Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:31

Antwoord op onderwerp  [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
vraag in het hol van de leeuw 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht vraag in het hol van de leeuw
Hallo,

Volg het forum al even, maar heb nu toch een vraag aan jullie porscherijders. Na lang zoeken wikken en wegen over de aanschaf van een ultieme sportwagen ben ik vorig jaar gevallen voor een corvette C5. Heb ook zeker een 996 overwogen, maar was verkocht na een proefrit in een vette en heb (misschien onterecht) niet gereden in een 996 ook omdat deze in prijs een stuk hoger lagen. Na 1 jaar denk ik er toch steeds vaker aan om toch eens een proefritje te maken in een porsche. Wie van jullie heeft er al eens met een c5 gereden en heeft een vergelijk. Ben zeer tevreden over de vette en zijn prestaties, maar toch kriebelt het.

al vast bedankt voor de reacties

cor

26 aug 2006 21:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=7959&highlight=corvette

robert

26 aug 2006 21:27
Profiel WWW Facebook 
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
nog een ander linkje :( :shock: :cry:

gewoon een keer een proefritje maken in een 996 en je weet of je destijds de goede keuze hebt gemaakt! :wink:

26 aug 2006 21:42
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Heb ze beide gereden en was aangenaam verrast over de wegligging en responsiviteit (gas, stuur, transmissie) van de C5, dit in vergelijk met oudere Corvettes. De C5 is ook onamerikaans stug, een rassportwagen dus. :thumright:

Echter in vergelijk met de P nog steeds een wat lomp aanvoelende auto op bochtige wegen. Daarnaast vond ik de materialen in, op , aan en om de C5 niet altijd de gewenste kwaliteit uitstralen.

Ik denk dat een evt. keuze met name in de uitstraling van de auto schuilt en de emotionele band met het merk. Voor mij ziet de wereld er alsvolgt uit: Porsche en Overig Sportwagen....maar goed ben natuurlijk niet geheel objectief :D

27 aug 2006 13:16
Profiel
Westervoort
Bericht 
Denk dat Jay geljik heeft vwb die uitstraling...al hebben de nieuwe Vettes toch echt een iets ander publiek gekregen...aan de andere kant ; wat zal het jou roesten welk publiek die auto's rijd...'t is jouw auto, en jíj moet er gek van zijn (wat ik me trouwens bij een C5 zéker voor kan stellen)

Jurgen, ex-C4 rijder, en nog steeds gek van dikke V 8-en... :wink:

27 aug 2006 13:24
Profiel
PF #911
België
Bericht 
De Corvette C5 staat toch ook wel in mijn top 5 van favoriete wagens, zo dik, zo breed, zo stoer! De C6 is (ondanks ook niet onaantrekkelijk) te klein, te smal, te fragiel geworden (met uitzondering van de monsterachtige Z06 dan natuurlijk). Iemand in mijn buurt heeft een pikzwarte C5, en dat geluid, die looks ongelovelijk :!:

http://www.fast-autos.net/vehicles/Chevrolet/1998/Corvette/1887

En de C5-R is de reden waarom ik altijd naar de 24 Uren van Spa ga:
http://www.seriouswheels.com/top-2004-Chevrolet-Corvette-C5-R.htm

P.S. persoonlijk zou ik (ondanks Porschist in hart en nieren te zijn) liever een C5 dan een 996 bezitten. Bij een 993 zou het natuurlijk een ander verhaal zijn...

27 aug 2006 14:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
944S
Hoeksche Waard
Bericht 
Leuke discussie. Ik ben dan zo'n Corvette liefhebber in hart en nieren en zo'n beetje vanaf m'n geboorte. Alleen mis ik dan de volgens sommigen typerende uiterlijke kenmerken... Ik zie er meer uit als een brave huisvader dan een (ex) Corvette bezitter.
Leuk ook te lezen hoe hier over het imago van de Corvette wordt gesproken, terwijl ik hetzelfde hoor over Porsche op het Corvette forum... Er zou eens een gemeenschappelijke meeting gehouden moeten worden om wat vooroordelen weg te nemen...??

Maar het zit 'm idd in de beleving van een bepaald merk/type. Hoe gek ben je er van. In een hierboven genoemd topic lees ik dat iemand met verschillende auto's is wezen rijden. Ik zou het enorm knap vinden om daar een keuze uit te maken. Ik denk dat bij enorm veel mensen de keuze al lang vaststaat en dat ze alleen maar bevestiging zoeken voor hun 'goede' keuze.

Corvette is mijn merk. Ik ken het van haver tot gort. Ik heb zelfs beide nog in leven zijnde Chief Engineers gesproken, etc, etc. Een zeer uitgebreide bieb thuis en een flinke verzameling modellen (alleen in 1/64).
Ik ben trouwens geen blinde volgeling. De C5 is technisch zeer goed (heb er eentje twee weken gereden in de US), maar de looks vind ik minder, da's gewoon niet mijn auto. De C6 is een prachtige auto, maar ziet er niet meer uit als een Corvette. Mijn hart ligt bij de C4 (heb een '91-er gehad).
En of het interieur dan plastiekerig is, ach, dat zie je alleen maar om een andere auto 'mooier' te vinden.
Ik weet ook zeker dat mijn ex 91-er het verliest van bijna iedere Porsche, maar het was MIJN Corvette, mijn droomauto. En daarom was ie voor mij (bijna) perfect. Ondanks dat een P wellicht sneller is oid, maakt niet uit.

En nu ben ik bezig met een 944. Die kwam 'toevallig' op mijn weg. Ik weet helemaal niets van dat soort auto's, vandaar dat ik nu bij een paar fora info aan het verzamelen ben. Ik 'voel' niets voor Porsche, alhoewel ik zeker bewondering voor het merk heb. Dus om nu een 944 te kopen, tja, da's eerst wel even wennen.

Stel nou dat je een Porsche zou proefrijden en heel stiekum vind je 'm toch beter dan je C5, zou je dan je C5 verkopen en voor een P gaan? Ik geloof dat namelijk niet zo...

27 aug 2006 15:00
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Henri001 schreef:
Leuk ook te lezen hoe hier over het imago van de Corvette wordt gesproken, terwijl ik hetzelfde hoor over Porsche op het Corvette forum... Er zou eens een gemeenschappelijke meeting gehouden moeten worden om wat vooroordelen weg te nemen...??
......................

of te bevestigen?? :!: :?: :wink: :wink:

27 aug 2006 16:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)
Amsterdam
Bericht 
Jurgen schreef:
en nog steeds gek van dikke V 8-en...

idd. vooral de audio-ervaring van de V8...kan me een klassiekerrace op zandvoort herinneren dat zoiets (of een replica ervan) het circuit over kwam blazen...kippevel . Net als de Camaro's en in de DTM de gebroeders Ruch met hun Mustangs.... bad to the bone.. :twisted:

27 aug 2006 16:46
Profiel
PorscheForum Rakker
944S
Hoeksche Waard
Bericht 
928GTS schreef:

Zou ook kunnen... :roll:
Maar ik denk dat er op beide terreinen weinig verschil is qua typetjes van eigenaren/liefhebbers...
Geloof mij nou, het is net het echte leven... van alles wat!

27 aug 2006 16:48
Profiel WWW
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Citaat:
Er zou eens een gemeenschappelijke meeting gehouden moeten worden om wat vooroordelen weg te nemen...??

:thumleft:

Dat lijkt me echt geweldig! Nog meer autofielen ontmoeten. Vader van een exje had een C4, was niet mijn voorkeursauto, dan liever een 911 of bijv. een maseratie Ghibli (I know, I know, onbetrouwbaar, italiaans whatever, maar wel mooooi! ) , klapperde ook nogal, maar het geluid en ookpush was zeker indrukwekkend.

Vind " Vettes" best wat hebben en de nieuwe zeker erg " Vet" :wink: Geluid van zo'n V8 is ook geweldig, niet alleen in een Corvette, maar zeker ook in een Riva, om de discussie nog maar eens een extra twist te geven! :twisted: :lol:

27 aug 2006 17:01
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:
Citaat:
of bijv. een maseratie Ghibli (I know, I know, onbetrouwbaar, italiaans whatever, maar wel mooooi! )

Of als het budget het toelaat een Shamal!

27 aug 2006 17:03
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Als ik dit zo lees moet ik denken aan de voorkeuren van wagens dit weekend.

Dit was de favoriet van mijn vriendin samen met deze , tja vrouwen hé

Afbeelding

Afbeelding

En dit de mijne (want die had telkens zo'n leuke vlammen bij het terugschakelen) :twisted:

Afbeelding

Laatste update 22/10/2013

27 aug 2006 19:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
27/08/2006 18:57

Corvette SRT van Duez wint 24 Uren van Zolder
(Belga) De Corvette C5R van renstal SRT heeft zondag de 24 Uren van Zolder gewonnen. De bolide, bestuurd door de Nederlander David Hart en het Belgische trio Marc Duez, Maxime Soulet en Tom Cloet, haalde het met zeven ronden voorsprong op de Marcos van Marc Goossens en de Nederlanders Danny van Dongen en Cor Euser.

De derde plaats was voor de andere Corvette C5R van de renstal GLPK, met aan het stuur Bert Longin, Anthony Kumpen, Kurt Mollekens en de Nederlander Mike Hezemans. (dwm)

27 aug 2006 21:05
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Mooie auto Corvette, is/was ook een van mijn favorieten. Echter, alhoewel in regelmatig in HOuston kom en dus ook daar veel Corvettes zie, viel het me pas op tijdens de laatste vakantie in FLorida de afgelopen weken, hoeveel Corvettes je ziet (ook de nieuwe types), en hoe snel ik er op uitgekeken raakte...plus daarbij de plastic kwaliteit maakt het eigenlijk voor mij geen optie meer, hoe goed ie ook rijdt...

