Auteur |
Bericht |
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
993 vs boxster 3.2S
Na 11 jaar 911 rijden (3.2 en 964) zit ik nu te twijfelen met de aankoop tussen een 993 en een boxster S.
De rijeigenschapen van de 911 ken ik (alhoewel niet van de 993) maar die van de boxster niet.
Het interieur van de 993 is saai en hetzelfde dan die van de 964 en dat vind ik een minpunt. Tevens heb ik begrepen dat de boxster S zeer goed schijnt te rijden en in niets onder doet voor de 993.
Eigenlijk trekt de nieuwere techniek van de boxster mij wel aan en ik vind het tevens een mooie auto. Ik weet dat de enige Porsche een 911 is zoals de puristen beweren maar dat stadium ben ik voorbij. Waar het mij omgaat zijn dus de rijeigenschappen van de auto, acceleratie, weggedrag in bochten, windgevoeligheid, enz. Ik heb het hele forum afgestruind en niet echt iets kunnen vinden wat over het vergelijk van deze twee modellen gaat. Ik zou het op prijs stellen indien bezitters van deze auto mij wat voorlichting zouden kunnen geven.
Groet, Dirk
|
16 jan 2007 20:23 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Los van alle adviezen, lijkt het mij het beste dat je zélf met beide auto's gaat rijden, en dan kijkt wat jou het beste bevalt...
|
16 jan 2007 20:29 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Mee eens maar tijdens een testrit doe je slechts een indruk op en dat staat in geen verhouding met mensen die al gedurende een geruime tijd in de auto rijden. Iedereen is gek op zijn eigen Porsche maar ik hoop dat ik echt wat te horen krijg over de essentiële plus en minpunten
|
16 jan 2007 20:32 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Als ik het zo lees gaat je voorkeur toch uit naar een boxster s, acceleratie zal de 993 net iets sneller zijn maar of je dat kleine verschil merkt , weggedrag in bochten en windgevoeligheid zal bij de boxster zeker beter zijn als bij de 993. Op het circuit zijn ze volgens de duitse testen even snel.
Boxster is altijd een cabrio, 993 hoeft dat niet te zijn. Als er een boxster s coupe bestond zou ik ook kunnen twijfelen tussen een boxster s en een 993.
Laatst bijgewerkt door Joost993 op 16 jan 2007 20:49, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 jan 2007 20:45 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Kijk, dat is een eerlijk antwoord zonder vooroordelen hopelijk komen er nog wat meer van deze
|
16 jan 2007 20:48 |
|
|
Toon
|
Joost zei
Nou die bestaat er hoor : dat heet een cayman .....
De cayman is de beste marketing truck ooit: en coupe die duurder is dan de cabrio uitvoering van het zelfde model
|
16 jan 2007 21:19 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Maar die zoek ik niet
|
16 jan 2007 21:21 |
|
|
Joost993
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233Limburg
|
Neem aan dat het hier gaat over tweedehands auto's met een prijs van max 40K.
|
16 jan 2007 21:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Tiptronic of schakel
Als je voor de 993 Tip gaat niet doen ... lekker in je 964 blijven rijden
Wat de Boxster betreft - geen ervaring mee, maar wel met de Cayman ... leuk, maar verveelt snel
|
16 jan 2007 21:43 |
|
|
markk
MY01 BoxsterS
|
Ben bevooroordeeld en uiteraard subjectief, 911 is niet mijn ding.
BoxsterS gekocht (nieuw) en bevalt uitstekend. Half jaartje later toen ik bij de dealert was een 993c2 even meegenomen voor een proefrit. Veel me zwaar, zwaar tegen. Interieur is oud/saai. Neus is erg licht en komt bij acceleratie erg omhoog. Ik vond het niets.
Mark.
|
16 jan 2007 21:48 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 993 vs boxster 3.2S
Stadium voorbij
Sorry, voor je
Dus het gaat je niet (meer) om de emotie van de auto
Of die emotie heb je nooit gevoeld
Zou ik zeker een kappersauto kopen: ze rijden echt veel beter dan een 911 en dat meen ik WEL.
De motor zit niet op de verkeerde plaats maar keurig voor de achteras.
En het geluid is fantastisch: dat suizen vlak achter je rug.
De emotie is gaaaaaappppppp Maar dat is voor jou geen punt, dus dan zeker doen, en ook dat meen ik.
Heb enige tientallen kilometers in een Boxer S gereden tijdens een meerdaagse rit in het buitenland en met 1 vinger draai je in alle bochten mee met de zwoegers in hun 911. Héél opwindend, gaap
Ik had geen spijt toen ik weer in mijn oude meuk terug was.
En voor mij is het niet alleen 'oud' hoor. De 997 rijdt FENOMENAAL en wordt de volgende in de lijn 911.
Windgevoeligheid is ook een belangrijk argument: beslist een Boxer kopen. En dan met Tempomat - ok, cruise control klinkt dynamischer - en uiteraard Tiptronic dat wordt met die opwindende S-uitvoering ook echt opwindend, hoor
Hoop dat je iets hebt aan dit neutrale advies
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jan 2007 22:04 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: 993 vs boxster 3.2S
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 jan 2007 22:09 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
993 oude meuk.... moet je voorstellen wat een Carrera 3.0 dan is!
Wel snelheidssensatie, 160 lijkt 260, 200 lijkt 300, maar man, wat lachen!
Ik vind een 993 prachtig om te zien en hou van dat oude luchtgekoelde geluid. Boxster S ook een hele mooie auto, gebruiksvriendelijker en lekker cabrio, niet verkeerd voor de mooie dagen.
Ik denk dat je gewoon met beide moet gaan rijden, hoewel uit je intro al een voorkeur voor Boxster S klinkt.
Succes!
Met beide is niets mis, so you cannot really go wrong.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
16 jan 2007 22:12 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Re: 993 vs boxster 3.2S
Zeg Rob, dank voor je suggestie
Maar ik ben, vind ik zelf, nog niet toe aan een nieuwe avatar
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
16 jan 2007 22:22 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Re: 993 vs boxster 3.2S
Volgens mij past er (op korte termijn) nog wel een derde 911 bij
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
16 jan 2007 22:27 |
|
|
Jort
Groningen
|
Sjemig, jij bent ook snel verveeld...
Kan me daar dus níets bij voorstellen
Maar begrijp wel dat je het relatief bedoelt..
_________________________________________ Tjolk.
|
16 jan 2007 22:33 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
Kijk, ik heb deze vraag niet gesteld om elkaars auto af te gaan zeiken natuurlijk (sorry voor mijn taalgebruik) maar om eerlijke tips te krijgen. De buitenkant van de 993 vind ik werkelijk heel wat mooier dan de boxster, het is niet anders maar de techniek vind ik ook belangrijk. Aangezien de prestaties zo ongeveer gelijk liggen maar de rijeigenschappen van de boxster beter zijn twijfel ik wat te kopen.
Ik rijd nu in een tiptronic en ondanks dat ik bij de aankoop sceptisch was, vind ik het geweldig rijden en merk nauwelijks verschil in snelheid met de handgeschakelde versie (in manual) Natuurlijk is het spartaanse van de 911 leuk, ik ben een keer (per ongeluk wel te verstaan) met 120 km/h driftend over een rotonde gegaan met de 3.2. Echt een adrenalinekick en andere automoblisten dachten waarschijnlijk, 'zo die kan rijden', maar ze zagen me niet bibberen achter het stuur.
tja dat waren de eigenschappen van de 3.2 Toen ik mijn 964 kocht, die een veel betere wegligging heeft, wilde ik na een dag al nooit meer een 3.2 hebben ondanks het vele plezier wat ik van de auto heb gehad.
Misschien is dat ook wel het geval met een boxster in deze al ben ik ook best bang dat ik de 911 ga missen. Saai lijkt de boxster me allerminst want het betekent dat je meer uit de auto kan halen dan uit de 911 in principe, toch?
|
16 jan 2007 22:35 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
En een Boxster is een hele mooie, ideale cabrio. Ook leuk!
Ik zou zelf voor een 993 gaan, maar dat is absoluut persoonlijk. Als daily driver? Een Boxster!
Dus de vraag is ook, wat wil je ermee doen? Hoeveel wil je ermee rijden?
Ik rij het liefst in mijn 911 uit 1977, maar ik moet er niet aan denken om er iedere dag in te moeten rijden, dat liever in de Audi TDI met Multitronic. Saai? Ja, maar wel heel comfortabel! Zeker in de file.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
16 jan 2007 22:38 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Met saai bedoelen de mensen hierboven ongetwijfeld dat het "vanzelf" gaat... Zoals je al aangaf, met een 3.2 wil er nog wel es iets niet helemaal zoals gepland gaan... Dat houdt het leuk toch?
Met een 964 is dat al minder, met een Boxster (door zijn 'perfecte wegligging') is dat nog veel minder
(beetje, het Audi quattro gevoel, snoeihard door een bocht, maar beleef je het ook? )
|
16 jan 2007 22:40 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Re: 993 vs boxster 3.2S
Sorry, val niet onder de doelgroep
Trouwens de 911 is niet de enige Porsche, wel de Porsche met de meeste historie en emotie na de 356
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2007 22:46 |
|
|
plh
Voorlopig niet !Friesland
|
Ik begrijp het dilemma, één der laatste Boxsters 986 (vanaf modeljaar 2003 = zomer 2002) zou van mij het voordeel van de twijfel, uuuh dilemma, krijgen.
_________________________________________ Steel niet !, onze overheid duldt géén concurrentie !
|
16 jan 2007 22:50 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Als je snel genoeg gaat wel
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
16 jan 2007 22:51 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Debo, ik heb geen ervaring met zowel de 993 als de Boxster maar ik hoop dat je een beetje goed advies krijgt.. . Jouw voorkeur gaat uit naar de Boxster, lees ik een beetje in jouw verhaal.. ik zou ze allebei proberen en je merkt dan vanzelf wel welke jouw het beste ligt. Dat je misschien spijt krijgt kan ik wel inkomen... daar zou ik zelf ook bang voor zijn in zo'n geval. Hou ons vooral op de hoogte.. . Ben benieuwd wat eruit komt..
Succes
|
16 jan 2007 22:51 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
bedankt voor alle reakties zover maar is er niemand die ervaring heeft met beiden of meerdere boxster-S rijders?
|
16 jan 2007 23:01 |
|
|
debo
964 carrera2 tiptronicDen Helder
|
kijk, ging het nu om een 993-S dan was de keuze niet moeilijk maar helaas, het budget!
|
16 jan 2007 23:06 |
|
|