Ik heb een en ander een beetje bijgesteld n.a.v. mijn eerste opzet om met een paar man een sleutelplaats/clubhuis te zoeken. Denk allereerst dat er weinig van komt als het met meerdere mensen wordt gedaan (zoveel mensen, zoveel meningen), maar het lijkt me wel een uitdaging om iets anders op te zetten als een regulier occassioncenter. Om die reden ben ik erg geinteresseerd in jullie meningen.
HET IDEE:
Een combinatie van een Porsche clubhuis en een consignatie Porsche occasion center.
Een Porsche clubhuis op een mooie locatie nabij Vinkeveen. Het betreft een bedrijfshal van 750 m2 opgedeeld uit werkplaats, showroom, poetsplaats, auto fotostudio, kantoor en bar. Tevens is er op het buitenterrein parkeer gelegenheid voor zo'20 tot 30 auto's. En buiten erf nog veel meer.
In grote lijnen staan Passie voor het merk en dit delen met soortgenoten voorop.
Bron van inkomsten van het idee d.m.v. een maandelijks lidmaatschap op het clubhuis en de bijbehorende diensten, verhuur van consignatie verkoop plaatsen in de showroom.
Hiervoor krijgt men:
Sleutelen:
In de werkplaats staat een brug waarvan men te allen tijde gebruik kan maken. Tevens staat er een apparaat om bandenspanning te meten, een pneumatische doppensleutel, er is apparatuur aanwezig om electronica te checken (lekstroom, staat van accu etc.) Er kan in het klein gesleuteld worden (radio/nav, algemene electronica, inspectie onderkant, interieur, banden, velgen, niet zwaar motorisch, olie of plaatwerk) alleen in het gebied van de brug en mag p.p. niet langer dan 1 uur. Klein gereedschap zelf meebrengen. Grotere apparatuur is voorhanden.
Uiterlijke staat:
Er is een was/poets plaats waar men met goede poetsspullen de auto in showroomstaat kan brengen. Polijst apparatuur, velgenreiniger, wax en poets benodigdheden zijn voorhanden.
Externe diensten:
Met een aantal externe leveranciers worden kortingsafspraken gemaakt. De diensten kunnen tegen kostprijs worden afgenomen. Zo heb ik goede connecties met een bedrijf dat perfect plaatselijk uitdeukt en plaatselijk spuit en interieur leder spuit. Deze is bereid tegen een goede korting op locatie van het clubhuis te komen behandelen.
Er komen nog meerdere diensten die goed aansluiten op onze hobby, maar daarover later meer (suggesties zijn welkom).
Dit alles terwijl je lekker in de bank een leuke Porsche film bekijkt of een Porscheboek of manual doorbladert uit de bibliotheek, onder genot van een kop koffie (flipperen in de bar behoort ook tot de opties).
Boven is er een gezellige bar met projectie scherm voor Porsche films en workshops. Ook kan hier 's zondags gezamenlijk de F1 races worden bekeken of andere thema avonden (100porsches and me
)
Verder zal er een hoek worden opgezet als fotostudio. Hier kunnen de auto's met hoogwaardige camera's vereeuwigd worden en extern kan worden gezorgd dat er posters of ander drukwerk van wordt gemaakt.
Om uit de kosten te komen wil ik er ook plaatsen verhuren voor consignatie verkoop. Zo kan men de auto daar stallen en laten verkopen tegen een maandelijkse vergoeding.
Er worden regelmatig meetings, workshops en evenementen georganiseerd die beginnen en eindigen in het clubhuis en waaraan tegen kostprijs zal kunnen worden deelgenomen.
Het clubhuis zal 7 dagen per week open zijn in beginsel alleen overdag en op thema avonden.
Lidmaatschap zal liggen tussen de 40 en 50 euro per maand (moet het geheel nog doorberekenen).
Wellicht dat een goedkoop lidmaatschap van 15 euro per maand(alleen bezoek, bar en media) en een duurder lidmaatschap van 50 euro per maand (alle ruimtes gebruiken en ook de diensten) tot de mogelijkheden gaat behoren.
Dit is momenteel alleen nog een concept, ben echter benieuwd naar jullie reacties.
Wellicht dat jullie nog leuke suggesties hebben, waardoor we gezamenlijk tot een leuk haalbaar plan kunnen komen.
Laat ook eens weten wat je hier maandelijk voor over zou hebben.
Ik ben wel bereid het op te zetten en het voor te financieren.
Vriendelijke groet,
Maurice