Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 18:47

Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Targadak lekkage 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
944S
Hoeksche Waard
Bericht Targadak lekkage
Het targadak van mijn 944 lekt nogal. Ik heb 'm nu een dikke twee weken, dus afgelopen maandag was een goede test. Met slechte afloop.

Heb net met een gietertje staan hannessen en ja hoor, d'r komt best wat water doorheen. De afvoergaten doen het prima, dat heb ik ook getest.

Het water komt tussen het rubberen randje door (het U-profiel) dat rondom de opening in het dak zit. Onder dit randje zit ook het vinyl van de dakhemel gestopt en hier en daar is dat er bij mij tussenuit geschoten. Dat U profiel zit daardoor flink los, je tilt het er zo uit.
Volgens mij komt het water tussen de carrosserie en het rubber door, door capilaire werking omdat het rubber zo los zit. Is dat een goede theorie?

Behoort dit U profiel gelijmd te zitten? Ik wil het namelijk vast gaan lijmen, maar weet niet of dat een slimme oplossing is ivm eventuele vervanging van het profiel in de toekomst.

Win ik als ik het rubber dat rondom het targadak zit ook vervang?

Zijn er wellicht nog meer oorzaken waardoor het dak kan lekken? En tips om dat te verhelpen?
En nee, afplakken, zoals een grapjas op een ander forum suggereerde, is geen optie.

DANK!!!

04 okt 2006 15:44
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Targadak lekkage
Henri001 schreef:
Win ik als ik het rubber dat rondom het targadak zit ook vervang?

:thumleft:

....'n nieuw rubber sluit beter af - en vaak is bij targa's (en cabrio's) het lekken van het dak te wijten aan gekrompen rubbers :idea:

04 okt 2006 16:49
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 3.2, ex 944s, ex 964C4, nu Avant RS2 en TT
Bericht 
Ik had hetzelfde probleem, en heb het U profiel met wat siliconen kit vastgezet.
Heb daarna geen lekkage meer gehad.

Rob

04 okt 2006 21:08
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
944S
Hoeksche Waard
Bericht 
Dank.

Ik heb, vanwege intredende donkerte, het u profiel wat 'ingeknepen'. Het zat hier en daar 'nogal' los... Nu zit het er weer strak op. Werkt dat niet, dan gaat ie met e.o.a. kit erop.

04 okt 2006 22:57
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 4 berichten ]