Auteur |
Bericht |
Beltar
love is in the (h)air!Belgie
|
Zolder: geluidmeting
Hallo mannen, wie weet waar de geluidmeting gebeurt op Zolder en geeft een sportuitlaat sowieso problemen?
Ik wil graag naar de trackdays op 2 mei , maar wil mijn euri niet in het water gooien door circuitverbod te krijgen omwille van te veel lawaai...
Iemand ervaring?
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
Laatst bijgewerkt door Beltar op 05 apr 2007 11:32, in totaal 3 keer bewerkt.
|
04 apr 2007 7:48 |
|
|
cabrio wim
|
Ik denk dat je afgelopen zondag niet op Zolder geweest bent, anders had je je geen zorgen gemaakt. Toen de Renault Megane's het cicuit opgingen wat een kabaal.
Dus denk dat je geen problemen krijgt met een Porsche sportuitlaat.
Ik weet niet zeker maar geloof dat je 97 db mag hebben.
|
04 apr 2007 8:40 |
|
|
Beltar
|
De raceweekends zijn uitzonderingen! Dan mag er iddkabaal zijn.
_________________________________________ Gelukkig zijn is: blij zijn met wat anderen realiseren en tevreden zijn met hetgene je zelf hebt...
|
04 apr 2007 8:53 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Op Zolder mag je maximaal 95dB hebben.
Een eerste keer krijg je een waarschuwing , een tweede keer moet je eraf.
Meestal wordt er één voeler gezet. Deze staat dan tussen de Bianchibocht en de eerste Chicane
Ik heb al meegemaakt dat ze 3 meetpunten hadden.
Deze extra meetpunten waren dan de Villeneuve en voor de pits
Ik heb ze met kruisjes aangeduidop het plannetje
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
04 apr 2007 10:44 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Volgens mij is Red Cabriolet er afgelopen jaar nog vanaf gehaald met z'n 3.2
|
04 apr 2007 12:44 |
|
|
MichM3
964 CupBrussels, Belgium
|
911-lover heeft gelijk met z'n plannetje.
Beltar...gewoon effe gaslossen bij het meetpunt als je bang bent om erover te zitten... onder de deelnamers gaat het wel snel genoeg rond waar er gemeten wordt, don't worry
_________________________________________ Respekt für die Eltern
|
04 apr 2007 13:40 |
|
|
Olaf
|
En dan maar hopen dat je geen backfire krijgt
Gewoon zorgen dat je daar al in de hoogste versnelling zit
|
04 apr 2007 16:53 |
|
|
gantor
996 C2; 944 racer
|
Als je in groep rijdt stelt het probleem zich minder...
|
04 apr 2007 16:55 |
|
|
Olaf
|
Moet je wel heel dicht bij elkaar in de buurt rijden .... of wordt het hier niet gerelateerd aan je transponder
|
04 apr 2007 16:58 |
|
|
Beltar
|
Bedankt voor de reacties, ik zit er wel een beetje mee in om zoveel te betalen , een dag de zaak te sluiten en dan eventueel na een paar rondjes aan de kant te vliegen...
|
04 apr 2007 17:36 |
|
|
Rob Herfst
Panamera TurboRotterdam
|
Ja, daar heb jij helemaal gelijk in!
_________________________________________ Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!
|
04 apr 2007 18:41 |
|
|
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Hoe meten ze dat op zolder? Want lijkt me stug als je de auto stationair laat draaien en vervolgens DB-meter achterhangt en noteren hoeveel DB die aangeeft, dan als je het gaat vergelijken op Zolder waar de motor meer moet bunkeren dus meer geluid afgeeft..
Na mijn idee dan, correct me if im wrong
|
04 apr 2007 18:48 |
|
|
ppp 356
Volkswagen 356 Kever CabrioBrecht Antwerpen België
|
Ik heb vandaag net een circuittraining achter de rug in Zolder.
De meeting vandaag gebeurde net voorbij de Bianchi bocht en nog eentje net voor de Bolderberg.
Ik heb eenmaal een verwittiging gehad, 95,9Db net voor bij de Bianchi, gans de dag net na de Bianchi naar zijn 5 gegaan, zodanog dat de toeren rond de 4000 zaten, 1 keer vergeten en zwarte vlag
een kennis van mij met een 997GT3, heeft net voor 17:00u zijn tweede vlag gehad en moest de baan verlaten.
Dus Jan, je kan plezier hebben op Zolder, je moet er juist je gedachten bijhouden
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
04 apr 2007 19:56 |
|
|
Beltar
|
@paul,
Was het met de RS? of met de 997(PSE aan of uit?)?
Hoe kun je weten waar er gemeten wordt?
|
04 apr 2007 22:35 |
|
|
shaggy
ex 964 c4 '89 zwart
997 c2 zwart
|
je kan niet weten waar ze meten als je rijd, smorgens zeggen ze dat vaak al bij de briefing.
als je de zwarte vlag krijgt moet je binnen komen en dan steken ze direkt een papier onder je neus dat je moet ondertekenen.
met de motor 1keer gehad, daarna maar hogere versnelling gereden voorbij dat punt.
|
04 apr 2007 23:33 |
|
|
Bert
911 3.2 cabrioHaarlem PF # 2694
|
Ben idd vorig jaar van de baan geplukt. Was het meetpunt na de Bianchibocht. Heb ook niet meer kunnen testen of het met eerder overschakelen wél goed zou zijn gegaan omdat bij binnenkomst na de zwarte vlag mijn remmen aan de kook waren. Op Zandvoort waar ze ook streng zijn heb ik nog nooit een probleem gehad met het geluid
|
05 apr 2007 0:41 |
|
|
ppp 356
|
Jan, was met de RS, er was ook een 9974S die met de PSE uit reed, die heeft geen problemen gehad. Kan natuurlijk ook aan de manier van rijden liggen.
's morgens tijdens de briefing zeggen ze waar dat ze aan het controleren zijn. Mij is verteld dat er tegenwoordig meer kans is op 2 meetpunten dan op 1.
_________________________________________ Een boete is een belasting voor een fout; een belasting is een boete voor succes.
Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.
|
05 apr 2007 6:46 |
|
|
cabrio wim
|
Als ik het goed heb kun je toch van die losse dempers kopen die je er met een klem op bevestigt, ik weet niet goed hoe die dingen heten maar heb het al eens op Zolder gezien. Lijkt op een trompet demper.
|
05 apr 2007 8:04 |
|
|
F@RGO
|
Elaba, werk jij normaal op 1 mei
Sloeber ...
|
05 apr 2007 8:20 |
|
|
cabrio wim
|
En den 30ste een brugdagske nemen hé
Lekker lang weekend voor onze zuiderburen
|
05 apr 2007 8:30 |
|
|
ppp 356
|
Er zijn al feestdagen genoeg in mei, dat een brugdag niet hoeft.
Trouwens wij maken worsten, geen bruggen.
|
05 apr 2007 8:32 |
|
|
Beltar
|
2 MEI
|
05 apr 2007 9:23 |
|
|
Beltar
|
|
05 apr 2007 11:46 |
|
|
S2
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1Lochristi, België
|
Waarschijnlijk bedoel je een supertrapp demper, dan heb je inderdaad geen probleem meer qua geluid.
Bedenk wel dat het voor je motor niet echt goed is.
(Heb al verhalen gehoord van mensen die hun koppakking eruit bliezen met een supertrapp)
Ziet eruit zoals dit:
|
05 apr 2007 12:12 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Met de MArtini zijn we op Voremdag 2005 eerst gewaarschuwd en 's avonds een half uurtje voor het einde eraf gehaald. Toen hadden ze 3 meetpunten.
We hadden toen +100dB
De metingen gaan via een meter die op de plaatsen staan en de transponder in de wagen.
Zij weten dan juist welke wagen op dat moment het metingpunt passeerde.
Bij meerdere wagens tegelijkertijd zullen ze het niet juist kunnen zeggen en wordt er dus geen rekening mee gehouden.
Zoals Paul zegt , even sneller opschakelen aan de meetpunten en verder knallen met die handel
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
05 apr 2007 12:40 |
|
|