Auteur |
Bericht |
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
"versnellingsprijs" :Tol op deel A2 in Limburg
Niet te geloven deze onzin.
Kijk kilometerheffing voor iedereen kan ik begrijpen, je kiest er dan voor om de auto te gebruiken, en dan betaal je daar voor. Maar nu een "versnellingsprijs" laten betalen omdat je een stuk snelweg eerder aanlegt vind ik grote onzin.
En zo'n duur camera systeem aanleggen voor zo'n kort stukje snelweg is ook lekker kosteneffectief.
Gek wordt je van die lui in Den Haag, ze verzinnen iedere keer iets anders.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
Laatst bijgewerkt door outletvalve op 23 maart 2007 16:36, in totaal 1 keer bewerkt.
|
23 maart 2007 16:14 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Dit is op zich toch een goede oplossing? Ik bedoel, de mensen die de weg gebruiken, betalen voor die weg?
Beetje het péage idee van Frankrijk toch????
|
23 maart 2007 16:22 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Eerst roept heel Nederland over de taksen die ze op de Belgische snelwegen wilden invoeren en nu gaan ze het zelf doen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
23 maart 2007 16:25 |
|
|
outletvalve
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
|
Ja, maar voer het dan in in HEEL nederland. beter nog in heel Europa, dan hoeven we ook niet meer van die tolvingetten te kopen, maar dan reken je gewoon af per gereden kilometer.
Maar misschien is dit weer zo'n "proefballonnetje" en verdwijnt het idee morgen weer in de ijskast.
_________________________________________ https://www.instagram.com/outletvalve/
"Racing is life. Anything before or after is just waiting."
|
23 maart 2007 16:38 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Heb naar de datum gekeken, maar nog geen 1 april.
Krijgen we dan ook korting als we in de file staan vertragingskorting Ga ik met 65K per jaar nog geld verdienen.
|
23 maart 2007 17:13 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
Re: "versnellingsprijs" :Tol op deel A2 in Limburg
Ik kan juist een km-heffing voor iedereen maar matig begrijpen. Waarom moet ik betalen voor de files waar ik zelf weinig last van heb? Laat de mensen die in de file staan daar maar voor betalen.
Ikzou juist bepleiten enkel te heffen waar dat nodig is. Bijvoorbeeld omdat de gemenete Amsterdam vint dat er teveel auto's zijn. Net zoals Londen dat vindt.
Of omdat men een stuk weg wil aanleggen. Zoals hier in Limburg. Dan is het een precies gerichte maatregel.
Dat wil overigens niet zeggen dat je het dan eens moet zijn met de maatregel. Immers, in dit Limburgse geval moet de provincie geld lenen om een rijksweg aan te leggen omdat het rijk niet bereid is het geld dat de (Limburgse) automobilist reeds opbrengt daaraan te besteden ...
|
23 maart 2007 17:54 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
Nee, want bij ons betaal je belasting én die heffing. Daar nauwelijks wegenbelasting en dan inderdaad logischerwijs wel voor de weg.
|
23 maart 2007 17:55 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
Nee, zo werkt dat niet in Nederland.
Waar ze overal in NL alles geasfalteerd hebben, is Limburg (maastricht) nog de enige plaats op de hele Route de Soleil door stoplichten wordt onderbroken en waar er nog geen snelweg is tussen Venlo en Maasbracht.
Limburg heeft wat dat soort zaken betreft nooit enige prioriteit.
Je zou alleen denken dat de provinciale overheid dit plan zou bedenken, niet de staat, die zelf de beschikbare gelden al over Nederland verdeelt.
|
23 maart 2007 19:27 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
Triest
Het spijt me maar extra tol , iedereen betaald al wegenbelasting. Indien men dit daadwerkelijk zou gebruiken voor de wegen hadden we nu geen files meer. Ik zou eerder zeggen de ministers beter laten boekhouden, en bv geen 5 miljard naar de arme landen sturen maar eerst hier de wegen verbeteren.
|
24 maart 2007 3:16 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ja, nog meer asfalt, dat is de oplossing.
Enige echte oplossing is autorijden fors duurder maken, maar daar durft geen politicus aan.
|
24 maart 2007 12:38 |
|
|
Gizmo
911 C2 CabrioDen Haag
|
asfalt
Het is wel de oplossing, het asfalt. Duurder maken is onzin, wat de files in Ned kosten is belachelijk. En ipv de auto als melkkoe te gebruiken het geld ook een x investeren in het wegennet. Daarnaast nog maar niet gesproken over de 80 km zones, met de statement beter voor de natuur. Hadden ze het geld wel geinvesteerd in de wegen dan hadden we waarschiijnlijk na genoeg geen files minder kosten en nog beter voor de natuur. Ze wisten in 1970 al dat ze wegen breder moesten maken maar nee het geld lkkr ergens anders voor gebruiken. Lkkr investeren in projecten zonder rendement.
|
24 maart 2007 12:51 |
|
|
michael
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replikaReuver
|
Sterker nog, het was ook de bedoeling dat de A73 al in de jaren 70 gebouwd zou worden. Maar men heeft er eerst meer dan 30 jaar over vergaderd en geprocedeerd.
