| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
velgen porsche 912e http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=10862 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | gasha [ 26 okt 2006 22:41 ] |
Berichttitel: | velgen porsche 912e |
Op mijn porsche 912e zitten op dit moment zwarte fuchs velgen. De velgen zijn aan de binnenkant volledig zwart. Ik zie echter ook regelmatig fuchs velgen die deels chroom, deels zwart zijn. Wie weet welke velgen origineel onder de een 912e uit 1976 horen. Of was dit vroeger een optie, de keus voor helemaal zwart of deels zwart/chroom? |
Auteur: | Jeroen914 [ 26 okt 2006 22:53 ] |
Berichttitel: | |
je hebt een auto met harmonica bumpers, dan hoort het hart van de fuchsen helemaal zwart |
Auteur: | Jesse - 912 [ 26 okt 2006 22:54 ] |
Berichttitel: | |
Hoi Gasha, de velgen die jij bedoelt zijn tweede hands te verkrijgen op Ebay. Ze zijn wel aan de dure kant! Trouwens, mag ik wat meer informatie over je Porsche 912E? Zelf zoek ik een Porsche 912E in Amerika, en ben druk bezig met het inwinnen van informatie. Misschien kun je me mailen op jezzmann@hotmail.com Groet! |
Auteur: | gasha [ 26 okt 2006 23:02 ] |
Berichttitel: | |
Wat voor informatie wil je hebben??? |
Auteur: | Jesse - 912 [ 26 okt 2006 23:08 ] |
Berichttitel: | |
Heb je je auto bij Hofman Leek gekocht? Ik heb nl een proefrit gemaakt in een 912E, precies dezelfde kleur en ze zijn heel zeldzaam. (maar 2099) van gemaakt en die rijden voornamelijk in Amerika! Of heb je hem zelf geimporteerd? |
Auteur: | gasha [ 26 okt 2006 23:15 ] |
Berichttitel: | |
Dat is toevallig....! Dat is inderdaad die auto. Er zijn er inderdaad maar 2099 van gemaakt, hier zijn er inmiddels al meer dan 20 van gesneuveld en een aantal hebben de fabriek nooit verlaten en zijn uitsluitend voor testritten gebruikt. Er zijn er dus nog maar ruim 2000 wereldwijd. Ik minder dan de vraagprijs betaald. Ik denk dat de prijs redelijk was die ik betaald heb. 912e's die helemaal klaar zijn leveren maar zo rond de 14.000 op. |
Auteur: | Jesse - 912 [ 26 okt 2006 23:26 ] |
Berichttitel: | |
Heel leuk! Ik heb dus in jouw auto getourd! Remt wel zwaar, hoort dat zo? En ga je de raamrubbers vervangen? PRima wagen, wel onwijs veel kilomters, vindt je dat niet spannend? Meer dan 3 ton? Trouwens: ga je m gebruiken als Daily driver, of voor restauratie? Mvg |
Auteur: | gasha [ 26 okt 2006 23:32 ] |
Berichttitel: | |
Restauratie, heb ook een auto van de zaak. Ik heb hem nog niet, ga hem in principe zaterdag halen. Hoe bedoel je 3 ton. Bij mijn weten 194 ofzo. Of is dit na revisie? Ik heb de historie nog niet bekeken, ga ik zaterdag doen. Wat waren je overige bevindingen. De auto is tot zaterdag voor mij gereserveerd, maar las het een drama project is, haak ik af... Wat plaatwerk vind ik niet erg. Heb begrepen dat er een hele historie van onderhoud bij zit. |
Auteur: | Jesse - 912 [ 26 okt 2006 23:39 ] |
Berichttitel: | |
Oke daar gaan we: -de 194.000 zijn miles, land miles, dus dik 300.000 km. -hij heeft wat roestbubbels (oa bij spiegels) onder de lak, mooiste is nwe lak aanbrengen -uitlaat moet gedeeltelijk worden vervangen, doorgeroest (eind- voorpijp kosten resp. EUR285 en EUR200 ) -historie/taxatie heb ik helemaal doorgenomen, klopt en lijkt aardig compleet, hij is wel van een liefhebber geweest in Nederland -rubbers vd ramen zijn uitgedroogd (best duur die te vervangen) -onder plaat twee zitjes achter zit roest, ook aan de dorpels een beetje -beetje speling stuurhuis -lange remweg, merkte jij dit ook? -lichte schade op neus, niet goed hersteld Ik heb trouwens veel fotos gemaakt, weet neit of je daar baat bij hebt? |
Auteur: | gasha [ 26 okt 2006 23:46 ] |
Berichttitel: | |
Super bedankt voor je tips. Het wordt eventueel mijn eerste porsche, moet wel een droomauto zijn, geen nachtmerrie!! Laat die foto's maar doorkomen naar dennis.melanie@planet.nl Het is wel de bedoeling de auto origineel te maken en in een goede staat. Ga het samen met mijn schoonvader doen. Hij is de expert, ik niet. Zaterdag gaan we de proefrit maken. |
Auteur: | Jesse - 912 [ 26 okt 2006 23:53 ] |
Berichttitel: | |
Hoi, Succes met de tips! De aandachtspunten zijn ook argumenten om stevig af te dingen op de prijs. Hiervoor stond hij bij Baan te koop, ergens in Twente. Hoe ben jij aan je verdere informatie gekomen? De fotos komen later, ben nu niet thuis, waar ze op mijn pc staan! Mvg., Jesse |
Auteur: | gasha [ 27 okt 2006 0:00 ] |
Berichttitel: | |
Is het mogelijk de foto's voor zaterdag door te mailen?? Heb de info over deze auto met name van hofman. De info over de 912e op internet, flink googlen! Ik zal als antwoord op de foto's een paar links doorsturen met site's over de 912e die ik gevonden heb. Ik kan hem voor 7500 kopen. Teveel naar jouw mening?? Het leek mij redelijk. Roest hadden wij zelf ook al gezien, rijden was vorige week niet mogelijk. Valt mij wel tegen dat ze dat van die km's niet even melden, staat nb ook op hun site! Stoelen zijn ook niet origineel. Maar deze zijn te vinden. Aangaande die remmen heb je het over het hele remsysteem of alleen over de schijven en de blokken?? |
Auteur: | Jesse - 912 [ 27 okt 2006 0:12 ] |
Berichttitel: | |
Ik zou er niet 7500 euro voor neertellen. Maximaal 6000 a 6500 euro. In amerika koop je er een voor 8500 dollar + 1000 dollar verschepen, BPM betaal je niet meer omdat ie ouder dan 25 jr is, en dan heb je een in zeer goede staat! Remmen moet je zelf ervaren, zag er roestig uit, misschien moeten ze gangbaar gemaakt worden of zijn de remleidingen niet optimaal.. Weet het niet precies. Wbt de fotos: ben wel heel druk, maar ga het zeker nog proberen. Stuur me even een mail naar Jezzmann@hotmail.com dat je de fotos wilt, dan mail ik je morgen denk ik. Anders vergeet ik het misschien.. Ik vermoed dat Baan hem voor 5000 euro aan Hofman verkocht heeft.. Baan wilde er echt van af omdat hij niets van oldtimers weet.. |
Auteur: | Olaf [ 27 okt 2006 0:18 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Yeah Right |
Auteur: | Jesse - 912 [ 27 okt 2006 0:20 ] |
Berichttitel: | |
Ik vertrouw autoverkopers niet, geef alleen aan wat Baan zei. |
Auteur: | Jeroen914 [ 27 okt 2006 1:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
dan lijkt 5250 me een mooie prijs kijk even heel goed naar het uitlaat systeem de 912E warmtewisselaars zijn niet meer te krijgen |
Auteur: | Jort [ 27 okt 2006 1:51 ] |
Berichttitel: | |
Hofman... hmmm. Hoop dat je een goede en onafhankelijke aankoopkeuring hebt laten doen. |
Auteur: | Jesse - 912 [ 27 okt 2006 8:22 ] |
Berichttitel: | |
Meerdere leden lijken hun twijfels over Hofman in Leek te hebben, wat speelt er precies bij dit bedrijf? |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 27 okt 2006 8:33 ] |
Berichttitel: | |
Geen idee, maar even over de velgen, let op! Dat zwart/chroom, velgrand of al dan niet op op de " vinnen" geldt voor Fuchs velgen, als ik even kijk op jouw miniatuur plaatje zouden het ook nog wel eens zwarte ATS velgen kunnen zijn, die zijn vaak of helemaal zwart, of helemaal zilver. Wel orig. Porsche, maar iets heel anders en minder gewild als Fuchs. Succes met de aankoop en let op roest, vooral dorpels en parafan. Was bij mij ook behoorlijk weggerot, maar heel listig overheen gespoten, dus op eerste oog zag je er niets van, zag er zelfs vanwege nieuwe lak erg mooi uit... . Later bleek dat er in dorpels en deurstijlen gaten zaten opegvuld met glaswol en plamuur, waar een tennisbal doorheen kon.. Je komt er wel weer uit, kost alleen een paar centen. Learning by doing, maar als je dezelfde fout kunt voorkomen is het altijd beter. Tip: magneetje meenemen om evt. plamuur/opgevulde gaten te localiseren. Succes! |
Auteur: | patrick911 [ 27 okt 2006 10:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
JeGroen C3.0 was dus eerst effe Jeroest C3.0... On topic: Goeje tip Jeroen. @ gasha: kijk ook even hier. Staat een stuk tekst over de roestplekken bij een 911 (912): klikkerdeklik Succes morgen! |
Auteur: | Hansv [ 28 okt 2006 17:45 ] |
Berichttitel: | |
Ha, die Gasha; De kleurstelling van jouw Fuchsvelgen is niet origineel. De eerste impactbumpermodellen hadden ze met geanodiseerde velgrand en 'spaken'. De Fuchsen met een geheel zwart hart stammen volgens mij van de 930 en zijn later voor de ongeblazen (SC) modellen overgenomen. |
Auteur: | Jeroen C3.0 [ 28 okt 2006 19:11 ] |
Berichttitel: | |
waar ze van stammen weet ik niet, maar volgens mij vanaf G-model, Carrera 2.7 had ze in ieder geval in 1974 al.... |
Auteur: | Hansv [ 29 okt 2006 1:55 ] |
Berichttitel: | |
Ha, die Jeroen; Was 1974 ook niet het jaar waarin zwart geanodiseerde raamlijsten voor het eerst als optie werden geïntroduceerd? Dat zou wel eens een package deal met zwarte Fuchsen geweest kunnen zijn, want ik heb ook de nodige Carrera's uit '74 en later met glimmende lijsten en Fuchsen gespot. |
Auteur: | bartol1988 [ 29 okt 2006 21:35 ] |
Berichttitel: | |
Ik zou nog wel een aantal keer nadenken, Ik heb toen bij minder gebreken de koop al niet door laten gaan, die wij bekeken, had niet echt roest of rotte plekken. Ze zeiden bij lammertink dat het eigenlijk gewoon heel veel geld ging kosten op den duur |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |