Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 10:00



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Meegereden in een Porsche 993 Biturbo 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Meegereden in een Porsche 993 Biturbo
Wauw wat een ervaring wat een wegligging heeft dat ding.

Ik zat gisteren bij m'n vriendin op het forum te snuffelen toen ik een roffel hoorde.. ik wist meteen dat het een Porsche was.
Ik ging voor het raam staan en zat net de achterkant van een 993.
Ik liep naar buiten en ja hoor daar stond een 993 TT. Daarna kwam de vander van mn vriendin naar buiten met de mededeling dat dat een vriend van hem was.
ff kopje koffie gedronken en daarna eventjes de Porsche uitgelaten.
WAT EEN BAK !
Je verwacht het niet want je kan makkelijk rustig rijden met dat ding totdat je boven de 3000 komt dan is het feest. ( En als je het gas meteen goed intrapt komt de eerste turbo al bij 2500 op ) !
Man o Man.. nu weet ik weer voor welke gevoel ik studeer :lol:

Tot zover mijn ervaring met een 993 BiTurbo.
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.

Kerstgroeten, Leandero
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


Laatst bijgewerkt door leander op 28 dec 2006 11:46, in totaal 1 keer bewerkt.



25 dec 2006 14:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Bericht 
Fantastische ervaring waarschijnlijk
in die bolide heb ik nog niet gezeten,

leuke kerst dan ook voor u

grtz


25 dec 2006 14:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Apart he ;)... Maar veel te veilig joh :cheesy:... (gniffel gniffel)


25 dec 2006 14:55
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Heb zelf in een 993 TT en in een 996 - zie ander draadje - gereden en kan je verzekeren dat er nog heel veel EXTRA leuks te ontdekken valt :shock: :D

Veel meer dan de cijfers 408 t.o.v. 450 lijken aan te geven :!: :!: :P

De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
_________________________________________
Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche


25 dec 2006 15:11
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht 
Ooooooooh, zo'n TT... (wilde dit draadje eerst niet eens openen - dacht 'lekker belangrijk'...) :lol:

Afbeelding
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


25 dec 2006 15:51
Profiel
PorscheForum Rakker
*in between Porsches* ex 993 C2 coupe ex 993 C2 cabrio ex 964 C4
Bericht 
Paul van Engelen schreef:
Heb zelf in een 993 TT en in een 996 - zie ander draadje - gereden en kan je verzekeren dat er nog heel veel EXTRA leuks te ontdekken valt :shock: :D

Veel meer dan de cijfers 408 t.o.v. 450 lijken aan te geven :!: :!: :P

De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:



Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! :wink: Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet :wink: !
_________________________________________
Life moves pretty fast, if you don't stop and look around once in a while, you could miss it (FB)


25 dec 2006 15:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
‘64 Kever
Bericht 
Epicurus schreef:
Paul van Engelen schreef:
De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! :wink: Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet :wink: !

Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)


25 dec 2006 22:13
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@horn: Nou ja zeg . . . . . :cry: :wink:
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


25 dec 2006 22:42
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
horn schreef:
Ooooooooh, zo'n TT... (wilde dit draadje eerst niet eens openen - dacht 'lekker belangrijk'...) :lol:


Ik had net hetzelfde gedacht , alweer zo'n Audi draadje :roll: :wink:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


25 dec 2006 22:45
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
nou onderschat de wegligging van een audi tt niet als je de snellere type's tegen komt heb je de handjes vol ze voor te blijven.
maar het word natuurlijk nooit geen porsche al zou ik daar in de toekomst niet van opkijken.

anton964


26 dec 2006 0:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Westervoort
Bericht Re: Meegereden in een TT
leander schreef:
Tot zover mijn ervaring met een 993 BiTurbo.
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken


De 930 zal ongetwijfeld bruter/sneller aanvoelen...zéker tot 200.

Perceptie.


26 dec 2006 0:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Voorlopig niet !
Friesland
Bericht 
@anton964: Kijk, dát zijn berichten ! :wink:
_________________________________________
Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !


26 dec 2006 0:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
love is in the (h)air!
Belgie
Bericht 
paSCal schreef:
Epicurus schreef:
Paul van Engelen schreef:
De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! :wink: Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet :wink: !

Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)


Goed gevoeld!
De KLAP komt idd van de ene grote turbo. Daarom plaatste porsche vanaf de 993 2 kleine turbo's, om die inertie en brute explosie onder controle te houden.
Maar zelfs de gloednieuwe 997 heeft nog geen sequentiele turbo's zoals de beamers nu wel hebben.
De VTG zorgt er evenwel voor dat er 2 (virtuele) kleine turbo's werken bij lage toeren en dat die dan (zoals bij een moderne diesel) hun schoepen verplaatsen bij hogere toerentallen om dan een grotere druk te ontwikkelen (zoals een ouderwetse grote turbo).
_________________________________________
Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...


26 dec 2006 9:27
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht 
Leerzaam 8)

Maar ik moet zeggen dat hij ( en nu was het wel wat nat en glad ) met later in de bocht wat gas erop toch wel een beetje begon te schuiven.
Echt geweldig! Ik heb helemaal genoten :D
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


26 dec 2006 11:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Van nat en glad ga ik ook schuiven.......... :lol: :wink:
_________________________________________
8600cc & 18 cylinders


26 dec 2006 11:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 racer
965 3.3 Turbo S '91
Bericht Re: Meegereden in een TT
leander schreef:
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.

Kerstgroeten, Leandero


Het verschil ertussen: een 965 ?

Je bent van harte welkom. :D
_________________________________________
Edwin
944 racer

www.944-basic.nl


26 dec 2006 12:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Meegereden in een TT
944 racer schreef:
leander schreef:
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.

Kerstgroeten, Leandero


Het verschil ertussen: een 965 ?

Je bent van harte welkom. :D


:oops: Ik heb een meeting 17 maart in mijn dorpje .. kom je ook? :oops:

-- zie meetings --
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


28 dec 2006 11:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 racer
965 3.3 Turbo S '91
Bericht Re: Meegereden in een TT
leander schreef:
944 racer schreef:
leander schreef:
Heb nu al in 3 930's en 1 993 TT meegereden nu wil ik het verschil ertussen nog eens meemaken haha.

Kerstgroeten, Leandero


Het verschil ertussen: een 965 ?

Je bent van harte welkom. :D


:oops: Ik heb een meeting 17 maart in mijn dorpje .. kom je ook? :oops:

-- zie meetings --


Ik had hem al genoteerd, zag hem op het 944 forum. Als ik vrij ben, kom ik even langs.
_________________________________________
Edwin
944 racer

www.944-basic.nl


29 dec 2006 0:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Back in business again! (996 turbo '02)
Bericht 
Beltar schreef:
paSCal schreef:
Epicurus schreef:
Paul van Engelen schreef:
De TT slaat overigens wel op 2 gelijke turb's - L en R - en niet op 2 bij verschillende toerentallen :idea:
Dat zou natuurlijk nóg mooier zijn ! :wink: Ik ken een firma (3 letters...) die dat zo doet :wink: !

Ondanks dat ik natuurlijk niet twijfel aan jou hoor Paul, maareh, weet je dat zeker? Want je krijgt bij een 993-996 een stuk minder KLAP ineens als bij een single-turbo... ??? (hmmm, weer een beeld van mij aan diggelen!)


Goed gevoeld!
De KLAP komt idd van de ene grote turbo
. Daarom plaatste porsche vanaf de 993 2 kleine turbo's, om die inertie en brute explosie onder controle te houden.
Maar zelfs de gloednieuwe 997 heeft nog geen sequentiele turbo's zoals de beamers nu wel hebben.
De VTG zorgt er evenwel voor dat er 2 (virtuele) kleine turbo's werken bij lage toeren en dat die dan (zoals bij een moderne diesel) hun schoepen verplaatsen bij hogere toerentallen om dan een grotere druk te ontwikkelen (zoals een ouderwetse grote turbo).



Inderdaad, er gaat niets boven de klap van die ene grote turbo! 8)
_________________________________________
Ik spaar geen geld, maar goede herinneringen (copyright Herman Brood)


29 dec 2006 1:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Op zoek naar een 997
Bericht 
MetalGreen911SC schreef:
Van nat en glad ga ik ook schuiven.......... :lol: :wink:



:D LOL :D
_________________________________________
911-997 Carrera 4S that's the one.....


29 dec 2006 10:24
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.