_________________________________________ 911 turbo, the boosted beast.
mhaschreurs.hyves.nl
|
24 maart 2007 12:57 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
Duurder maken is enkele en oplossing als je autorijden als iets 'slechts' vindt dat bestreden moet worden.
Overigens wie de NRC leest weet dat (twee maanden geleden?) er een M-magazine bij zat waarin files besproken werden. Er is al lang een overheidsmodel van de meest optimale snelweg in Nederland. OOk dan zullen er files zijn (immers steden blijven verstopt), maar wel een stuk minder.
Mooie was dat het huidige snelwegnet helemaal niet zo ver weg wasvan dat optimum. Ikzelf als natuurliefhebber ben daarmee gerust dat er weinig tot geen nieuwe wgeen nodig zijn. Wél moesten een aantal wegen - met name de A2 tussen Eindhoven-zuid en Utrecht heel fors verbreedt tot soms wel 2x5 baans.
Alleen de politiek kiest voor een andere oplossing. Terecht of niet bepalen wij in het stemhokje.
|
24 maart 2007 13:03 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Ach, laat ik ook es een duit in het zakje doen... Het probleem zit hem niet in het wegennet, dat is "geweldig"...
Het probleem zit hem in 2 andere dingen:
1. De automobilist... Elke file ontstaat mede doordat mensen elkaar niet "voor " laten. Hoe vaak zie je niet gaten dicht gereden worden, hoe vaak zie je niet van die (*)#$)*#@$#'s, die langs een tankstation/op-afrit/parkeerplaats een stuk of 30 auto's inhalen om hem vervolgens ergens tussen te proppen. Om nog maar niet te spreken over het feit dat mensen met zijn alleen op de rem gaan staan als er 2 druppels uit de lucht vallen. Of als de weg een bochtje maakt en ze ineens tegen de zon in rijden (want die kon je niet zien aankomen!) en ga zo maar verder! Al die vage acties leiden tot remacties, wat leidt tot files.
2. Huisvesting... Als de overheid het aantrekkelijker zou maken voor bedrijven om te verhuizen naar BUITEN de randstad, zou je veel minder verkeer richting de randstad krijgen. Overigens is hier ook de KPN een klein beetje schuldig aan, want ik ken een aantal bedrijven die koste-wat-het-kost in A'dam/R'dam willen blijven vanwege het kengetal voor het telefoonnummer (prestige zegmaar).
Tuurlijk is bovenstaande maar een klein stukje, en ernstig simplistisch opgesteld, maar ik denk dat je met zulke dingen meer wint dan met meer asfalt...
|
24 maart 2007 13:20 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Inderdaad, dat is één van de oplossingen! Zolang er nog steeds snelwegen zijn van het zelfde formaat als in 1970 (nog steeds 2-baans gedeelten op: A4 Amsterdam-Rotterdam, A12/A15 oost-west verbinding, A2 noord-zuid)........, terwijl er het aantal auto's in de afgelopen 35 jaar wel is gestegen van 1,5 miljoen naar ruim 7 miljoen. Gek, dat het dan allemaal niet meer past!
Daar geloof ik niet in!
De auto is inmiddels al een aardig melkkoe, maar niet om het fileprobleem te verhelpen maar om andere gaten te dichten!
Maak je het nog duurder dan zal je daar juist alleen de mensen mee treffen die het nu nog maar net kunnen betalen, zoals opa en oma met een AOW op weg naar de kleinkinderen.
De zakelijke rijders blijven toch wel rijden en wordt veelal vergoed vanuit het bedrijf.
Die maken hun producten dan ook weer duurder om die duurdere autokosten te kunnen blijven vergoeden.
En het cirkeltje is weer rond!
IMHO ligt de enige oplossing in:
- verbreding van (alle) tweebaans snelwegen naar minimaal 3 en in een aantal gevallen zelfs naar 4
- rekeningrijden invoeren: betalen naar gebruik
- goed en concurrerend betaalbaar openbaar vervoer
- meer mogelijkheden tot thuiswerken (via telefoon/laptop/netwerk)
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 maart 2007 13:24 |
|
|
Pascal
‘64 Kever
|
Owhja, optie 3 inderdaad, die was ik nog vergeten!
Nops, nouja, dat wil zeggen, heel veel mensen kunnen niet goed omgaan met een dergelijke vrijheid, maar da's dan weer een bedrijfstechnische keuze, niet in verband met de files... Ter bestrijding van de files zal het wel werken
|
24 maart 2007 13:29 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Arbeidsproductiviteit is in veel functies prima meetbaar!
Laatst zelf een studie zitten lezen van een verzekeraar die daar een onderzoek naar had laten instellen, waaruit bleek dat de meeste thuiswerkers thuis duidelijk productiever zijn dan op kantoor!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 maart 2007 13:36 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Allemaal valide argumenten. Echter was het niet de grote denker P. Fortuyn die zei dat het verbreden van de autobanen slechts zal leiden tot verplaatsing van de files?
Simpel gezien zijn er gewoon te veel auto's voor een klein land als Holland. Gezinnen met 3 auto's zijn tegenwoordig heel normaal.
