Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 17:26

Antwoord op onderwerp  [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Projectleider
Bericht Re: Porsche 993 behandeling van lak met 5 jaar garantie
Als ik het zo eens lees, is dit weer een middeltje wat in dezelfde hoek als waxguard van cartec. geplaatst kan worden.
en waar nog vele tegenhangers van zijn. protec enz enz..

Leuk spul, maar geen wondermiddelen. ook het middel wat hier dan gepromoot wordt.

wel merk/middel je gebruikt is meer afhankelijk van de verkoper, waar heb je als consument een klik mee....wie je vriend is... :mrgreen: :shock:

02 feb 2014 12:48
Profiel
Moderator
PF #57
horn schreef:
gaat weer lekker hier.

Prima. Laten we ieder in zijn waarde laten en op objectieve wijze over argumenten etc praten. Je hoeft het er niet mee eens te zijn, maar dat betekent niet dat het andere verhaal bullshit is. Ik koop gewoon shampoo van de Action en poets zo af en toe met twee emmers (van de Action) en wat doeken (van de Action) de auto's. Zijn niet perfect schoon daarna, blijven niet 100 jaar schoon maar zijn schoner dan de wasstraat en ik ben weer een paar uur van de straat.

Ieder doet wat hij leuk (en belangrijk) vindt met de spullen waar hij in gelooft en die hij zich kan/wil veroorloven. Prima toch?

02 feb 2014 12:57
Profiel
PorscheForum Junkie
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Mijn bijdragen in dit topic zijn geheel objectief, het enige wat ik deel is mijn kennis op het gebied van autolakken. Ben niet meer werkzaam in deze branche, dus kan eerlijk advies geven.

En als ik iets beweer waarvan jij 100% zeker weet dat het bullshit is hoor ik het graag van je, dat zou mij alleen maar helpen.

02 feb 2014 13:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Carrera
Ik gebruik Dasty vd Wibra....om de remklauwen/kleppendeksels/carter schoon te maken....en zo ben ik ook een paar van straat.... :mrgreen:

02 feb 2014 13:20
Profiel
PorscheForum Junkie
Kijk uit met Dasty, ik had zo'n fles in een stalen kast gezet met wat restdruppels aan de onderkant van de fles. Het lak van de kast is op die plek volledig weggevreten :!:

02 feb 2014 13:25
Profiel
911 3.2 Carrera
Tja, flink naspoelen met de tuinslang.... :thumleft:

02 feb 2014 13:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Frans D schreef:
Vind het wat tenenkrommend wat ik hier lees...
Een auto wassen en afdrogen met dezelfde doek/zeem?
Mij lijkt dat voordat je überhaupt coatings gaat aanbrengen, je eerst het beste kan leren, hoe je een wagen op de juiste manier detailed.
Niet met de juiste materialen en op de juiste manier wassen en drogen kan leiden tot extra krassen.
Verder zal je als je een coating gaat aanbrengen, dit op een zuivere en krasvrije lak moeten doen.
Dus geen wax meer aanwezig (want dan ligt de coating op de wax) en de wagen polijsten, zodat deze krasvrij is voordat de coating aangebracht wordt.

Wat betreft dat in de lak en op de lak.
Een micron is een duizendste mm en je kan geen lakdikte toename krijgen van 0.007mm (7 micron) als het middel in de lak gaat zitten.
Sowieso krijg je bij een coating gewoon een hechting aan de lak.

Kortom ik zet veel vraagtekens bij hoe de behandeling uitgevoerd wordt en bij de uitleg hoe het allemaal werkt.

+1 en het commercie-gehalte ligt er wel heel dik bovenop. Ben met name benieuwd naar het 7 micron verhaal want als ik met de rotary op mijn testpaneel aan het polijsten ga met een zeer grof polijstmiddel dan meet ik hooguit een afname van 2 micron. De genoemde 7 micron is dan ook heel veel in mijn ogen.

02 feb 2014 14:39
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Elferhenkie2 schreef:
Mijn bijdragen in dit topic zijn geheel objectief, het enige wat ik deel is mijn kennis op het gebied van autolakken. Ben niet meer werkzaam in deze branche, dus kan eerlijk advies geven.

En als ik iets beweer waarvan jij 100% zeker weet dat het bullshit is hoor ik het graag van je, dat zou mij alleen maar helpen.

