Auteur |
Bericht |
Jorn
Friesland
|
Gaaf ding zeg... alleen is het er eentje waarbij je een beetje ''voor jippie'' staat als hij standaard rijdt (zeg maar 50)
_________________________________________ Porsche. There is no substitute
Sideways is also forwards
|
20 dec 2008 19:09 |
|
|
John
Cayenne
|
Daar hebben we weer meneer gast voor om dat op te lossen
|
20 dec 2008 19:13 |
|
|
Jorn
Friesland
|
Hij mag blij zijn met zoon vader dan, mijn ouders vinden het maar niks dat opvoeren...
_________________________________________ Porsche. There is no substitute
Sideways is also forwards
|
20 dec 2008 19:14 |
|
|
John
Cayenne
|
Die van mijn wisten het ook niet dat mijn Zundapppie vet hard ging, maar aangezien ik het zelf ook leuk vind, en de nieuwe schakelbrommers goede remmen etc. hebben vertouw ik er op, want anders doen ze het toch stiekem...
|
20 dec 2008 19:24 |
|
|
Marcel B.
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
|
_________________________________________ Vrijheid zonder wijsheid is losbandigheid
|
10 feb 2009 20:09 |
|
|
John
Cayenne
|
|
10 feb 2009 21:28 |
|
|
Lydia
|
Ben zoekende voor een Allrisk verzekering voor de scooter van mijn dochter: tussen de 500 en 900 euro per jaar ...
|
10 feb 2009 21:31 |
|
|
Patrick
|
Op jouw naam zetten scheelt een hoop.
Tot er wat gebeurt..............
|
10 feb 2009 22:15 |
|
|
Lydia
|
Patrick, daar had ik natuurlijk allang aan gedacht. Maar dan kun je je niet zo goed niet verzekeren. Als Lucinda een ongeluk krijgt betaalt de verzekering niets en bij eventuele diefstal ook niet ...
Dank je Marcel. Ik ga effe checken bij Univé.
Rengeeeeeeerrrrrr
|
10 feb 2009 22:18 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Lydia,
ANWB (is volgens mij Unigarant, moet je proberen als je geen lid bent), mijn zoon van 16 had ook een Aerox 240 WA+diefstal. All risk wel duurder of Hema ff checken maar is alleen volgens mij goedkoper als je ouder bent. Zou het niet riskeren op jouw naam te zetten, dan maar WA & diefstal, is het risico beter te overzien
|
10 feb 2009 22:29 |
|
|
Lydia
|
Deze snap ik even niet ...
Ik ben lid van de ANWB (stel je voor dat je als vrouw met pech komt te staan ) dus ik zal straks op hun site kijken.
Hema heb ik geprobeerd, daar kwam ik het duurst voor haar uit, bijna € 900!!!
|
10 feb 2009 22:35 |
|
|
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
ANWB leden betalen hetzelfde als dat je het via Unigarant rechtstreeks doet (anders is het via de ANWB site duurder voor niet leden), voordeel is dat als er wat is,de ANWB je belangen kan behartigen
|
10 feb 2009 22:40 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
Lydia, kijk een bij de Hema, een hoop van mijn klanten zijn daar gunstig verzekerd.
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
10 feb 2009 22:40 |
|
|
henzel
Boxster Dodge ram 1500 4x4 Buick Riviera boattail mercedes 280 se w126
|
sorry, had je al geprobeerd zie ik
_________________________________________ voor scooter of oldtimer onderdelen www.bikescooterparts.com
|
10 feb 2009 22:41 |
|
|
Patrick
|
Mijn zus heeft hem op de naam van haar man gezet ipv dochter.
Op het moment dat er wat gebeurt als er iemand van 16 op zit krijgen ze alleen een naheffing over de premie zeggen ze. Diefstal lijkt me geen probleem want dan is er geen bestuurder dus geen leeftijdsbeperking.
|
10 feb 2009 22:42 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Riepen jullie????
Had dit draadje compleet gemist
Die AR verzekeringen zijn zo idioot duur door de diefstalrisico's.
Stel, je hebt hem 2 jaar, dan betaal je 2e hands aanschafwaarde van de brommert in de premie al meer dan terug als ie op dat moment gejat wordt Lekker handig van die verzekeraars toch??
Mijn motto? Kun je het risico zelf dragen, dan dat risico NIET verzekeren
Alleen WA derhalve??? Daar is Unigarant (=ANWB, nou en??) imo de goedkoopste.....maar wel mindestens een 4 sterren ART slot
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
Laatst bijgewerkt door Reñger op 10 feb 2009 22:53, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 feb 2009 22:49 |
|
|
Reñger
911 3.2 Targa 1987Oosterhout (NB)
|
Marcel, misschien wel een idee om een mantelpolis voor PFleden and kids in het leven te roepen, via GEENRECLAMEparts.nl
_________________________________________ PF rakkertjes fietsje nodig? http://www.byxx.nl Grote PF rakkers ook? http://www.bigbyxx.nl
|
10 feb 2009 22:59 |
|
|
Lydia
|
Ik had vandaag een adviseur hier ivm wat financiële vraagstukken. Hij heeft gelukkig meer verstand van verzekeren
En deze meneer vertelde me dat als de scooter op mijn naam staat en mijn dochter krijgt een ongeval, de verzekering niets uitkeert, aan beide partijen niet. Dat risico neem ik natuurlijk niet, is het niet waard.
Mijn dochter kan zowiezo dat risico niet dragen. Heeft 2 jaar voor de scooter gespaard ...
Die clausule is er juist om dat soor constructies te voorkomen.
Ze heeft al zo'n knetterduur slot die vereist is bij de verzekering. Niet dat ik de illusie heb dat dat ook maar iets zal helpen ...
|
10 feb 2009 23:32 |
|
|
Lydia
|
ANWB WA plus diefstal: € 672
|
11 feb 2009 0:08 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Dat is niet mis. Betaal ik bijna voor mijn 911....
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 feb 2009 0:12 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik begrijp nog steeds niet dat er mensen zijn die pas NA aanschaf van 'n fiets, brommer, scooter, auto etc. gaan informeren wat 'n verzekering zou kosten
Voor 'n GT3 zou ik het dubbele moeten betalen, dan wat ik nu voor de 4S betaal ... nog maar te zwijgen over 'n alarm klasse V verplichting
Affijn, terug naar Scooter Bob & Bobbette ..
.. en de biker wanabees niet vergeten
|
11 feb 2009 0:15 |
|
|
Lydia
|
Omdat je van te voren niet weet wat voor scooter het wordt.
En omdat het er een 16-jarige er niet van weerhoudt om een scooter te kopen of te gaan rijden.
Dat het geld kost wist ik allang. Vraag alleen of iemand een goede tip heeft ivm een gunstig tarief. Er zitten hier een paar mannen op het Forum die daar meer verstand van hebben dan ik. Dat is zo leuk aan het Forum; dat je dat kunt vragen!
|
11 feb 2009 0:19 |
|
|
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Tja. Dat zijn dezelfde mensen die over een hoop andere dingen ook niet nadenken. En dan op TV staan te schreeuwen dat ze zijn genaaid.
_________________________________________ 'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'
|
11 feb 2009 0:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. vind ik geen excuus - of wordt zo'n scooter zonder verder te kijken gekocht .... rijden zonder verzekering kan niet --- en ook daar moet 'n 16 jarige zich maar al te bewust van kunnen zijn Denk naast het gunstige tarief ook aan de (gunstige?) voorwaarden
... geen idee ... maar die indruk wekken ze in iedergeval wel
|
11 feb 2009 0:25 |
|
|
Lydia
|
Goh, niets te doen Olaf?
... meer dan genoeg
Waar schrijf ik dat ik me tot nu toe niet in een verzekering verdiept heb? Dat heb ik wel. Vandaar dat ik ook al wist dat het geen zin heeft om de scooter op mijn naam te verzekeren! Ik schrijf ook nergens dat ze zonder verzekering gaat rijden. Als je GOED leest zie je zelfs dat ik schrijf dat ik (maar ook zij) het risico niet neem! Als er iemand verantwoordingsbewust is, ben ik het wel! Het afsluiten en betalen van een verzekering zal een 16-jarige niet weerhouden op een scooter te rijden!
Waarom denk je dat ik die vraag hier gesteld heb? Zou ik nou klakkeloos bij de verzekering om de hoek iets afgesloten hebben, ja. Maar ik vraag hier juist naar ervaringen van forummers en mensen die dagelijks met scooters bezig zijn. Volgens mij probeer ik daar juist mee te voorkomen dat ik genaaid word, zoals jij dat noemt.
Laatst bijgewerkt door Lydia op 11 feb 2009 0:50, in totaal 3 keer bewerkt.
|
11 feb 2009 0:47 |
|
|