Leasen leidt tot overgebruik van auto's.
Mensen wonen te ver van hun werk.
Benzine wordt alleen maar duurder en zal eens opraken.
Milieu gaat niet zo lekker.
Ik denk niet dat de oplossing ligt in meer asfalt....
Mensen zijn toch het best te conditioneren middels negatieve feedback, in the wallet dus.
|
24 maart 2007 13:58 |
|
|
ArminG
928 S4 '91
|
(edit door paSCal: Volledige quote verwijderd)
Of benzine opraakt is niet relevant voor het aantal auto's. Je kunt ook op wat anders rijden. Mensen wonen ver van hun werk omdat in de stad het te duur is of geen plaats. De staat werkt nog evenmee met de verhuisboete. Er is een groot verschil tussen stadsfile sdie inderdaad niet zullen verdwijnen en bewust gemaakte files door knooppunten en slagaders ver weg van steden klein te houden. Er zijn overigens in de verste verte niet te veel auto's want dat is subjectief. De auto brengt de mens veel goeds, dus ga niet het aantal auto's als abject zien, maar bestrijd enkel de neveneffecten van autorijden. Milieu gaat niet zo lekker bijvoorbeeld, al wordt dat ook vaak overdreven ivm de auto. Het aantal auto's per gezin is overigens niet zo relevant, want je kunt maar in een auto per keer rijden.
Ik vind het idee van autorijden nog meer uitmelken echt betutteling. De overgrote meerderheid van Nederland vindt kennelijk de auto belangrijk genoeg om bepaalde nadelen te accepteren. Om dan te zgegen dat 'jij' het beter weet en de auto an sich maar teruggedrongen moet worden vind ik behoorlijk associaal
Pak de neveneffecten aan, niet de auto.
Overigens vraag ik me af of al die mensen die graag de auto willen terugdringen zelf ook bereid zijn de auto te latens taan. Vaak zijn het mensen die in de grote stad wonen en dus lekker makkelijk praten hebben.
Ander neveneffect van de auto duurder maken is dat de man met de grote beurs wel kan blijven rijden en het "plebs" dan maar het OV moet nemen. Net zoals toen de auto er net was ... Of dat nu het toekomstbeeld is dat je wilt hebben?
Tenslotte willen we een flexibele arbeidmarkt en moeten we langer werken. Ine en gezin met twee werkenden is de kans dat het huis in de buurt van beide staat en na een baanwisseling dat nog is, niet erg groot.
Laten we nu gewoon eerlijk zijn dat het OV een 19e eeuws vervoersmiddel is dat met de laatste techniek nog steeds nuttig kan zijn, maar enkel als niche-toepassing in dichtbevolkte gebieden. Dat als alternatief opdringen voor de rest van Nederland is dogmatisch.
|
24 maart 2007 16:48 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Ik vind je argumenten weinig sterk, te emotioneel gebracht en vertroebeld door benzinedampen.
Bekijk nou eens de exponentiele toename van files in de stad en op de autobaan, in de randstad en daarbuiten. Denk je werkelijk dat door verdere asfaltering dat gaat afnemen? En ten koste waarvan? Er is nu al zo goed als geen stuk natuur meer waar je niet of visueel of auditief dan wel nasaal geconfronteerd wordt met snelwegen. En dus files.
Toch blijft iedere Nederlander hardnekkig in zijn auto in de file zitten; liefst alleen want carpoolen is eng.
Singapore, ook klein en dichtbevolkt heeft er wat op gevonden. Autorijden is er peperduur geworden. Behalve voor dokters natuurlijk.
Helaas verandering is altijd een pijnlijk proces. Maar wel nodig in deze.
|
24 maart 2007 17:46 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Dat gevoel/idee heb ik ook altijd gehad, tot dat ik weer op de racefiets stapte.......... ongelofelijk hoe snel je hier in Rotterdam (eo) alweer de volledig groene natuur in rijdt!
Ongeacht noord, oost, west of zuidelijke richting!
Zoooo vol is de Randstad echt nog niet!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
24 maart 2007 19:26 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Tja Herbst, de vraag is natuurlijk wat jij onder natuur verstaat...
(edit door paSCal: Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, dacht dat mijn "nudity" policy toch wel duidelijk was? )
|
24 maart 2007 20:39 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Volgens mij betalen we door de onwijs hoge brandstofaccijns al sinds jaar en dag een kilometerheffing. En betalen "benzineslurpers" naar rato extra. Dus waarom nog poortjes, milieubelasting, enz, enz, invoeren? Is dat soms iemands eitje, waar je vooral niet op moet gaan staan, maar voorzichtig uit moet laten broeden?
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
24 maart 2007 21:52 |
|
|
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Nee, we moeten lekker zo doorgaan....met 300 km file op een normale ochtend...er zal iets moeten veranderen en ik zie niet veel in extra zoab.
|
24 maart 2007 22:03 |
|
|
De Geus
Ex-964 C4, Ex-Boxster,
EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3MESTREECH
|
_________________________________________ Life is short,ride hard !!!
http://www.degeusmakelaars.com
|
24 maart 2007 22:15 |
|
|