Auteur |
Bericht |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Schade autos
Hallo allemaal,
Al surfend kwam ik een paar extreme schade auto's tegen
welke verhandeld worden. Nu snap ik de handel wel in
schade autos wel voor onderdelen of toch oplappen en voor meer
verkopen dat het repareren gekost heeft.
Alleen
bijna 24.000 voor deze 997
en bijna 3.000 voor deze 996
klik
Hier valt toch helemaal niets meer van te maken, laat staan dat
de onderdelen dit geld nog waard zijn.
Waarom er handel is in dit soort wrakken is mij dan ook een
raadsel, iemand een
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
05 sep 2006 20:30 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Re: Schade autos
JA! ..... de kentekenpapieren & het chassisnummer bieden mogelijkheden voor grote winst.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
05 sep 2006 20:48 |
|
|
TurboBjorn
Maasmechelen
|
Re: Schade autos
Inderdaad. Alleen dat is altijd wel een paar duizend euro waard (voor een bepaald soort volk, dat wel...)
|
05 sep 2006 21:29 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik sluit bij die 997 zeker niet uit, dat je die over een maand of wat weer ziet rondrijden!
|
05 sep 2006 21:33 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Wilde iemand hier zeer recent niet aan een dergelijk project beginnen?
Volgens mij moet je er zelfs nog een 964 van kunnen maken
|
05 sep 2006 21:45 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
oppassen als je een donkerblauwe 997 hebt?
Verzekeraars verkopen dit soort auto's soms (of vaak) bewust met chassisnummer en papieren omdat ze er dan nog een redelijk bedrag voor vangen. Dit terwijl ze weten dat er de kans is dat ze zelf (of een conculega) binnen enige tijd een claim ivbm een gestolen auto van de zelfde kleur en type kunnen verwachten. Anders denkenden kopen inderdaad het chassisnummer en de papieren en stelen later de bijpassende auto erbij.
Zelf mee mogen maken met een twingo (daar verwacht je het dus niet bij, maar 10 twingo leveren ook nog wat op) levert een hoog gezeur op en koste me 7000 gld.
|
05 sep 2006 22:58 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Re: oppassen als je een donkerblauwe 997 hebt?
Geloof je dat nou echt zelf?
|
05 sep 2006 23:19 |
|
|
Peterr
964 (bijna..)Oisterwijk
|
Hahaha humor Rob. Zou wel een bak zijn als dat lukt... Nee bij een schade heb ik iets anders in gedachte.. Zoals een parkeerschade of id..
|
05 sep 2006 23:28 |
|
|
968mint
Panamera 970 GTS, 996 GT3 CS, ex 968 cabrio, ex Porsche Standard 218 (1959), ex 944, ex 944 Turbo S, ex Boxster 986Friesland
|
helaas wel...
Ja dat geloof ik en dat heet omkatten. Twingo voorval was in de jaren 98-99. Gang van zaken werdt bevestigd door meerdere partijen: de politie die bij het onderzoek betrokken was, de experts van de verzekeraar (niet officeel natuurlijk), mijn rechtsbijstand verzekering en de RDW, die de gestolen auto uit eindelijk weer teruggekat heeft naar het originele chassisnummer en kenteken.
Schoorvoetend gaf met toen ook toe dat bij total-loss gevallen niet altijd de kentekens worden ingetrokken (die evt na keuring door de rdw bij goed herstel kunnen worden teruggeven). Hier werd ook meteen vermeld dat bij een hele goede omkatting ook niet meer kan zien of de auto is gerepareerd of dat het een gestolen gelijkwaardig model is met de oude nummers en papieren.
Dit gaat natuurlijk niet altijd zo, maar wel veel vaker dan wij denken.
|
05 sep 2006 23:33 |
|
|
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Ah dank voor de antwoorden.
Ik had inderdaad verwacht dat bij schades zoals die van de 996,
papieren intrekken en chassis laten vernietigen zou zijn.
Iet wat te naïf dus
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
06 sep 2006 7:40 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Als het zou gaan om Nederlandse auto's wel. Ik heb zelf ook al een paar keer een paar gaten door een chassisnummer moeten boren omdat de verzekering op een total losse auto een sloopverklaring afgeeft. Maar vroeger nam men in Nederland ook het kenteken niet in, dus best kans dat dit in sommige andere landen nog steeds het geval is.
_________________________________________ NPC 0577
|
06 sep 2006 8:16 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
ligt aan het type verzekering dat je hebt...
in geval van all risk wordt het wrak over het algemeen eigendom van de verzekeraar en die slijpt dan het kenteken eruit (sloopverklaring)
in geval van een WA-tje gebeurd er eigenlijk niks...
zo schijnt het dat mijn onderzeeër ook weer ergens rond rijdt
gezien de schade betwijfel ik ten zeerste dat ze het wrak hebben gerepareerd
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
06 sep 2006 11:17 |
|
|