Auteur |
Bericht |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Plagen mag , dat is steeds goed bedoeld en dat neemik ook zo op
Ik lach er nu (zoals in verschillende topics te zien) nu zelf mee.
Zoals Carrera 4S zegt , temeer een wonder dat deze wagen dat allemaalkan met "zo weinig " PK's 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 okt 2005 19:20 |
|
 |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Het gaat erover het vermogen te meten , niet de topsnelheid. Het vermogen wordt niet op een bepaalde snelheid gemeten , maar bij een bepaald toerental;
Ik heb ooit mijn eerste p voor aankoop op een vermogensbank laten zetten in antwerpen( t'is 10jaar geleden, vraag me niet meer waar).
Ik heb de testuitdraai jammer genoeg niet meer, maar ik geloof dat hij +/- 295 pk leverde op de bank (officieel 320 of 330 correct me if i'm wrong,, t was een 965 3.3).
De mensen van die bank zegden dat dat normaal was, een turbo heeft iets minder vermogen op de bank zegden ze omdat ie geen profijt kan halen uit zijn intercooler.
Dus een 30 a 40 pk minder aan de wielen lijkt niet abnormaal.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
04 okt 2005 19:24 |
|
 |
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zo Harald, ben je niet de enige leek
Nu was ik aan het denken, een motor heeft een bepaald vermogen, maar heeft dit iets met de versnelling te maken ? Ik zou denken dat een motor zowel in de laagste als in de hoogste versnelling, op het zelfde toerental, hetzelfde vermogen geeft.
Hoe zit dat eigenlijk?
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 okt 2005 20:18 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
 Ik zie geen afhankelijkheid van versnelling, slechts van toerental.
Nog een leek. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
04 okt 2005 20:23 |
|
 |
ppp 356
|
Wat is dan het probleem, dat hij slechts tot derde kon 
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 okt 2005 20:25 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Meer kon zijn bank niet aan aldus de zaakvoerder.
Doch blijkbaar gebeuren er wel meer rare dingen daar 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 okt 2005 20:34 |
|
 |
John
Cayenne
|
Ze zetten hem in een bepaalde versnelling, bij mij was dat zijn 5, dan voeren ze de snelheid op, dan plankgas in een versnelling, en dan laten ze hem uitrollen, zo meten ze het vermogen.
En is onafhankelijk van de snelheid, tis de combi, let wel ze hebben hem eerst gecalibreerd.
Wel gaf bij een sprintje op de bank de teller ff 318 aan, maar das niet eerlijk dus.
Tis net als bij bloedruk meten, als ze de spanning loslaten meten ze je druk.
|
04 okt 2005 20:44 |
|
 |
ppp 356
|
Maar is de versnelling nu belangrijk of niet?
|
04 okt 2005 20:56 |
|
 |
robbie965
965 Lgemonde
|
ik zou het ook niet vertrouwen koen
je ''moet'' er gewoon zelf bij zijn als ze hem op de rollerbank zetten
en misschien is het wel het beste als er nog iemand meer mee op de rollerbank gaat om het te vergelijken
vrijwilligers 
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
04 okt 2005 22:32 |
|
 |
Lou
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs,
bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart,
EX Boxster 1999 zwartWachtebeke
|
Koen, moeilijk verhaal voor mij, hab altijd gedacht dat Kemp Power (of Kempower, weet ik veel) goed werk leverde. Dat je er niet mocht bij blijven, strange........
Probeer es Ham Cars in Hamont Achel, de referentie qua Porsches en uitmeten (half de Belcar laat het hier opmeten). En Jaak Janssen is een Porsche freak tot en met. Ga eens kijken en je weet wat ik bedoel. Succes!
_________________________________________ La vie est nulle sans bulles.
|
04 okt 2005 23:04 |
|
 |
Jort
Groningen
|
Bij het uitrollen meten ze het rolverlies. Dit wordt gesteld als de aandrijfverliezen en door deze waarde op te tellen bij het eerder gemeten vermogen aan de wielen, wordt het vermogen aan de krukas geschat. (er is nog een andere methode maar ik ben gladjes vergeten hoe die werkt).
|
04 okt 2005 23:06 |
|
 |
Anne 2.7
>> 911 2.7 1977 <<
ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82> Groningen PF #4 <
|
Mijn auto achter een gesloten deur aan de tand voelen zonder dat ik daarbij aanwezig ben? OVER MIJN LIJK! 
_________________________________________ Trained by GP E L I T E 'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)
|
05 okt 2005 0:28 |
|
 |
John
Cayenne
|
Ik dacht het niet, maar ik ben ook geen slimme rakker.
