| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Wegligging pre '73 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=11313 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | porsche1973s [ 27 nov 2006 18:53 ] |
Berichttitel: | Wegligging pre '73 |
Hoi, heeft iemand tips om de wegligging bij hoge snelheden met een pre '73 te verbeteren. Als ik naar de 180 km/h ga wordt de wagen wat zweverig. Wat opvalt is dat wanneer je op het gas blijft het nogal meevalt, maar zodra je het gas lost begint hij vooraan te zweven. Had al gedacht aan een zakje zand van 50kg in de koffer te leggen of eventueel achteraan wat te verhogen dmv grotere velgmaat. Alle suggesties zijn welkom. Sportieve groeten. |
Auteur: | Double G [ 27 nov 2006 19:53 ] |
Berichttitel: | |
Alle ophangrubbers vervangen en eens goed laten uitlijnen? Een 911 van die leeftijd zal altijd wel wat listiger blijven dan een nieuwere. Dat is nou eenmaal de aard van het beestje ![]() |
Auteur: | classiccarl 2.4 [ 27 nov 2006 21:59 ] |
Berichttitel: | |
Ik sluit me helemaal bij Double G aan. Alleen al goed uitlijnen is een wereld van verschil. |
Auteur: | Peter [ 27 nov 2006 22:48 ] |
Berichttitel: | |
Als ie pas bij 180 wat zwerig wordt zou ik zeggen, niks meer aan doen. Veel beter krijg je zo'n oudje niet. En zakken zand, groter wielen achter ![]() ![]() ![]() |
Auteur: | Epicurus [ 27 nov 2006 23:37 ] |
Berichttitel: | |
Zoals je zelf al aangaf; druk op de voorwielen vergroten; persoonlijk zou ik beginnen met 25 kilogram..... Troost je, 20 jaar jongere Elfers hebben het 'probleem' nog steeds een beetje......... ![]() ![]() ![]() (gebruik de zoekfunctie even...) |
Auteur: | Jeroen914 [ 28 nov 2006 2:47 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
denk niet dat dat het probleem is... bij gas los heb je namelijk meer wieldruk voor dan met het gas erop ![]() goed uitlijnen dus (waarschijnlijk te weinig toe-spoor) |
Auteur: | Epicurus [ 28 nov 2006 14:46 ] |
Berichttitel: | |
@Jeroen: zonder gas inderdaad meer druk op vooras, maar als vering 'origineel' is (of zijn de 73-ers een stuk slapper geveerd?) zal kanteling (verschuiving van dynamisch zwaartepunt naar voren) toch meevallen ?? Houd ons op de hoogte R. |
Auteur: | MetalGreen911SC [ 28 nov 2006 15:35 ] |
Berichttitel: | |
Met welke auto heb je hier last van? met je 73S of met de targa E? Bij mijn Targa E '73 met S voorspoilertje, ligt'ie lekker strak ook bij 180 plus. Zou S spoilertje niet helpen? greetz |
Auteur: | patrick911 [ 28 nov 2006 16:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Er staat verder nog dat de Ducktail (en later Whaletail) niks doen voor de lift aan de voorkant maar effect hebben op de achterzijde. De 'airdam' waarover ze het hebben in combinatie met de S-bumper en een (eerder door anderen genoemde) goede afstelling van vering en sporing is ook zoals de engineers bij Porsche zelf het deden; meer was volgens hun niet mogelijk zonder consessies te doen aan gewicht en performance. PS. als je het hele document (met berekeningen en Cw waardes, etc) wil hebben stuur me dan even een PB met je mail adres. |
Auteur: | patrick911 [ 28 nov 2006 16:20 ] |
Berichttitel: | |
Ook even een fotootje van een airdam gezocht. Kon in je album niet zien of ie er een heeft, maar de blauwe 'S' in je album had 'm wel. |
Auteur: | Jeroen914 [ 28 nov 2006 17:47 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
om verdere verwarring te voorkomen... een voorspoiler IS een 'airdam' |
Auteur: | kristof [ 28 nov 2006 18:27 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb al enkele oude 11-jes gehad en zoals mijn huidige vooraan strak op de weg ligt heb ik ze nog niet meegemaakt. Vorige eigenaar had dan ook "turbo tie rods" gestoken, nieuwe schokdempers gemonteerd (koni) + de auto is correct uitgelijnd. Mijne heeft geen "spoiler" vooraan. Of de rubbers van de torsieveren / A-armen zodanig slijten dat die best ook vervangen moeten worden weet ik niet, ik neem aan van wel ? Ik weet niet of ze bij de mijne vervangen zijn. |
Auteur: | 2.2E_69 [ 29 nov 2006 17:56 ] |
Berichttitel: | |
Onze porsche rijdt ook erg strak, ook op hogere snelheden (al gaat ie op hogere snelheden natuurlijk wel een beetje zweven) Deze is ook helemaal uitgelijnd, en uitgewogen. Er liggen nieuwe banden onder, en de stuurinrichting is omgebouwd naar een 930. Van te voren hadden we een 912 maar die ''zweefde'' toch beduidend meer. |
Auteur: | ingo [ 30 nov 2006 4:49 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat zijn "turbo tie rods" ?? De mijne moet tzt ook qua onderstel worden vernieuwd / op niveau juni 1970 worden gebracht (zei Paul Veens - Carcare afgelopen voorjaar. Ben al aan 't sparen... ![]() Ben benieuwd dus... |
Auteur: | Double G [ 30 nov 2006 7:46 ] |
Berichttitel: | |
De normale spoorstangen hebben een kruiskoppeling als scharnierpunt aan de stuurhuiszijde, de turbo spoorstangen hebben een kogelgewricht. |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |