Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 05 apr 2025 21:46

Antwoord op onderwerp  [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Porsche plagen en uitdagen! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
willem.964.c2 schreef:
,je kunt hen zat de baas 8) :lol: en dan blaas je met veel snelheids verschil bij hem van daan 8)

Zie wel, jij hebt nog nooit tegen een WRX-je geracet, en zeker niet met een 964 (je).

Ik heb ze wel eens achter mijn M5 gehad, en die haalt met zijn 400 pk in de sportstand ook in zo'n 5.2 de 100, mooi dat ie strak 2 meter achter me bleef hangen. Maak je geen illusie, je kon er wel eens een armer worden...

Begrijp me niet verkeerd, heb niks met Subaru, maar dat wil niet zeggen dat je hen moet onderschatten en jezelf overschatten omdat je toevallig een Porsche logo voor op je neus hebt....dream on

17 feb 2006 20:18
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel schreef:
Ik heb ze wel eens achter mijn M5 gehad, en die haalt met zijn 400 pk in de sportstand ook in zo'n 5.2 de 100, mooi dat ie strak 2 meter achter me bleef hangen. Maak je geen illusie, je kon er wel eens een armer worden...

De getunede zijn snel ja. De standaardversie is geen partij voor de 964. De STI is een prima match.

Maar een 964 kan je ook tunen...

17 feb 2006 20:35
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Alleen niet zo eenvoudig als een Sub.( of enig andere turbo)

17 feb 2006 20:36
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
RS-R schreef:

Dat is zeker waar. Maar voor de Subaru geldt dan weer wel het aloude spreekwoord:

Al draagt een aap een gouden ring...

17 feb 2006 20:44
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Devils son schreef:
De standaardversie is geen partij voor de 964.

zijn er die dan, standaard Subaru's???

17 feb 2006 20:45
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:

zijn er die dan, standaard Subaru's???

Good point...

17 feb 2006 20:46
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
RS-R schreef:

Dat is zeker waar. Maar voor de Subaru geldt dan weer wel het aloude spreekwoord:

Al draagt een aap een gouden ring...

Ja, ja,
of deze afgeleide,

al rij je in een Porsche.... :wink:

Het is mijn smaak ook niet maar een rijdersauto is en blijft het.

17 feb 2006 20:48
Profiel
Bericht 
RS-R schreef:

Het is mijn smaak ook niet maar een rijdersauto is en blijft het.

Het is om in te rijden geen verkeerde auto. En indertijd voor 50.000 GULDEN was het zeker een goede koop... De houdbaarheidsdatum is echter wel behoorlijk overschreden.

17 feb 2006 20:52
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Ben ik niet met je eens, een mooie my98/99 zonder al teveel spoilers/foute velgen/watdanook kan mij prima bekoren... Heerlijke auto's, en op een 0-100 trok hij in verkeerde stand (vervuilde inlaattraject, scheelde flink) gelijk op met mijn SC, dusse, succes met de 964 (alsin, het verschil 964/SC is niet zo groot als je zou willen :cheesy: )

Afbeelding

Ik hoor het 'vader' nog zeggen: "20 Porsches staan er, en WAAR willen ze mee op de foto?" :cheesy: (ah, oude tijden, hmmmmmmmmmmmm)

17 feb 2006 21:06
Profiel Facebook 
Bericht 
paSCal schreef:
Ben ik niet met je eens, een mooie my98/99 zonder al teveel spoilers/foute velgen/watdanook kan mij prima bekoren... Heerlijke auto's, en op een 0-100 trok hij in verkeerde stand (vervuilde inlaattraject, scheelde flink) gelijk op met mijn SC, dusse, succes met de 964 (alsin, het verschil 964/SC is niet zo groot als je zou willen :cheesy: )

De 555 had, zo bleek uit diverse testen, 6-6,5 seconden nodig om de 100 te bereiken. De 964 deed dat ongeveer een seconde rapper.

Boven de 100 is het verschil nog groter.

En het veschil tussen een SC en een 964 is nog groter.

17 feb 2006 21:18
Profiel
Uden
Bericht 
WRX STI met 280 pk doet het al in 5.4 sec, en dat is een "standaard af fabriek" ding. www.subaru.nl

Daarbij zijn dan nog de meeste asociaal getuned, dik boven de 300pk, daar brandt je je vingers heus wel aan...

17 feb 2006 21:27
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Prima prestaties zo'n Soebaroe hoor, maar exterieur & interieur & imago :roll: ..... totaal niet te vergelijken met een 911 dus. 8)

Verbaas me steeds weer zéér over de behoefte van hier aanwezige "volwassen kerels" om de snelste op de weg te zijn en/of het ervaren als een probleem indien dat niet zo blijkt te zijn. Koop je daarom een Porsche :?: :shock: :roll:

17 feb 2006 22:21
Profiel
PorscheForum Rakker
niet meer....
Bericht 
EriC4C schreef:
Verbaas me steeds weer zéér over de behoefte van hier aanwezige "volwassen kerels" om de snelste op de weg te zijn en/of het ervaren als een probleem indien dat niet zo blijkt te zijn. Koop je daarom een Porsche :?: :shock: :roll:

Idd. motorrijders daag je toch ook niet uit??

Maar af en toe... :oops:

Ik kan me herinneren dat vorig jaar een subaru impreza STI - denk standaard versie- mij wilde lossen. Althans zo beleefde ik dat, best geinig...lukte hem niet zomaar. Op een rotonde 3/4 wist ie toch een gat te slaan, was een beetje vochtig en 4x4 gaat dan echt goed door de bocht...daar kan ik i.i.g. niet bij blijven. Maar op het rechte kom je er wel weer bij. Toen maar laten gaan, de gein was eraf. :wink:

Dus af en toe maak ik mij er ook wel eens aan schuldig.

