| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Vermoedelijk weer een oer911 gevonden
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=11867
Pagina 1 van 1

Auteur:  911_2.2T [ 10 jan 2007 14:01 ]
Berichttitel:  Vermoedelijk weer een oer911 gevonden

Kwam dit draadje tegen op het 911S forum in de US.
Er is waarschijnlijk een hele vroege 911 gevonden, geconverteerd naar een nieuwer model. :shock:

Voortaan dus met elk uitstapje even de lokale krantjes doorspitten op 911 advertenties en wie weet kom je ook zoiets leuks tegen. :wink:

http://www.early911sregistry.org/forum/ ... hp?t=13291

Auteur:  maurice [ 10 jan 2007 14:07 ]
Berichttitel: 

Das inderdaad een hele oude aan de VIN te zien. Serienummer 129 uit 1968.
Wel heel erg jammer van de ombouw alleen.

Auteur:  patrick911 [ 10 jan 2007 14:17 ]
Berichttitel: 

Wel alles lezen he maurice...... :?

Het blijkt nl een 64er te zijn! 8)

Alleen, met zoveel eraan verspijkerd, voor dat ie er als die (ook early 1964er) van Alois Ruf uitziet ben je wel een tonnetje verder....

Citaat:
300 129 is one of 44 known in the world, ya it's worth it to bring it back.

Auteur:  Classic912 [ 10 jan 2007 14:18 ]
Berichttitel: 

Citaat:
Serienummer 129 uit 1968


Kleine correctie maar niet geheel onbelangrijk.....nummer 129 uit 1964!

Prachtige ontdekking!

@patrick..je was me voor!

Auteur:  wolf [ 10 jan 2007 14:21 ]
Berichttitel: 

mooi he. beiroet notabene 8)

Auteur:  maurice [ 10 jan 2007 14:27 ]
Berichttitel: 

patrick911 schreef:
Wel alles lezen he maurice...... :?

Het blijkt nl een 64er te zijn! 8)

Alleen, met zoveel eraan verspijkerd, voor dat ie er als die (ook early 1964er) van Alois Ruf uitziet ben je wel een tonnetje verder....

Citaat:
300 129 is one of 44 known in the world, ya it's worth it to bring it back.


Slip of the keyboard :wink:
Ik zat namenlijk even te overdenken dat er in 64 nl nog geen VIN bestond. Dat wil zeggen tot 1968 gebruikte Porsche gewoon een serienummer. Pas in 1968 is de VIN geintroduceerd waarin ook modelopties waren opgenomen. Zo in gedachte verzonken heb ik 1968 in zitten typen.
Beetje dom ja :oops:

Auteur:  marknineoneone [ 10 jan 2007 15:47 ]
Berichttitel: 

Leuk! Lijkt wel een spannend verhaal uit een jongensboek :lol:

Auteur:  patrick911 [ 10 jan 2007 18:41 ]
Berichttitel: 

marknineoneone schreef:
Leuk! Lijkt wel een spannend verhaal uit een jongensboek :lol:


Dan is dit (voor de liefhebbers tenminste) ook nog een leuk verhaal;
Gaat onder andere over de 911 RSR (Martini) #8 waarin van Lennep de TF in 73 won :wink:

Auteur:  patrick911 [ 16 jun 2007 13:12 ]
Berichttitel: 

Wil de echte Targa Florio 1973 Winnaar opstaan?

Het linkje van hierboven nog eens doorgelezen en inmiddels zijn er een paar dingen wel duidelijk geworden:
De nummer 8 RSR van Muller/v Lennep was een 73er 911 met chassisnummer 9113600588, maar over de andere twee deelnemende 911jes is men er niet helemaal uit.

Het blijkt dus (en daar is iedereen het inmiddels wel over eens) dat de echte Targa Florio winnaar van een particulier (ene meneer Kitchak) is, en dus niet degene is die in het Porschemuseum staat. Verschillen in de uitvoering zijn er bv ook, want de 'echte' heeft een 'mary stuart' spoiler versus de 'ducktail' op de #8 in het museum
Om correct te zijn, het museum zegt ook niet dat het getoonde model 'm is, Maar welke staat daar dan dus wel...?

9113600020 (race #9) die in de TF van 73 als derde eindigde?? (die trouwens op foto's zichtbaar een 72er olieklepje heeft.... :? )
9113600974 die door Graaf Pucci gecrashed werd en waarvan de motor is gebruikt in de training-auto (gebaseerd op een 72er 911S waar het chassisnummer onbekend is) met #107??

negen pagina's met toevoegingen over welke 911 nou in het museum staat en waarom er verschillende spoilers en chassis' gebruikt zijn. Voor de liefhebber allemaal erg interessant, mijn vrouw daarentegen schudt moedeloos d'r hoofd en verzucht: "man, ga eens iets zinnigs doen en ga de voordeur schilderen of zo..."

Volgende week heb ik een fabriekbezoekje en gaan we uiteraard ook even bij 't museum langs. Ik zou natuurlijk de klep kunnen openen en een foto kunnen maken van het chassinummer...... als ik het lef ervoor heb tenminste. Maak ik me op het 'early911sregistry'forum vast onsterfelijk mee.
Doen of niet doen? Wat vinden jullie? :wink:

Auteur:  yohanv [ 16 jun 2007 14:17 ]
Berichttitel: 

patrick911 schreef:
[
Doen of niet doen? Wat vinden jullie? :wink:


Eeen beetje lef hebben is nooit verkeerd Patrick :wink:

Auteur:  Olaf [ 16 jun 2007 14:49 ]
Berichttitel: 

wolf schreef:
beiroet notabene 8)



.... daar komen wat Porsche's tevoorschijn de laatste tijd :shock: :wink:

Auteur:  Carrera4s [ 16 jun 2007 15:20 ]
Berichttitel: 

Ik blijf het vreemd vinden dat als je zo'n wagen dan terug origineel maakt, je dan nog kan spreken van een authentieke oldtimer, want voor 80% nieuw :?

Enkel omdat chassis en motor origineel zijn ?

Auteur:  mayonaise [ 16 jun 2007 19:23 ]
Berichttitel: 

maurice schreef:
Ik zat namenlijk even te overdenken dat er in 64 nl nog geen VIN bestond. Dat wil zeggen tot 1968 gebruikte Porsche gewoon een serienummer. Pas in 1968 is de VIN geintroduceerd waarin ook modelopties waren opgenomen. Zo in gedachte verzonken heb ik 1968 in zitten typen.
Beetje dom ja :oops:


een serie nummer IS een VIN

Vehicle Identification Number = serienummer
dat ze later meer specifieke formatering gebruikten waarin bepaalde versies info zat, wil niet zeggen dat de nummers dervoor geen VIN's waren

Auteur:  Hans Luna [ 16 jun 2007 19:28 ]
Berichttitel: 

[quoteVolgende week heb ik een fabriekbezoekje en gaan we uiteraard ook even bij 't museum langs. Ik zou natuurlijk de klep kunnen openen en een foto kunnen maken van het chassinummer...... als ik het lef ervoor heb tenminste. Maak ik me op het 'early911sregistry'forum vast onsterfelijk mee.
Doen of niet doen? Wat vinden jullie? [/quote]

DOEN...! spannend :wink:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/