|
Toch niet slecht voor een 16 jaar oud beestje...
Auteur |
Bericht |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Toch niet slecht voor een 16 jaar oud beestje...
Vandaag een performancebox binnen gekregen. Leuk speeltje en meteen eens wat metingen gedaan.
1 run gedaan waarbij ik tot 200 km/u kwam. De resultaten:
0-
20 1,0
40 2,2
60 3,2
80 4,8
100 6,4
120 8,6
140 10,9
160 13,8
180 17,6
200 21,9
De slechte 0-100 tijd is eenvoudig te verklaren: ik wens niet mijn auto te vernielen voor een goede 0-100.
Ik heb ook even de tijden omgezet naar mijlen en eens vergeleken met de cijfers van de 964 C2/C4 en 993 C2/C4 uit de bekende boeken van Streather.
964C2 964C4 993C2 993C4 964C416joud
0-
30 2,1 1,9 1,9 1,9 2,6
40 3,0 2,9 3,0 3,0 3,6
50 4,0 4,0 4,1 4,1 4,8
60 5,1 5,2 5,3 5,3 6,1
70 6,7 7,0 7,0 7,3 7,7
80 8,3 8,8 8,6 8,9 9,5
90 10,2 11,0 10,7 11,3 11,4
100 12,7 14,0 13,0 13,8 13,8
110 15,3 17,4 15,8 16,9 16,9
120 18,7 21,3 19,4 21,1 20,1
Relatief van 60-120 mph is mijn auto 2,1 sec. sneller dan de 964 C4, 1,8 sec. sneller dan de 993 C4, 0,1 sec sneller dan de 993 C2 en 0,4 sec. langzamer dan de 964 C2. En dat over één enkele run.
Voorwaar niet slecht voor een 16 jaar oud beestje met bijna een kwart miljoen kilometers achter de rug.
|
05 apr 2007 19:43 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
dat is idd wel goed,
hoe werkt zo'n box?
is er een linkje van.
robert
doe je wel rustig aan voor de boetes
_________________________________________ remmen is angst
|
05 apr 2007 19:50 |
|
|
Yoda
964 C2C (1991) Oak GreenNoordwijk ZH
|
Mooie cijfers voor een eerste run. Ik ben benieuwd of je dit scherper kan zetten.
Hoe nauwkeurig werkt dit systeem?
_________________________________________ "Do or do not... there is no try."
|
05 apr 2007 20:11 |
|
|
Nicolò
3.2 Carrera '87er J-serie
|
Weinig betrouwbaar dus, zo'n box.
_________________________________________ Gewoon 6J Fuchsen vóór, en niet gepolijst!
|
05 apr 2007 20:30 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
nooit geweten dat een 964 c2 sneller is als een 993 c2???
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
05 apr 2007 21:04 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
GPS www.performancebox.co.uk
Het is bij mij om de hoek gemeten. Grensgebied. Weinig actie van de politie.
|
05 apr 2007 21:26 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Aldus een onafhankelijke test van het apparaat op de tiende seconde/mph nauwkeurig.
|
05 apr 2007 21:27 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
In de praktijk ong. even snel (uitschieter: de 285pk versie met kortere bakverhoudingen, wel iets sneller). Maar omdat niet alle 911-jes van hetzelfde type even snel zijn (de ene motor heeft meer vermogen dan de ander) kan een 964 C2 sneller zijn dan een 993 C2.
Maar in beginsel: Pb om oud Fe.
Laatst bijgewerkt door Devils son op 05 apr 2007 22:32, in totaal 1 keer bewerkt.
|
05 apr 2007 21:31 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Fe
|
05 apr 2007 21:47 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik heb het aangepast... het rijmt anders ook niet meer.
|
05 apr 2007 22:33 |
|
|
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
Complimenten, nette cijfers
|
06 apr 2007 13:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Eigenlijk dienen de complimenten naar Stuttgart te gaan. Zo zie je maar weer hoe hoog de kwaliteit is van Porsches. Bij TopGear presteren oude sportauto's op lachwekkend niveau, maar zo lang je een Porsche goed verzorgt blijft de 911 op topniveau presteren.
Ook even een remtestje gedaan. Op teermacadam met een beetje viezigheid (veel boeren in de omgeving) in 35 meter 100 km/u - stilstand.
|
06 apr 2007 15:29 |
|
|
patrick911
1973 911 2.4T &
1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)Melbourne
|
|
06 apr 2007 16:12 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Impressive figures anyway.
|
06 apr 2007 16:38 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Indrukwekkende cijfers hoor.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
06 apr 2007 17:00 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Zijn inderdaad wel leuke cijfers.
Ook al kijken we nu niet zo op van die cijfers, zo'n 15 jaar geleden was dat rocket-science
De remweg is daarentegen redeijk standaard met een auto van hede ten dage.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
06 apr 2007 23:08 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Vergeleken bij een GT3RS, Turbo, enz. is het niet echt om al te warm van te worden. Maar er zijn genoeg snelle jongens uit deze tijd die deze snelheden niet halen. Een 335d (de snelste diesel) blijf je in ieder geval voor, net als alle hot hatches, TT, 350Z, enz.
Let even op de ondergrond...
Daarnaast: met R-compound heb ik wel eens 32 meter gezien. Maar met straatbanden is 35 meter echt kort. Bij de SportAuto supertest van de 997 GT3 haalt deze 34,7 meter. In de AutoVisie scoort de nieuwe Opel GT 33,5 meter, wat zo uit mijn hoofd het beste resultaat is op straatbanden. Maar dan wel meerdere pogingen op zonder twijfel heel stroef asfalt.
Dus ja, het kan beter. Maar "redelijk standaard" zou ik niet willen zeggen.
|
07 apr 2007 7:43 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
leuk speeltje in ieder geval
_________________________________________ Got coffee?
|
07 apr 2007 9:11 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik denk dat de rem verschillen zich vooral laten zien bij snelheden vanaf 100,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 apr 2007 10:22 |
|
|
Sanhi
997.2 4S / 993 TT
|
En herhaaldelijk remmen...
|
07 apr 2007 10:39 |
|
|
rob964.c4
964.c4assendelft
|
ik vind het ook een wereld van verschil met koude of "warme"remmen,
robert
_________________________________________ remmen is angst
|
07 apr 2007 10:46 |
|
|
ER
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997Rosmalen
|
Tóch wel een leuk speeltje......
|
07 apr 2007 11:29 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
en rondetijden meten, is dat ook een van de opties?
_________________________________________ Got coffee?
|
07 apr 2007 12:25 |
|
|
André
KozijnenboerBerkelland (Achterhoek) PF #345
|
Ook leuk voor op een track-day,....................kom je ook nog op Zandvoort 24 Mei??
Wil hem wel eens een rondje lenen.
_________________________________________ De wijzen komen uit het oosten.....:wink: Ingenium res adversae nudare solent, celare secundae Si vis pacem, para bellum
|
07 apr 2007 13:05 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Nou, ook daarvoor wel. Ik ken niet zo snel voorbeelden van remmen die goed werken bij 100-0 en niet bij 200-0. Wel is het 10x remmen achter elkaar iets wat wil schelen. Meestal gaan de prestaties in den beginnen iets omhoog (warme remmen) en als het niet goed zit na een aantal keer fiks naar beneden (fading). Maar goed, met Pagid remblokken en Castrol SRF remolie zou het wel heel vreemd zijn indien ik last van fading ga krijgen.
|
08 apr 2007 13:18 |
|
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: misteralz |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|
|
|