Beste Henk. Soms, heel soms, richt ik mijn posts tot meerdere mensen hier dan tot jou alleen persoonlijk in je eentje... :idea:

02 feb 2014 16:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Klopt, maar ik kan alleen voor mezelf antwoorden.... :wink:

Maar denk dat Rijn en Porschefabian ook objectief antwoord geven hoor. (hebben beide ook lakkennis volgens mij)

02 feb 2014 17:07
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Richard schreef:
ALS IE MAAR GLIMT EN BESCHERMING HEEFT :cheers:

Proberen ze hier een normale discussie te hebben, kom jij weer met schunnige opmerkingen... :mrgreen:

02 feb 2014 17:16
Profiel
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Mooi, we hebben veel positieve en wat minder positieve "leute" in ons midden. Wie er gelijk heeft zal mij een worst zijn, ik ben tot nu toe heeeeeel tevreden en dat was waarschijnlijk ook de bedoeling. Als er mensen zijn die wel hun auto durven te behandelen wil ik wel de ruimte beschikbaar stellen en een dag plannen, vermoedelijk voor maximaal 8 auto`s waarvan er 1 als testauto zal kunnen fungeren. Een ieder kan het namelijk heel makkelijk zelf doen mits je ff weet hoe toch. :cheers: Eind maart cq de maand april zijn er nog wel weekenden die ik vrij zal kunnen zijn, stuur maar een pb voor de geïnteresseerden en ik ga verzamelen. :thumleft:
Discussie over wat goed en niet goed zal zijn ga ik hier niet meer aan, ik hou van gezelligheid. :drive:

03 feb 2014 15:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
Hans mag je ook alleen komen kijken. Lijkt mij wel interessant .
En een bakkie koffie drinken.

03 feb 2014 20:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Valkenburg aan de Geul (Lb)
Wat een discussie met appels en peren erin verwerkt.....wel leuk, morgen even tijd voor maken om wat dingen hier te onderbouwen die redelijk scheef gaan ;)

03 feb 2014 22:16
Profiel WWW
964 c2
Den Haag
Ga je de dingen die scheef gaan onderbouwen? :wink:

Ik vind 't wel interessant, en als mensen t willen proberen, laat ze dan lekker.
Ik houd 't lekker bij m'n wookiepoot.

03 feb 2014 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
....als er over 'poetsproducten' kromme vergelijkingen gemaakt mogen worden, mag dat ook met zinsverbanden ;)

Maar buiten het feit dat ieder zijn voorkeuren heeft, er nooit één merk het beste is en foto's vergelijken (en maken) lastig en gevaarlijk blijft, staat er hier zo veel gebakken lucht dat het een tijdje gaat kosten eer hier de nekharen weer in normale positie liggen..

03 feb 2014 22:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
In het verleden hier al vaker gediscussieerd en op een gegeven moment beetje verwaterd......jullie hebben immers een héééle lange adem, en Bart's handjes moeten niet enkel tikken maar vooral wapperen, anders belt aan het eind van de maand de bank boos op :mrgreen: Richard contacteerde me laatst om weer een beurtje in te plannen en verwees naar dit topic. "Wat ik er van vond" en "wat handig voor zijn 911 was". Allereerst:

* Iedereen moet echt doen wat ie zelf wil :mrgreen:
* Foto's zeggen he-le-maal niks.....ook niet de foto's die ik maak of post.....het blijft moeilijk om een goed verschil vast te leggen. Meest duidelijke verschil, vind ik, krijg je nog altijd tijdens de werkzaamheden, dus een deel afplakken en dan een voor / na onder één belichting. Dan zie je vooral correctie van de lak, glans komt uiteindelijk pas als ie helemaal verfijnd en afgewerkt is. Maar dan heb je weer ander licht of een andere hoek. Blijft gewoon moeilijk.

In dit geval heb ik eigenlijk wel wat vragen over A-Glaze.....noem het domheid van mijn kant, maar die onduidelijkheden kunnen hopelijk door A-Glaze weggenomen worden? Een paar jaar geleden stond 'de vertegenwoordiger' namelijk ook hier op de stoep, en buiten de mooie uitvouwbare folder en het mooie verhaal vond ik het product (en daar gaat het toch immers om..) niet zo heel spannend en schaarde ik het naderhand in de categorie WaxOyl. Een paar zaken komen hier ook weer terug (zie ik overigens de multi-quote knop over het hoofd..?):

