Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 feb 2025 0:34

Antwoord op onderwerp  [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche EV ervaringen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Porsche EV ervaringen
Ik haalde met de Taycan ook nooit die 270kW. Vriend van mij reed toen ook Taycan en had hierover een vraag gesteld bij de dealer. Deze gaf aan dat als je spontaan onderweg bij een snellader gaat laden je eigenlijk nooit die piek behaalt. Het advies was om eens niet met een volle accu van huis te gaan maar de aanwijzingen van de navi te volgen. Met andere woorden als de navi aangeeft dat je onderweg moet gaan laden, volg die aanbeveling eens. De auto wordt dan in de meest optimale condities gebracht en zodra je dan aan de snellader hangt lukt het wel. Dit heb ik toen eens zo toegepast en toen haalde ik 253kW.

Hoe dit nu werkt met de Macan weet ik niet. Met de Taycan kon je volgens mij tijdens het rijden de auto voorbereiden op een laadsessie zodat de laadcondities optimaal waren. Die mogelijkheid lijkt er op de Macan niet op te zitten. De dealer gaf aan dat de Macan met een andere techniek werkt en dat je eigenlijk altijd volle capaciteit moet kunnen laden. Dat is mij tot nu toe niet gelukt.

19 dec 2024 18:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster 986 2.7 Tiptronic
Midden-Brabant
De meeste Porsche rijders willen die EV meuk gewoon niet

https://www.automobilwoche.de/autoherst ... ei-porsche

23 dec 2024 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
Open gewoon ff een eigen topic, redriver. “Alle EV’s zijn k@t” als titel en kan je daar lekker los (blijven) gaan.

23 dec 2024 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Dank enguess, mensen die in het verleden blijven hangen verdienen hun eigen zuurtjes topic.
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

23 dec 2024 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
De meeste Porsche rijders willen ook geen tiptronic meuk :mrgreen: :popcorn:

23 dec 2024 15:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
nogmaals het gaat hierover EV ervaringen, over tiptronic zijn duizenden pagina's op PF te vinden, zie zoekfunctie.
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

23 dec 2024 15:43
Profiel
993 4S
Laat gaan Fred, hij zat zich weer te vervelen op de dagbesteding waarschijnlijk.

23 dec 2024 21:13
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Ik neem aan dat je redriver bedoelt?

disciple schreef:
De meeste Porsche rijders willen ook geen tiptronic meuk :mrgreen: :popcorn:

Vond m zelf wel goed gevonden eigenlijk maar kennelijk wat lastig te begrijpen.

On topic dan maar weer: mijn Audi Q8 e-tron is fantastisch. Niet de meest energiezuinige EV, maar wel een van de mooiste en best rijdende (als je comfort en stilte wilt). 8)

23 dec 2024 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Ik vond hem ook wel grappig gevonden. Je had ook zomaar kunnen schrijven dat er ook de nodige forumleden zijn die een Boxster een kappersauto vinden maar dat zou flauw zijn. Ik schrijf bewust niet dat ik dat vind want ik ben al 42 jaar gelukkig met een kapster die er met haar zaak mede voor zorgt dat ik mijn hobby kan uitoefenen. Dat wil ik natuurlijk niet in gevaar brengen.

Laat iedereen toch lekker zijn/haar/hun eigen keuzes maken en daar plezier aan beleven. Voor mij is dat het enige nadeel van het (een) forum. Prima dat iedereen een mening heeft, maar laat de ander in zijn waarde. De één wordt helemaal gelukkig van een EV, de ander van een luchtgekoelde, weer een ander van een Transaxle (of hoe het ook heet). Nieuw spul, oud spul allemaal goed toch? Waar het om gaat is dat bezoekers van dit forum vaak een jongens/meisjesdroom weten te verwezenlijken en dit willen delen.

En nu weer on topic, ik heb inmiddels 6.000km mogen sturen in mijn Macan Turbo en wordt eigenlijk steeds enthousiaster. Het enige dat mij opvalt is dat naar mijn mening de Taycan, en ook mijn Cayenne die ik daarvoor had, met achterasbesturing toch iets strakker in- en uit parkeerde en de langgerekte bochten instuurde.

24 dec 2024 10:37
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Ik wil hier toch nog even op reageren. Mijn reactie was bedoeld voor redriver die in een topic over EV ervaringen de knuppel in het hoenderhok gooit. Zonder hem of haar te kennen ga ik persoonlijk uit van het goede van de mens en neem ik aan dat hij of zij dit niet zo kwaad bedoeld, en zo ook mijn reactie over de tiptronic van redriver (die hij kennelijk heeft gezien zijn onderschrift van zijn avatar). Een beetje pesten moet kunnen, mits het fatsoenlijk blijft. Het is maar een discussie over EV's op een forum nota bene.
Soms is het op een forum lastig om nou precies te destilleren wat iemand bedoeld, en is de discussie voor sommigen kennelijk wat serieuzer gezien de zure reacties van enkelen. Wat mij betreft is het zeker niet mijn bedoeling geweest om mensen te kwetsen, dus als dit zo over is gekomen mijn excuses.

