| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

924 uitgedeukt..MAAR
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=11544
Pagina 1 van 3

Auteur:  FROST [ 16 dec 2006 23:24 ]
Berichttitel:  924 uitgedeukt..MAAR

Vandaag met de 924 naar een uitdeuker geweest voor die lelijke jaap op het achterspatbord. Over het algemeen ben ik wel tevreden met het resultaat de deuk is bijna verdwenen, maar die man vertelde mij dat doordat de lak beschadigd was geraakt en de krassen al door het plaatwerk zelf liepen, ik de auto maar het beste zo snel mogelijk nieuw moest laten (over)spuiten.. Nu even een vraagje; ik weet dat mijn auto vroeger rood van kleur was, de groene lak is er hopla zo overheen gegaan, wat is dan het meest verstandige om te doen? Hem laten zoals het nu is, helemaal schuren laten of er gewoon met een nieuwe kleur overheen zoals het nu ook is? En wat gaat mij dat allemaal kosten? Want als het in zijn geheel boven de 2000 euro komt dan bedank ik ;)

by the way; sorry als er misschien al wat meer topics met dit onderwerp zijn maar ik zou graag jullie meningen willenweten....

groetjes, frosty

Auteur:  911-lover [ 16 dec 2006 23:38 ]
Berichttitel: 

Ik vrees ervoor dat je onder de 2000€ niet kan verwachten dat men je hele wagen terug spijt , gezwijge van terug in de originele kleur (tenzijn binenin alles origineel gelaten is.
Onder dat budget kan je dus enkel de buitenkant laten spuiten (als je een niet te dure spuiter vind)

Auteur:  FROST [ 17 dec 2006 0:15 ]
Berichttitel: 

ja maar die groene kleur is dus niet origineel. Ik ben er nog niet achteraan gegaan wat het is en waar het vandaan komt maar ik vind het zo'n typisch Mazda-kleurtje. Zit daar dan zo'n verschil in prijs bij dan bij de standaardlak van een 924 die niet eens metallic is?

Auteur:  yohanv [ 17 dec 2006 0:16 ]
Berichttitel: 

Voor €2000,- de auto geheel laten spuiten, dan moet je volgens mij nog wel aardig je best doen met zoeken :roll: Zover ik weet is het totaal overspuiten meer rond de €3000,-. Zoek in elk geval voor jezelf af naar spuiters desnoods 'zwart'. Misschien loop je toch tegen gunstigere prijzen aan. (Soms advertensties op Marktplaats bijv.)

Is het geen optie om bij te spuiten? Als je een gering kleurverschil op de koop toeneemt? De prijzen hiervoor vallen wel mee in het algemeen.

Auteur:  FROST [ 17 dec 2006 0:23 ]
Berichttitel: 

ja OK, daar heb ik dus ook al aan zitten denken...ik denk dat het kleurverschil over het algemeen wel meevalt. Maar ik ken mijzelf; als ik ergens aan begin wil ik het dus helemaal goed hebben ook. (zeikerd!;))
Heeft er iemand een paar goede links van "top"spuitbedrijven? Dan kan ik een beetje gaan vergelijken etc..

en kijken op marktplaats is misschien geen slecht idee, maar daar zou ik dus bang zijn voor oplichterij etc.

Auteur:  Renntech [ 17 dec 2006 0:23 ]
Berichttitel: 

yohanv schreef:
Zoek in elk geval voor jezelf af naar spuiters desnoods 'zwart'.


Vindt groen of origineel rood mooier :mrgreen:

Auteur:  yohanv [ 17 dec 2006 0:29 ]
Berichttitel: 

Renntech schreef:
yohanv schreef:
Zoek in elk geval voor jezelf af naar spuiters desnoods 'zwart'.


Vindt groen of origineel rood mooier :mrgreen:


Kwestie van smaak :mrgreen:

Auteur:  FROST [ 17 dec 2006 0:30 ]
Berichttitel: 

ik heb op google gekeken maar kan weinig info vinden over echt prof. spuitbedrijven...dit gaat nog lastig worden :?

Auteur:  911-lover [ 17 dec 2006 0:55 ]
Berichttitel: 

Als het enkel schuren en spuiten is zal het nog meevallen.
Moeten er dingen bijgewerkt worden (roest , deukjes, krassen etc) dan gaat de prijs al aanzienlijk omhoog.
Ik heb destijds nagebraagd om mijn buitenkant van de 525TDS break een nieuw laagje te geven en alles bij te werken.
Kostprijs in het zwart (en neen niet de kleur want die bleef hetzelfde) 3500€ :cry: :cry: :cry:

Auteur:  Gert [ 17 dec 2006 1:02 ]
Berichttitel: 

Ik weet wel een bedrijf in Den Haag die voor 1200 euries je auto helemaal spuit.
Ken iemand die dat met zijn oude mercedes heeft gedaan.
Het resultaat viel niet eens tegen, hij is nu verlost van allerlei kleine deuken, krassen en doffe vogelpoep plekken.
Uiteraard zijn er duurdere en kwalitatief betere, maar het is een kwestie van afwegen wat je wil, waarde van je auto.. hoelang je er in wil blijven rijden enzovoort.

Auteur:  rob964.c4 [ 17 dec 2006 1:05 ]
Berichttitel: 

FROST schreef:
ja OK, daar heb ik dus ook al aan zitten denken...ik denk dat het kleurverschil over het algemeen wel meevalt. Maar ik ken mijzelf; als ik ergens aan begin wil ik het dus helemaal goed hebben ook. (zeikerd!;))
Heeft er iemand een paar goede links van "top"spuitbedrijven? Dan kan ik een beetje gaan vergelijken etc..

en kijken op marktplaats is misschien geen slecht idee, maar daar zou ik dus bang zijn voor oplichterij etc.



Ik denk niet dat dit is wat je zoekt,

Dat spuitwerk voor een hele auto top gedaan word een grote kostenpost voor je.

Ik zou het bij laten werken en de komende 2 jaar maar eens rond rijden en kijken wat je nodig hebt om de auto technisch in orde te houden.

Wat heb je aan een blinkende auto die het niet doet en geen geld voor hebt om weer te laten rijden.

Ik zou mijn auto ook wel een keer over willen laten spuiten, zijn toch wel wat plekjes die me dwars zitten, maar ik weet niet of ik daarvoor lang genoeg in deze auto blijf rijden.

Dat is nu 2 jaar en ik denk nog wel 2 maar toch zonde als ik volgend jaar een heel spaarvarken op offer en dan er maar kort van geniet.


robert

Auteur:  yohanv [ 17 dec 2006 1:24 ]
Berichttitel: 

Kijk in ieder geval rustig rond....

En ik moet Robert gelijk geven in zijn oordeel. Probber ook geld over te houden om de auto technisch goed op orde te (Krijgen)/ houden.

Ik dacht bij de mijne ook in eerste instantie aan overspuiten toen ik hem kocht. Na alle tegenvallers in technische zin is het er nog steeds niet van gekomen.

Auteur:  DeniS2 [ 17 dec 2006 9:52 ]
Berichttitel: 

Hoi Frost,

Kijk hier even www.alacar.nl
daar kun je online een prijs berekenen.
Ik heb dit onlangs gebruikt bij het spuiten van een tweetal onderdelen
op mijn mercedes. De prijs kwaliteit verhouding is gewoon ok.

Ik ga verder helemaal met Robert mee.
Laat het paneel opnieuw spuiten en houd het overig geld
lekker in je zak. De auto is het geld niet waard en je weet niet
wat de toekomst je brengt en hoe lang je nog deze auto hebt.
Voor je het weet is tie ingeruild op een 944. :wink:

Auteur:  924 [ 17 dec 2006 10:46 ]
Berichttitel: 

DeniS2 schreef:
Hoi Frost,

Kijk hier even www.alacar.nl
daar kun je online een prijs berekenen.
Ik heb dit onlangs gebruikt bij het spuiten van een tweetal onderdelen
op mijn mercedes. De prijs kwaliteit verhouding is gewoon ok.

Ik ga verder helemaal met Robert mee.
Laat het paneel opnieuw spuiten en houd het overig geld
lekker in je zak. De auto is het geld niet waard en je weet niet
wat de toekomst je brengt en hoe lang je nog deze auto hebt.
Voor je het weet is tie ingeruild op een 944. :wink:

Hierbij ben ik het volledig eens, laat enkel dat paneel spuiten en laat de auto eens volledig polijsten! Dan blinkt alles terug en is er bijna geen kleurverschil op te merken.
Verder ken ik hier in België ook mensen die voor rond de 1000€ een auto volledig spuiten en dit is dan ook goed gedaan.

Over de waarde van jouw 924 FROST: je hebt die al zoveel betaald, je gaat er -denk ik- nooit meer zoveel geld voor krijgen, ook al is deze geheel overgspoten en heb je facturen liggen van 2K.

Succes met je beslissing!

Auteur:  cabrio wim [ 17 dec 2006 11:14 ]
Berichttitel: 

Ik heb de foto's eens bekeken op je album, en hier is met mijn zoon over gesproken.(Deuk is er al uit begreep ik)
Hij werkt in een autospuiterij.
Hij geeft als advies om naar een erkende spuiter te gaan en de kleur te laten opmeten met de comp.
De auto gaan ze eerst op drie vlakke stukken oppoetsen om zo de kleur te goed te krijgen, die word gemeten en zo maken ze de kleurcomb.
En alleen het achterscherm laten spuiten, kleur verschil volgens hem te verwaarlozen en een veel goedkopere oplossing.
Prijs zal ong. 750 euro zijn.(maar dat zal weer van bedrijf tot bedrijf verschillen)

Auteur:  Olaf [ 17 dec 2006 14:21 ]
Berichttitel: 

FROST schreef:
ja maar die groene kleur is dus niet origineel. Ik ben er nog niet achteraan gegaan wat het is en waar het vandaan komt maar ik vind het zo'n typisch Mazda-kleurtje.



Ik dacht dat je die 924 uitgezocht had op de kleur :roll:


.... lekker alleen dat paneel laten spuiten :!:


Informeer eens bij De Fazant :wink:

Auteur:  Nine-eleven [ 17 dec 2006 17:34 ]
Berichttitel: 

De kosten van het overspuiten kunnen inderdaad naargelang het gewenste kwaliteitsniveau behoorlijk uit de pan rijzen . . . . .

Maar, met wat handigheidjes zijn deze wel binnen de perken te houden.

1) Ik weet niet of je zelf een beetje handig bent, maar het scheelt behoorlijk in de prijs indien jij de auto zelf demonteerd en weer opbouwd.
In de regel kun je daar dan je tijd voor nemen en extra tectyl e.d. aanbrengen, schoonmaken etc.
Hiermee bedoel ik dus de bumpers demonteren, koplampen, spiegels, ramen etc.
Zelf heb ik vorig jaar onze Golf Cabrio (veel kleine parkeerschades) geheel over laten spuiten en zelf al het de- en remontagewerk gedaan. kosten € 1200,00 (excl.)

2) Praat eens met een spuiterij of hij interesse heeft de klus in de stille uurtjes te doen en eventueel excl. BTW

Succes

Auteur:  maurice [ 17 dec 2006 23:11 ]
Berichttitel: 

Een hele auto goed overspuiten loopt inderdaad gauw richting € 3000
Schuren moet zowieso want je kunt niet zomaar even over de oude lak heen spuiten.
Verschil in prijs zit hem in het netjes alles eerst demonteren. Dan spuiten en weer opbouwen of genoegen nemen met alles laten afplakken. Minder netjes maar voor heel wat minder geld klaar.

Ik zou een goede spuiter opzoeken en alleen het paneel laten overspuiten. Daarna de hele auto een grondige poetsbeurt laten geven en dan ziet het er weer prima uit voor aanziendlijk minder geld.

Auteur:  Jeroen914 [ 21 dec 2006 2:39 ]
Berichttitel:  Re: 924 uitgedeukt..MAAR

FROST schreef:
ja maar die groene kleur is dus niet origineel. Ik ben er nog niet achteraan gegaan wat het is en waar het vandaan komt
ik kan me bijna niet voorstellen dat de meneer die jouw auto heeft omgebouwd nergens zijn naam op/in de auto heeft achter gelaten ;)

Citaat:
ik weet dat mijn auto vroeger rood van kleur was, de groene lak is er hopla zo overheen gegaan
aangezien ik eerder bedoelde meneer vrij goed ken, kan ik je verzekeren dat er niks "hopla" aan de auto gebeurd is
of was je misschien in de veronderstelling dat een auto die overgespoten wordt eerste helemaal tot op het metaal wordt kaal geschuurd :?:

Citaat:
En wat gaat mij dat allemaal kosten? Want als het in zijn geheel boven de 2000 euro komt dan bedank ik
nou, bedank dan maar vast, want voor dat geld krijg je nergens een fatsoenlijk karwei gedaan...

zoals Maurice al zegt, gewoon alleen het beschadigde deeltje laten spuiten
dat kan heel goed, zonder kleurverschil

Auteur:  FROST [ 21 dec 2006 10:00 ]
Berichttitel: 

Jeroen: als je zegt dat die auto helemaal is gestript, hoe kan het dan dat ik rode lak daaronder ben tegengekomen? Ik ben echt niet gek hoor.. en we hadden een aanrijding met een lantarenpaal en niet met een andere auto.

..maar heb ondertussen ook besloten voorlopig alleen de voorbumper en dat achterscherm te laten spuiten. De rest ziet er nog wel aardig uit.

ohja jeroen: als je weet van wie die wagen is geweest, klopt het dan dat ie de 924 helemaal heeft omgebouwd, andere schokdempers, 944 onderstel etc. Want we hebben bij de APK-auto/dealer gekeken en volgens de monteur waren het standaard dempers :?

