Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 30 nov 2024 8:48

Antwoord op onderwerp  [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Porsche Clubhuis 

Porsche Clubhuis
Ik zou me aan aansluiten voor het 'all-in lidmaatschap' 9%  9%  [ 3 ]
Ik zou me aansluiten voor het 'bezoek-lidmaadschap' 32%  32%  [ 11 ]
Ik sluit me niet aan, geen behoefte aan. 53%  53%  [ 18 ]
Vind het te duur 6%  6%  [ 2 ]
Mag meer kosten, maar dan heel exclusief houden 0%  0%  [ 0 ]
Totaal aantal stemmen : 34

Porsche Clubhuis 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht Porsche Clubhuis
Ik heb een en ander een beetje bijgesteld n.a.v. mijn eerste opzet om met een paar man een sleutelplaats/clubhuis te zoeken. Denk allereerst dat er weinig van komt als het met meerdere mensen wordt gedaan (zoveel mensen, zoveel meningen), maar het lijkt me wel een uitdaging om iets anders op te zetten als een regulier occassioncenter. Om die reden ben ik erg geinteresseerd in jullie meningen.

HET IDEE:

Een combinatie van een Porsche clubhuis en een consignatie Porsche occasion center.

Een Porsche clubhuis op een mooie locatie nabij Vinkeveen. Het betreft een bedrijfshal van 750 m2 opgedeeld uit werkplaats, showroom, poetsplaats, auto fotostudio, kantoor en bar. Tevens is er op het buitenterrein parkeer gelegenheid voor zo'20 tot 30 auto's. En buiten erf nog veel meer.

In grote lijnen staan Passie voor het merk en dit delen met soortgenoten voorop.

Bron van inkomsten van het idee d.m.v. een maandelijks lidmaatschap op het clubhuis en de bijbehorende diensten, verhuur van consignatie verkoop plaatsen in de showroom.
Hiervoor krijgt men:

Sleutelen:
In de werkplaats staat een brug waarvan men te allen tijde gebruik kan maken. Tevens staat er een apparaat om bandenspanning te meten, een pneumatische doppensleutel, er is apparatuur aanwezig om electronica te checken (lekstroom, staat van accu etc.) Er kan in het klein gesleuteld worden (radio/nav, algemene electronica, inspectie onderkant, interieur, banden, velgen, niet zwaar motorisch, olie of plaatwerk) alleen in het gebied van de brug en mag p.p. niet langer dan 1 uur. Klein gereedschap zelf meebrengen. Grotere apparatuur is voorhanden.

Uiterlijke staat:
Er is een was/poets plaats waar men met goede poetsspullen de auto in showroomstaat kan brengen. Polijst apparatuur, velgenreiniger, wax en poets benodigdheden zijn voorhanden.

Externe diensten:
Met een aantal externe leveranciers worden kortingsafspraken gemaakt. De diensten kunnen tegen kostprijs worden afgenomen. Zo heb ik goede connecties met een bedrijf dat perfect plaatselijk uitdeukt en plaatselijk spuit en interieur leder spuit. Deze is bereid tegen een goede korting op locatie van het clubhuis te komen behandelen.
Er komen nog meerdere diensten die goed aansluiten op onze hobby, maar daarover later meer (suggesties zijn welkom).

Dit alles terwijl je lekker in de bank een leuke Porsche film bekijkt of een Porscheboek of manual doorbladert uit de bibliotheek, onder genot van een kop koffie (flipperen in de bar behoort ook tot de opties).

Boven is er een gezellige bar met projectie scherm voor Porsche films en workshops. Ook kan hier 's zondags gezamenlijk de F1 races worden bekeken of andere thema avonden (100porsches and me :wink: )

Verder zal er een hoek worden opgezet als fotostudio. Hier kunnen de auto's met hoogwaardige camera's vereeuwigd worden en extern kan worden gezorgd dat er posters of ander drukwerk van wordt gemaakt.

Om uit de kosten te komen wil ik er ook plaatsen verhuren voor consignatie verkoop. Zo kan men de auto daar stallen en laten verkopen tegen een maandelijkse vergoeding.

Er worden regelmatig meetings, workshops en evenementen georganiseerd die beginnen en eindigen in het clubhuis en waaraan tegen kostprijs zal kunnen worden deelgenomen.

Het clubhuis zal 7 dagen per week open zijn in beginsel alleen overdag en op thema avonden.

Lidmaatschap zal liggen tussen de 40 en 50 euro per maand (moet het geheel nog doorberekenen).

Wellicht dat een goedkoop lidmaatschap van 15 euro per maand(alleen bezoek, bar en media) en een duurder lidmaatschap van 50 euro per maand (alle ruimtes gebruiken en ook de diensten) tot de mogelijkheden gaat behoren.

Dit is momenteel alleen nog een concept, ben echter benieuwd naar jullie reacties.
Wellicht dat jullie nog leuke suggesties hebben, waardoor we gezamenlijk tot een leuk haalbaar plan kunnen komen.

Laat ook eens weten wat je hier maandelijk voor over zou hebben.

Ik ben wel bereid het op te zetten en het voor te financieren.

Vriendelijke groet,

Maurice

Laatst bijgewerkt door mkt op 31 jan 2007 19:38, in totaal 2 keer bewerkt.

30 jan 2007 18:41
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Een leuk idee, maar ik woon te ver van Amsterdam af. En ik heb twee linkerhanden :wink:

30 jan 2007 18:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht P clubhuis
Leuk idee, maar moet wel centraal liggen.

30 jan 2007 18:45
Profiel
Bericht 
Is heel mooi idee, maar heb het hier in de buurt al menig maal meegemaakt dat het uitloopt op ruzie.(z.g. sleutelgarages)
Vooral wanneer het op betalen aan kwam, maar nochmaals als je het project goed kunt opzetten fantastisch, iedereen beschikt niet over een brug en goed materiaal.
Succes.

30 jan 2007 18:47
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht 
Het zou ook bijvoorbeeld in Utrecht kunnen zijn. Al is het 30 minuten rijden, is toch weer een leuk ritje voor elk bezoek.

30 jan 2007 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
Halverwege bv in Hilversum, dan doe ik zeker mee...

De mijne staat nu op loopafstand en dat is toch wel lekker.

30 jan 2007 19:05
Profiel
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Porsche Clubhuis
mkt schreef:
(...)die het leuk zouden vinden gezamenlijk een leuke grote ruimte te huren waar Porsches gestald kunnen worden, waar gepoetst kan worden, heel klein sleutelwerk, waar wat gedronken kan worden etc. Het Porsche gevoel kan hier gedeeld worden en met datzelfde gevoel kan de ruimte worden ingericht. (...)

Hmmm, ik voel een huwelijkscrisis opkomen.... :twisted: :wink:
Lijkt mij wel een leuk idee, maar lokatie, prijsafspraken en andere details gaan wel een uitdaging vormen, lijkt me. 8)

30 jan 2007 19:13
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht 
ik heb zo'n 'clubhuis' hier in Aalsmeer voor 4 racers, incl bergruimte en hefbrug, werkt prima zolang het niet veel kost, als zaken als gereedschap aangeschaft moeten worden komen de problemen, bij schoonmaak en opruimen idem en als er iemand stopt met stallen/gebruik moet je dat maar weer zien in te vullen. verder ideaal, stalling, bergruimte en kunnen sleutelen bij elkaar.

30 jan 2007 19:14
Profiel WWW
‘64 Kever
Bericht 
Wij zijn/waren ook over zoiets aan het denken, in de omgeving tussen R'dam en Breda... Eigenlijk niks fatsoenlijks gevonden, voor een normale prijs... Maar als iemand iets weet :)

30 jan 2007 20:25
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
en dan.....

s'ochtends....deur open...alle porsches weg..... :shock:

:cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

30 jan 2007 20:51
Profiel
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht 
Volgens mij heb ik hier ook eens een kaartje voorbij zien komen waarop je kon zien waar de forummers een beetje gesitueerd zijn in Nederland.

Misschien weet iemand of die nog bestaat.

Ik zat zelf ook te denken aan iets richting Hilversum, Breukelen of Utrecht. Maar niet alleen een sleutelplaats voor een paar man maar iets groter opgezet, ook om er iets commercieels mee te doen om zo in ieder geval kostendekkend te kunnen draaien.

Er is dan 7 dagen in de week altijd iemand die de boel beheert, er kan een podium met Porsches staan die particulieren in consignatie kunnen verkopen, er komt een gedeelte waar men met eigen gereedschap kan sleutelen en een brug die betaald gebruikt kan worden. Een was/poets gedeelte waar tevens Porsche waardige poetsproducten gekocht kunnen worden. Het moet in de buurt van een groot parkeerterrein liggen, om het als start/eind plek voor evenementen/meetings te gebruiken.
Een groot scherm waar Porschefilms kunnen draaien, of waar F1 of andere Porsche programma's gezamenlijk gekeken kan worden etc.

Ik spui gewoon wat ideeen. Indien jullie nog meer ideeen hebben, laat maar horen.

30 jan 2007 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
964C2 '91
Hilversum
Bericht 
wellicht te combineren met:
http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=12065 :lol:

Ik weet dat er wel meer van dit soort clubs zijn waarin leden hun auto's tentoonstellen. Probeer wel wat te vinden op www.

30 jan 2007 21:24
Profiel
Bericht 
frappr maps, daar staan ze bijn allemaal.

30 jan 2007 21:24
PorscheForum Rakker
Tussen de bollenvelden
Bericht 
Ik hoop dat het lukt voor jullie maar een beetje hal kost 40 euro per meter in de maand en dit is nog zonder verwarming.
En dan komt het alarm systeem met opvolging.
Douwe egbert machine.

Ga zo maar door.

Succes

30 jan 2007 22:17
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
En niet te vergeten die persoon die steeds aanwezig zal zijn en dit ook niet enkel voor de mooie wagens doet :wink:

Laatste update 22/10/2013

30 jan 2007 22:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
ex Midnight blue 928 GTS 1995
Heerenveen
Bericht 
Is gewoon een hardstikke leuk idee! Misschien in het Noorden de prijzen niet te hoog om wat te huren?