27 aug 2006 21:05
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Marcos schreef:
27/08/2006 18:57

Corvette SRT van Duez wint 24 Uren van Zolder
(Belga) De Corvette C5R van renstal SRT heeft zondag de 24 Uren van Zolder gewonnen. De derde plaats was voor de andere Corvette C5R van de renstal GLPK,

Ondanks de stukken, schitterend toch hé

Afbeelding

27 aug 2006 21:08
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Carrera 2 Cabrio
Bericht 
Over de rijeigenschappen hoor en lees je niets dan goeds, en dit ziet er ook wel goed uit
Afbeelding

Maar dit is echt plastic - probably made by Deawoo
Afbeelding

27 aug 2006 21:19
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Henri001 schreef:
928GTS schreef:

Zou ook kunnen... :roll:
Maar ik denk dat er op beide terreinen weinig verschil is qua typetjes van eigenaren/liefhebbers...
Geloof mij nou, het is net het echte leven... van alles wat!

reed vanmiddag in Bloemendaal naast een donkerblauwe 993 tiptronic met een sjonnie erin met highlights in zijn haar met mat en een 'foute' zonnebril compleet met borstelsnor. Niet mijn vooroordeeltype Porscherijder, maar je hebt ze dus wel... Misschien zijn er ook wel nette huisvaders met een Corvette dus... :twisted: :mrgreen:

Zoals de wijze oude fransman zei: l'Exception confirme la règle... :wink:

27 aug 2006 21:29
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Was dat niet die Chinees :?: :wink:

例外は規則を確認する

-Uit gebrek aan chinees maar in het Japans neergezet.Dat is toch in de buurt-

27 aug 2006 21:38
Profiel WWW Facebook 
Westervoort
Bericht 
8) :lol: Was ook al mijn gedachte...maar het zal in het chinees ongetwijfeld moeilijker te schrijven zijn geweest... :cheesy:

27 aug 2006 21:43
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
de wijze oude fransman schreef:
l'Exception confirme la règle... :wink:

Waarop zijn chinese collega zei: Afbeelding :cheesy: Afbeelding

27 aug 2006 23:52
Profiel
Westervoort
Bericht 
Google...sometimes a man's best friend... :cheesy:

27 aug 2006 23:58
Profiel
PF #911
België
Bericht 
911-lover schreef:
Als ik dit zo lees moet ik denken aan de voorkeuren van wagens dit weekend.

Dit was de favoriet van mijn vriendin samen met deze , tja vrouwen hé

Afbeelding

Afbeelding

En dit de mijne (want die had telkens zo'n leuke vlammen bij het terugschakelen) :twisted:

Afbeelding

Zou ook wel voor de GLPK-corvette steunen, moeste ze die originele gele fabrieks C5-R niet gewijzigd hebben in dat lelijke groen. Enja dan natuurlijk nog de pipo's achter het stuur zoals kumpen-vettig-haar en longin-beerput. Daarom gaat mijn voorkeur wel uit naar de SRT Corvette met de sympathieke david hart!
Enja idd dat varkentje was wel een mooi knipoog naar het (porsche-)verleden en tevens een mooi afscheid voor de wagen!

Ah en koen pravo met je nieuwe (neem ik tcoh aan?) vriendin!

28 aug 2006 7:58
Profiel WWW
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
Gek heh.

Wat ik nu een mooie corvette vind, is deze, echt super ding:
Afbeelding

Zelf eind jaren zeventig-begin tachtig ('85) dus Opel GT gereden, jawel was toen de "Poormans Corvette".

Ook de begin zestigers stingray.......brrrr.

Moderne Vettes kunnen mij niet bekoren, ondanks de super eigenschappen etc. etc.

Verder zou ik als Corvettefan geen proefrit gaan maken in een Porsche, is nl. niet te vergelijken.

28 aug 2006 9:33
Profiel
Ex 993 c2, Ex 997 4S, Ex 964 c2 '92, 991.2 S
Sint Pancras
Bericht 
horn schreef:
reed vanmiddag in Bloemendaal naast een donkerblauwe 993 tiptronic met een sjonnie erin met highlights in zijn haar met mat en een 'foute' zonnebril compleet met borstelsnor. Niet mijn vooroordeeltype Porscherijder, maar je hebt ze dus wel... Misschien zijn er ook wel nette huisvaders met een Corvette dus... :twisted: :mrgreen:

:wink:
Dat was ik!:evil: :evil: :twisted: :wink: Wel lef om zoiets hier neer te zetten horn

28 aug 2006 9:36
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 62 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende