Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 12 apr 2025 1:07

Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ] 
Cayman? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht Cayman?
Lijkt het nu zo of worden ze idd haast niet verkocht die Caymans. Ze zijn toch meer dan een jaar op de markt maar je ziet ze haast niet. Ja wel erg exclusief. Je ziet meer 997's, lijkt alsof die verkopen alleen maar beter gaan door de intro van de Cayman.

17 nov 2006 22:49
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
dat gevoel heb ik ook. ik heb die cayman pas 1 of 2 keer live op de weg gezien. 997 inmiddels bijna dagelijks. :roll:

18 nov 2006 0:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hetzelfde hier.
Een Cayman is nog steeds een zeldzaamheid in het wild.
Een 997 zie ik hier nu niet bepaald dagelijks , maar zeer zeker couranter dan de Cayman.
996 en Boxster's zijn wel meermals dagelijks te zien net als de Cayenne.

Wat ik wel dagelijks zie is een zwarte F550 Maranello :twisted: :wink:

Laatste update 22/10/2013

18 nov 2006 0:30
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Wereldwijd verkoopt de Cayman S beter dan het gehele Boxster gamma als totaal en dat is nog vóórdat de "gewone" Cayman wordt meegeteld.

Zal wel aan de Nederlandse, Belgische en/of Duitse behoudendheid (netjes geformuleerd) liggen.

Zal kijken of ik de statistieken terug kan vinden.

De laatste berichten uit de VS (grootste markt) heb ik al wel:

Citaat:
November 01, 2006 10:59 AM Eastern Time
Porsche Reports October Results
Year-to-Date Sales Up 9 Percent

ATLANTA--(BUSINESS WIRE)--Porsche Cars North America, Inc. (PCNA), importer and distributor of Porsche sports cars and Cayenne SUVs in the United States and Canada, today announced sales of 2,355 for the month of October in the U.S. compared to sales of 2,588 during the same month in 2005, representing a 9 percent decrease.

Through 10 months of 2006, Porsche's sales remain ahead of 2005's record-breaking pace. Year-to-date, Porsche has sold 28,766 new cars in the U.S. in 2006, an increase of 9 percent over last year's total of 26,397.

The Boxster/Cayman series, following a trend throughout 2006, enjoyed combined October sales of 847, a 52 percent increase over the same month last year when sales were 558. For the year so far, Boxster/Cayman sales are up 43 percent. Porsche's 911, which is on pace to set its own one year record, posted a 10-month total sales mark of 9,859 compared to 8,216 last year, an increase of 20 percent.

In addition, dealers sold 493 Porsche Approved Certified Pre-Owned vehicles in October.

Afbeelding

Laatst bijgewerkt door Jort op 18 nov 2006 1:52, in totaal 2 keer bewerkt.

18 nov 2006 1:01
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 Cabrio 1986
Het hoge noorden
Bericht 
De discussie is inderdaad eerder gevoerd dat de verkoop van de Cayman op papier wel goed gaat....

Blijven ze dan allemaal op stal staan? Ik heb er ook nog maar 1 in het wild gezien :roll:

18 nov 2006 1:14
Profiel
Groningen
Bericht 
.....hoe groot is NL als markt zijnde? Volgens mij is er nooit beweerd dat de verkoop in NL zo goed gaat, aangezien dat ook niet echt belangrijk is (voor Porsche en het model an sich tenminste).

De Cayman is op dit moment de grote winstgenerator. Lijkt me niet verstandig om grote belangen in VW te nemen als de eigen zaakjes (verkopen) structureel en strategisch gezien niet op orde zijn.

Met name de pers was hier in het begin nogal gematigd (veel van hetzelfde (Boxster S) voor "teveel" geld) t.a.v. de nieuwe Cayman en eventueel te behalen successen met dit model. Dat zal de verkopen hier (zeker in het begin) geen goed hebben gedaan.

Cijfers voor NL
De meest verkochte coupé in 2006 (bron)

Alfa Romeo GT (418)
Porsche 911 (265)
Volvo C70 Coupe (232)
Mercedes-Benz CLS (203)
BMW 6-Serie (113)
Nissan 350 Z (101)
Jaguar XK (tot 2006) (58 )
Jaguar XK Coupe (47)
Porsche Cayman (42)
Audi TT (tot 2006) (37)

Ter referentie de Boxster:
Boxster (48 )

Oftewel, NL is inderdaad nogal behoudend en/of terughoudend als het gaat om de nieuwste telg (onder het mom van wat de boer niet kent...), maar de Boxster doet het hier (nu) ook bovengemiddeld slecht, vergeleken met andere markten en de wereldmarkt als geheel.

18 nov 2006 1:23
Profiel
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
Die cijfers zo beziend , zou ik me als RvB van Porsche toch zorgen maken en me meer bezig houden met mijn eigen stal dan met die van VW. Blijft weer dat P drijft op de 911 en dat de rest eromheen kortstondige hick-ups zijn die het imago bovendien niet goed doen. Wat nu te verwachten van de Panamera?

18 nov 2006 10:46
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
Ik heb begrepen dat de 'Cayman' hier en daar al 'Gayman' genoemd wordt....?

18 nov 2006 12:34
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Dat hebben we te danken aan Top Gear :wink:

18 nov 2006 12:39
Profiel WWW Facebook 
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Gisteren werd toen ik bij PC-Eindhoven was toevallig een nieuwe Cayman aan zijn baasje overgedragen... Collega van Marcel. Verkocht worden ze dus echt wel.

18 nov 2006 12:47
Profiel WWW
Moderator
PF #57
Bericht 
corry schreef:
Blijft weer dat P drijft op de 911 en dat de rest eromheen kortstondige hick-ups zijn die het imago bovendien niet goed doen. Wat nu te verwachten van de Panamera?

ik denk dat je dat niet correct ziet. zeker als je de cijfers van de Boxster 986 en de KJN ziet... :shock:
Zonder Boxster en KJN vraag ik me af of er nog een 911 was geweest... :roll:

18 nov 2006 13:33
Profiel
PorscheForum Rookie
cayman / vroeger 993 targa
België
Bericht 
Ik kan jullie verzekeren dat de cayman echt wel in het wild voorkomt, ik heb namelijk mijn exemplaar 3 weken geleden ontvangen en rij er sindsdien elke dag mee...

18 nov 2006 14:17
Profiel
PorscheForum Rakker
992 Turbo S Coupe
Bericht 
tv schreef:
Ik kan jullie verzekeren dat de cayman echt wel in het wild voorkomt, ik heb namelijk mijn exemplaar 3 weken geleden ontvangen en rij er sindsdien elke dag mee...

Daar hoort hij ook !

18 nov 2006 14:41
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
tv schreef:

waar dan? :twisted: :cheesy:

18 nov 2006 15:39
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
tv schreef:

Hey, een first post... Foto's uploaden van je Cayman tv :!: :wink:

18 nov 2006 16:29
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
Leg de prijs en prestaties van een Cayman (S) eens naast die van 'n 911 :idea:

Zit natuurlijk wel wat verschil in (30K) .... maar denk dat de Cayman hoofdzakelijk voor "nieuwe" Porsche-rijders is ....of mss toch Boxster-rijders die de overstap maken naar 'n coupe' :?: :roll:

:@: tv :arrow: ... WELKOM OP HET PF :drive:

... waar blijven de FEAUTEAU'S ?

18 nov 2006 19:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
996 4S
Grubbenvorst
Bericht 
Vandaag in Dussendorf geweest, zoals verwacht een enorme aantal bijzondere auto's gezien:

SUV's : veeeeeel Cayennes , nogal veel Q7
Coupe's: veeeeeeeel Carrera's , meestal 996, enkele 997, een DB8, een F 430 barchetta (ech mooi in rood), en wat Mec' s
3 boxsters

GEEN Cayman

of nou Dussendorf als voorbeeld is seirus te nemen, dit is wat blijkt; Duitsers houden niet van Cayman (ik ook trouwens, dat kont is te.....rond en vrouwelijk)

18 nov 2006 19:50
Profiel
PorscheForum Rookie
cayman / vroeger 993 targa
België
Bericht 
Wanneer ik de mijne afhaalde vertelde de dealer dat er al een wachtlijst is tot een april als je er vandaag eentje wil kopen; dus toch wel een succes?
Dagelijk kom ik er trouwens nog eentje tegen, en ik heb een kameraad die met een S rondvliegt :)

19 nov 2006 12:25
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
doemijdiemaa

Afbeelding

19 nov 2006 13:57
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 S /2006
Bericht 
horn schreef:
corry schreef:
Blijft weer dat P drijft op de 911 en dat de rest eromheen kortstondige hick-ups zijn die het imago bovendien niet goed doen. Wat nu te verwachten van de Panamera?

ik denk dat je dat niet correct ziet. zeker als je de cijfers van de Boxster 986 en de KJN ziet... :shock:
Zonder Boxster en KJN vraag ik me af of er nog een 911 was geweest... :roll:

Ben het eens met de Boxster maar ipv de KJN zou ik eerder de 996 nomineren voor de continuiteit van de 911. Was toch een kaskraker.

19 nov 2006 15:35
Profiel
PorscheForum Rakker
nog geen
Franeker
Bericht 
Ik zou beiden nomineren, de 911 996 als de KJN zijn beide goed geweest voor Porsche, de Boxster ook wel, maar minder dan de eerdergenoemden.

19 nov 2006 21:07
Profiel Facebook 
Groningen
Bericht 
corry schreef:
Die cijfers zo beziend , zou ik me als RvB van Porsche toch zorgen maken en me meer bezig houden met mijn eigen stal dan met die van VW. Blijft weer dat P drijft op de 911 en dat de rest eromheen kortstondige hick-ups zijn die het imago bovendien niet goed doen. Wat nu te verwachten van de Panamera?

Waar baseer je dat op? Ik lees nergens in de cijfers dat de Cayman een kortstondig succes zal kennen. Puur speculatie, net zoals de start van dit topic. De CGT valt ook onder de noemer "rest eromheen". Deed het imago ook geen goed?... Een paar maanden geleden werd de Cayman door de gezamenlijke internationale autopers uitgeroepen tot World Performance Car Of The Year. De grootste kaskraker tot noch toe was duidelijke de Cayenne, op de voet gevolgd door het Boxster/Cayman platform.

Daling van Boxster verkopen kan te maken hebben met de introductie van de Cayman. Echter, vergeet niet dat zelfs nú dit platform nog niet de diversiteit kent van het 911 platform (geen 4WD versie, geen Turboversie, geen Targaversie, geen GT3 versie) en toch al beter verkoopt.

Porsche verwacht in het eerste jaar 20.000 Panamera's te verkopen. Zelfs al verkopen ze de helft, dan nog zit het met de omzet wel snor en met in het achterhoofd het feit dat de verkopen van de Cayman ook veel hoger liggen dan geprognotiseerd....

20 nov 2006 0:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 2.5
Utrecht
Bericht 
Statistiek met getallen is het enige wat telt. Erg goed van Jort.
Reken maar dat het management van Porsche AG in Stuttgart er ook zo tegen aan kijkt.
Nederland alleen is geen maatstaf.
Ik ben het eens met de stelling dat er alleen een 911 evolutie is OMDAT Porsche ook sportwagens zoals de Boxster (> 1996) en Cayman heeft gemaakt. En de KJN natuurlijk.

Misschien is Nederland wel te truttig voor de Cayman. Wat de boer niet kent... :wink:

20 nov 2006 11:42
Profiel
Hasselt/België
Bericht 
Anton schreef:
Misschien is Nederland wel te truttig voor de Cayman. Wat de boer niet kent... :wink:

Maak je geen zorgen Anton. Dat is een ingeburgerd karaktertrekje van dit Forum :wink:

20 nov 2006 12:11
Profiel WWW Facebook 
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
Laatste nieuws over de 'open Cayman' :wink: :

Porsche viert feestje

Staat hier trouwens ook.

20 nov 2006 13:28
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 25 berichten ]