30 jan 2007 22:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht 
Eric sc schreef:
Ik hoop dat het lukt voor jullie maar een beetje hal kost 40 euro per meter in de maand en dit is nog zonder verwarming.
En dan komt het alarm systeem met opvolging.
Douwe egbert machine.

Ga zo maar door.

Succes

Voor 40 euro/m2 per maand staat paleis soestdijk volgens mij te huur :D (op zich wel Porsche waardig, maar mischien iets overdreven).

Heb het een beetje onderzocht, ik denk dat het voor 4 tot 5 euro/m2 per maand wel zou kunnen.

Heb al wel een paar leuke ruimtes gezien van zo'n 300 tot 400 meter. Ga donderdag even een rondje touren om te zien of het wat is.

Laatst bijgewerkt door mkt op 30 jan 2007 23:56, in totaal 1 keer bewerkt.

30 jan 2007 23:36
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Ik ben best geinteresseerd! Lijkt me een leuk initiatief! Kijk uit naar de uitwerking/voorstellen! Liefst in de buurt van Utrecht, dat is voor mij het dichtst bij.

30 jan 2007 23:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 SC (A-series)
Assendelft
Bericht 
Leuk idee !

Ben benieuwd hoe dit zich verder gaat ontwikkelen.

Peter

31 jan 2007 1:19
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
mkt schreef:
Heb al wel een paar leuke ruimtes gezien van zo'n 300 tot 400 meter. Ga donderdag even een rondje touren om te zien of het wat is.

Dat is niet echt groot hoor.
Dat ismijn garage al bijna :shock:

Laatste update 22/10/2013

31 jan 2007 4:45
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Mijne ook. :wink: Maar heb je al eens in de krant gezien wat ze daat voor een simpel garageboxje vragen, :cry: kopen wij hier een schuur voor.

31 jan 2007 9:11
PorscheForum Rakker
911S Targa - 1973 911R Hotrod - 1972
Houten
Bericht 
Ik vindt het op zich wel een goed idee. Over het algemeen zijn er denk ik veel mensen in de grote steden die geen goede mogelijkheid tot stalling hebben. In de randgemeenten is vaak wel iets te vinden, al moet je soms lang zoeken/wachten. Dus rond de grote steden zit een grote doelgroep.

Ik denk alleen wel dat je iets zult moeten afzakken richting Lopik of omhoog richting Almere omdat daar de prijzen iets aangenamer zijn.
Onder Utrecht zitten nog heel veel fruittelers die vaak grote schuren hebben. Wellicht dat je daar iets leuks kunt vinden.

Je moet dan eigenlijk een gepensioneerde "autogek" weten te vinden die als beheerder wil gaan werken tegen een redelijke vergoeding als aanvulling op z'n aow.

Maar hoe kijkt de verzekering hier tegenaan? Hoe meer dure Porsches er op 1 plek bij elkaar staan, hoe groter de kans dat de boel leeggehaald wordt lijkt mij?!

31 jan 2007 10:51
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
993 S '97 - NPC #1239
Amsterdam
Bericht 
Misschien moet ik een 'Polletje' gaan doen of er interesse is om het groter aan te pakken.

Ik krijg steeds meer ideeen die goed binnen het concept verwerkt zouden kunnen worden.

Heb hier

[url]http://www.fundainbusiness.nl/huur/detail_overzicht.html?objectType=1&verfijnZoekenData=&rangschikkingPrev=asc&objectID={AB399FEC-5F26-4B84-B20B-256E8B01FC79}/[/url]

op zich wel een mooie ruimte gevonden, maar zit dan toch al voor alleen de huur aan 5000 euries per maand

ps. waarom werkt die verkorte link niet?

31 jan 2007 11:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Hé leuk idee!

Ik zou best geïnteresserd zijn als ik niet zo verwend was met een overdekte en bewaakte garage op 10 min van waar m'n huis woont (centrum A'dam). En dan betaal ik ook nog eens relatief weinig (iets meer dan 100 E/m).

Dus, mocht het een beter alternatief worden dan wat ik heb, zeker belangstelling. Zo niet, veel succes en ik kom snel een keer op de koffie ;-)

Grtz, Ingo

31 jan 2007 11:13
Profiel WWW
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
tja dit is een heel leuk idee met heeeeeeeeeel veel haken en ogen.koop nooit iets samen!!!dat komt nooit goed!wel leuk is om misschien in een dorpje naar een grote schuur te zoeken of ergens op een boerderij waar een grote schuur is die niet word gebruikt.ik denk dat het anders niet tebetalen is want met 500 vierkante meter kan je niet stallen en poetsen en sleutelen.de stalling en de sleutel afdeling moet apart zijn.je kan niet bij geslalde porsche's gaan slijpen.ik denk dat je ook de stalling apart af moet sluiten anders loopt iedereen rond de auto's en zeg nou zelf wie zit daar op tewachten?ook met de verzekering denk ik dat het problemen gaat geven maar dat weet ik niet zeker.een ontmoetings plaats waar gesleuteld kan worden is denk ik een beter plan.

gr anton964

31 jan 2007 11:19
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 68 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende