Auteur |
Bericht |
brian951
997 C4
ex 964C2
ex US 951Hengelo
|
Verschil wegligging C2 vs C4
Hoi, is er een merkbaar verschil in wegligging tussen een 964 C2 en C4? Aangezien een C4 toch 100 kilo zwaarder is zal hij ook iets langzamer zijn..?
_________________________________________ Ride Hard, you can rest when you die
|
11 sep 2006 18:10 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ik zou de zoekfunctie eens proberen!
Ik denk dat je dan wel een week vakantie kunt opnemen om alles wat HIER over geschreven is te lezen!
En ja er is verschil!
|
11 sep 2006 18:13 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Als je normaal rijdt zal je weinig verschil merken. De C4 is in rechte lijn natuurlijk iets minder snel, maar dat is een verschil welke je met de stopwatch kan meten, het is dus niet een extreem verschil.
Komt nog bij dat met 15 jaar een goede C4 in rechte lijn beter zal presteren dan een slechte C2...
|
11 sep 2006 18:16 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
En andersom.......
In de bochten merk je dus weldegelijk verschil!
|
11 sep 2006 18:18 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Echte vent rijdt achterwielaandrijving, findet auch Herr Alois Ruf.
|
11 sep 2006 18:23 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Dat spreekt voor zich...
Op de grens wel. Maar als je normaal rijdt... nee hoor.
|
11 sep 2006 18:31 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
|
11 sep 2006 18:32 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Hoe kom je aan die umlaut?
& Walter zegt alles als je hem maar betaalt.
|
11 sep 2006 18:33 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Geef mij een C2 en een C4 mee (op de herkenbare punten; onherkenbaar gemaakt als C2 of C4) en ik zal je na de bocht van de A12 naar de A20 bij Gouda vertellen welke de C2 en welke de C4 is!
|
11 sep 2006 18:39 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Waarom zo ver weg...?
|
11 sep 2006 18:54 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zat standaard bij de PC.
Misschien praat dhr. Ruf ook iedereen wel naar de mond.
|
11 sep 2006 19:07 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Ik kan het in iedere bocht na een paar meter vertellen. Echter: jij suggereert een zeer duidelijk verschil, maar in mijn beleving is die er niet zo lang je gewoon in het verkeer rijdt.
Zeker als je nog nooit in een 964 hebt gereden zal het niet eenvoudig zijn om vast te stellen of je een 2 of 4 hebt meegekregen (buiten de duidelijke aanwijzingen in het interieur...).
|
11 sep 2006 19:10 |
|
|
Lydia
|
Ik heb der Walter persoonlijk gesproken (lees: ben 2 dagen met hem opgetrokken, zie topic overlichaamslengte) en geloof me, ondanks dat hij testrijder van Porsche is en dus wel op moet passen wat hij zegt, is hij weldegelijk niet iemand die maar alles zegt als je hem maar betaalt.
Enneuh, die Umlaut: zo heet hij nu éénmaal!
Het verschil in een C2 en C4 zul je naar mijn menig pas merken bij een hoge snelheid en bochtenwerk,vooral op het circuit dus. Ik heb C2's gereden en heb nu een 4 wiel aangedreven en als een 4 wieler uitbreekt, breekt-ie ook echt uit!
|
11 sep 2006 19:14 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Welke toets op mijn yuppy apple, DAT is de vraag.
Und der Walter ist ein hubscher Bursche doch?
|
11 sep 2006 19:17 |
|
|
Jort
Groningen
|
Probeer het volgende:
---> " gevolgd door de letter O
Of in het voorbeeld hierboven ---> " gevolgd door U
-bewerken blijft leuk-
_________________________________________ Tjolk.
Laatst bijgewerkt door Jort op 11 sep 2006 19:31, in totaal 3 keer bewerkt.
|
11 sep 2006 19:26 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Kan ik je zo bij jou voor de deur vertelen en ik hoef er slechts stapvoets mee te rijden
De draaicirkel van een C4 is nl iets groter
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 sep 2006 19:30 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Als je tenminste US-International als taalinstelling hebt gekozen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 sep 2006 19:32 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Ai, dan kan je goed de mist ingaan. De draaicirkel van een 1992-er of later 964 is weer groter dan die van een pre-1992 964 (tenzij gemodificeerd voor montage van 17").
|
11 sep 2006 19:33 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Heb je gelijk in. Wel even de juiste bouwjaren matchen natuurlijk.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
11 sep 2006 19:35 |
|
|
Jan 986
Zuid Holland
|
Is het niet zo dat het verschil van aandrijving vooral in het voordeel van vierwielaandrijvig is in slechte weg - en weersomstandigheden ?
|
11 sep 2006 19:57 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Dat je in een uitkomende bocht (met een 4 voor de slimmerik) nog eerder op het gas kan .
Even serieus Een c2 zal fractioneel sneller zijn (overigens nog nergens gemerkt) en wat levendiger.
Anderzijds bij kort bochtenwerk met een beetje zand/grind in de bocht (in het buitengebied bijna elke bocht) ben ik toch altijd blij dat ik een 4 heb. Zonder veel problemen kan je met een 4 probleemloos al heel vroeg in een bocht vol op gas.
Geeft gewoon veel vertrouwen. Voorbeeld: gisteren volgas in zijn 3 door een bocht, waarbij ik laat pas wat rommel op de weg zie en de bobbel midden in de bocht. Gas erop blijven houden kermende banden nog wat erger bij de bobbel, maar je voelt dat de banden zich blijven vastbijten en de bocht met een op je gezicht goed wordt genomen.
Met een c2 had ik hem niet zo hard durven nemen. Denk ik.
Conclusie voor een niet zo ervaren rijder als ik (heb em ruim 1 jaar) is een 4 dus een auto die wat makkelijker hard te rijden is als een c2.
Ja ik weet het, ben een sufferd.
O ja ik heb nog geen 964 c2/993 2 / 996 2 (geen turbo's) in ritten meegemaakt die mij op een bochtig parcours (als ik het echt niet wilde) los kon rijden.
Wil niet zeggen dat ik een goede chauffeur ben, maar dat de verschillen (volgens mij) verwaarloosbaar zijn.
|
11 sep 2006 19:59 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
alt en dan u of o of a, überporsche dös.
|
11 sep 2006 20:02 |
|
|
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Och, zelf door alleen het stuur te draaien zodat je kan zien of er vanvoor een aandrijfasje in het wiel prikt en je weet genoeg
_________________________________________ NPC 0577
|
11 sep 2006 20:07 |
|
|
ruud964
Hoeksche Waard
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Of de aanduiding op de achterklep
|
11 sep 2006 21:09 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: Verschil wegligging C2 vs C4
Moezel al zeker weer vergeten?
Rit naar Zandvoort ook?
Selectief geheugen hoor die C4 rijders!
|
11 sep 2006 21:20 |
|
|