Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 21:52



Antwoord op onderwerp  [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
3.2 of 964? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
911T
Bericht 3.2 of 964?
Ik ben van plan om een 911 aan te schaffen en twijfel daarbij over een 3.2 of 964. Ik heb in beide proefgereden en waar de 964 (met sportonderstel) superstrak bleef, werd de 3.2 bij 140km/u zoekerig en nerveus. Is dit normaal of kan een 3.2 net zo strak sturen als een 964?


26 feb 2007 22:46
Profiel
Bericht 
3.2 zoekerig bij 140 :shock: :shock: :shock:


26 feb 2007 22:47
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
Vergelijking materiaal heb ik niet , en ik zeg ook niet wat JIJ moet kiezen , maar IK heb 5 jaar een 3.2 gehad , en gooide haar in een bocht met 140 waar adviessnelheid 70 was en zonder problemen :!:
_________________________________________
porsche is een virus,maar je voelt je beter.


26 feb 2007 23:10
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
km teller in mijlen??? 3.2 nooit zoekerig...misschien een beetje aan 220-230 maar ik heb er nooit schrik in gehad...vond altijd dat de 3.2 zeer baanvast was! :roll:
_________________________________________
Respekt für die Eltern


26 feb 2007 23:11
Profiel
Bericht 
Kijk, dat bedoelen we nu :D 3.2 niks zoekerig.
Rij regelmatig in Duitsland, en geloof me, mijn grijze muis krijgt dan echt de sporen. En vergeet niet dat het een cabrio is.


26 feb 2007 23:13
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Hier ook nooit en zoekerige 3.2 gehad.
Ophangingsprobleempje :?:
Ik zal wel vloeken in de kerk met mijn uitspraak , maar ik zou de 3.2 verkiezen boven de 964
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


26 feb 2007 23:17
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
911-lover schreef:
maar ik zou de 3.2 verkiezen boven de 964


Sluit mij hier bij aan,een goede 3.2 is al moeilijk te vinden, dus waarschijnlijk heb je met een verkeerde gereden. Uitlijning of schade geval. :roll:


26 feb 2007 23:26
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Ik zou voor de 3.2 gaan.. :wink: . Kijk wel goed uit voor roestvorming!


26 feb 2007 23:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht Re: 3.2 of 964?
Blokker schreef:
werd de 3.2 bij 140km/u zoekerig en nerveus. Is dit normaal of kan een 3.2 net zo strak sturen als een 964?

Wat had ik dan wel niet bij deze snelheid met mijn toenmalige 3.2 moeten mee maken...... :? :wink:

Afbeelding

Zoals de rest al schreef, er moet echt iets mis zijn geweest!
_________________________________________
Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!


27 feb 2007 1:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Citaat:
Wat had ik dan wel niet bij deze snelheid met mijn toenmalige 3.2 moeten mee maken......


... en dat midden in de spits om zes over half vijf.. :roll: :roll: ..Rob, Rob. Rob... :shock: .


27 feb 2007 8:30
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: 3.2 of 964?
Rob Herfst schreef:
Wat had ik dan wel niet bij deze snelheid met mijn toenmalige 3.2 moeten mee maken...... :? :wink:

Bij deze luchtgekoelde in ieder geval geen ...... :wink: :oops:

On topic:
Had de 3.2 wellicht een (bijna) lege benzinetank :?: :idea:

Wil je de 911 slechts weinig km's/jaar als "weekendauto" gaan rijden, dan is een 3.2 een goede optie. Voor "dagelijks" gebruik is een 964 de betere keuze.
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 feb 2007 10:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Zoiets kan je wss het beste zelf ervaren; lijkt me dus een gevalletje van een paar andere 3.2's uitproberen en je zult merken dat deze er geen last van hebben...
_________________________________________
http://www.ingomettes.nl


27 feb 2007 11:27
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
Goeie 3.2 is zeker niet "zoekerig" (zeker niet beneden de 200km/u). Boven de 200/220km/u, afhankelijk van de inhoud van de brandstoftank (=gewicht op voorwielen), wat lichter bij de voorwielen.

Maar bovenstaande neemt niet weg dat er qua rijeigenschappen een groot verschil bestaat tussen 3.2 en 964. In mijn beleving is de 3.2 nog de laatste van de "klassieke" porsches wat rijeigenschappen betreft (wielophanging, geen ABS, geen stuurbekrachtiging etc etc). De 964 is de eerste 911 van de "nieuwe" generatie, ook veel meer electronica en rijdt echt "anders".

Als je dus eerst in een 964 gaat rijden en vervolgens in een 3.2 zul je zeker verschil merken (andersom ook). Maar dat hoeft niet de verklaring te zijn voor het "zoekerige" weggedrag van deze specifieke 3.2.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


27 feb 2007 16:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911/964 Carera 2 BJ 1992
Bericht 
Met een bijna lege tank is zowel een 3.2 als een 964 gevoelig in de neus van de auto met hogere snelheden .
Vooral als je auto niet verlaagd is
_________________________________________
Porsche 911/964 Carrera 2 Bouwjaar 1992


27 feb 2007 17:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Het is al eerder gezegd, zelf ervaren en kijken wat jou het beste "ligt". In mijn geval is dat een 3.2 geworden. Ik hou wel van een beetje Spartaans autorijden.
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


27 feb 2007 17:19
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 C2 Cabrio
Den Haag
Bericht zoekerig
Met een volle of lege tank geen last van zoekerig gedrag, misschien goed uitgelijnd.


27 feb 2007 17:35
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 Coupé
Nijmegen
Bericht 
Heb 2 jaar lang een 3.2 gehad en kan alleen maar beamen dat deze absoluut niet zoekerig reed; ook niet boven de 200km/u. Mijn auto was echter wel voorzien van zowel een voor- als achterspoiler (standaard fabrieksuitvoering). Wellicht dat dit scheelt?
_________________________________________
Nunc aut numquam


27 feb 2007 17:55
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 993 C2 midnight blue...
Vlissingen
Bericht 
Heb ongeveer 7 jaar in een 3.2 gereden, deze stuurde ook bij 220-230 km
nog zeer strak. Wel met de banden goed op spanning.
Op een weg met veel spoorvorming kun je wel wat last hebben van "zoekerigheid".
Een 964 rijdt wel "luxer" als je dat prefereert, maar de enige c4 waar ik in gereden heb vond ik minder strak rijden dan de 3.2..


27 feb 2007 18:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Tridensjeff schreef:
Heb 2 jaar lang een 3.2 gehad en kan alleen maar beamen dat deze absoluut niet zoekerig reed; ook niet boven de 200km/u. Mijn auto was echter wel voorzien van zowel een voor- als achterspoiler (standaard fabrieksuitvoering). Wellicht dat dit scheelt?



Ja dat scheelt echt.
Ik heb er geen vleugel op en boven de 220 begint ie wat licht aan te voelen. we hebben dat vergleken met een cabrio met vleugel op hetzelfde stukje weg en die reed echt strakker.
Niet eraan gedacht de tankinhoud te vergelijken.


27 feb 2007 20:20
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Uitlijning?
Als je altijd voorwielaandrijvers gewend bent met stuurbekrachtiging kan een achterwielaandrijver zonder stuurbekrachtiging i.c.m. spoorvorming idd wat "levendig" aanvoelen maar dat is na gewenning geen enkel probleem.


27 feb 2007 21:59
Profiel
PorscheForum Rookie
911T
Bericht 
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels wat info ingewonnen, waarschijnlijk een gebrek aan afstelling, uitweging, banden en/of uitlijnen. Als een of meerdere van deze dingen niet klopt kan de auto erg gaan dweilen en daardoor onzeker aanvoelen.


27 feb 2007 22:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Mijn 3.2 'tje heeft voor- en achterspoiler, maar bij 240 geeft 'tie mij eigenlijk een te licht gevoel in het stuur.
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


27 feb 2007 22:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
993 C2
Bericht 
phoe ej...bij 240 al? :mrgreen:
_________________________________________
Ut et Zeeuwse


27 feb 2007 22:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Denniz C2 schreef:
phoe ej...bij 240 al? :mrgreen:

Ja, misschien dat het met een barstensvolle brandstoftank anders is? :wink:
_________________________________________
Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!


27 feb 2007 22:52
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
Nicolò schreef:
Denniz C2 schreef:
phoe ej...bij 240 al? :mrgreen:

Ja, misschien dat het met een barstensvolle brandstoftank anders is? :wink:


oude truuk toepassen, zak zand voorin leggen, scheelt aanzienlijk :!: :wink:
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


28 feb 2007 15:58
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 54 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.