Auteur:  outletvalve [ 21 dec 2006 11:07 ]
Berichttitel: 

misschien was die lantaarnpaal rood gekleurd :wink:

flauw grapje ik weet het. Maar als je een auto overspuit maak je NIET alles blank. Dus dat rood zul je op diverse plaatsen nog terug vinden.

Auteur:  maurice [ 21 dec 2006 11:44 ]
Berichttitel: 

FROST schreef:
Jeroen: als je zegt dat die auto helemaal is gestript, hoe kan het dan dat ik rode lak daaronder ben tegengekomen? Ik ben echt niet gek hoor.. en we hadden een aanrijding met een lantarenpaal en niet met een andere auto.


Strippen van een auto doe je niet met die Black & Decker verfstripper uit de jaren 90 van de vorige eeuw. Er wordt mee bedoelt dat de auto van alle onderdelen wordt ontdaan die niet mee moeten worden gespoten.
Vervolgens moet de auto flink opgeschuurd worden en als alles glad is kan er gespoten worden. De originele kleur gaat er daarmee absoluut niet af. Het opschuren doe je met behoorlijk fijn schuurpapier en niet met een slijptol die alle lak to het blank metaal verwijderd. (Dan roest de auto alleen maar harder na het over spuiten)

Auteur:  911-lover [ 21 dec 2006 11:52 ]
Berichttitel: 

FROST schreef:
ohja jeroen: als je weet van wie die wagen is geweest, klopt het dan dat ie de 924 helemaal heeft omgebouwd, andere schokdempers, 944 onderstel etc. Want we hebben bij de APK-auto/dealer gekeken en volgens de monteur waren het standaard dempers :?


Ik ben wel Jeroen niet , maar ga je vraag toch beantwoorden :wink:

Jouw 924 heeft toch een vijfbout en schijven achteraan. Daar je geen 924S hebt maar een gewone duidt dit er al op dat de assen en remmen omgebouwd zijn. Dat moet dus van de S (die zeldzaam zijn) of van de 944 (veel waarschijnlijker) zijn. En als dit allemaal gedaan is zulen de dempers (wat dan nog de kleinste moeite is) welmee verandert zijn.
En idd bij een wagen compleet te strippen en te overspuiten blijft er steeds originele lak zitten.
Je bent dus niet bezeikt :salut:


Afbeelding

Auteur:  FROST [ 21 dec 2006 15:04 ]
Berichttitel: 

Aha, ok, dat verklaard een hele hoop! bedankt voor de info. :salut:

vergeef me als het met dat Geheel Spijten een beetje overdreven overkomt; maar ik ben gewoon TROTS op mijn bakkie, ze is mijn één en alles! 8)

Ik hou jullie wel lekker op de hoogte wanneer ik dat achterpaneel nieuw laat spuiten, stond zelf te denken rond de lente, dan is het ook weer wat beter weer om te rijden, heb ik mijn rijbewijs(100jarenplan!haha) en wat meer centen te besteden.

..Ik zou trouwens altijd nog eens contakt willen opnemen met die oude eigenaar..

Auteur:  Meneer aard [ 21 dec 2006 15:13 ]
Berichttitel: 

911-lover schreef:
FROST schreef:
ohja jeroen: als je weet van wie die wagen is geweest, klopt het dan dat ie de 924 helemaal heeft omgebouwd, andere schokdempers, 944 onderstel etc. Want we hebben bij de APK-auto/dealer gekeken en volgens de monteur waren het standaard dempers :?


Ik ben wel Jeroen niet , maar ga je vraag toch beantwoorden :wink:

Jouw 924 heeft toch een vijfbout en schijven achteraan. Daar je geen 924S hebt maar een gewone duidt dit er al op dat de assen en remmen omgebouwd zijn. Dat moet dus van de S (die zeldzaam zijn) of van de 944 (veel waarschijnlijker) zijn. En als dit allemaal gedaan is zulen de dempers (wat dan nog de kleinste moeite is) welmee verandert zijn.
En idd bij een wagen compleet te strippen en te overspuiten blijft er steeds originele lak zitten.
Je bent dus niet bezeikt :salut:


Afbeelding


Latere 924`s hadden ook een extra optie code, volgens mijn is dat ook erg zeldzaam meen optie code M401? Iedergeval ook met vijfbout + schijven achteraan. Ombouwen kan ook dmv een 944 type 1 als donor te gebruiken.

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/