Auteur |
Bericht |
A. Volp
|
 911 import uit USA
Ik kan me niet voorstellen dat het op dit forum niet eerder is gevraagd, dus ik denk dat ik er absoluut overheen kijk.
Ik zoek een betaalbare oude(re) 911. Tijdens deze zoektocht kom ik erg vaak import 911's uit USA tegen.
Persoonlijk heb ik zoiets van "ik wil een Europese,.... geen terug geschroefde versie met zo'n 10 pk's minder" (of je het merkt is een tweede, want het is geen auto om in te scheuren)
Kan iemand mij vertellen de plus- en min-punten van een USA import versie?
Alvast bedankt
|
24 dec 2006 17:43 |
|
 |
Peter
Geen Boxster 981 S meer
|
De redenen om een 911 uit th USA te halen:
Wanneer uit een droge staat, geen tot weinig roest
Er zijn daar veel meer 911'jes verkocht
Meer kan ik niet verzinnen. Nu is dat geen tot weinig roest wel een heel belangrijk argument. Ik denk dat er weinig tot geen noord europesche 911'jes zijn die nog een gave carrosserie hebben, of het moet één zijn die binnen heeft gestaan en geen pekel gezien heeft. Een vroege 911 kan zodanig verroest zijn dat restauratie niet meer doenelijk is, zeker niet wannneer je het werk moet uitbesteden.
|
24 dec 2006 19:50 |
|
 |
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
24 dec 2006 22:15 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
in tegendeel : pre-74 911 2.4T's uit de usa hebben 140pk(injectie) ipv 130pk(carbus) op de europese. Verder hebben alle pre-74 modellen hetzelfde vermogen in de VS als hier. Het lagere vermogen is pas op de 2.7 en sc modellen tengevolge van de emissienormen in de VS.
Mijn ervaring is dat je (ook dankzij de dollarkoers) voor hetzelfde geld dikwijls een (veel) betere 911 hebt in California (transport en taxen inbegrepen) + er is gewoon meer aanbod.
|
26 dec 2006 12:56 |
|
 |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
 Import
Ik hoor hier veel vertellen over het lagere vermogen, maar niet tegenstaande de mindere PK's was het koppelbereik hoger.
|
26 dec 2006 14:52 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
|
26 dec 2006 15:37 |
|
 |
porsche1973s
Porsche 930- Targa '70
|
 Vermogen
Ik heb het hier dan vooral over de SC's die in Amerikaanse uitvoering 180Pk hadden. Volgens Morgan voelden de meeste klanten niet eens de 20Pk minder door het grotere koppelbereik.
|
26 dec 2006 18:22 |
|
 |
Targa911S1967
"Porsche's zijn om op te vreten..."
|
_________________________________________ Porsche's zijn om op te vreten....
|
26 dec 2006 19:41 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
effe vergeten  thnx voor de correctie 
|
26 dec 2006 22:19 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
De zon houdt de carrosserie beter, maar het interieur heeft doorgaans extra te lijden: dashboards en bekleding zijn er vaker slechter aan toe dan auto's hier. Dat kan ook aardig in de papieren lopen.
Verder rijden in de US volgens mij meer auto's met een laksoort die moderne lakken hier niet verdragen; kan lastig zijn als je'm wilt overspuiten.
Verder: goeie zoeken en gewoon doen hoor !
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 dec 2006 0:05 |
|
 |
A. Volp
|
Ik neem al jullie tips ter harte. Er zullen er hopelijk nog vele volgen, maar ik moet even kwijt dat dit forum prima werkt.
Top!
|
27 dec 2006 0:24 |
|
 |
lindemans
911 3.2 Cabrio 1989Omgeving Haarlem
|
Ja dat doet t zeker .....
_________________________________________ Beter een goeie voor veel dan een foute voor weinig
|
27 dec 2006 2:01 |
|
 |
cabrio wim
|
Ik heb in 90 een Triumph Stag uit Amerika gehaald, ik kan je een ding vertellen. De auto moet echt helemaal blank voor je hem spuit, want de lak is door de zon compleet verpulverd, en laat je wat oude lak zitten gaat deze later opwerken.
Daar tegen moet je ook het inetrieur geheel vernieuwen, valt geheel uit elkaar.
Dus ik denk om de kosten beperkt te houden beter iets langer zoeken naar een goede europeaan.
Succes verder.
|
27 dec 2006 10:04 |
|
 |
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Bijv. Italy if Spanje.
Mooi weer en vaak ook door de lokale wealthy eigenaar goed onderhouden. Volgens mij haalr Witmer veel elfjes uit o.a. Ialty.
Succes!
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
27 dec 2006 11:34 |
|
 |
kristof
Cayman R - 924 turbo projectzandhoven - belgie
|
wees gerust, ik spreek uit eigen ervaring : er rijden prachtige oude 911-jes rond ginder die door liefhebbers zijn gekoesterd, zelfs één of twee eigenaars maar hebben gehad en dikwijls zelfs met goed gedocumenteerde onderhoudshistories, voor een redelijke prijs (dollarvoordeel scheelt een pak).
Er rijden minstens evenveel slecht opgelapte europese modellen rond dan dat er slechte amerikaanse modellen aangeboden worden : het is gewoon kwestie van de juiste te vinden op het juiste moment, voor de juiste prijs en is dat toevallig een ex-usa : laat het je daarom niet tegenhouden, integendeel !
|
27 dec 2006 11:35 |
|
|