| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Short shift kit in de 930 of niet ?
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=10672
Pagina 1 van 1

Auteur:  Steven [ 11 okt 2006 9:42 ]
Berichttitel:  Short shift kit in de 930 of niet ?

Beste forummers,

ik ben sterk aan het twijfelen om een short shift kit te steken in mijn 930 van '86. Niet direct om sneller te kunnen schakelen, maar om toch de overbruggingen wat korter te maken en ook om het feit dat in tweede versnelling de pook tegen mijn zetel aanligt.

Graag had ik jullie ervaringen gekend ? Wie heeft er zo'n short shifter zitten en van welk merk ? Zowel voor- als nadelen interesseren mij ten zeerste. En vooral ook, is het plezieriger schakelen en kan je zowiezo nog goed aan de pook als die 30 a 40% lager zit ?

Groeten, Steven

Auteur:  Jeroen914 [ 11 okt 2006 11:42 ]
Berichttitel:  Re: Short shift kit in de 930 of niet ?

Steven schreef:
En vooral ook, is het plezieriger schakelen en kan je zowiezo nog goed aan de pook als die 30 a 40% lager zit ?


Jij neemt short shift wel heel letterlijk :mrgreen:
bij een short shift kit is de pook niet korter (in ieder geval niet het deel dat boven de tunnel uit steekt) maar de overbrenging

als je écht wat goeds wilt, moet je even op http://www.wevo.com kijken

Auteur:  Steven [ 11 okt 2006 20:30 ]
Berichttitel: 

Ja, inderdaad een beetje te letterlijk genomen, dacht dat ie korter was in schakelen én in lengte. Blijkbaar is het enkel de schakeloverbrugging die dan een pak korter uitvalt.

Had al eens op de site van Wevo zitten kijken, maar wat heb ik dan precies allemaal nodig voor mijn 930 ? Bestaat zoiets in kitvorm waarbij ik dan alles voorhanden heb, ook bevestigen enz. Mss stel ik deze vraag beter aan Wevo zelf :-)

Zijn er hier mensen met zo'n short shift kit ? En wat zijn hun ervaringen ?

Groet

Auteur:  Olaf [ 11 okt 2006 20:53 ]
Berichttitel: 

Steven schreef:
Ja, inderdaad een beetje te letterlijk genomen, dacht dat ie korter was in schakelen én in lengte. Blijkbaar is het enkel de schakeloverbrugging die dan een pak korter uitvalt.


Eigenlijk moet je de pook zelfs langer maken - dat als je hand van het stuur valt - of je je hand horizontaal naar rechts beweegt - je direct op de pook terecht komt :idea:

Auteur:  Jeroen914 [ 12 okt 2006 1:10 ]
Berichttitel: 

je zou dan de wevo shifter moeten hebben
je kan op de site de inbouw handleiding in .pdf formaat downloaden
daar staat ook precies in wat er wel (en niet) bij zit

eventueel kan je er nog een precision shift joint bij kunnen nemen, maar da's niet echt noodzakelijk
(als je ze samen koopt krijg je geloof ik wel een kleine korting)

ik ben 2x bij Wevo in de werkplaats geweest en meneer Burvill (eigenaar) snapt het wel ;)
hij is o.a. team engineer geweest bij een Indy Cart team en verschillende LeMans teams

de shifter is niet alleen een short-shift kit, maar er zit een heel slim veer-mechaniek in waardoor je heel precies voelt welke versnelling je inschakelt (typisch probleem van 901, 915 en 930 bakken)
ik heb in de States met een auto met zo'n shifter gereden en het werkt subliem
niet te vergelijken met de fabrieks of Weltmeister short shift kit....

Auteur:  hoek0201 [ 12 okt 2006 8:50 ]
Berichttitel: 

Je pook kan je makkelijk verstellen zodat deze niet meer tegen je stoel aan komt, kijk even door het luikje op de tunnel voor de achterbankjes.

Schakelwegverkorter, Wevo is heel mooi, je kan ook voor de fabrieksuitvoering gaan. Heeft beiden zijn voor en nadelen, persoonlijk zou ik eerst alle bussen vervangen van je huidige systeem en de olie in je bak vervangen door Swepco 201. Denk dat je dan al een stuk beter schakelt.

Mvg,

Gerko

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/