Citaat:
All Glaze.nl: Ik heb hem toch zelf nog even gewassen omdat ik dat voor mezelf de hele auto gezien en gevoeld heb.
Ik zeem de auto droog met de zelfde doek als waar ik hem mee heb gewassen en ik spoel heb ook niet af .
Op deze manier blijft de wax of bescherming die in je shampoo zit op de auto en het scheelt veel water

Lijkt me toch logisch dat een auto die voor behandeling komt eerst uitvoerig gewassen wordt om vuil te verwijderen? Al heeft de buurman hem gewassen en hier in de oprit gezet, stof heb je altijd, plus je wilt zeker zijn dat het toch echt goed schoon is en goed gedaan is? Maar buiten dat om.....de auto wordt gedroogd met dezelfde doek als waar deze mee gewassen wordt? Mij lijkt dat die zeiknat is....maar niet afspoelen? En het vuil dan wat los is gekomen van de wasbeurt? Maar goed, misschien met een no-rinse shampoo vol polymeren en een hoogpolige microvezeldoek...oke...maar de wax of sealant (en dan weet je nooit welke of wat erop zit) blijft zitten? Hoe kan de glaze dan succesvol penetreren in de poriën vraag ik me af?

Citaat:
Taxi Hans: Richard deze is niet te vergelijken die jij aangeeft smeer je op de lak en vormt een filmlaagje, die van mij trekt in de lak en vult alle poriën op (waaruit de lak bestaat) waardoor er een grotere bescherming voor lange tijd geboden wordt en vuil (haast) niet wordt opgenomen. ook tegen UV straling geeft dit een betere bescherming en de glans is uitstekend. de droogtijd is voor de beste werking 3 a 4 dagen, ondertussen kun je de auto gewoon gebruiken maar even niet wassen. ga je later wassen dan is alleen schoon lauw water voldoende en zeker geen sop gebruiken. (wel eerst het grove vuil het er af spuiten) :wink:
(de prijs is zeker een stuk lager dan het andere product en controle niet nodig.)

Fout Hans. Alhoewel, als je onder 'smeren' bedoelt dat deze ceramische coating verwerkbaar wordt gemaakt door in vloeibare toestand aan te brengen middels een minimaal 100ppi (dichtheid) pad, en waarna de drager verdampt om zo de werkzame stof op de lak achter te laten.....dan heb je gelijk. Ook dat deze een filmlaag achterlaat welke minimaal 12u met rust gelaten moet worden (self levelling) om zo egaal op te trekken en uit te harden. Tijdens dit proces mag de auto dan ook niet nat worden. Gelukkig kun je dit proces versnellen met een UV droger die het plaatwerk verwarmt en zo naar buiten toe droogt (à la spotrepair). Die laag, in dit geval als voorbeeld de Opti Coat PRO, legt ongeveer 1,5 - 2 micron OP de laklaag. Deze heeft een hogere krasbestendigheid dan lak / vernis en het mooiste......die is bestand tegen chemische middelen (bij normaal gebruik)! Dus tegen alcohol, ontvetters en agressieve shampoo's.

Maar waarom wordt een langere bescherming geboden door iets wat in de filmkanaaltjes (poriën) van de lak trekt? Tuurlijk, als glaze functie krijgt je hierdoor wel een versterking van de kleur en glans, en ik kan nog geloven dat vuil minder snel in de oneffenheden trekt, maar dit voorkomt niet dat vuil niet aan het oppervlak kan hechten en makkelijker schoon te maken valt. Of minder krasgevoeligheid. Volgens de site van A-glaze komt die beschermende functie juist door de polymeerfunctie van het product.....dus deeltjes die willen hechten aan de lak en volgens hun dan ook een flinterdun laagje achterlaten (iets wat volgens A-Glaze hier niet het geval is en bij 900km/h eraf zou gaan en de kracht juist is doordat 'de poets' 7mm in de lak gaat..). De illustratie op hun website laat ook zien dat er gewoon een laagje opkomt. Toch niet meer en niet minder dan een hybride product op polymeerbasis?

Quote: AGlaze Surface Sealant bonds to the surface of the substrate creating an ultra thin sub-micron barrier.
Bron: http://a-glaze-benelux.com/about/inform ... fications/

Citaat:
All Glaze.nl: Wat Hans al heeft gezegd A-GLAZE zit niet op je lak maar gaat ongeveer 7 micron in de lak( gaat er dus niet snel af als je 900 km/h gaat)
En een Clay bar zou ik nooit kunnen gebruiken ik krijg er rillingen van alleen bij het idee ook al werkt het super.

En dan toch nog even over het wassen Hans ik heb met de vertegenwoordiger ( a-glaze Benelux) gesproken en we willen eigenlijk toch dat je je Porsche gaat wassen met shampoo en die krijg je van mij .
Door het gebruik kan het zijn dat je langer plezier hebt van de behandeling. (tot maandag)

Waarom zou je een claybar niet succesvol en veilig kunnen gebruiken als je weet hoe je ermee moet werken? De clay is in alle uitvoeringen ALTIJD licht schurend door de stof waaruit deze vervaardigd is, maar daarom gebruik je juist een lubricant die wrijving mogelijk maakt. Dat is veel veiliger dan een niet goed gereinigde auto behandelen of polijsten......want waar denk je dat het vuil dan in gaat zitten? Juist, in de accessoire of polijstpad die je dan vervolgens ook over de lak beweegt. Dat is veel enger! Brrrr.

En natuurlijk wil die vertegenwoordiger dat je met zijn shampoo gaat wassen. Zoals Elferhenkie al zegt zal die boordevol polymeren zitten om die beading en sheeting op de lak te boosten (tijdelijk), net als hotwax dat ook doet in de wasstraat (tijdelijk). Ook dat is gewoon een polymeersluier :) Laten we de commercie maar even buiten schot.

Er bestaan geen wondermiddelen......ik heb ze helaas ook niet in de kast. Maar je kunt wel het kaf van het koren onderscheiden en niet zo maar in marketing verhaaltjes trappen. Ik zeg hiermee niet dat A-Glaze slecht is of niet glanst, maar sorry, ik geloof niet in meer jaren plannen van glans / bescherming en andere ge*le marketing uitspraken bij producten als deze.

04 feb 2014 18:31
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Oh ja.....foto'tje zonder spannende zonneschijn of glimmende muurtjes......gewoon in de schaduw en grauwe lucht glimmen ze ook hoor :wink:

Afbeelding

04 feb 2014 18:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
BartCCC schreef:
Er bestaan geen wondermiddelen......ik heb ze helaas ook niet in de kast. Maar je kunt wel het kaf van het koren scheiden en niet zo maar in marketing verhaaltjes trappen. Ik zeg hiermee niet dat A-Glaze slecht is of niet glanst, maar sorry, ik geloof niet in meer jaren plannen van glans / bescherming en andere ge*le marketing uitspraken bij producten als deze.

:thumleft:

In het geheel trouwens een verhaal waar ik mij grotendeels in kan vinden.

04 feb 2014 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Zonder de uitvoerige technische uitleg, kwam ik eerder al op dezelfde conclusie... :mrgreen:

04 feb 2014 19:53
Profiel
M140i
:thumleft: :popcorn:

04 feb 2014 20:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Dus eigenlijk willen jullie zeggen dat ik het hele relaas voor niks heb neergezet........thanks guys......ik had ook lekker met een biertje lui op de bank kunnen zitten :mrgreen:

05 feb 2014 12:44
Profiel WWW
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
Leuk, poets topic met wondermiddel.... :popcorn:

05 feb 2014 12:59
Profiel WWW
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
BartCCC schreef:
Dus eigenlijk willen jullie zeggen dat ik het hele relaas voor niks heb neergezet........thanks guys......ik had ook lekker met een biertje lui op de bank kunnen zitten :mrgreen:

een goede raad dus voor de volgende keer, proost en laat ik nu nog steeds, ongeacht het over en weer gezeur van enkele, bijzonder tevreden te zijn over mijn glimmend gebakje :ba:

05 feb 2014 13:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Taxi Hans schreef:
laat ik nu nog steeds, ongeacht het over en weer gezeur van enkele, bijzonder tevreden te zijn over mijn glimmend gebakje :ba:

Zou ook niet best zijn, het spul zit er amper 10 dagen op :? :?

:wink:

05 feb 2014 13:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Cayenne S
ZO-Brabant
Duidelijk verhaal Bart!

En toch vind ik het commercieel knap weggezet waardoor bv zeer veel mensen nog in de Waxoyl-magie geloven. Een beetje detailer weet dat het product eigenlijk niet zo heel veel voorstelt en veelal niet aangebracht wordt op de wijze waarop het zou moeten.

05 feb 2014 22:08
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 169 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende