Auteur |
Bericht |
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
964RS of 996 GT3
Gegroet Porsche-fanaten,
vorig weekend in Spa werd ik overrompeld door twee van m'n favoriete Porsches: de 964 RS en de 996 GT3. 'k zit er al de hele week aan te denken! ....ik zou dolgraag een van deze wagens aanschaffen, maar het is nog wat te vroeg en ik zal eerst nog maar wat genieten van m'n huidige
Desalniettemin slaat het kopje aan het denken..en vandaar dus deze poll: welke zouden jullie kiezen? De 964 rs of de 996 GT3..laat het ons hier beperken tot de "gewone" GT3 en niet de RS want dan spreken we weer over een ander budget. De 964 rs stijgt in prijs terwijl de GT3 zakt en ik 'm eigenlijk ni overdreven duur vind voor wat hij te bieden heeft! Als ik naar Belgisch-Duitse prijzen zie: oneveer 50k voor de 964RS en een goei 60k voor de GT3.
Wat is jullie menig over deze wagen? Zijn ze vergelijkbaar qua snelheid? Hoe gedragen ze zich tov elkaar op circuit?
Volgens mij is de 964RS in alle opzichten spartaanser en minder te gebruiken op de openbare weg (dat lees ik alvast in de vele reportages)..terwijl je met de GT3 na een dagje circuitrijden gerust nog naar op een feestje kan toekomen zonder geradbraakt te zijn..klopt dit?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 mei 2006 14:03 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
zelfde antwoord als in een ander draadje ook al is gegeven
de 964RS zou ik als 2e auto aanschaffen, een GT3 om dagelijks in te rijden lijkt me de top
_________________________________________ Got coffee?
|
11 mei 2006 14:06 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Als ik al onder dit luxeprobleem zou moeten kiezen is een P sowieso voor mij een tweede wagen.
Daarvoor heb ik geen luxe nodig en zou de 964RS beter in mijn profiel passen (de 993RS nog beter ) dan de 996 GT3.
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 mei 2006 14:08 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
dat begrijp ik niet
_________________________________________ Got coffee?
|
11 mei 2006 14:15 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Dank dat hij bedoelt dat een 996 GT3 of een 964 RS voor hem altijd een 2de wagen zullen zijn...
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 mei 2006 14:20 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Ik zou voor een GT3 kiezen. Machtige wagen met ditto geluid. Daarnaast bied een GT3 ook nog wat comfort en kun je er ook in het dagelijks leven heel goed mee overweg.
Gewoon beide autos eens gaan rijden en dan een keuze maken zou ik zeggen. Een ritje van een uur zegt meer dan dagen filosoferen
|
11 mei 2006 15:13 |
|
|
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Hoi Mich,
ik heb in Spa een 12-tal ronden meegereden in een GT3 uit 1999. Het gemak waarmee je hoge snelheden haalt is verbluffend. Stuurt heel precies, vond het zacht geveerd. Eigenlijk een salon op wielen. Terwijl de 964 spartaans is. Vind het moeilijk om te kiezen, maar zou waarschijnlijk toch voor de GT3 gaan.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
11 mei 2006 15:22 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
...voila, ik was nieuwgierig naar jullie ervaringen...ik denk ook dat een 996 GT3 de beste keuze is, alle aspecten in acht genomen! En de 964 rs is veel geld voor een oude wagen..je begint stilaan de cult-status te betalen hé.
Maar als je zag hoe snel dat duo van Rubystone rs-en vorige week Spa afmaalde...respect hoor!!
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 mei 2006 15:29 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ze zijn een beetje onvergelijkbaar. De 964 RS is puurder, spartaanser. De GT3 is in alle opzichting de betere auto. Maar we hebben het vaak over emotie bij Porsche...
Er staat overigens in total 911 een mooi artikel over de 964 RS (en RS 3.8 ).
Laatst bijgewerkt door Devils son op 11 mei 2006 16:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
11 mei 2006 15:44 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
heb onlangs met beide meegereden,
en verschoot van zowel de rs als de gt3
in positive way.
De rs ligt lekker hard op de weg en scheurt letterlijk
door bochten. De gt3 doet dit ook maar dan nog harder,
niet extremer maar gwn sneller.
Moest ik kiezen kreeg de gt3 toch mijn voorkeur.. !!
|
11 mei 2006 16:26 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Wil je een hele pure rij-ervaring: 964RS. Wil je daarnaast ook nog enigszins comfort: 996GT3. Al met al zou ik voor de GT3 gaan!
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
11 mei 2006 16:32 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat een Porsche voor mij altijd een tweede wagen zal zijn en geen dagelijkse.
Dit vanwege dat ik zeer regelmatig een last moet trekken (caravan , winkelwagen of autotrailer) en veel ruimte nodig heb om mijn onderdelen af te halen in Duitsland (dus break)
En geef toe moeten kiezen tussen een 964RS en een 996 GT3 is toch een luxeprobleem hé. De normale mens (zoals ik ) hoeft zich daarover geen zorgen te maken
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 mei 2006 17:07 |
|
|
John
Cayenne
|
GT3
|
11 mei 2006 17:08 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Idem
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
11 mei 2006 17:15 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
11 mei 2006 17:28 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dat is inderdaad de ultieme droom
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
11 mei 2006 18:01 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Hee rufie! Was dit met mouse toevallig? Dat was inderdaad schitterend zoals dat mannetje kan rijden
Ik kan helaas geen mening geven tussen deze 2 aangezien ik al wel in een GT3 mee heb gereden, maar een 964RS mij nog onbekend is. Het spartaanse lonkt wel, maar die GT3 was echt hemels!
|
11 mei 2006 18:50 |
|
|
Flyer..
Antwerpen & Geel
|
De 964 rs is nog wel een pak extremer dan de GT3.
De stoelen omarmen je als het ware en je bent
blij dat er 4punts gordels gebruikt worden
Persoonlijk vond ik het verschil tussen de GT3 MKI
en MKII toch wel merkwaardig. Bij de MKII merk je de
extra pk's duidelijk, terwijl de MKI voor een mooier
(nog rauwer) geluid zorgt. Maar het gemak waar je
met alle 3 bochtjes kan nemen is zoooooo mooi...
Wat je ook kiest, je bent er goed mee af!
Succes
|
11 mei 2006 18:55 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Ik ging hier direct voor de GT3 , en bekeek de resultaten en zag dat een ruime meerderheid dit óók had gedaan.
Het vreemde is, dat , in die andere poll , de meesten voor de TT kiezen, ik ook.Waar ligt dit nu aan ; je zou denken dat de mensen voor de TT, ook voor de RS gaan...is dus niet zo, ook bij mij niet,hmm...
Mijn persoonlijke motivatie is, dat ik vooral ook voor die kick wil gaan, en dat de GT3 deze, ook als de modernere auto zeker voldoende heeft, met daarbij de voordelen van een moderne auto. In deze poll tussen de RS en de GT3 zal dat de RS wss opbreken...
Blijven natuurlijk beide wel heel lekker...
|
11 mei 2006 18:55 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
allemaal heel mooie antwoorden en ik ben het ermee eens dat de GT3 meer te bieden en ook de completere wagen is. De 964RS is dan ook ronduit duur in vgl met wat de GT3 te bieden heeft...
Blijkbaar heeft zowat iedereen wel een boon voor de GT3!
Bedankt voor de aanmoedigingen ivm de zoektocht, maar euh...die zal voorlopig nog uitblijven hoor...het is nog wat te vroeg, al zal ik m'n ogen beginnen open houden... vooral dan om te zien hoeveel de GT3 nog gaat zakken in prijs
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
11 mei 2006 19:29 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Zoals ik al aangegeven heb ik het andere draadje, de 993, word momenteel nog niet aanzien als oude wagen, en de 964 zit nu in dat stadium.
Stel die vraag van de tt e, 4S nog maar eens als de 998 uit is, het resultaat zal volledig anders zijn.
Als ik zou moeten kiezen voor een tweedehands 964RS of tweedehands GT3, zou ik voor de 964 gaan. Maar dit is gewoon mijn Porsche microbe dat dit ingeeft.
De 964RS, is ondertussen een echte klassieker aan het worden, en dat is de GT3 nog niet, en zal het waarschijnlijk, door zijn grote aantallen geproduceerd nooit worden. Dit zou voor mij de doorslag geven, plus het feit dat een 964RS gewoon geweldig stuurt
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
11 mei 2006 19:30 |
|
|
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
964 RS zonder twijfel.
Echt een ultieme auto is dat.
Welliswaar zou ik dan wel voor de 964 RS Clubsport gaan
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
12 mei 2006 13:51 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Nou, na een eindje met een GT3 (mee- en)gereden te hebben, duidelijk de GT3... 8000+ rpm.... GILLEN doet ie... Geweldig .... Als ik het zou kunnen betalen wellicht ook wel als dagelijkse auto, maarja, zo luxe hebben we het de eerste tig jaar nog niet .... Maareh, duidelijk de GT3 dus (wel een mk1 trouwens, vind die mooier dan de mk2!)
|
12 mei 2006 14:13 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
leg es uit, alleen om de andere spoiler?
_________________________________________ Got coffee?
|
12 mei 2006 14:30 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
Is er eigenlijk veel verschil tussen beide (buiten de motor dan)??? Het zou me in eerste instantie niet kunnen schelen of het nu een MkI of MkII zou zijn...ik denk ni dat ik van het kaliber ben om het verschil eruit te halen...
Ik meen wel iets gelezen te hebben dat de MkII betrouwbaarder is (of dat daar een paar problemen toch opgelost zouden zijn)..of ben ik verkeerd?
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
12 mei 2006 15:19 |
|
|