Auteur |
Bericht |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Ik heb dezelfde. Vredestein Sprint Classic 185/70HR 15H. Volgens Paul zijn dit speciale banden waar ook klassieke ralleys mee gereden worden. En hij wist me te vertellen dat je ook met die HR's in Duitsland mag rijden. Dat ze makkelijk de 230 aankunnen (maar dat ga ik niet uitproberen...  )

_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
11 maart 2006 0:45 |
|
 |
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
Laatst bijgewerkt door ingo op 14 maart 2006 2:34, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 maart 2006 1:06 |
|
 |
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
a sucker is born every minute...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
11 maart 2006 2:18 |
|
 |
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Idd, vooral bij een natte baan. Vóór de bocht remmen (niet remmend de bocht in), begin bocht rollen en voorbij de halve bocht weer gedoseerd gas erop. Of vol gas erop en al driftend eruit. Tis maar wat je wil, en wat je budget is
Na de bocht gas geven kan ook, is wel wat lafjes, geeft de meeste kans op een hele auto. 
|
11 maart 2006 10:15 |
|
 |
ruud964
Hoeksche Waard
|
Met een c4 kan je natuurlijk wel wat makkelijker en eerder op het gas. Wil je driften met een c4 moet je toch echt op het gas stampen hoor. Door eerst onderstuur wel wat veiliger weggedrag.
Als ik bij nat wegdek vol uit een bocht kom, glij ik toch eerst echt netjes over de voorwielen weg en een beetje over de achterwielen. Heeft gewoon te veel grip (zolang je inderdaad het gas maar niet loslaat).
Heb jij hem wel een keer in een (vierwiel) drift gekregen  (lukte mij alleen op het autostrand in Oostvoorne, inmiddels afgesloten) 
|
11 maart 2006 23:56 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
ik ben eigenlijk meer van het type hard erin.  eigenlijk niet geschikt voor een 911 dus.... 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
12 maart 2006 0:14 |
|
 |
thomas993
ex 930, ex Boxster S, ex 993 targa, ex 993S, ex 997S, ex 993 cabrio
|
Vind dit een beetje kort door de bocht en een soort beoordeling zonder dat je echt CC kent, pay peanuts - get monkey's. Ik heb nooit iets afgesproken qua prijs - maar ben nooit teleurgesteld, ik weet ook wel als ik naar Profile ga om de hoek dat de banden 20% goedkoper zijn zetten ze er op, kun je pinnen en klaar.. . , bij CC voor die centen extra word er getest, kun je zelf testen enz., mijn mening als je het te duur vind kun je beter gaan fietsen...In mijn Porsche historie had ik een 993 Targa met een superlichte trilling in het stuur-vorige eigenaar gebeld had er ook alles aan gedaan maaar was niet te verhelpen, CC heeft het eruit gekregen, vervolgens 2S, volgens Hoogenboom top auto-niks mis mee tot hij bij Paul op de testbank toch wat kleine zaakjes, gaat hij gewoon met de eigenaar mee praten en die vervolgens doet deze een aardige duit in het zakje kost niets extra, heb geen aandelen in de zaak, maar ik weet waar de dealer stopt .... ,
|
12 maart 2006 1:03 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Ik snap jouw verhaal hoor Thomas , vandáár dat ik er duidelijk bijzette ; "even los van dit bedrijf" !!
Dus niet juist dat je nu juist mij quote...
Het ging mij (nog steeds trouwens hoor  ) erom dat, met deze instelling van "zal wel goed zijn" , je de grootste kans hebt om té duur uit te zijn...ongeacht of dit nu wel of niet goed voor de auto is...
Gaat er dus ook niet om of je goedkoop uit wilt zijn...dat bedoelde ik helemaal niet...tis de instelling,
Maar goed , ieder moet doen wat'ie niet laten kan natuurlijk... 
|
12 maart 2006 2:43 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Het Porn.. of het Pors..forum lijkt ook zó op elkaar he Erwin...  ...deze keer zat je op het Porsche-forum... 
|
12 maart 2006 2:51 |
|
 |
Maxfli
ex-993 C2Cabrio (1997)
ex-993 C4 (1995)Regio Amersfoort
|
Gecontroleerd in de drift laten is mij niet gelukt, ook niet gisteravond op een groot aangevroren parkeerterrein. Maar dat komt ook door de winterbanden nu. Van de zomer wil ik eens een rijvaardigheidscurus doen en verkneukel me nu al op die natte cirkelbaan, dan kan ik eindelijk eens die C4 in de drift krijgen én laten
En ik reageerde op ECT met mijn repley, en die heeft een C2 meen ik. Dus die zal net iets anders de bochten (kunnen) rijden, ook de drift.
Jammer dat Oostvoorne dicht is, in het verleden was het altijd een waar genoegen om dit soort fratsen daar uit te halen. Mijn toenmalig GTi-tje heeft nog wel wat kuiltjes achtergelaten daar 
|
12 maart 2006 11:01 |
|
 |
2000 gtv
Ex 993 c2,
Ex 997 4S,
Ex 964 c2 '92,
991.2 SSint Pancras
|
Nee ik zat goed hoor.(deze ook niet weer dubbel uitleggen he  )Het ging toch over rijstijl??Ik hou er van zo laat mogelijk te remmen vervolgens de bocht door te vechten en dan weer op het gas. 
_________________________________________ what is understood
need not be discussed.
|
12 maart 2006 11:37 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Mijn mening: dit is pas kort door de bocht. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
12 maart 2006 11:45 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Tuurlijk Erwin...

|
12 maart 2006 11:52 |
|
 |
Erwin
Porsche Classic Specialist
|
Had een reactie van John geweest kunnen zijn 
_________________________________________ Rebel engineering
|
12 maart 2006 11:56 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Ooh, krijg jij soms óók... 
|
12 maart 2006 12:00 |
|
 |
Renntech
Diverse Porsche'sSteenwijk
|
uh..ja 
_________________________________________ http://www.renntech.nl
|
12 maart 2006 12:10 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 maart 2006 16:29 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
..heb gisteren m'n 3.2'tje van stal gehaald (was alweer meer dan een week geleden) voor een ritje richting kust. Natuurlijk had ik er geen rekening mee gehouden dat er 's avonds buien zouden landinwaarts trekken vanuit het oosten  ...tja, vanaf Gent de eerste regendruppels en nog een paar km verder regende het al flink door.
Ik heb nog nooit met een 911 in de regen gereden, maar ja..aan alles komt een eerste keer hé! Als achtertrekker heb ik enkel met BMW's ervaring op het nat en ik weet dat deze enorm snel doorspinnen bij het vertrekken of teveel gas in een bocht. Wel, ik was enorm geschrokken (positief dan) van deze oude Porsche: wat een fenomenale grip!!! Aan de ettelijke verkeerlichten op de expresweg heb ik veelvuldig geprobeerd de wielen te laten spinnen, maar nee hoor...telkens werden we getrakteerd op een katapultstart ipv een verwachte lambada-  dans. Pas al je er echt om doet - geforceerd dus - kunnen de achterwielen grip verliezen bij het starten..mooi hoor!
Ook het remmen vond ik zeer stabiel in het nat...ondanks het ontbreken van ABS. Een paar keer heb ik moedwillig "hard" geremd om af te tasten wanneer hij zou blokkeren, maar ook deze grens ligt verder dan initieel gedacht. Ondertussen heb ik ook wat verder het tip-hielen kunnen oefenen en het begint aardig te lukken! (Ik begin de 915-bak minder en minder te verwensen, dus ik denk dat ik vorderingen maak...) 'k begin het meer en meer als een "uitdaging" te zien om met de juiste dosis tussengas de bak makkelijk in z'n 2 te krijgen bij afremmen op de motor
Heb gisteren de 3.2 vrij "snel" gereden in het nat en heb me enorm vermaakt! Als ik het moet vergelijken met m'n e30 M3 van vroeger (die was net als de 3.2 van '86) dan heeft de 911 toch een streep voor hoor qua rijplezier. Het is gewoon specialer en je moet er harder in werken. De M3 is een "makkelijke" auto daarmee vergeleken. Al denk ik wel dat op circuit de M3 meer voldoening heeft, maar 100% zeker ben ik daar niet van.
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 mei 2006 13:18 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Nooit veel last van doorspinnende achterwielen bij nat weer met mijn BMW hoor. De banden spelen ook hier een enorme factor mee.
Gisteravond kwam het met bakken uit de lucht terwijl ik van Amsterdam naar Leeuwarden reed en terwijl veel autos het met 80 voor gezien hielden kon ik zonder aquaplanning en vreemde bijverschijnselen de 120 wel halen (eh wel als de weg vrij was want ik wil een ander niet de stuipen op het lijf jagen en als wegpiraat door het leven gaan  )
Op het circuit rijd ik mijn rondjes liever in een Porsche. De bochten kun je met een M3 nooit zo hard en scherp nemen als met een Porsche. Ook niet als je jou 3.2 en e30 M3 vergelijkt.
Maar voorkeuren verschillen 
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
22 mei 2006 14:01 |
|
 |
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
rechtelijn optrekken is nu net waar een 911 een voordeel heeft tegenover andere RWD auto's... al dat gewicht zit net dan op die achteras remmen in rechte lijn is in principe ook geen probleem , het gewicht verzet zich dan gewoon op de vooras, al dan in mindere mate dan in het optrekken het tricky gedeelte is zoals eerder gezegt gas lossen, of remmen als ie in een bocht zit, op snelheid gas los kun je meestal nog redden, maar o wee als je die rem een harde tik zou durven geven, je gewicht gaat naar je vooras, je achterwielen breken uit en voor je het door hebt, vlieg je als een boomerang , achterwaards tegen de armco of boom.. van Topgear
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
22 mei 2006 15:37 |
|
 |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...klopt, in de bochten kan ik 'm best wel "voelen"..zeker in het nat gisteren.
In lange bochten aan +100 km/u voel je de achterkant echt "zweven": lijkt wel of hij over de flanken van de "ballon"-bandjes naar de buitenkant zwenkt  ...leuk!
Verder zorg ik er steeds voor dat ik niet te snel de bocht induik om verrassingen te voorkomen, waarna ik stelselmatig snelheid opbouw...dit is - naar ik meen - de veiligste en snelste manier om een 911 te bewegen.
Zou graag es ervaren hoe het voelt om snel een bocht te nemen die "dicht" gaat naar het einde toe....best een beetje gas lossen in de bocht zeker ipv effe rem aan te tikken???!...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
22 mei 2006 17:56 |
|
 |
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
heb ik op day 1 ervaren
snelweg van Antwerpen naar R'dam
ik moet dan de splitzing richting Utrecht pakken
en das net zoeene
ik denk , ik doe rustig aan , 100
vergeten dat ik mijlen op mijn dash heb
dus ipv 100 , was het eerder 150/160 km/h
in de bocht hoor ik het gieren , flashback naar wat ik op PP forum gelezen had , "nooit remmen in de bocht", en dan maar licht tegengestuurd en de rechterpedaal ingetrapt... en ferm geluk gehad...
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
22 mei 2006 18:01 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Waarschijnlijk zou ik, als ik een (oude) 911 had, een dagje Rennschtrecke abfahren en zo de capaciteiten ontdekken. Anders heb ik misschien het gevoel constant met een moordmachine te rijden, maar dat zal reuze meevallen denk ik 
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
22 mei 2006 18:02 |
|
 |
s_vandamme
1973 911s TargaRotterdam
|
mja , 't is een redelijk gevaarlijk ding in de handen van iemand die moderne auto's gewoon is
de mijne trekt op als een tierelier, tenminste als je die lange 915 pook gewoon bent... maar remmen zijn niet bekrachtigd, dus das ook iets om mee om te leren gaan... zware pedaal, duurt ietsje voor ie bijt , en als je te hard trapt blokkeer je de wielen (zelfs in 't droog)
qua handling , is het idd zoals eerder al gezegd , in 't droge moet je al heeeel gek doen voor je die loskrijgt (160 in een 60 bocht bv) , en is ie eerder onderstuurd dan overstuurd, zeker met bijna lege tank...
op topsnelheid vind ik de mijne heel stabiel , ik vind hem niet zweverig boven de 200 , misschien is dat ook omdat ik altijd met mijn dak af rijd , en dat de aerodynamica beinvloed... dunno. moet ook toegeven dat ik nog niet op de snelweg ben geweest sedert de rebuild, das voor heel binnenkort, totnogtoe enkel binneweggetjes op de buiten, en de weg is niet lang genoeg voor 4e , maar ook te lang voor 3e ( redline 3e zit ik boven de 90mph tegen de 100mph aan )
iets vervelends is ook die lange pook als je uit een snelle bocht accelereert, zeker met lege tank , tijdens uit trekken veranderen van versnelling, 1 hand op stuur , andere op pook , is het soms dat je neiging hebt om mis te schakelen, en als je te veel op je rechterhand let, trek je soms met je linkerhand lichtjes scheef...
feit is , een paar zakken zand voorin haalt het venijn er grotendeels uit
maar dat stadium ben ik al gepasseerd, geen dood gewicht in de mijne  ( of 't moet een bak Leffe zijn )
_________________________________________ Stijn Vandamme
'73 911 2.4 S Targa 9113310111
'85 944
|
22 mei 2006 18:18 |
|
 |
R.M.Boosten
Zuid Limburg
|
Dat zou ik ook nooit doen, dan ben je zo'n neppert 
_________________________________________ Mijn exen: Carrera 2 '90 | Carrera 3.2 '84 | 993 4S '96| 996.2 GT3 '03 | 986 S '01 | 996.1 '99 | 986 '97 |
|
22 mei 2006 18:26 |
|
|