Auteur |
Bericht |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
Keuring
Bij de verkoop van een tweedehands tussen particulieren, is het de verkoper die naar de keuring moet gaan als het niet expleciet in de overeenkomst vermeld staat?
|
12 okt 2006 10:52 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Waar bedoel je
In Nederland of in België
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
12 okt 2006 10:53 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Welke keuring
APK, AKK of RDW
Volgens mij maakt het geen ene malle noer uit wie er naar de keuring gaat .... al is het de buurvrouw van de schoonzoon van je tante
Als het betreffende voertuig en de benodigde papieren maar aanwezig zijn
|
12 okt 2006 10:56 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
Zo is het maar net,als de betreffende papieren er maar bij zijn
btw voor oldtimers geld een iets aangepastere keuring
tenminste bij de APK
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
12 okt 2006 11:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Keuring is wel hetzelfde alleen de marges en limieten zijn anders voor verschillende bouwjaren. Zoals bijvoorbeeld emissie, remkracht etc.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 okt 2006 12:10 |
|
|
Niels 3.2
Eindhoven
|
We moeten hier een beetje oppassen dat we niet Belgie en Nederland door elkaar halen. In Belgie is de keuring voor oldtimers wel degelijk anders dan de normale keuring.
|
12 okt 2006 12:27 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Daar heb je helemaal gelijk in. Had het even niet door.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
12 okt 2006 13:21 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
in België zijn er (vnl. in het onderste segement van de tweedehandsmarkt) vaak 2 prijzen geafficheerd : gekeurd of niet gekeurd - heeft iets met het zgn. "roze formulier" te maken dat je nodig hebt om als nieuwe eigenaar de wagen in te schrijven, msschn. kan 911-lover hier iets meer over zeggen?
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 okt 2006 21:48 |
|
|
TurboBjorn
Maasmechelen
|
Is het dan misschien zo dat als je een gekeurde wagen koopt, de verkoper ook al de inschrijftaks voor jou heeft betaald? Dat roze formulier kost op zich namelijk niks (hier bij de douane tussen de €0,20 en €2,50 afhankelijk van de stemming van het persoon achter het loket... )
|
12 okt 2006 23:06 |
|
|
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
heeft m.i. niks met douane te zien - douane = import/export
ik heb alles bij de verkoop van mijn vorige auto en de aankoop van mijn VTEC door de garage laten regelen, vandaar dat ik de ins/outs niet ken en de vraag stelde aan ervaringsdeskundige Koen voor meer info...
Ik weet wel dat er een verschil is tussen de gewone jaarlijkse keuring en een zgn. 'keuring voor verkoop' waarbij het roze formulier wordt doorgeprikt met een soort van datumstempel met een beperkte geldigheid van 3 of 6 maanden
Just my 0,5 cent als allesbehalve expert in de materie
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
12 okt 2006 23:20 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Een oldtimer invoeren vanuit het buitenland en de keuring ervan kosten quasi niets in tegenstelling tot bvb een youngtimer.
Kosten aan de grens varierend (ja , dat is België van 2€ tot +/- 15€) , de keuring kost zoveel als een normale.
Dus geen extra invoertaksen of wat hier ook aangehaald word.
Ikzelf heb 2x een oldtimer it het buitenland ingevoerd. Dat wel of niet roze formulier erbij is dus gewoon extra betalen voor een gemak.
Een kilo geraspte wortelen kost ook veel meer dan 2 kilo wortelen in zijn geheel (tja , ben kok geweest)
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 okt 2006 21:28 |
|
|