Auteur |
Bericht |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
 einddemper eraf?
heb gisteren mijn 3.2 opgehaald met alleen een eindstuk erop dwz de einddemper is verwijderd (wel bewaard!) en via een medeforummer heb ik een eindpijpje gekocht en deze rechtstreeks op de kat laten zetten,
damn, wat een geluid als de demper eraf is
hij rochelt lekker zwaar bij stationair draaien en bij het rijden klinkt hij een beetje als een oude turbo, de sound is oke, bij het rijden hoor je bij steeds hoger toerental de boxermoter goed (de specifieke 911 sound)
alleen de decibels, die zijn nogal  hoog vergeleken met de originele sound, als ik de raampjes open heb ploppen mijn oren bijkans dicht
is dus wennen maar wat vind men in het algemeen ervan, is dit te heftig of valt dit nog in de marge
en belangrijk, weten jullie wat Koos Spee en zijn trawanten ervan (boete hiervoor, richtlijnen).
graag jullie ongezouten meningen/bevindingen, wil niet als een aso in de buurt bekend staan maar vind het anderzijds ook wel wat hebben als ze horen aankomen rochelen, is een keer wat anders, soort van personal touch  ......................
|
04 aug 2006 12:56 |
|
 |
924
Omgeving Leuven
|
_________________________________________ R, S, ST, RS, RSR
|
04 aug 2006 12:59 |
|
 |
Double G
911 carrera 3.2 '86Kapelle
|
Is dat er zo een?

_________________________________________ NPC 0577
|
04 aug 2006 13:03 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
 Re: einddemper eraf?
|
04 aug 2006 13:17 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
 Re: einddemper eraf?
Juist geen aso, is voor hun eigen veiligheid.
Want:

_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
04 aug 2006 13:18 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
als dat de kat is (kan het niet goed op de foto zien, ben geen techneut)
dan lijkt het er wel op.
de eindpijp is met 3 bouten op de kat geschroefd.
vrooooaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr :!: 
|
04 aug 2006 13:41 |
|
 |
horn
PF #57
|
lekker doen wat je leuk vindt. ik vind te veel lawaai aso. ik vond de g-bocht icm cuprohr bij een 964 al teveel van het goede.
dan maar een boete als jij het toch leuk vind.
loud pipes scare wives 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
04 aug 2006 14:45 |
|
 |
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
Is er al een geluidsfragmentje? BTW, waar heb je die By-pass gekocht/ laten maken?
|
07 aug 2006 9:51 |
|
 |
Harley
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxsterex RS4
|
 Re: einddemper eraf?
_________________________________________ Scheiße in der Lampenschale, bringt gedämpftes Licht im Saale.
|
14 feb 2007 16:28 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
ben ook wel benieuwd hoe dat klinkt 
_________________________________________ Got coffee?
|
14 feb 2007 16:45 |
|
 |
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Kom maar eens naar de mijne luisteren  .
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
14 feb 2007 16:56 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
weinig te doen op de zaak, marco? slum in de kruiden? 
|
14 feb 2007 16:57 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
nee hoor gewoon paar schermen open
... maar tis wel rustig, gelukkig gaat usa nu open
_________________________________________ Got coffee?
|
14 feb 2007 17:05 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
jongens, hij ligt weer op de schap (voor mij toch te heftig, moet ik eerlijk in zijn + buurt begon te morren) en kan voor een vriendelijk forumprijsje de jouwe worden
zat zelf te denken aan 100 euries, wat geen geld is voor zo'n RVS eindpijp(is mij verteld door een medeforummer waar ik hem van heb gekocht).
met 3 bouten op de kat, demper verwijderen et voila, je wordt gehoord
voor foto's van de pijp, zie mijn album (weet niet hoe ik deze in het topic krijg).
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
Laatst bijgewerkt door craze op 14 feb 2007 17:35, in totaal 1 keer bewerkt.
|
14 feb 2007 17:09 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
sorry mods als dit berichtje op de verkeerde plaats staat, je mag hem verplaatsen / laten staan, zie maar.
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
14 feb 2007 17:12 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dan zal ik je even helpen

_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
14 feb 2007 23:09 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
thx koen, zeer gewaardeerd 
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
15 feb 2007 14:19 |
|
 |
Frank Imholz
993 C2 Cabrio '95
|
In het kentekenregister staat het aantal decibels.
Dit moet gemeten worden op 50 cm afstand van de uitlaatopening en mag met een hoek van 45 graden, schuin t.o.v. de acherkant van de auto.
Bij een dubbele uitlaat wordt de hoogst gemeten waarde aangehouden.
Voor de 993 bijvoorbeeld, staat er 100 dB in het register, + 2dB marge = 102 dB maximaal dus.
|
15 feb 2007 22:50 |
|
|