Auteur |
Bericht |
Jesse - 912
|
Kosten RDW Import
Als je een Porsche uit Amerika importeert, dus niet uit een EU of EVA land, moet je dan een specifieke RDW keuring doen? Volgens RDW is dit het geval en kost deze grap 952.75 EURO, een zogenaamde ITS keuring. Is er ook een andere manier om de auto op NE kenteken te krijgen? Vind dit nogal duur en vraag me af hoe importeurs van Amerikaanse auto's het kenteken bij RDW verkrijgen.. Heeft iemand hier ervaring mee?
|
27 okt 2006 0:34 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Via Duitsland ..... schijnt goedkoper en makkelijker te zijn
|
27 okt 2006 0:37 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik heb ook al eens gehoord dat men in dat geval eerst naar Duitsland verscheep. Daar de auto door een dealer TüV laat keuren en op Duits kenteken zet en vervolgens de auto naar Nederland doorvoert.
Of het daarmee voor één auto nou echt zo goedkoop wordt?
Zoek ook even uit wat er aan de auto moet worden aangepast want de normen zijn voor Europa anders dan voor de VS, en voor sommige autos kan dat aardig in de papieren lopen. Een kennis van mij importeerde een jaar geleden een Mustang uit de VS en naast de RDW kosten van 1000 euro heeft het hem ook nog eens 3000 euro gekost om de auto aangepast te krijgen.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
27 okt 2006 9:18 |
|
|
912
|
Niets van waar.
(waarom posten mensen hier altijd die 'wel eens gehoord' hebben of 'schijnen' te denken en nog nooit een ventieldopje uit het buitenland hebben gehaald?)
De 912 is gewoon een auto waar voor een Nederlandse type goedkeuring bestaat en vanwege de ouderdom al helemaal wordt toegelaten. De normen van 30 jaar geleden zijn zo prehistorisch dat het niet uit maakt of je een Amerikaanse versie hebt of een Europese.
Gewoon bij de RDW laten keuren (niets meer dan een APK keuring) en je hebt een kenteken. Je kan het doen in een ochtendje en kost je iets van rond de 100 euro.
_________________________________________ There are those who love 912’s... and those who have never driven one...
|
28 okt 2006 4:20 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
Misschien omdat ze het niet zeker weten maar het wel willen weten???
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
28 okt 2006 9:00 |
|
|
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
Dat is het kenmerk van internet en in het bijzonder forums, inclusief dit forum. Internet is gewoon de grootste verzameling flauwekul waar hier en daar zo af en toe ook nog wat zinnigs te lezen valt.
|
28 okt 2006 12:08 |
|
|
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
hear, hear (zo is het maar net).
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
28 okt 2006 13:13 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Precies, mensen stellen hier vragen en anderen denken hierover wat te kunnen vertellen. Of het altijd klopt is bij iedere mening de vraag. Anders waren de meeste topics oom met 2 posts klaar
Ik ken ook enkel de verhalen van mensen die vanuit de VS hebben geimporteerd. En aangezien daar een flinke variatie in zit van zonder problemen toelaten tot complete ombouw lijkt het me wijs om er eerst eens navraag bij de RDW over te doen. dat was de moraal van mijn verhaal. Misschien gaat het voor een 912 op maar het gaat echt niet voor iedere auto op.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
28 okt 2006 23:18 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.... wel meer dan een ventieldopje uit het buitenland gehaald
Heb er alleen geen rekening meegehouden dat het hier om een klassieker gaat van meer dan 25 jaar oud
|
28 okt 2006 23:24 |
|
|
Jesse - 912
|
Ik heb de RDW gemaild, ik zal het antwoord op het forum posten.
|
29 okt 2006 10:34 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Stond ook nergens te lezen
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
29 okt 2006 11:06 |
|
|