Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 11:54

Antwoord op onderwerp  [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 49  Volgende
Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht Re: Vrijstelling motorrijtuigenbelasting oldtimers geschrapt
felix bahama 912 schreef:
Kan je hem niet in de tuin neerzetten?

Jawel, twee minuten. Die ik nodig zal hebben om mijn koffers te pakken :twisted:

14 dec 2013 7:46
Profiel
Misschien toch een idee om massaal een jaartje te schorsen. Loopt Weekers x oldtimers * 120-24 euri mis.. plus de gemiste benzine accijns. Het enigste machtsmiddel wat er is. En je kunt je oldtimer eens flink verwennen in die 9 maanden. Win, win, win..

14 dec 2013 9:38
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Dat ben ik ook van plan, gisteren mijn DigiD getest, ik mag hem bij tonny v zweeden op zijn terrein achter zetten.

14 dec 2013 11:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
ruud janssen schreef:
Dat ben ik ook van plan, gisteren mijn DigiD getest, ik mag hem bij tonny v zweeden op zijn terrein achter zetten.

Daar wordt de wagen beter van, echte liefhebber zie ik...

14 dec 2013 11:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Het blijft af en toe wel inconsistente argumentatie hier hoor: hoe kun je nu klagen dat je je waardevolle klassieker die als cultureel erfgoed bewaard moet blijven, niet 3 maanden buiten in de pekel mag lten staan maar verllicht elders gestald moet worden :-)

14 dec 2013 12:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Geen Boxster 981 S meer
Een waardevolle klassieker stal je binnen lijkt me.

14 dec 2013 12:05
Profiel
Porsche 911 2003
Waterland
Wat aircooler zegt: massaal schorsen per 1 januari! Ook de liefhebbersauto's/semi-klassiekers!
Al is het maar tot juni 2014......dat zet Weekers op een zijspoor, en kan hij verantwoording afleggen.
Het is even door een zure appel heen bijten, maar geeft wel een machtig gevoel!
Hebben wij autoliefhebbers deze discipline? Kunnen wij die paar maandjes zonder ???

14 dec 2013 12:09
Profiel
Ik zou voor alle zekerheid per 31 december schorsen. Voor het ingaan v d nieuwe regeling dus.

En een waardevolle klassieker stal je inderdaad binnen, omdat ie waardevol is en niet omdat Weekers je dwingt met zijn maffe fratsen.

14 dec 2013 12:55
PorscheForum Junkie
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Peter schreef:
ruud janssen schreef:

Daar wordt de wagen beter van, echte liefhebber zie ik...

hier staat ie ook altijd buiten, het is nog steeds een auto. (dat is mijn mening)

14 dec 2013 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Strak plan Aircooler, maar het heeft pas echt impact als je half oldtimer bezittend Nederland meekrijgt. Hoe krijg je dat voor elkaar? Dan lopen inderdaad aardig wat mis.

14 dec 2013 14:19
Profiel
De suggestie kan neergelegd bij http://www.vrijstellingoldtimer.nl
Alleen zijn die nu druk met het tij keren op 16 december as. Dus zo'n idee van 'burgelijke ongehoorzaamheid' zou ze in de wielen rijden. 1ste kamerleden laten zich niet chanteren is de logische redening. Mocht alles mislukken, is de weg vrij voor massaal het land oldtimervrij maken. Schorsen&stallen.

15 dec 2013 10:54
Moderator
PF #57
in het land van de makke schapen... no way

15 dec 2013 11:03
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Inderdaad ik ben zo'n mak schaap, hele gedoe voor een ca een tientje in de maand. Ik heb zo'n ding om er lol aan te beleven en niet om er een vendetta mee te beginnen tegen onze overheid. Afgelopen jaar 5k uitgegeven aan onderhoud, dus waar hebben we het over. En ja de principelen onder ons zullen er anders over denken, mag ook, ik ben ben meer van de pragmatische school. :drive:

15 dec 2013 11:36
Profiel
911 3.2 Carrera
Er zijn ergere dingen dus....dus heb aub lol zolang je nog leeft.....en rij voorzichtig.... :thumleft:

Ohja, ik had een goedkoop jaar....pak en beet 350,- aan onderhoud en apk....en belastingsvrij vanaf april....

Laatst bijgewerkt door Dial_888 op 15 dec 2013 11:47, in totaal 2 keer bewerkt.

15 dec 2013 11:41
Profiel
PorscheForum Junkie
bij sommigen is het wat meer dan een tientje per maand.
denk aan de liefhebbers met de land rovers op diesel die ongeveer 2500 kg wegen.

morgen vertrekken er velen naar den haag, het lijkt erop dat ze het goed organiseren.

15 dec 2013 11:42
Profiel
Moderator
PF #57
ben ook zo'n mak schaap. rij 2000-3000 km/jr met de benz. Dan maar niet in dec-jan-feb. Heb nog een auto. Alleen die stallingsplicht is lastig. En ik hoop dat ze toch van 40 naar 30 jaar gaan met die belastingvrijheid. Kan ik gewoon 12 maanden gratis rondtoeren :lol:

wie betaalt bepaalt.

Laat ieder lekker zelf betalen of hij wil protesteren, accepteren, binnen of buiten parkeren (stallen)...
Ik krijg van het Benzenforum ook allemaal oproepen om morgen mee te gaan protesteren. Hou op stelletje jehova's... :lol:

15 dec 2013 11:48
Profiel
Je mag het principielen noemen, porsche964. Maar feitelijk gaat het over het aan de kaak stellen van politieke willekeur, politieke arrogantie, politiek pragmatisme etc. Je mag als burger best laten merken dat je daar niet van gediend bent. Je zult mij niet over die 120 euro horen mekkeren. Wel over het gemak waarmee wetgeving in korte tijd 2, 3 keer veranderd wordt, zodat belanghebbenden niet meer weten waar ze aan toe zijn. Voorbeeldje: wanneer je een jaar gelden een lpg installatie in je oldtimer hebt geknutseld in de veronderstelling dat je je portemonnee en het milieu een dienst kon bewijzen, zit je nu met de gebakken peren en mag je dat kapitaaltje vernietigen.
Ergo: regel het als overheid in 1 keer goed en heb het er dan 50 jaar niet meer over.

15 dec 2013 12:01
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Hoe meer oude diesels straks in die protestrit meerijden, hoe duidelijker zichtbaar zal zijn waarom men die dingen uit het dagelijkse verkeer wil hebben.

De dagenkaart, met electronisch aanmelden zou nog steeds de meest faire oplossing voor de echte liefhebbers en voor de intentie van de wetgever...

15 dec 2013 12:12
Profiel
PorscheForum Junkie
zal ik met de 996 in de colonne meerijden?

15 dec 2013 13:10
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Aircooler schreef:
Voorbeeldje: wanneer je een jaar geleden een lpg installatie in je oldtimer hebt geknutseld in de veronderstelling dat je je portemonnee en het milieu een dienst kon bewijzen, zit je nu met de gebakken peren en mag je dat kapitaaltje vernietigen.
Ergo: regel het als overheid in 1 keer goed en heb het er dan 50 jaar niet meer over.

+1!
Geldt dus 100% voor mij.
Nét toen de installatie er in lag kwamen de eerste geluiden dat de regering plannen had om... etc. grrrr :bang:

15 dec 2013 15:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rookie
Zoals ik het noem leven wij in een 'multi-dictatuur'. Wij hebben niet één, maar meerdere dictators..
Het volk heeft zoals dat in iedere dictatuur betaamd niks te zeggen. Mensen die wél wat denken mee te kunnen beslissen via al die verkiezingen zijn mooi in de voorstelling getrapt..

Zodra er gestemd is, gaan de 'hoge heren' als een kip zonder kop met elkaar discusseren, en denken alleen aan wat ZIJ willen en naar het volk wordt niet geluisterd hoor... Zij willen alleen maar zetels, zetels en nog meer zetels!

Ik ben zoiezo genaaid met 'motor'rijbewijs.. ik mag lekker op een 125cc met 15pk rondtuffen..
Bij het A2 rijbewijs (nog steeds niet onbeperkt vermogen, max 35kw), bekijken ze het maar en bepaal ik zelf het vermogen wat ik wil..

En die nieuwe MRB regeling voor oldtimers maakt straks nog mijn droom kapot ook wat betreft 944 kunnen rijden!!
Stelletje honden, tegen dit soort fratsen kan ik dus echt niet tegen zoals jullie al merken.. :(

15 dec 2013 15:26
Profiel
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Remmel schreef:
Aircooler schreef:
Voorbeeldje: wanneer je een jaar geleden een lpg installatie in je oldtimer hebt geknutseld in de veronderstelling dat je je portemonnee en het milieu een dienst kon bewijzen, zit je nu met de gebakken peren en mag je dat kapitaaltje vernietigen.

+1!
Geldt dus 100% voor mij.
Nét toen de installatie er in lag kwamen de eerste geluiden dat de regering plannen had om... etc. grrrr :bang:

Laat me niet lachen Aircooler. Een lpg installatie leg je maar vanwege 1 reden in je auto en daar komt het woordje milieu niet in voor.

15 dec 2013 16:29
Profiel
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Er staat ook EN

Uiteraard voor je portemonnee!, dat het beter is voor het milieu is mooi meegenomen.

15 dec 2013 17:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
964 C2 1992
Amstelveen
De roverheid grijpt graag verder.

Sloepjes in de grachten van Amsterdam moeten vanaf 2014 ook 20 euro per doortocht aftikken. dat is de volgende melkkoe.

:popcorn:

15 dec 2013 18:09
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Targa, 911T hotrod ('70) EX: 3.2 Coupe
Allemaal ach en wee, ondertussen hebben we het dit land hartstikke goed. Feit is dat onze overheid geld te kort komt om allerlei zaken te betalen. Bijv de sociale sector wordt ernstig gekort, ww wordt korter, pensioen leeftijd gaat omhoog etc etc. Dus wie wil miemelen over oude autootjes moet dat vooral doen, en moet vooral gaan protesteren. Ik ben van mening dat veel mensen met een uitkering graag met ons willen ruilen en hun problemen met liefde verruilen met onze mrb issues.

15 dec 2013 19:42
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 1219 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 49  Volgende