| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

welke versnelling / welke snelheid
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=10715
Pagina 1 van 1

Auteur:  mr.burns993 [ 14 okt 2006 17:06 ]
Berichttitel:  welke versnelling / welke snelheid

mijn p trekt in z'n 2e versnelling dik over de 100 km/h

en schakelt bij 180 terug naar z'n 3e versn.

(heeft er maar 4)

hoe zit dat met een handbak ? (6 versn)

Auteur:  Martin K. [ 14 okt 2006 20:02 ]
Berichttitel:  Tiptronic?

Begrijp ik het goed, je hebt een Tip ( weet je zeker dat het er 4 zijn ? )
Ikzelf heb ook een Tiptronic, 5 "versnellingen " ('t is toch een automaat 8)

in 2 ook tot wel 130 km/u :shock: , hij schakelt altijd door bij de toerenbegrenzing, dus nee, geen zorgen vanaf 120 ga ik meestal terug naar 3, trek ik een SC makkelijk weg :lol: en in 3 is 160 km/u ook geen probleem, maar ik heb er dan nog steeds 2 over ( 4 en 5 )

Ook de handbakken halen dezelfde snelheden, omdat de overbrengingen niet veel zullen verschillen met die van een automaat, :oops: , Tiptronic

Auteur:  mr.burns993 [ 15 okt 2006 2:09 ]
Berichttitel: 

ja het zijn maar 4 versnellingen.

dus wat is het verschil met een handbak (behalve die 2 verzetten meer)

2 x extra overdrive :?:

Auteur:  michael [ 15 okt 2006 3:54 ]
Berichttitel: 

930 turbo handbak,

1ste 85 km/u,
2de 150 km/u,
3de 220 km/u,
4de 270+ km/u ?
hierna....

Boxster en 993 heel klein in achteruitkijkspiegel.............. :wink:

Auteur:  2000 gtv [ 15 okt 2006 9:10 ]
Berichttitel: 

michael schreef:
930 turbo handbak,

1ste 85 km/u,
2de 150 km/u,
3de 220 km/u,
4de 270+ km/u ?
hierna....

Boxster en 993 heel klein in achteruitkijkspiegel.............. :wink:
Totdat je Jurgen tegenkomt.... :lol: :wink:

Auteur:  Jaco [ 15 okt 2006 17:03 ]
Berichttitel: 

michael schreef:
930 turbo handbak,

1ste 85 km/u,
2de 150 km/u,
3de 220 km/u,
4de 270+ km/u ?
hierna....


Ik wilde het ook plaatsten Michael, maar dan met "wacht maar tot de 930 rijders reageren" :wink:

En als Jurgen niet verder dan zn 4 mag dan......... 8)

Auteur:  Joost993 [ 15 okt 2006 19:43 ]
Berichttitel: 

mr.burns993 schreef:
ja het zijn maar 4 versnellingen.

dus wat is het verschil met een handbak (behalve die 2 verzetten meer)

2 x extra overdrive :?:


Versnellingsbak verhouding van een handbak zijn compleet anders (korter)daarom is hij ook sneller.

Auteur:  mr.burns993 [ 15 okt 2006 19:50 ]
Berichttitel: 

Joost Houben schreef:
mr.burns993 schreef:
ja het zijn maar 4 versnellingen.

dus wat is het verschil met een handbak (behalve die 2 verzetten meer)

2 x extra overdrive :?:


(korter)daarom is hij ook sneller.


met de juiste bestuurder wel :mrgreen:

Auteur:  rob964.c4 [ 15 okt 2006 19:51 ]
Berichttitel: 

mr.burns993 schreef:
Joost Houben schreef:
mr.burns993 schreef:
ja het zijn maar 4 versnellingen.

dus wat is het verschil met een handbak (behalve die 2 verzetten meer)

2 x extra overdrive :?:


Versnellingsbak verhouding van een handbak zijn compleet anders (korter)daarom is hij ook sneller.


met de juiste bestuurder wel :mrgreen:



en voor de niet juiste bestuurder was er dan weer de tip, :wink: 8) :wink: geintje maar kan je wel hebben toch?

Auteur:  mr.burns993 [ 15 okt 2006 20:00 ]
Berichttitel: 

rob964.c4 schreef:
mr.burns993 schreef:
Joost Houben schreef:
mr.burns993 schreef:
ja het zijn maar 4 versnellingen.

dus wat is het verschil met een handbak (behalve die 2 verzetten meer)

2 x extra overdrive :?:


Versnellingsbak verhouding van een handbak zijn compleet anders (korter)daarom is hij ook sneller.


met de juiste bestuurder wel :mrgreen:



en voor de niet juiste bestuurder was er dan weer de tip, :wink: 8) :wink: geintje maar kan je wel hebben toch?


ik vindt het niet erg dat ik niet zo snel en scherp kan schakelen als een testrijder van porsche, een tip daarintegen schakeld altijd op het juiste moment. (vindt je toch ook niet vervelend of wel) :lol: :lol: :lol:

Auteur:  2000 gtv [ 15 okt 2006 20:05 ]
Berichttitel: 

mr.burns993 schreef:
, een tip daarintegen schakeld altijd op het juiste moment. [size=9]
:lol: :lol: :lol: Ik moet de eerste automaat nog tegenkomen die precies doet/aanvoelt wat ik wil :wink:

Auteur:  mr.burns993 [ 15 okt 2006 20:11 ]
Berichttitel: 

2000 gtv schreef:
mr.burns993 schreef:
, een tip daarintegen schakeld altijd op het juiste moment. [size=9]
:lol: :lol: :lol: Ik moet de eerste automaat nog tegenkomen die precies doet/aanvoelt wat ik wil :wink:


dat doet het mee denkende systeem van een 993 een beetje (beetje stroefjes geef ik toe)

verder kun je toch ook gewoon zelf schakelen, op het stuur of met het pookje. :idea:

Auteur:  2000 gtv [ 15 okt 2006 20:14 ]
Berichttitel: 

DSG van Audi komt aardig in de buurt.Voor de rest.... niet mijn ding.

Auteur:  drknauf [ 15 okt 2006 21:31 ]
Berichttitel: 

jongens 997 turbo is automaat voor het eerst sneller dan handbak :shock:

Auteur:  Olaf [ 15 okt 2006 23:05 ]
Berichttitel:  Re: welke versnelling / welke snelheid

mr.burns993 schreef:
mijn p trekt in z'n 2e versnelling dik over de 100 km/h


Weet je .... ik kijk eigenlijk nooit op de kilometerteller .... dat ding zit ook niet voor niets naar opzij ....

RPM's and GEAR ..... that's the only thing .... in a Porsche :wink:

Auteur:  porsche964C4 [ 16 okt 2006 2:03 ]
Berichttitel: 

Het doortrekken tot aan de top (begrenzer) in een bepaalde versnelling heeft toch geen zin, je bent toch sneller als je bij maximaal koppel schakelt?

100 km/h in ze 2 vind ik niet echt spectaculair.
(doet me 13 jaar oude starler 1.3 met 290.000 km op de teller ook)

Auteur:  Pascal [ 17 okt 2006 20:06 ]
Berichttitel: 

porsche964C4 schreef:
Het doortrekken tot aan de top (begrenzer) in een bepaalde versnelling heeft toch geen zin, je bent toch sneller als je bij maximaal koppel schakelt?

Bij maximaal vermogen toch? En dat zit bij een Porsche toch redelijk ver naar achteren / richting de toerenbegrenzer?

Auteur:  TurboBjorn [ 17 okt 2006 20:27 ]
Berichttitel: 

paSCal schreef:
porsche964C4 schreef:
Het doortrekken tot aan de top (begrenzer) in een bepaalde versnelling heeft toch geen zin, je bent toch sneller als je bij maximaal koppel schakelt?

Bij maximaal vermogen toch? En dat zit bij een Porsche toch redelijk ver naar achteren / richting de toerenbegrenzer?


Wou net zeggen, dan moet ik dus altijd bij 2800 rpm schakelen... nu doe ik dat ook wel meestal, maar niet als ik even wat sneller wil zijn!

Auteur:  ruud964 [ 17 okt 2006 22:26 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

diagram van een 964, schakelen dus net na de 6000 toeren. Een 993 zal hier niet ver vanaf liggen :wink:

Koppel en vermogen nemen daarna sterk af, heeft dus geen zin meer om door te halen. Klinkt wel leuk. :P

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/