Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:37

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
overspuiten of niet 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht overspuiten of niet
ben dit weekend tegen 'n harde en eerlijke 911 gelopen
alleen de lak is niet echt mooi meer. de vraag is nu of het verstandig is om de 911 te kopen en dan te laten overspuiten (dan wel de originele kleur) of niet te kopen? en wat zou dat spuiten kosten?
alvast weer thx!!!

02 apr 2007 12:56
Profiel
PorscheForum Junkie
Achter de duinen.
Bericht 
Waarom moet ie overgespoten worden? Is de lak verweerd en daardoor niet meer mooi, zit ie vol krasjes en deukjes?

Een duizendje of 4 ben je zo kwijt als je het goed wilt laten doen. En meer als er veel werk aan zit.

02 apr 2007 12:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht 
De vraag is hoe het metaal onder de lak eraan toe is en wat je uiteindelijk wilt.

Goed laten spuiten is voornamelijk duur doordat alles eruit moet en doordat je niet in kan schatten hoeveel (roest en rotte plekken) je tegen gaat komen.

Ik heb voor mijn auto vanalles gehoord van 3500 tot maar liefst 10,000 (waarbij dat laatste was bij volledig strippen en opbouwen door het bedrijf wat ook spuit).

De hele job bij "Porsche Classic" laten doen (maar dat is dan wel weer incl. de hele procedure van verzinken ed) begint vanaf 16,000 :shock:

Als je 'm zelf kan strippen scheelt dat vast een hoop.
Heb je enig zicht op de verdere staat van de auto?

02 apr 2007 13:00
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Alles hangt natuurlijk af van de vraagprijs van de wagen.
Origineleperfecte lak is natuurlijk goed voor een waardebehoud , doch wordt meegerekend in de vrkoopprijs.
Overspuiten moet kunnen als de basis goed is en het spuitwerk goed uitgevoerd is.
Wel liefst voor nu en ook later een fotoreportage maken zodat je steeds kan aantonen waarom het spuitwerk gebeurd is.
Dit laat veel discussies en speculaties achterwege

Laatste update 22/10/2013

02 apr 2007 13:01
Profiel WWW Facebook 
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik denk dat er een rekensommetje gemaakt moet/kan worden:

A) wat kost een soortgelijke auto in perfecte staat?
B) welk bedrag moet je ervoor betalen?
C) wat kost 't om de auto goed over te laten spuiten?
D) wat is de auto dan waard?

Als B+C=D<A dan moet je 'm laten staan, maar als B+C=D>A moet je het doen...

Een auto goed laten spuiten (en je maakt foto's van de staat van de auto vóór de spuitbeurt, waaruit blijkt dat de auto geen klappert heeft gemaakt, maar puur om cosmetische redenen is overgespoten) hoeft geen negatieve invloed te hebben op de waarde van de auto; sterker nog, het kan een waardevermeerderende invloed hebben.

02 apr 2007 13:13
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Verstandig commentaar hierboven. Wat voor 911 is het? 5.000 euro Ben je zo kwijt, dan moet er verder niets gevonden worden.

02 apr 2007 13:41
Profiel
PorscheForum Rakker
911 cabrio 3.2 Cayenne S
Helmond
Bericht 
Mijn P heb ik ook laten overspuiten. Deze was rond 1990 opgeknapt. (lees goed opgeknapt!) Toch zijn we links en rechts dingen tegengekomen.

Ook ga je je aan andere dingen ergeren als je hem stript, (denk aan bekleding, kofferruimte, achterlichten, nieuwe rubbers! etc.) aan 10.000 euro zit je zo!

Als je zeker weet dat je alleen licht hoeft op te schuren (steenslag verwijderen, etc.) en dan spuiten ben je toch al gauw 3000 euro lichter.

Maar ja dan heb je wel een Porsche waarvan je weet dat je de komende jaren niets meer aan de carrosserie hoeft te doen! En zowieso de perfecte vind je nooit, er zijn altijd dingen die je anders wilt of aandacht nodig hebben! Hobbies kosten gewoon geld!

succes met het zoeken en vinden !

02 apr 2007 17:45
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
Als de lak z'n functie als beschermer tegen roest nog vervuld, kan je 'm natuurlijk zo laten. Heeft wel wat, vind ik. Een vriend van mij heeft een 356B, een ander een 911 2,4S, beide gebroken wit en beide doffe, licht beschadigde lak. Erg cool.

Heb mijn 911 destijds laten spuiten. Er zat links en rechts wat kleurverschil in (over gespoten deur, kofferklep). En toen de buurman vervolgens met uitparkeren een deuk in het achterspatbord reed, was dit een mooie gelegenheid alles te doen. Met aardig wat geld van de verzekering.

Als de boel uit elkaar gaat, moet er links en rechts toch nog aardig wat vernieuwd worden aan rubbers etc. Valt altijd tegen, en dat geldt dan ook voor de kosten. Maar hij zag er wel top uit. Totdat een date 'haar' deur tegen een muurtje openslingerde. Geen beschermstrips, dus meteen beschadigd...Bij oude lak doet dat veel minder pijn.

02 apr 2007 17:53
Profiel
PorscheForum Rakker
911 2.2E targa
Goirle, NB
Bericht 
Michiel200 schreef:
Totdat een date 'haar' deur tegen een muurtje openslingerde

wees dan ook een echte heer, en houd de deur voor haar open :wink:

02 apr 2007 18:10
Profiel Facebook 
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Overspuiten op zich lukt nog wel voor zo'n 4000 euro. Alleen weet ik uit ervaring dat het daar niet bij zal blijven. Je vind altijd roestplekjes onder de lak en die zul je aan moeten pakken. Hoe ernstig die 'schade' is zal ook de prijs bepalen. Daarnaast zal de auto gestript moeten worden als je hem goed wilt laten spuiten en de schattingen van zo'n 10.000 euro zijn zeker niet overdreven in dat geval.
Ik vind het rekensommetje van Speedy wel erg mooi :wink:

02 apr 2007 21:41
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
Thomas Verheijen schreef:
Michiel200 schreef:
Totdat een date 'haar' deur tegen een muurtje openslingerde

wees dan ook een echte heer, en houd de deur voor haar open :wink:

:) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :!:

03 apr 2007 16:48
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht 
dankjewel voor al jullie reacties.
duurde ff voordat ik weer kon reageren.
na alles gelezen en op een rijtje gezet te hebben,
lijkt het me beter om verder te zoeken naar "betere" 911.
so the story continues :D

10 apr 2007 8:06
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Hangt van de aankoopprijs af maar ik denk wel een verstandig besluit.
Succes met verder zoeken dan maar.

10 apr 2007 22:23
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]