Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 16:21

Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Kilometerprijs? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Kilometerprijs?
dan weten ze ook waar ik ben. thuis op de oprit want dan start hij niet :^: :wink:

18 nov 2009 11:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Alleen weten ze dan niet of de accu er wel of niet in zit :mrgreen:

18 nov 2009 12:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veghel
wo 18 nov 2009, 20:19 | 42 reacties | lees voor TELEVAAG:

Kritiek Raad van State op kilometerheffing DEN HAAG -

De Raad van State heeft dit voorjaar kritiek geleverd op het voorstel van het kabinet voor de invoering van een kilometerheffing.

Dat blijkt uit het deze week door de raad geopenbaarde advies. Afgelopen vrijdag stelde het kabinet de tarieven vast en stuurde het wetsvoorstel naar de Tweede Kamer. Uit het advies van de Raad van State blijkt dat er zulke grote aarzelingen waren dat het kabinet volgens de raad het voorstel beter nog eens zou kunnen bekijken.

Kritiek is er onder meer op de op satelliettechniek gebaseerde heffing en de betrouwbaarheid ervan. Volgens de raad ademde het voorstel een „sfeer van onfeilbaarheid van de techniek” die niet onmiddellijk gedeeld wordt. Ook zijn er vraagtekens gezet bij consequenties van de keuze om de opbrengsten van de kilometerheffing enkel te besteden aan infrastructuur.

Na het advies in het voorjaar heeft de raad ook kort geleden nog het voorstel over de tarieven bekeken. Volgens de raad is er meer informatie nodig over hoe de tarieven precies tot stand komen.

Gaat net zo als het Europees referendum :pukel: :puker:

18 nov 2009 22:30
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Geweldig comment op www.spitsnieuws.nl.

Spitsnieuws.nl schreef:
Geachte Overheid,
Ik wil graag iets aan Uwe Alwetendheid kwijt:
Ik voel mij sinds geruime tijd als burger misbruikt door U.
U heeft mij gedwongen om mezelf te kunnen identificeren aan U.
U laat mij werken voor Uw inkomsten.
U filmt en stalkt mij op de openbare weg.
U heeft mijn vingerafdrukken en persoongegevens geplaatst op een RFID-chip in een paspoort.
U heeft mijn overgewicht en bezoekjes aan mijn psychiater voor mijn alu-hoedjes-syndroom geregistreerd in het Elektronisch Patienten Dossier.
U heeft de cupmaat van de borsten van mijn puberende dochter laten prijken in een grafiekje van het Elektronisch Kind Dossier.
U tapt mijn telefoon stelselmatig af.
U filmt en stalkt mij op de openbare weg.
U bewaart en monitort mijn internet en e-mail verkeer.
U heeft inzage in al mijn betalingsverkeer.
En nu wilt u het plekje waar ik met mijn gezin mij vrijelijk in kan voortbewegen voorzien van een elektronische enkelband.
U zegt dat deze maatregelen nodig zijn voor mijn eigen veiligheid want:
U probeert mij bang te maken voor een griepje.
U probeert mij bang te maken voor terrorisme en aanslagen.
U probeert mij bang te maken voor criminaliteit.
U probeert mij bang te maken voor overstromingen en klimaatveranderingen.
U probeert mij bang te maken voor fincanciele catastrofes
Geachte overheid, U mag mijn handje nu wel loslaten, want ik ben niet meer bang voor de risisco's van bovenstaande fictie.
Ik ben namelijk oud en wijs genoeg.
Het grootste risico en het enige waar ik bang voor ben en waar ik mij niet tegen kan beschermen, dat bent U.
Ik voel mij niet meer veilig bij U.
Maar misschien heeft u hier binnenkort wel een prikje voor zodat ik daar ook geen last meer van heb.

19 nov 2009 0:24
Profiel WWW
‘64 Kever
Geweldig antwoord, en ongelooflijk niet waar. Een maandje of wat geleden vloog er iemand hier in de buurt van de snelweg af, een tunnelbak in.

"Het commentaar" van de bevolking was dat Rijkswaterstaat de weg onveilig gemaakt had, dat er geen vangrail was, dat de staat dat moest oplossen en ga zo maar verder. Het alternatief zou natuurlijk kunnen zijn, dat je niet met 150 een bocht in moet gaan waar 70 bij staat (als je de situatie niet voldoende kent), om vervolgens 400 meter VOOR die tunnelbak van de weg af te schieten, waar inderdaad geen vangrail staat.

Met andere woorden, op het moment dat mensen niet meer zeuren dat de overheid dingen moet aanpassen, waar "we" zelf verantwoordelijk voor zouden kunnen dragen, denk ik dat bovenstaande commentaar onzin is :cheesy:

19 nov 2009 12:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Rodger that! schreef:

Kritiek is er onder meer op de op satelliettechniek gebaseerde heffing en de betrouwbaarheid ervan.

Volgens mij vergeet iedereen dat het "GPS" een Amerikaans militair systeem is dat naar believen aan of uit kan worden gezet door de amerikaanse overheid, ook de
nauwkeurigheid van het systeem kan worden aangepast. b.v ten tijde van een militair conflict.

Pas in 2013 staat de GPS variant van europa in de planning (Galileo), lijkt mij heel sterk dat men de geplande "kastjes" laat werken op Galileo, het bestaat immers nog niet.

20 nov 2009 1:06
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4