De computer berekent idd. nav. het opgebouwde vermogen en het afrollen een uiteindelijke waarde.
Zeker met een 4wd is het allemaal nog ff wat moeilijker.
Het is te simpel dat de rollenbank het vermogen kan berekenen dmv ff snel accelereren en een topsnelheid, zekers niet.
Bij Rica Wateringen mag je er altijd bij blijven, en daar zijn ze zeer zuinig op je auto.
Met een laptop erbij zit ie met losse handen, heel ontspannen te kijken op de diversen beeldschermen, als een run goed is is het zo gepiept.
Op zo'n mobiele rollenbank zou ik nooit gaan, want der komen nogal wat krachten vrij als je een auto met veel vermogen zo teker ziet gaan, stel je voor dat er iets mis gaat.
|
05 okt 2005 8:48 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Even terug naar het topic. 198 aan de wielen terwijl Porsche 240 aan de krukas opgeeft, dat kan toch best wel kloppen. T'is een beteje veel verlies, maar aardig in de richting.
|
05 okt 2005 13:24 |
|
 |
Retep
2e prijs Jubileumrit 2013
|
Hoi Koen,
Als mede 968-eigenaar wil ik toch ook even reageren op je verhaal.
Heb net de nieuwe 'Porsche-Scene' gekocht, nr. 11/2005. Daarin staat een verhaal over iemand die een gecrashte 968 CS heeft gerestaureerd (pag. 64-67).
Aan het einde van dit artikel staan de technische gegevens van de 968 CS. Hierbij wordt op "uitdrukkelijke gevens van de eigenaar" een topsnelheid van 280 km/u genoemd.
Dit met, voor zover ik uit het artikel kan opmaken, een standaard 968 motor van 240 pk.
968 CS... Snelle jongens!
|
07 okt 2005 10:50 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Op de teller...
Een standaard 968 haalt nl. geen 280 km/u. Ook niet "wind mee, bergafwaards, maffia achter je aan, hoerentent in zicht".
|
07 okt 2005 13:05 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
....op weg naar een PF-meeting waar ook Lydia en Marije zullen zijn! 
|
07 okt 2005 13:34 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ok, DAN kan het wel. 
|
07 okt 2005 13:51 |
|
 |
robbie965
965 Lgemonde
|
_________________________________________ duitse laagvlieger
|
07 okt 2005 17:07 |
|
 |
Jaco
Negenhonderdvijfenzestig.
|
Wat mis ik nu weer??? 
_________________________________________ Don't need to know where i'm going, just need to know where i've been......
|
07 okt 2005 18:01 |
|
 |
Rob Herfst
Cayenne Turbo S Hybrid &
Boxster S (987)Rotterdam
|
WIFI, laptop, bed en je bent weer bij!
 Focus al verkocht? 
|
07 okt 2005 18:16 |
|
 |
racebeus
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
Vind ik toch best wel acceptabel voor een 10+ jaar oude, hoe noemen ze dat toch, "waterkoker" 
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
07 okt 2005 18:58 |
|
 |
Devils son
|
Tuurlijk, maar dat is iets anders dan dat een 968 ook maar in de buurt komt van 280 km/u. 260-265 km/u en dan is de koek op.
|
07 okt 2005 19:06 |
|
 |
racebeus
Porsche 964 Jubilee (viola) van GT Spirit 1:18
Ex 944 en ex 968Achterhoek
|
blijft toch een sensatie:
gistermiddag ff stukje uitwaaien op de autbahn (a'hem/o'hausen) plusminus 260 (ok, op de teller) in de achtervolging naar een duitse cabrio P in de verte.
knalt er een bestelautootje met 120km/u naar links, er lag iets op de weg!
Das ff een remproef, pfff
_________________________________________ ieder zijn meug!
|
07 okt 2005 19:25 |
|
 |
Sjonnie
|
Leuk draadje.
Maar Koen, waar blijft de foto/scan van de test, mogelijk dat kenners daar meer uit kunnen afleiden.
En neen, ik laat mij niet in zo'n bedrijfje wegpraten van mijn P, no way. En als het zo "gevaarlijk" is al helemaal niet.
Ik kan me wel voorstellen dat je het wil weten ivm evt verkoop, maar hoeveel die van mij er onder de klep heeft interesseert me niet zoveel. Tijdens de rit naar Barcelona kon de pief met zijn 996 tujbo ook niet volgen, en die heeft er toch wsch veel meer onder zitten. Ik bedoel maar....
|
07 okt 2005 20:41 |
|
|