| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Zolder: geluidmeting http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=12993 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Beltar [ 04 apr 2007 7:48 ] |
Berichttitel: | Zolder: geluidmeting |
Hallo mannen, wie weet waar de geluidmeting gebeurt op Zolder en geeft een sportuitlaat sowieso problemen? Ik wil graag naar de trackdays op 2 mei , maar wil mijn euri niet in het water gooien door circuitverbod te krijgen omwille van te veel lawaai... Iemand ervaring? |
Auteur: | cabrio wim [ 04 apr 2007 8:40 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk dat je afgelopen zondag niet op Zolder geweest bent, anders had je je geen zorgen gemaakt. Toen de Renault Megane's het cicuit opgingen wat een kabaal. Dus denk dat je geen problemen krijgt met een Porsche sportuitlaat. Ik weet niet zeker maar geloof dat je 97 db mag hebben. |
Auteur: | Beltar [ 04 apr 2007 8:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
De raceweekends zijn uitzonderingen! Dan mag er iddkabaal zijn. |
Auteur: | 911-lover [ 04 apr 2007 10:44 ] |
Berichttitel: | |
Op Zolder mag je maximaal 95dB hebben. Een eerste keer krijg je een waarschuwing , een tweede keer moet je eraf. Meestal wordt er één voeler gezet. Deze staat dan tussen de Bianchibocht en de eerste Chicane Ik heb al meegemaakt dat ze 3 meetpunten hadden. Deze extra meetpunten waren dan de Villeneuve en voor de pits Ik heb ze met kruisjes aangeduidop het plannetje |
Auteur: | Olaf [ 04 apr 2007 12:44 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Volgens mij is Red Cabriolet er afgelopen jaar nog vanaf gehaald met z'n 3.2 |
Auteur: | MichM3 [ 04 apr 2007 13:40 ] |
Berichttitel: | |
911-lover heeft gelijk met z'n plannetje. Beltar...gewoon effe gaslossen bij het meetpunt als je bang bent om erover te zitten... onder de deelnamers gaat het wel snel genoeg rond waar er gemeten wordt, don't worry |
Auteur: | Olaf [ 04 apr 2007 16:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
En dan maar hopen dat je geen backfire krijgt Gewoon zorgen dat je daar al in de hoogste versnelling zit |
Auteur: | gantor [ 04 apr 2007 16:55 ] |
Berichttitel: | |
Als je in groep rijdt stelt het probleem zich minder... |
Auteur: | Olaf [ 04 apr 2007 16:58 ] |
Berichttitel: | |
Moet je wel heel dicht bij elkaar in de buurt rijden .... of wordt het hier niet gerelateerd aan je transponder |
Auteur: | Beltar [ 04 apr 2007 17:36 ] |
Berichttitel: | |
Bedankt voor de reacties, ik zit er wel een beetje mee in om zoveel te betalen , een dag de zaak te sluiten en dan eventueel na een paar rondjes aan de kant te vliegen... |
Auteur: | Rob Herfst [ 04 apr 2007 18:41 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja, daar heb jij helemaal gelijk in! |
Auteur: | Meneer aard [ 04 apr 2007 18:48 ] |
Berichttitel: | |
Hoe meten ze dat op zolder? Want lijkt me stug als je de auto stationair laat draaien en vervolgens DB-meter achterhangt en noteren hoeveel DB die aangeeft, dan als je het gaat vergelijken op Zolder waar de motor meer moet bunkeren dus meer geluid afgeeft.. Na mijn idee dan, correct me if im wrong |
Auteur: | ppp 356 [ 04 apr 2007 19:56 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb vandaag net een circuittraining achter de rug in Zolder. De meeting vandaag gebeurde net voorbij de Bianchi bocht en nog eentje net voor de Bolderberg. Ik heb eenmaal een verwittiging gehad, 95,9Db net voor bij de Bianchi, gans de dag net na de Bianchi naar zijn 5 gegaan, zodanog dat de toeren rond de 4000 zaten, 1 keer vergeten en zwarte vlag een kennis van mij met een 997GT3, heeft net voor 17:00u zijn tweede vlag gehad en moest de baan verlaten. Dus Jan, je kan plezier hebben op Zolder, je moet er juist je gedachten bijhouden |
Auteur: | Beltar [ 04 apr 2007 22:35 ] |
Berichttitel: | |
@paul, Was het met de RS? of met de 997(PSE aan of uit?)? Hoe kun je weten waar er gemeten wordt? |
Auteur: | shaggy [ 04 apr 2007 23:33 ] |
Berichttitel: | |
je kan niet weten waar ze meten als je rijd, smorgens zeggen ze dat vaak al bij de briefing. als je de zwarte vlag krijgt moet je binnen komen en dan steken ze direkt een papier onder je neus dat je moet ondertekenen. met de motor 1keer gehad, daarna maar hogere versnelling gereden voorbij dat punt. |
Auteur: | Bert [ 05 apr 2007 0:41 ] |
Berichttitel: | |
Ben idd vorig jaar van de baan geplukt. Was het meetpunt na de Bianchibocht. Heb ook niet meer kunnen testen of het met eerder overschakelen wél goed zou zijn gegaan omdat bij binnenkomst na de zwarte vlag mijn remmen aan de kook waren. Op Zandvoort waar ze ook streng zijn heb ik nog nooit een probleem gehad met het geluid |
Auteur: | ppp 356 [ 05 apr 2007 6:46 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Jan, was met de RS, er was ook een 9974S die met de PSE uit reed, die heeft geen problemen gehad. Kan natuurlijk ook aan de manier van rijden liggen. 's morgens tijdens de briefing zeggen ze waar dat ze aan het controleren zijn. Mij is verteld dat er tegenwoordig meer kans is op 2 meetpunten dan op 1. |
Auteur: | cabrio wim [ 05 apr 2007 8:04 ] |
Berichttitel: | |
Als ik het goed heb kun je toch van die losse dempers kopen die je er met een klem op bevestigt, ik weet niet goed hoe die dingen heten maar heb het al eens op Zolder gezien. Lijkt op een trompet demper. |
Auteur: | F@RGO [ 05 apr 2007 8:20 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Elaba, werk jij normaal op 1 mei Sloeber ... |
Auteur: | cabrio wim [ 05 apr 2007 8:30 ] |
Berichttitel: | |
En den 30ste een brugdagske nemen hé Lekker lang weekend voor onze zuiderburen |
Auteur: | ppp 356 [ 05 apr 2007 8:32 ] |
Berichttitel: | |
Er zijn al feestdagen genoeg in mei, dat een brugdag niet hoeft. Trouwens wij maken worsten, geen bruggen. |
Auteur: | Beltar [ 05 apr 2007 9:23 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
2 MEI |
Auteur: | Beltar [ 05 apr 2007 11:46 ] |
Berichttitel: | |
Voor wie ook zin heeft: www.trackdays.nl of www.tracktime.nl |
Auteur: | S2 [ 05 apr 2007 12:12 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Waarschijnlijk bedoel je een supertrapp demper, dan heb je inderdaad geen probleem meer qua geluid. Bedenk wel dat het voor je motor niet echt goed is. (Heb al verhalen gehoord van mensen die hun koppakking eruit bliezen met een supertrapp) Ziet eruit zoals dit: |
Auteur: | 911-lover [ 05 apr 2007 12:40 ] |
Berichttitel: | |
Met de MArtini zijn we op Voremdag 2005 eerst gewaarschuwd en 's avonds een half uurtje voor het einde eraf gehaald. Toen hadden ze 3 meetpunten. We hadden toen +100dB De metingen gaan via een meter die op de plaatsen staan en de transponder in de wagen. Zij weten dan juist welke wagen op dat moment het metingpunt passeerde. Bij meerdere wagens tegelijkertijd zullen ze het niet juist kunnen zeggen en wordt er dus geen rekening mee gehouden. Zoals Paul zegt , even sneller opschakelen aan de meetpunten en verder knallen met die handel |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |