| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

996 4S of Turbo
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=10050
Pagina 1 van 4

Auteur:  aero [ 23 aug 2006 12:00 ]
Berichttitel:  996 4S of Turbo

Hi,

Wellicht zo lanzamerhand een saaie vraag van wat te kiezen maar ook ik ben nu na jaren dromen nu eindelijk in de gelegenheid om mezelf een Porsche aan te schaffen. Heb al even in nederland rondgekeken maar ook ik ga toch voor een Porsche uit Duitsland. Nu de vraag : wordt het een een 996 Turbo of een 4S. Gezien de prijzen liggen die in Duitsland aardig bij elkaar. Op het moment rij ik een Saab 9-5 aero met 290 bhp verlaagd eibach-prosystem en tarox schijven voor en black diamond schijven achter. Die is dus pittig getuned. De porsche turbo is ook makkelijk(er) te tunen. Zitten er veel nadelen aan de turbo bijv, onderhoud, betrouwbaarheid, drivebility? als ik na zeg twee jaar weer wil verkopen, is een turbo dan meer/minder courant?

Mijn verstand zegt dat ik moet gaan voor de 4S maar zou er niet tegenkunnen wanneer ik weg wordt gereden door bijv. een getunde S4, of een oud model M5. :x

Gr,
Peter

Auteur:  sunnyden1973 [ 23 aug 2006 12:05 ]
Berichttitel: 

Je hebt altijd baas boven baas,ik hoop dat je de Porsche wel uit smaak overweging gaat kopen anders moet je gewoon maar je vliegbrevet gaan halen :wink:

Auteur:  2000 gtv [ 23 aug 2006 12:09 ]
Berichttitel:  Re: 996 4S of Turbo

aero schreef:
Hi,


Mijn verstand zegt dat ik moet gaan voor de 4S maar zou er niet tegenkunnen wanneer ik weg wordt gereden door bijv. een getunde S4, of een oud model M5. :x

Gr,
Peter
Mijn bescheiden mening zegt dat je dan eerst wat aan"je gevoel" dat je er een keer uitgereden kan worden moet doen :roll:
Persoonlijk zou ik voor de 4S gaan.ben zelf ook al stiekum aan het kijken
En joh... al die andere auto's gepimpt, getuned etc is allemaal niet zo belangrijk als je je eigen Porsche hebt :wink:

Auteur:  ppp 356 [ 23 aug 2006 12:16 ]
Berichttitel:  Re: 996 4S of Turbo

aero schreef:
Hi,

Mijn verstand zegt dat ik moet gaan voor de 4S maar zou er niet tegenkunnen wanneer ik weg wordt gereden door bijv. een getunde S4, of een oud model M5. :x

Gr,
Peter


Op dit niveau van wagens, is het dikwijls de rijmanskunst en de grootte van de ballen, die bepaald welke wagen wordt weggereden. :wink:

Auteur:  Paul II [ 23 aug 2006 13:11 ]
Berichttitel: 

De prijzen liggen mogelijk aardig bij elkaar(..) maar de bijtelling BPM is dat zeker niet, door de hogere nieuwprijs van de Turbo.

V.w.b. dat gevaar van weggereden worden: vergelijk de cijfers.

En als ik naast een S4 of zo sta bij een stoplicht denk ik gewoon laat die stationwagen maar gaan. IK hoef me niet te bewijzen :D :lol:

Auteur:  ER [ 23 aug 2006 14:18 ]
Berichttitel:  Re: 996 4S of Turbo

Een Porsche 996 4S of een 996 Turbo; tschja......... vraag jezelf eerst eens af wáárom je een Porsche wilt rijden en ga je vervolgens goed oriënteren, en volg de aankoop-adviezen die paSCal ooit heeft verzameld op deze site.

aero schreef:
De porsche turbo is ook makkelijk(er) te tunen. Als ik na zeg twee jaar weer wil verkopen, is een turbo dan meer/minder courant?


Een Porsche 996 Turbo gaan tunen?? :roll:

Waarom zou je zo'n auto in godsnaam gaan tunen? Met welk doel heb je dan een Porsche gekocht?

Zeker wanneer je je zorgen maakt over de inruil- of restwaarde, zou ik ALLE ideën over tunen maar overboord zetten. Als je dan iets NIET moet doen, is het dát wel. :!:

Auteur:  Jort [ 23 aug 2006 14:32 ]
Berichttitel: 

Als je 290 pk op je voorwielen ( :? ) gewend bent, hoef je je geen zorgen te maken om de driveability van eender welke Porsche. :wink:

Auteur:  aero [ 23 aug 2006 14:53 ]
Berichttitel:  Re: 996 4S of Turbo

2000 gtv schreef:
aero schreef:
Hi,


Mijn verstand zegt dat ik moet gaan voor de 4S maar zou er niet tegenkunnen wanneer ik weg wordt gereden door bijv. een getunde S4, of een oud model M5. :x

Gr,
Peter
Mijn bescheiden mening zegt dat je dan eerst wat aan"je gevoel" dat je er een keer uitgereden kan worden moet doen :roll:
Persoonlijk zou ik voor de 4S gaan.ben zelf ook al stiekum aan het kijken
En joh... al die andere auto's gepimpt, getuned etc is allemaal niet zo belangrijk als je je eigen Porsche hebt :wink:


Hi,

Wat is jou redenering om naar een 4S te kijken? is dat een economische of andere? Graag je mening.

groetjes,

Peter

Auteur:  Robingt3 [ 23 aug 2006 15:44 ]
Berichttitel:  4s of turbo

mijn vader heeft ook een 4s :D
en voor mijn gevoel rijd hij al aardig hard maar al wil je harder voor minder kan je in de 4s gewoon een ruff compressor laten zeten 100 pk extra voor 10.000.
dan gaat je 4s sneller dan de turbo voor minder geld dan een turbo!

ben me vader ook al aan het over halen voor die compressor!

Auteur:  Marcel [ 23 aug 2006 16:05 ]
Berichttitel: 

volgens mij kun je veel beter een paar honderd euro investeren in een fatsoenlijk racecursus of iest dergelijks, of zijn we allemaal zo'n goede chauffeur dat we niet genoeg hebben aan 320pk en deze ten alle tijde ten volle benutten, ik niet in ieder geval, en al zeker niet op de openbare weg, de rest is zoals iedereen weet alleen maar ter compensatie van de bekende korte achternaam... :wink:

zonder dollen, iedereen moet natuurlijk weten wat ie doet....

Auteur:  Gerco [ 23 aug 2006 17:18 ]
Berichttitel: 

Leg deze vraag ook eens voor bij een dealer / specialist en ga dan rijden in beide en zeg ZELF wat jij nou voor verschil vind in beide.

Inderdaad zal de 4S ook al HEEL rap zijn voor wat je gewend bent, maar als je echt niet snel weggereden wilt worden dan moet je voor de turbo gaan. Als je dan flink gas geeft weet je niet wat je overkomt als er voor het eerst in rijd, denk ik...

Tunen moet je inderdaad niet doen, het is een Porsche, geen golf... Ook vanwege de inruilwaarde zoals genoemd. Als je dat niet doet, valt bij beide de afschrijving in die 2 jaar nog best mee denk ik.. Hoewel je natuurlijk vooral de auto moet kopen die je MOOI vind en niet die het minste afschrijving heeft.. :wink: Geld op de bank heeft de minste afschrijving, als het daarom gaat :roll:

Auteur:  aero [ 23 aug 2006 17:37 ]
Berichttitel: 

Gerco schreef:
Leg deze vraag ook eens voor bij een dealer / specialist en ga dan rijden in beide en zeg ZELF wat jij nou voor verschil vind in beide.

Inderdaad zal de 4S ook al HEEL rap zijn voor wat je gewend bent, maar als je echt niet snel weggereden wilt worden dan moet je voor de turbo gaan. Als je dan flink gas geeft weet je niet wat je overkomt als er voor het eerst in rijd, denk ik...

Tunen moet je inderdaad niet doen, het is een Porsche, geen golf... Ook vanwege de inruilwaarde zoals genoemd. Als je dat niet doet, valt bij beide de afschrijving in die 2 jaar nog best mee denk ik.. Hoewel je natuurlijk vooral de auto moet kopen die je MOOI vind en niet die het minste afschrijving heeft.. :wink: Geld op de bank heeft de minste afschrijving, als het daarom gaat :roll:


Dank je voor reactie :)

Ik ben nog niet bij dealers geweest , maar denk ook dat door het rijden in beide types en daardoor te vergelijken inderdaad het verschil kan betekenen.

Een vraag over betrouwbaarheid, zit daar veel verschil in tussen de 4S en de turbo? en bijv. onderhoud?

Auteur:  michael [ 23 aug 2006 17:58 ]
Berichttitel: 

Ik zie het probleem van tuning niet. Een 996 turbo kun je rustig verantwoord motorisch tunen, mits door een gerenomeerd bedrijf. Porsche levert ook "original werks leistungssteigerung" kitjes voor hun auto's, en die auto's zijn echt niet minder waard dan hun ongetunede broeders.

Auteur:  924 [ 23 aug 2006 18:02 ]
Berichttitel: 

michael schreef:
Ik zie het probleem van tuning niet. Een 996 turbo kun je rustig verantwoord motorisch tunen, mits door een gerenomeerd bedrijf. Porsche levert ook "original werks leistungssteigerung" kitjes voor hun auto's, en die auto's zijn echt niet minder waard dan hun ongetunede broeders.

wat van de remmen en onderstel Michael? Ik geloof dat porsche haar auto's zó maakt, dat het onderstel en remmerij het motorvermogen aankan en hierop zijn talloze berekeningen gemaakt, als je enkel motorisch gaat tunen ga je problemen krijgen, zo was er eentje die een 930 had getuned met als gevolgen dat het chassis scheurtjes vertoonden.
Klopt dit wat ik zeg of ben ik verkeerd?

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 23 aug 2006 18:08 ]
Berichttitel: 

Oei!

Gelukkig zou Michael zoiets nooit doen! :lol: :wink:

Auteur:  michael [ 23 aug 2006 18:16 ]
Berichttitel: 

Als je er 50 pk bijduwd hoef je echt nog niet je remmen aan te passen hoor. We hebben het hier over een 911 turbo, niet over een of ander gti'tje.

En wie heeft scheuren in z'n carrosserie? Heb dat namelijk nog niet gezien bij een turbo van welk type dan ook, en al helemaal niet bij de mijne als je dat soms bedoeld.

Auteur:  911-lover [ 23 aug 2006 18:58 ]
Berichttitel: 

Ik heb zelfs na 10 jaar geen scheuren gehad in mijn Corsaatje waar meer dan het dubbel van het originele vermogen inzat.
Dan zal het zeker niet bij een Porsche gebeuren.
Ik denk dat dit zo'n Urban Legend is (of de wagen moet echt mestrot zijn)

Auteur:  Anton [ 23 aug 2006 20:03 ]
Berichttitel: 

Ik zou in jouw geval de Porsche kopen die je p**** het meest verlengt.

Auteur:  Master Ken [ 23 aug 2006 20:13 ]
Berichttitel: 

:ba: mooie uitspraak

Auteur:  aero [ 23 aug 2006 20:13 ]
Berichttitel: 

Anton schreef:
Ik zou in jouw geval de Porsche kopen die je p**** het meest verlengt.



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Auteur:  Jort [ 23 aug 2006 20:42 ]
Berichttitel: 

911-lover schreef:
Ik heb zelfs na 10 jaar geen scheuren gehad in mijn Corsaatje waar meer dan het dubbel van het originele vermogen inzat.
Dan zal het zeker niet bij een Porsche gebeuren.
Ik denk dat dit zo'n Urban Legend is (of de wagen moet echt mestrot zijn)


Deels wel, deels niet denk ik. Bij transaxles en achterwielaandrijvers met de motor voorin in het algemeen, komen er nogal wat torsiekrachten op het chassis vrij als de motor sterk, sterker of sterkst is. Met een gepimpte V8 kun je menig chassis krom trekken denk ik.

Bij een 911 ligt dat anders, dat ben ik met je eens.

Auteur:  F@RGO [ 23 aug 2006 21:36 ]
Berichttitel: 

Persoonlijk vind ik dat je meer dan genoeg hebt met 320 pk op de openbare weg, zelfs voor op het circuit is het veel.
Ook zou ik rekening houden met onderhoudskosten, die toch lager zullen liggen bij een 4s, wat toch een pluspunt is, ook verbruikskosten liggen lager en u kan evenveel pret beleven met beiden.
Dus als budget een rol speel , is dat interessant.
Puur estetisch vind ik de 4s ook de mooiste, wide body , rode band, rode remschijven( wat de turbo niet heeft)
De turbo is wel iets speciaals, waar je moet voor vallen, ik heb meer iets voor atmosferische motoren, komt daarbij ook dat de turbo zo snel gaat dat het misschien iets te is.
Uiteindelijk zijn het allebei topmodellen van porsche die net dat ietsje meer bieden.
Succes

Auteur:  Pascal [ 23 aug 2006 21:46 ]
Berichttitel: 

Een 996-Turbo kan je zonder al teveel aanpassingen gewoon een partij'tje opschroeven... Er rijden er genoeg rond met GT2-spec motoren (getuned dus inderdaad) en zonder dat de rest van de wagen daar "echt" onder lijdt. Net als de restwaarde overigens, want reken maar dat als het goed gedaan is (inderdaad, een gerenomeerd bedrijf!), dat het geen "afkeur" is toch?

Overigens zou ik de wagen niet gelijk tunen, maar eerst wennen aan 420pk ;) (voordat je hem doorgooit naar 462pk!)...

Owhja, qua looks moet ik me toch aansluiten bij F@rgo, een 4S is mooier dan een Turbo (maarja, die gaten he! ;) )

Auteur:  924 [ 23 aug 2006 22:10 ]
Berichttitel: 

@michael en jort en de rest: thanks voor de informatie!

Auteur:  ER [ 23 aug 2006 22:10 ]
Berichttitel: 

paSCal schreef:
Er rijden er genoeg rond met GT2-spec motoren (getuned dus inderdaad) en zonder dat de rest van de wagen daar "echt" onder lijdt. Net als de restwaarde overigens, want reken maar dat als het goed gedaan is (inderdaad, een gerenomeerd bedrijf!), dat het geen "afkeur" is toch?


Misschien géén evidente afkeur Pascal, maar ook zeker geen voorkeur ten opzichte van de standaard uitvoeringen van dat model auto's.

Generaliserend: hou er rekening meer dat tuning over het algemeen wordt geassocieerd met een bepaald weggedrag (lees: omgang met de auto).

Waarom denk je dat de 'getunede' modelletjes langer te koop staan dan originele......?

Voorbeelden genoeg...

Pagina 1 van 4 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/