Roi

17 feb 2006 23:41
Profiel
Uden
Bericht 
EriC4C schreef:
Verbaas me steeds weer zéér over de behoefte van hier aanwezige "volwassen kerels" om de snelste op de weg te zijn:

nou ik wel hoor Eric, ik wil de grootste zijn, hebben, de eerste, de mooiste, de beste, de snelste......

.....Afbeelding

18 feb 2006 2:10
Profiel
Bericht 
Marcel schreef:
WRX STI met 280 pk doet het al in 5.4 sec, en dat is een "standaard af fabriek" ding. www.subaru.nl

Vergis je in één ding niet: veel producenten zijn optimistisch met prestatiecijfers, Porsche is altijd terughoudend.

De STI en de 964 zijn aan elkaar gewaagd.

En verder sluit ik mijn aan bij EriC4C: het zal mij jeuken dat er anderen zijn die sneller zijn. Als er een Subaru langs mij rijdt met een gassie erin die zelfvoldaan lacht omdat hij sneller is, dan kan ik er niet mee zitten. Soms hebben ze zo'n mooie sticker achterop, je weet wel: een klein manneke die over de merknaam Porsche aan het urineren is... Dan weet ik: Porsche is en blijft de benchmark.

Een 911 is zoveel meer dan alleen maar snel.

18 feb 2006 10:24
Profiel
Bericht 
Nou, ik kan je zeggen dat er meer is dan alleen Porsche.
Heb sinds gisteren de Boterbloemgele S4 van Pon voor een weekendje.
Wat een auto, geweldige wegligging, prestaties, geluid en afwerking.
Tuurlijk gaat de vergelijkijng met een ras-sportauto als Porsche maar ten dele op, maar voor mij is het het beste uit 2 werelden.
Gezinsauto en sportauto ineen.
En in Avant uitv. een wolf in schaapskleren.

18 feb 2006 10:29
Profiel
Bericht 
RS-R schreef:
Tuurlijk gaat de vergelijkijng met een ras-sportauto als Porsche maar ten dele op, maar voor mij is het het beste uit 2 werelden.
Gezinsauto en sportauto ineen.
En in Avant uitv. een wolf in schaapskleren.

Maar dat ben ik volmondig met jou eens, want ik heb nl. wel wat met de S modellen van Audi... Maar zie ook waarom jij voor de Audi kiest. Niet alleen voor de prestaties. Het gaat toch om het totaalpakket.

Het is dus niet zo dat de lijfspreuk van "Total 911" (nothing else matters) voor mij opgeld doet.

18 feb 2006 10:38
Profiel
Bericht 
1 van de weinige keren dat we het eens zijn. :lol: :wink:

18 feb 2006 10:43
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4590&cache=no denk dat subaroetje pesten met deze wel tot de mogelijkheden behoort..... maar of het leuk is???

18 feb 2006 14:52
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 Coupe 91 zwart BMW 528i 97 Soewart EX 964 C4 Cabrio 91 Nachtblauw
Utrecht
Bericht 
Devils son schreef:
Soms hebben ze zo'n mooie sticker achterop, je weet wel: een klein manneke die over de merknaam Porsche aan het urineren is... Dan weet ik: Porsche is en blijft de benchmark.

Een 911 is zoveel meer dan alleen maar snel.

Inderdaad.

En voor degene die het plaatje niet kennen:

Afbeelding

18 feb 2006 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
971 Panamera gts 991 Turbo S /ex 930 Turbo (ex) / 970 Panamera (ex)
Zwolle
Bericht 
Je kunt jippie wat je wil, je voelt je toch wel een beetje in de zeik genomen. :lol:

18 feb 2006 15:52
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
PorZje schreef:
En voor degene die het plaatje niet kennen:

Afbeelding

Ik ken alleen die van Opel. :wink:

18 feb 2006 16:09
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
eigenlijk een discussie van niets welke auto sneller is

ik zelf heb een elfer gekocht omdat ik het een pracht wagen vindt. :drive:

als je puur voor snelheid lees 0-100 prestaties kijkt , moet je echt geen p hebben . :shock:

dan zijn er veel goedkopere alternatieven (ook duurdere) :wink:

voor de rest vindt ik het totaalplaatje van een wagen belangrijk.

en dan kom ik echt niet bij een japanner of koreaan uit :lol:

18 feb 2006 19:17
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
RS-R schreef:

Heb het al eerder gezegd: geweldige auti zo'n S4, maar wat beleving betreft niet uniek. Een vergelijkbare sportieve BMW (5-serie) of Mercedes (C-klasse) of ..... allemaal "één pot nat" maar wel lekker! Vandaar ook zo'n moeilijke keuze welke nou daarvan te kopen. :wink:

De beleving in een 911 is wel uniek (in mijn ogen). Een nieuwe heeft wel concurrentie op dat vlak, maar bekijk het eens voor een 911 op leeftijd, zoals een 964 of 993. :idea:
Welke andere auto van die leeftijd heeft ook zo'n goed imago en levert net zo veel (of meer) genot èn "praktische bruikbaarheid" voor evenveel (of minder):?:

18 feb 2006 19:33
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
EriC4C schreef:
Welke andere auto van die leeftijd heeft ook zo'n goed imago en levert net zo veel (of meer) genot èn "praktische bruikbaarheid" voor evenveel (of minder):?:

:thumleft:

Ook mijn idee :wink: ... aangegeven toen er een topic was over crash-veiligheid

18 feb 2006 19:50
Profiel WWW Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 124 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende