| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Schade autos
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=10217
Pagina 1 van 1

Auteur:  DeniS2 [ 05 sep 2006 20:30 ]
Berichttitel:  Schade autos

Hallo allemaal,

Al surfend kwam ik een paar extreme schade auto's tegen
welke verhandeld worden. Nu snap ik de handel wel in
schade autos wel voor onderdelen of toch oplappen en voor meer
verkopen dat het repareren gekost heeft.

Alleen Afbeelding
bijna 24.000 voor deze 997

en bijna 3.000 voor deze 996
klik

Hier valt toch helemaal niets meer van te maken, laat staan dat
de onderdelen dit geld nog waard zijn.
Waarom er handel is in dit soort wrakken is mij dan ook een
raadsel, iemand een :idea:

Auteur:  EriC4C [ 05 sep 2006 20:48 ]
Berichttitel:  Re: Schade autos

DeniS2 schreef:
Waarom er handel is in dit soort wrakken is mij dan ook een raadsel, iemand een :idea:

JA! ..... de kentekenpapieren & het chassisnummer bieden mogelijkheden voor grote winst. :idea: :wink:

Auteur:  TurboBjorn [ 05 sep 2006 21:29 ]
Berichttitel:  Re: Schade autos

EriC4C schreef:
DeniS2 schreef:
Waarom er handel is in dit soort wrakken is mij dan ook een raadsel, iemand een :idea:

JA! ..... de kentekenpapieren & het chassisnummer bieden mogelijkheden voor grote winst. :idea: :wink:


Inderdaad. Alleen dat is altijd wel een paar duizend euro waard (voor een bepaald soort volk, dat wel...)

Auteur:  Rob Herfst [ 05 sep 2006 21:33 ]
Berichttitel: 

Ik sluit bij die 997 zeker niet uit, dat je die over een maand of wat weer ziet rondrijden! :shock: :wink:

Auteur:  Rob986 [ 05 sep 2006 21:45 ]
Berichttitel: 

Wilde iemand hier zeer recent niet aan een dergelijk project beginnen?

Volgens mij moet je er zelfs nog een 964 van kunnen maken :D

Auteur:  968mint [ 05 sep 2006 22:58 ]
Berichttitel:  oppassen als je een donkerblauwe 997 hebt?

Verzekeraars verkopen dit soort auto's soms (of vaak) bewust met chassisnummer en papieren omdat ze er dan nog een redelijk bedrag voor vangen. Dit terwijl ze weten dat er de kans is dat ze zelf (of een conculega) binnen enige tijd een claim ivbm een gestolen auto van de zelfde kleur en type kunnen verwachten. Anders denkenden kopen inderdaad het chassisnummer en de papieren en stelen later de bijpassende auto erbij.

Zelf mee mogen maken met een twingo (daar verwacht je het dus niet bij, maar 10 twingo leveren ook nog wat op) levert een hoog gezeur op en koste me 7000 gld.

Auteur:  Rob986 [ 05 sep 2006 23:19 ]
Berichttitel:  Re: oppassen als je een donkerblauwe 997 hebt?

968mint schreef:
Verzekeraars verkopen dit soort auto's soms (of vaak) bewust met chassisnummer en papieren omdat ze er dan nog een redelijk bedrag voor vangen. Dit terwijl ze weten dat er de kans is dat ze zelf (of een conculega) binnen enige tijd een claim ivbm een gestolen auto van de zelfde kleur en type kunnen verwachten. Anders denkenden kopen inderdaad het chassisnummer en de papieren en stelen later de bijpassende auto erbij.

Zelf mee mogen maken met een twingo (daar verwacht je het dus niet bij, maar 10 twingo leveren ook nog wat op) levert een hoog gezeur op en koste me 7000 gld.



Geloof je dat nou echt zelf?

Auteur:  Peterr [ 05 sep 2006 23:28 ]
Berichttitel: 

Rob964Tip schreef:
Wilde iemand hier zeer recent niet aan een dergelijk project beginnen?

Volgens mij moet je er zelfs nog een 964 van kunnen maken :D


Hahaha humor Rob. Zou wel een bak zijn als dat lukt... Nee bij een schade heb ik iets anders in gedachte.. Zoals een parkeerschade of id..

Auteur:  968mint [ 05 sep 2006 23:33 ]
Berichttitel:  helaas wel...

Ja dat geloof ik en dat heet omkatten. Twingo voorval was in de jaren 98-99. Gang van zaken werdt bevestigd door meerdere partijen: de politie die bij het onderzoek betrokken was, de experts van de verzekeraar (niet officeel natuurlijk), mijn rechtsbijstand verzekering en de RDW, die de gestolen auto uit eindelijk weer teruggekat heeft naar het originele chassisnummer en kenteken.

Schoorvoetend gaf met toen ook toe dat bij total-loss gevallen niet altijd de kentekens worden ingetrokken (die evt na keuring door de rdw bij goed herstel kunnen worden teruggeven). Hier werd ook meteen vermeld dat bij een hele goede omkatting ook niet meer kan zien of de auto is gerepareerd of dat het een gestolen gelijkwaardig model is met de oude nummers en papieren.

Dit gaat natuurlijk niet altijd zo, maar wel veel vaker dan wij denken.

Auteur:  DeniS2 [ 06 sep 2006 7:40 ]
Berichttitel: 

Ah dank voor de antwoorden.

Ik had inderdaad verwacht dat bij schades zoals die van de 996,
papieren intrekken en chassis laten vernietigen zou zijn.

Iet wat te naïf dus :oops:

Auteur:  Double G [ 06 sep 2006 8:16 ]
Berichttitel: 

Als het zou gaan om Nederlandse auto's wel. Ik heb zelf ook al een paar keer een paar gaten door een chassisnummer moeten boren omdat de verzekering op een total losse auto een sloopverklaring afgeeft. Maar vroeger nam men in Nederland ook het kenteken niet in, dus best kans dat dit in sommige andere landen nog steeds het geval is.

Auteur:  Jeroen914 [ 06 sep 2006 11:17 ]
Berichttitel: 

ligt aan het type verzekering dat je hebt...
in geval van all risk wordt het wrak over het algemeen eigendom van de verzekeraar en die slijpt dan het kenteken eruit (sloopverklaring)

in geval van een WA-tje gebeurd er eigenlijk niks...
zo schijnt het dat mijn onderzeeër ook weer ergens rond rijdt
gezien de schade betwijfel ik ten zeerste dat ze het wrak hebben gerepareerd :roll:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/