24 dec 2024 11:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Kwam op mij zeker niet over als pesten en ik probeerde eigenlijk met mijn reactie even een spiegel voor te houden bij Redriver. Had ik achteraf bezien ook beter achterwege kunnen laten. Mijn reactie kan als ik hem zo teruglees ook weer gezien worden als gedrag (bewust of onbewust) dat ik juist bekritiseer. Beschouw dus maar als ongeschreven.

24 dec 2024 12:00
Profiel
991.1 gts
tholen
Zolang je nix verkeerd hebt gedaan moet je nooit geen sorry zeggen, als we daar aan gaan beginnen.

Maar wat ik dus vooral hoor al ik tussen de ev rijders zit .is het woord laden en aantal km’s. Over het rijden en de auto’s hoor je nooit wat. Ze zien er tegenwoordig prachtig uit natuurlijk en ook rijd het gewoon super.
Denk wij liever een ronkede motor horen natuurlijk.
Dat wil ik voor de hobby ook zeker zo houden.
Maar voor de vrouw of erbij is het toch wel lekker.

24 dec 2024 12:04
Profiel
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
anton964 schreef:
:mrgreen:

een GT3 er bij is nog lekkerder

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

24 dec 2024 12:33
Profiel
PorscheForum Rakker
anton964 schreef:
Zolang je nix verkeerd hebt gedaan moet je nooit geen sorry zeggen, als we daar aan gaan beginnen.

Maar wat ik dus vooral hoor al ik tussen de ev rijders zit .is het woord laden en aantal km’s. Over het rijden en de auto’s hoor je nooit wat. Ze zien er tegenwoordig prachtig uit natuurlijk en ook rijd het gewoon super.
Denk wij liever een ronkede motor horen natuurlijk.
Dat wil ik voor de hobby ook zeker zo houden.

Precies dat. Ik ga straks even de 992 uitlaten. Even de accu opladen. Heerlijk. 'Best of both worlds' wat mij betreft.

24 dec 2024 13:10
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Geniet ervan! Hier is het druppellader qua bijladen want het is in den Belzjiek te grijs weer voor woorden.
Maar de dagen worden weer langer :lol:

24 dec 2024 15:46
Profiel
PorscheForum Rakker
718 Spyder '21 Gentian Blue Ex 987 Boxster Spyder '11 Black Audi TT 3.2 Roadster '05 SprintBlue Audi Etron 55 Quattro Navarra Blue Macan EV on the way
Macan EV zeer indrukwekkende cijfers EURO NCAP

Bekijk de video over de Euro NCAP-test van de Porsche Macan EV
-Macan EV "on the way"

28 dec 2024 18:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Van de zomer ga ik met de Taycan naar mn huis op Mallorca (moet iets groots meenemen, normaal vlieg ik want heb daar al een Mini) , iemand tips ervaringen over langere reizen naar het zuiden met Porsche EV?
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

14 jan 2025 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo
Achterhoek
Wat soort info zoek je? Mijn zoon ging met kerst naar Valencia in zijn Audi Q8 etron, zonder enig probleem.

14 jan 2025 14:16
Profiel
PorscheForum Rakker
986 2.7 Tiptronic
Le coin de pays bas
Frankrijk is een makkie qua laden, veel laadstations langs de route. Spanje weet ik niet.

14 jan 2025 15:53
Profiel
PorscheForum Rakker
Zou graag weten of er in Frankrijk en Spanje veel HPC stations zijn.
Overgins negatieve ervaring vanmorgen, boordspanning storing, auto doet niks meer. Wel snelle service Porsche Assist.
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono

16 jan 2025 11:26
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo
Achterhoek
HPC: Frankrijk wel, Spanje niet
In Fr bijna elk benzinestation en parkeerplaats langs de snelweg. In Spanje net genoeg om een rit langs de snelweg te maken.

16 jan 2025 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Is dat anders als je de Tesla App gebruikt? Ik heb begrepen dat het netwerk van de Superchargers van Tesla ook daar goed is.

16 jan 2025 18:18
Profiel
PorscheForum Rakker
944 Turbo
Achterhoek
Tesla is prima. Heb je wel een app voor nodig. Voor je weggaat downloaden en configureren. In Spanje is de grootste leverncier Iberdola. Die werkt ook met een app. Ook thuis downloaden en configureren.

17 jan 2025 0:24
Profiel
PorscheForum Rakker
718 cayman
Iberdrola:
https://www.iberdrola.es/en/electric-mo ... -the-house

17 jan 2025 9:05
Profiel
PorscheForum Rakker
981 Cayman S PDK
Nog geen ervaring mee, maar ik overweeg de Up! GTI een schop te geven en een Alpine A290 aan te schaffen. Superleuke kleine sportieve EV die er goed uitziet, voor een EV niet al te zwaar is, en kwalitatief ook goed in elkaar steekt. Bovendien auto van het jaar geworden. Lijkt een superleuk totaalpakketje als tweede gezinsauto waar je ook nog wat lol mee kan hebben. Binnenkort proefrijden.

17 jan 2025 11:24
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 123 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende