Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 apr 2025 23:48

Antwoord op onderwerp  [ 193 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Porsche en ondernemen. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
Bericht Porsche en ondernemen.
Beste Porsche liefhebbers,

Ik vroeg mij het volgende af:

In hoeverre ligt de acceptatie van een Porsche als dagelijks vervoermiddel?

Ikzelf ben als freelancer actief, en werk voornamelijk voor grote ondernemingen. Als vervoermiddel heb ik een Mercedes C klasse, daarnaast heb ik mijn 'passie' auto de 993 4S. Zelf vind dat ik eigenlijk onzin, omdat ik het liefst rijdt in 1 auto. Alleen zie ik hierin het bezwaar dat ik niet graag voor rijdt met een Porsche. Ik hanteer een markt conforme prijs, en gedraag mij professioneel. Toch ben ik er niet zeker van, hoe mijn opdrachtgevers zouden reageren.. Wat is jullie ervaring? Het liefst zou ik beide auto's in willen ruilen en als daily driver een 996TT willen. Een 993TT is ook heel gaaf, maar ik denk dat een 996 een betere wagen voor alledaags gebruik is. (Afgaand op mijn ervaring met de 993) Alleen heb ik geen zin om telkens een onopvallende parkeerplaats te moeten zoeken voor mijn Porsche. Wat is jullie mening ?

13 dec 2006 21:32
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
zou ik geen probleem mee hebben.
Heb ook freelancers/adviseurs in Porsche, doet me niks. Hangt er gewoon van af hoe goed ze hun werk doen. Al rijden ze in een AM.

Maar ik mag niet mijn ogen sluiten dat er mensen zijn die daar anders over denken. Als ik daarvan afhankelijk zou zijn, zou ik er toch rekening mee houden. Ik kreeg over mijn 964's al opmerkingen van klanten. Meldde dan altijd dat het mijn privé auto was en dan was er niks aan de hand (denk ik).

Heeft je vrouw (uitgaande van het feit dat je die hebt) niet een auto waarmee je 'in offerte fase' voor kan rijden? Leuke gezinsstation ofzo?

Bij mij zou het niet uitmaken, maar als freelancer moet je er toch rekening mee houden dat Nederland een calvinistisch landje is :evil:

13 dec 2006 21:36
Profiel
PorscheForum Rakker
1971 911 S
Antwerpen
Bericht 
Beste,

De meningen zullen hier wel verdeeld zijn maar ik doe het alvast niet. Hoewel het kriebelt om vaker te rijden met de Porsche, rij ik professioneel toch steeds met een VW Touareg. De VW is niet goedkoper dan de Porsche maar blijft toch een aanvaardbaardere auto om voor te rijden.

Dit is mijn gevoel.

13 dec 2006 21:41
Profiel
Bericht Re: Porsche en ondernemen.
Sanhi schreef:
Toch ben ik er niet zeker van, hoe mijn opdrachtgevers zouden reageren..

Ik ben zelf ook ondernemer........... and so what.
Je werkt er toch voor.

Laat anderen praten, het is de alleen de eerste keer dat ze reageren, en meestal positief. :wink:

Parkeren........zet hem hem gewoon goed in het zicht en niet onopvallend.

13 dec 2006 21:41
Moderator
PF #57
Bericht 
cabrio wim schreef:
Parkeren........zet hem hem gewoon goed in het zicht en niet onopvallend.

tja, maar Wim of het nou een 996 of zo'n oud barrel is. Toch wel een verschil :mrgreen: :wink:

13 dec 2006 21:52
Profiel
Bericht 
Kreeg net nog een ingeving van mijn opleidingen in Duisland.

Waar ik de cursus volgde vertelde men het volgende.

Als je een zaak of onderneming hebt, en je zou met een oude auto rijdenzullen de mensen denken .....daar loopt het ook niet zo goed.

Ale je met een duurde klasse rijdt..............die heeft een goed lopende zaak, moeten we ook maar eens gaan informeren.

Moreel........profieleer je goed en je zult goed oogsten. :wink:

13 dec 2006 21:54
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
En of een 996 Turbo nou geschikt is om dagelijks mee te rijden?

13 dec 2006 21:55
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
cabrio wim schreef:
Ale je met een duurde klasse rijdt..............die heeft een goed lopende zaak, moeten we ook maar eens gaan informeren.

Je zegt het zelf al: Duitsland. In de States denken ze er ook zo over.

Maar Nederland? Ik zeg 'kop' en 'maaiveld' en laat het daarbij :cry:

13 dec 2006 21:57
Profiel
Bericht 
wolf schreef:
En of een 996 Turbo nou geschikt is om dagelijks mee te rijden?

Lange afstanden is beter dan korte ritjes.

13 dec 2006 21:59
Amsterdam
Bericht 
Om in Nederland te blijven :
Naar mijn mening is dit zeer afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent. Kwestie van uitzoeken aan welk beeld je
wordt verwacht te voldoen, in de ogen van je handels-partners.
Aangezien je de vraag hier al stelt, denk ik dat je onzekerheid erover al genoeg zegt, en neem ik aan dat het binnen je branche gevoelig ligt, en
tegelijkertijd de belangen groot genoeg om er bij stil te staan. Het heeft weinig met het prijskaartje van de auto's te doen, wel met het imago van
Je Benz staat naar buiten toe voor je 'degelijkheid', je 933 voor de 'geslaagde kwajongen' in je. :wink: ( maar ik kan me vergissen :roll: )
Ben trouwens zelf best wel benieuwd naar de mening van andere P-rijders hierover.

13 dec 2006 22:01
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Als huisarts doe ik wel eens een visite met mijn P, nooit gemauk over gehad.

13 dec 2006 22:05
Profiel
Westervoort
Bericht 
Ik denk zelf net zo liberaal als Harald in deze, maar weet wel zeker dat velen dat níet zijn!

Het ligt ook aan jouw handel, maar om bij mezelf te blijven ; zette bij de zaak niet de Porsche prominent in beeld, maar de station...terwijl de meesten het heus wisten, maar tóch...

Een "duurdere" auto is bij het ene vak meer geaccepteerd dan bij het andere vak ; als de dokter in een Jag aan komt rijden is gewoon anders als wanneer jouw schilder of bakker dit doet...mss niet fair, maar mijn inziens realiteit , en ben je daar afhankelijk van lijkt 't me gewoon verstandig je daar wat bij aan te passen.

Win je de oudejaarsloterij zal het jouw jeuken...toch? :twisted: :wink:

13 dec 2006 22:09
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Jurgen schreef:
Win je de oudejaarsloterij zal het jouw jeuken...toch? :twisted: :wink:

Ja, want dan héb ik op 1 januari nl. geen branche meer :mrgreen:

13 dec 2006 22:14
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
wolf schreef:

Geinig. Laat ik nu apothekers kennen die vinden dat ze niet met de Porsche bij de huisartsen langs kunnen gaan... :wink:

13 dec 2006 22:15
Profiel
Amsterdam
Bericht 
wolf schreef:

Kan ik me best voorstellen. Je hebt een aparte maatschappelijke positie, in dit geval ook een gemakkelijke. Men verwacht niet anders dan dat je je dit kan permitteren, en bovendien is er in jouw vak sprake van een enigzins hierargische verstandhouding naar de patient toe. :wink:
Jij hoeft geen contracten binnen te halen, waardoor het zakelijke belang op een ander plan ligt.
( ben benieuwd waar je je praktijk hebt ) :wink:

13 dec 2006 22:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
kopen en verkopen is een "emotie". alles wat niet in het standaard plaatje past wordt helaas in veel gevallen als negatief beschouwd. mensen denken in hokjes. beeld je eens een crimineel in :'een donkere man met stoppelbaard" een psychopaat: "teruggetrokken duister persoon met glazen blik"

en dan nu de eerlijke betrouwbare man: netjes, schoon en niet opvallend gekleed, verzorgd uiterlijk, familieman, vriendelijk en aardig en ja je raad het al een keurige familie-auto. Kijk, met zo'n man wil je zaken doen.

de man in de porsche: gladde man, patser, gelikt, uitslover, stoertje, snelle jongen. Zo'n man gun je koop niet. Die heeft al genoeg verdient, denkt men. of die zal niet helemaal eerlijk zijn. afgunst en jaloezie speelt ook een grote rol natuurlijk.

Natuurlijk denkt niet indereen zo, maar het gros wel. "Het volk" is niet zo slim als men denkt en wil absoluut niet verder denken dan zijn/ haar neus lang is. En als 1 iemand iets als negatief beschouwt, doet iederen dat. schapen/ kuddegedrag heet dat.

filosofie:
De waarheid is niet wat daadwerkelijk zo is, de waarheid is wat er heerst. voorbeeld. Als iedereen vind dat je iets bent, dan is dat zo. Het maakt niet of dat zo is. het heerst. dus het is zo.

Ik heb jaren verkooptraining gegeven. Ik weet een beetje (bescheiden :D ) waar ik het over heb..

13 dec 2006 22:24
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
LeOH schreef:
wolf schreef:

Kan ik me best voorstellen. Je hebt een aparte maatschappelijke positie, in dit geval ook een gemakkelijke. Men verwacht niet anders dan dat je je dit kan permitteren, en bovendien is er in jouw vak sprake van een enigzins hierargische verstandhouding naar de patient toe. :wink:
Jij hoeft geen contracten binnen te halen, waardoor het zakelijke belang op een ander plan ligt.
( ben benieuwd waar je je praktijk hebt ) :wink:

1. Ik rijd in een semi-klassieker, oftewel ouwe bak, zou meer moeite hebben om met een 996TT voor te rijden.

2. Praktijk in Asd-West ic Slotervaart!

13 dec 2006 22:30
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Devils son schreef:
wolf schreef:

Geinig. Laat ik nu apothekers kennen die vinden dat ze niet met de Porsche bij de huisartsen langs kunnen gaan... :wink:

apothekers verdienen veel te veel :D

13 dec 2006 22:31
Profiel
Bericht 
boxssster schreef:
de man in de porsche: gladde man, patser, gelikt, uitslover, stoertje, snelle jongen.

Volgens mij rijden die in een sec of 5 en 7serie's. :wink:

13 dec 2006 22:31
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
Zelf ben nogal een jong kereltje, studeer zelfs nog.

Mede studenten reageren meestal enthousiast op de auto. Wel was het in het begin wel even wennen, om er voor de dag mee te komen. Ik denk dat ik wel 100 keer heb verteld dat de auto al 15 jaar oud is, en dat ik hem op een unieke wijze heb kunnen bemachtigen.

Het heeft naar mijn idee wat gewenning nodig. Maar mensen die me het niet gunnen kan ik in mijn gaval nog links laten liggen, maar in jou gaval betwijfel ik het!

13 dec 2006 22:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
--------------------------------------------------------------------------------
Citaat:
boxssster schreef:
de man in de porsche: gladde man, patser, gelikt, uitslover, stoertje, snelle jongen.

Citaat:
Volgens mij rijden die in een sec of 5 en 7serie's.

ik wil niemand discrimineren, maar dat zijn 2 andere groepen mensen.

de nieuwe modellen: succesvolle zakenmannen en directie
de oudere modellen: t..... en k...... (zoals ik al zei, ik wil niet dat iemand denkt dat ik discriminieer. heeft er niets mee te maken. het is nou eenmaal wat heerst.)

13 dec 2006 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 coupe schiefer grau ex 993 C4 vesuvio '97 ex 964 C2C zwart metallic '91
Meerssen Zuid Limburg
Bericht 
Peet964 schreef:
Beste,

De meningen zullen hier wel verdeeld zijn maar ik doe het alvast niet. Hoewel het kriebelt om vaker te rijden met de Porsche, rij ik professioneel toch steeds met een VW Touareg. De VW is niet goedkoper dan de Porsche maar blijft toch een aanvaardbaardere auto om voor te rijden.

Dit is mijn gevoel.

Heb toch liever dat leveranciers van mij voorkomen rijden in een Porsche dan in een VW "tour a wreck" :twisted:

13 dec 2006 22:42
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Porsche en ondernemen.
Sanhi schreef:
(...)Toch ben ik er niet zeker van, hoe mijn opdrachtgevers zouden reageren.

Ik sluit me persoonlijk 100% aan bij de mening van Harald (Horn) en Jurgen, maar ik denk dat als je ook maar enigszins bang bent hier klanten door te gaan verliezen, je dit in ons calvinistische landje gewoon niet moet doen. Jammer maar het is niet anders.
het gebeurt hier toch te vaak dat men denkt: "als ie zo'n porsche kan rijden, dan betaal ik dus te veel." :roll: :(

Verder is mijn persoonlijke observatie dat hoe ouder de Porsche is, des te minder dit speelt.

Laatst bijgewerkt door patrick911 op 13 dec 2006 22:43, in totaal 1 keer bewerkt.

13 dec 2006 22:42
Profiel WWW
Cayenne Turbo S Hybrid & Boxster S (987)
Rotterdam
Bericht 
De Porsche's altijd privé bezit en dus niet zakelijk, maar wel gebruikt als daily-driver!
Bij de 3.2 en 964 altijd voorzichtig mee geweest bij klanten.
Met de 996 het maar eens anders aangepakt en gewoon mee naar de klanten en ook gewoon in het zicht voor de deur.
De meeste hebben het vaak niet eens gezien, soms wel en dan vaak gelijk een aanleiding voor een leuk praatje en bij een aantal dan ook maar gelijk ff een klein spinnetje in de buurt gemaakt, daarna pas de offerte/party bespreken..... 8)

Tot nu toe 4 negatieve reacties gehad (in 1,5 jaar tijd), en ook een tijd geen bestellingen (ondanks onze marktconforme prijzen :wink:) van deze klanten.
Twee zijn er na een maand of 6 toch weer gaan bestellen, de andere 2 heb ik nooit meer wat van gehoord!
Prima zo!

13 dec 2006 22:43
Profiel WWW
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Nederlanders zijn een raar volk wat dit betreft.
Ik heb het volgende meegemaakt met een vriendin van mij. Ze werkte ook freelance in het internationale rederijwezen om orders binnen te halen
En om een idee te geven het is een zeer nette en chique meid die zeker niet ordinair of patserig over komt.

Eerst had ze een prachtige Jaguar E-type V12 Cabrio uit 1972. Een auto die enkele jaren terug al in die staat een slordige 100.000 euro waard was.
Altijd veel bekijks en heel veel lovende woorden van klanten. Nooit een punt van gemaakt.
Tot het moment dat ze met de (nieuwe 996) kwam voor rijden. Klanten (ook de bestaande) hadden ineens allerlei kritiek in de zin van "zo de zaken gaan zeker goed", "is dat niet een beetje te dure auto voor zo'n dame"

Persoonlijk heb ik er lak aan wat iemand voor auto rijdt of waar hij of zij woont. De één stopt zijn geld in een mooie auto, de ander maakt het op in de kroeg en de volgende pot het op bij de bank. Moet iedereen zelf weten. Maar zoals Horn al schrijft; zodra je in Nederland je kop boven het maaiveld uit steekt word er gehakt.

De keren dat ik eens een mooie 996 bij me heb staan de buren ook binnen no time op de oprit. En dat is echt niet uit bewondering maar om eens even te informeren waar die gekke import Fries dat allemaal van gaat betalen. Zo zijn veel Nederlanders nu eenmaal. Ze oordelen zonder feiten te kennen. En vooral autos zijn hier nog steeds een gouden kalf.

Dus moraal;
Het hangt erg van je business af maar ik zou er erg voorzichtig mee zijn.

13 dec 2006 22:43
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 193 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende