hoewel 996 mijn eerste P is ben ik een grote fan van 964/993, vooral de Turbo's natuurlijk
_________________________________________ Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!
|
12 dec 2008 15:14 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
:twisted:
Heel goed! Msch zelfs een "S-je"?
_________________________________________ oud is beter
|
12 dec 2008 15:37 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
ik dacht niet dat je het zou merken scheetje 
_________________________________________ oud is beter
|
12 dec 2008 16:14 |
|
 |
Wouter
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.Haarlem
|
Mijn 550 heeft zelfs stoelverwarming.....
_________________________________________ It's pronounced PORSCH-UH
There are no old Porsches, only new owners.
|
12 dec 2008 16:42 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Wat doe je dan in een 911, behoudens en aantal speciale derivaten (RS, GT3) is een 911 nooit als hardcore sportwagen bedoeld. Weet je nog, een golftas moest in het vooronder passen. Het is juiste de combinatie van dagelijkse inzetbaarheid en sportwageneigenschappen die de wagen zo bijzonder maken. En een Lotus of TVR, dat kan je niet menen, volkomen onvergelijkbaar met een 911, en dat hoeven we het niet eens te hebben over de beroemde bouwkwaliteit . En trouwens, Lotus, veel te zwaar, een donkervoort dat is een echte sportwagen 
|
12 dec 2008 17:21 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ach wat is je definitie van "sportwagen". Volgende Van Dale is een sportwagen een "bijzonder snelle auto". Ik vind m'n 911 best bijzonder snel. 
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
12 dec 2008 17:37 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Een beetje Golf Diesel is tegenwoordig net zo bijzonder snel als veel oudere 911-s op dit forum....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
12 dec 2008 17:44 |
|
 |
MarkS
ex 991.2 Carrera GTS (2018)
ex 993 turbo (1998)
ex 993 Carrera 2 (1994)
ex 3.2 Carrera (1986)
|
Ik heb ook een 3.2 gereden en nu een 993 maar ik ben die Golf dieseltjes van jou nog niet tegengekomen. Misschien moet je het gas wat dieper intrappen. Knappe Golf diesel die hem dan bijhoudt.
_________________________________________ Porsche, there is no substitute!
|
12 dec 2008 17:50 |
|
|