| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

deze 911
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=11973
Pagina 1 van 2

Auteur:  arno2000 [ 18 jan 2007 19:23 ]
Berichttitel:  deze 911

Kent iemand deze auto?

http://auto.marktplaats.nl/porsche/71000269-porsche-911-sc.html?return=eJwFwVsKgCAQAMC7eACtj%2FpYiY4SGxqKjxZ3EyS6ezMIM7wRJsuwLqDKsEGEwJjuW7rJV12wJaGMKKxrNg%2F7hq7EasrQFGiXQX47o%2BPjws7Kfj%2B4VB4M#photo

Ik heb de eigenaar gesproken en hij heeft hem onlangs van iemand gekocht die hem 9 jaar heeft gehad. Auto staat wel als een T op kenteken. Apk is verlopen ivm het weinig gebruiken van de auto. Interieur is lelijk en er zit een kras op 1 kant. Motor loopt goed en chassis zou hard zijn. Eigenaar wil rond de 7200 euro voor hebben. Zou dit intressant voor mij zijn. Ik wil evt gaan kijken naar de auto en een akk op de auto laten uitvoeren.

Groet, Arno

Auteur:  Marco [ 18 jan 2007 19:26 ]
Berichttitel: 

niet veel geld lijkt me.... maar wat je er voor krijgt?

Auteur:  arno2000 [ 18 jan 2007 19:32 ]
Berichttitel: 

Marco schreef:
niet veel geld lijkt me.... maar wat je er voor krijgt?


Idd. Hij is niet heel mooi maar dat vind ik niet zo erg. Als hij maar goed is.
Volgens het forum kan je voor dit geld niks verwachten. Ik zit alleen een beetje met dat t op het kenteken.

Auteur:  Auke231 [ 18 jan 2007 19:42 ]
Berichttitel: 

Het lijkt mij een "T" omgebouwd naar SC, dan. De achterschermen zijn niet zo breed als die van een SC... maar dat maakt inderdaad allemaal niks uit, als ie maar goed is... en dat kun je alleen maar bekijken op een brug bij een specialist..

Auteur:  Anne 2.7 [ 18 jan 2007 19:50 ]
Berichttitel: 

Aan het jaartal en de T op het kenteken te zien is het een naar een G-model omgebouwde 2.4. Ben benieuwd wat voor motor er in ligt.

Verder is er op de foto niet veel van te zeggen, behalve dat ik de smalle koets met de ATS wielen best mooi vind. Typeplaatje lijkt SC, en ook de knippers op de zijschermen zijn pas vanaf de SC in beeld gekomen.

AKK lijkt me in geen geval overbodig, misschien is eerst een persoonlijke schouw, om te kijken of een AKK überhaupt zinvol is, aan de raden.

Auteur:  Olaf [ 18 jan 2007 20:13 ]
Berichttitel: 

Anne 2.7 schreef:
AKK lijkt me in geen geval overbodig, misschien is eerst een persoonlijke schouw, om te kijken of een AKK überhaupt zinvol is, aan de raden.


:thumleft: :idea:

De RDW Database schreef:
Kenteken FL-04-VY
Merk PORSCHE
Handelsbenaming 911T
Kleur(en) Zwart
Brandstof Benzine
Aantal cilinders 6
Massa leeg voertuig 1.060 kg
BPM Niet geregistreerd

Datum eerste afgifte Nederland 28-11-1979
Datum eerste toelating 30-06-1973
Datum aanvang tenaamstelling 03-01-2007

Vervaldatum APK 12-11-2005

Auteur:  lindemans [ 18 jan 2007 21:33 ]
Berichttitel: 

Beetje werk is al gauw meer en dus zowiezo kostbaar...
Onderdelen en uren tikken hard aan, stel dat je er 6.000 tegenaan moet gooien om m technisch OK te klrijgen.
Dan heb je voor 14-15.000 een tot sc omgebouwde auto uit 73.
Zeer recente tenaamstelling op huidige eigenaar en lang verlopen APK vind ik verdacht.
Er zijn mi geen eigenaren van een 911 die zo naief zijn dat ze hun auto voor veel te weinig van de hand doen. Een goedkope is daarme mi per definitie een slechte en dus te duur.
Zonde van het geld, mijn take tenminste...

Auteur:  Rob Herfst [ 18 jan 2007 21:47 ]
Berichttitel: 

Gewoon kopen Arno!
Dit is echt geen geld voor een SC uit 1973! :wink:
Die AKK zou ik niet doen, kost toch ook weer € 100,-!

Auteur:  Paul II [ 18 jan 2007 22:03 ]
Berichttitel: 

Niet zo somber Rob :x

DEZE P. zal heus niet zo slecht zijn als de prijs doet vermoeden :twisted:

De kosten zullen vast veel minder zijn als al die pessimisten hier denken :twisted:

Kortom: dit is vast die ene geweldige voordelige aanbieding :idea: :roll:

Auteur:  maurice [ 18 jan 2007 22:38 ]
Berichttitel: 

Gewoon kopen. Niks mis met deze auto.

De auto is onlangs gekocht door de huidige eigenaar en toch geen APK... :shock:
Ga ik ook doen, kun je namenlijk toch zeggen dat je een Porsche hebt gehad zonder er ook ooit maar een meter mee te hebben gereden.

Alles kan maar ik vind het een zeer opmerkelijk verhaal.
Als je gaat kijken post het chasis nummer (VIN) hier dan of stuur die eens in een PB. We kunnen zo nagaan wat dit oorscpronkelijk geweest is

Auteur:  Pascal [ 18 jan 2007 22:40 ]
Berichttitel: 

lindemans schreef:
Dan heb je voor 14-15.000 een tot sc omgebouwde auto uit 73.

Hmmm, voor dat geld weet ik nog wel een niet omgebouwde uit 83 ;)

On topic: ik zou het niet doen!

Auteur:  patrick911 [ 18 jan 2007 22:48 ]
Berichttitel: 

D'r is natuurlijk niks mis met een goeie 2.4T uit '73 :wink: , maar vergis je idd niet aan de kosten. Je bent zo het dubbele of driedubbele kwijt om 'm goed te krijgen en dan is het nog steeds een 'aquired taste'; Niet iedereen vind een tot SC omgebouwde 'T' nl mooi.
Maar zoals hierboven al is gezegd, ik ben eens benieuwd wat voor motor er in ligt, en wat het VIN is voordat ik het zelfs maar zou overwegen.

Auteur:  Rob Herfst [ 18 jan 2007 22:50 ]
Berichttitel: 

Afbeelding

Auteur:  Amethist [ 18 jan 2007 22:55 ]
Berichttitel: 

Nou heb ik een vragje, iedereen heeft het hier om een SC ombouw. Maar als ik de foto's bekijk is het eerste wat me opvalt dat het een 2.7 lijkt. Dit omdat de achterkant zo smal is. Het kan helemaal aan mij liggen, maar ben wel benieuwd wat het nou eigenlijk is. Ook als ik naar die van pascal kijk is die volgens mij een stuk breder achter.

Auteur:  lindemans [ 19 jan 2007 1:19 ]
Berichttitel: 

911 Carrera 3.2 schreef:
Nou heb ik een vragje, iedereen heeft het hier om een SC ombouw. Maar als ik de foto's bekijk is het eerste wat me opvalt dat het een 2.7 lijkt. Dit omdat de achterkant zo smal is. Het kan helemaal aan mij liggen, maar ben wel benieuwd wat het nou eigenlijk is. Ook als ik naar die van pascal kijk is die volgens mij een stuk breder achter.


De 2.7 (vanaf 1974) was ook al het G model met de harmonicarubbers aan de bumpers etc. dus de 2.7 lijkt uiterlijk erg op de SC en 3.2. Deze auto heeft de SC-letters achterop; de SC is er sinds (ik meen) 1978 of daaromtrent, de 2.7 zat daar voor.

Het G model was er echter in 73 nog niet; dus oorspronkelijk heeft deze auto de slanke bumpers gehad zonder die harmonicarubbers. Dat klopt ook want de RDW meldt deze auto als een 911T.
Dit zal dus een gewone 2.4 uit 73 zijn (..geweest..). In originele staat meer waard dan een echte SC....met deze ombouw ligt dat nu dus precies andersom, typisch voorbeeld van "ooit veel geld in een facelift gestopt en daardoor nu minder waard".

@Arno: een APK verloopt niet omdat je er weinig mee rijdt, iemand met hersens die verzekerd wil rondrijden laat zn APK niet verlopen. Verlopen APK op een 911 = m.i. lange tijd stil gestaan (is niet per definitie een probleem overigens).

Is dit niks ? '68-er met maar 45.000 km op de klok. Wel snel zijn als ik goed gelezen heb.
http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-porsche/68698962-porsche-911-bouwjaar-1968.html

Gekheid: een GOEIE 911 kost gewoon zn geld. Ik schat een 15k voor een SC en 18k voor een 3.2. Alles wat een koopje lijkt is wat mee loos. Of de eigenaar van de 911 heeft geen flauw benul van 911-jes en heeft een hele goeie die hij voor te weinig wegdoet omdat hij hem ook voor te weining heeft kunnen kopen van iemand die er ook geen verstand van had (...... ? ....).
Goed maken kost onder de streep altijd meer dan meteen een goeie zoeken, althans dat is mijn overtuiging.

Ik heb 9 jaar geleden besloten om een jaartje door te sparen en 8 jaar geleden een technisch goede 3.2 gekocht. Daar ben ik nog steeds blij om: 50.000 km plezier zonder gekke dingen.

Auteur:  Teun [ 19 jan 2007 9:21 ]
Berichttitel: 

Nooit en te nimmer aan beginnen :!:

Auteur:  Dick [ 19 jan 2007 9:38 ]
Berichttitel: 

Ook niet onbelangrijk: als 'tie uit 1974 is, is de carrosserie niet verzinkt....

gr.

dick

Auteur:  Anne 2.7 [ 19 jan 2007 11:12 ]
Berichttitel: 

Op basis van de ombouw en de vraagprijs alleen kun je een auto niet beoordelen.

Kijk eens wat de verkoper nog meer aanbied. Is een handelaar. Kan natuurlijk best zo zijn gegaan: komt bij iemand kijken die een Mercedes te koop heeft. Staat achterin de schuur ook nog een 911. Eigenaar doet er niks mee (niet rijden in ieder geval). Handelaar doet een wild bod, en is een 911 rijker. Zet de auto vervolgens op marktplaats voor de aankoopprijs + een leuke marge. Hij doet niets aan de auto, dus alles wat hij meer vangt dan de aankoopprijs is winst.

M.a.w. je kunt altijd even gaan kijken.

Auteur:  WdePundert [ 19 jan 2007 15:43 ]
Berichttitel: 

Ik zou het risico niet durven lopen. :roll:

Auteur:  john's Porsches [ 19 jan 2007 16:12 ]
Berichttitel: 

om van pre 73 naar nieuwer type om te bouwen, moet de frontplaat van de voorklep zijn vervangen

ombouw de plaat aleen al kost 500 euro orgineel porsche dan


Let op voorschade is vaar rede van de vervangen en gelijk ombouw

Auteur:  EvR [ 19 jan 2007 17:09 ]
Berichttitel: 

WdePundert schreef:
Ik zou het risico niet durven lopen. :roll:


Ik ook niet :roll:

Auteur:  cabrio wim [ 19 jan 2007 21:03 ]
Berichttitel:  deze 911

Ben even hier en daar aan het informeren geweest, en het is een omgebouwde 2.4T.
Ombouw heeft plaatgevonden in '78

Auteur:  jeroenoop [ 19 jan 2007 23:16 ]
Berichttitel: 

Heeft de auto pas 16 dagen in bezit.
Maar kan ook zijn redenen hebben.
Goed opletten bij eventuele aankoop , maar dat geld voor alle Porsches.

Auteur:  Bert [ 20 jan 2007 0:16 ]
Berichttitel: 

Blijft leuk zo'n "Porsch" :lol:

Auteur:  Jeroen C3.0 [ 20 jan 2007 13:28 ]
Berichttitel: 

Ik zou met dat geld naar het Casino gaan, mer kans op een goede afloop! :lol:

Pagina 1 van 2 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/