| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Nieuw systeem pakt jakkeraar http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=13173 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | D.D. [ 13 apr 2007 9:22 ] |
Berichttitel: | Nieuw systeem pakt jakkeraar |
NIEUW SYSTEEM PAKT JAKKERAAR Controle op snelheid matrixbord AMSTERDAM - Op de snelweg A27 bij Houten wordt naar verwachting dit jaar de eerste dynamische trajectcontrole in gebruik genomen. Politie en justitie voeren een geavanceerd systeem in dat wisselende snelheidsgeboden kan controleren. Automobilisten worden zo gedwongen zich strak aan de snelheid op de matrixborden te houden. Rijkswaterstaat en Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM) verwachten dat het nieuwe systeem, dat momenteel wordt gebouwd, hardrijders keihard zal confronteren met hun rijstijl. Vijftig of zeventig kilometer per uur bij files of slecht weer, veel bestuurders zien het vaak als een aardig advies. Hetzelfde geldt voor tachtig kilometer per uur als de spitsstrook open is. Maar voor iedereen die niet meteen snelheid matigt, betekent dat straks onherroepelijk een boete. Radar "Nu kunnen we bij wegen met spitsstroken alleen door radarcontroles of surveillancewagens controleren omdat er de ene keer honderd en bij opening van de spitsstrook weer tachtig gereden mag worden", zegt woordvoerder Leo Maat van het BVOM. " Door het nieuwe systeem komt daar een einde aan. Het is zeer geavanceerd. Eerst starten we met controle op 80 en 100 per uur en het is de bedoeling straks ook op 50 en 70 kilometer per uur te controleren." Volgens justitie is het hard nodig ook de snelheid op de matrixborden te controleren. ,,Veel mensen kennen de status daarvan niet. Ze denken dat het een adviessnelheid is, maar het is echt een gebod." Op dit moment zijn er tien locaties waar al trajectcontrole plaatsvindt. Inmiddels blijkt dat na invoering al snel 98 procent zich aan de snelheid houdt. Bij Rotterdam Overschie, waar de controle al langer plaatsvindt, overtreedt zelfs maar 0,3 procent de wet. Gisteren publiceerde het BVOM, waar verkeersofficier Koos Spee aan het roer staat, het jaarverslag. Afgelopen jaar werden er tien miljoen bekeuringen uitgedeeld. Bij 1200 mensen werd het rijbewijs ingevorderd, wat een stijging is van zo'n zestig procent. |
Auteur: | Devils son [ 13 apr 2007 9:57 ] |
Berichttitel: | |
Orson zat er ruim 20 jaar naast, wat zal hij zich schamen... |
Auteur: | Jort [ 13 apr 2007 11:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Denk dat je bedoelt George (Orwell). |
Auteur: | 911-lover [ 13 apr 2007 12:00 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk toch Orson Welles |
Auteur: | Jort [ 13 apr 2007 12:05 ] |
Berichttitel: | |
Hoe kan dhr. Welles in relatie worden gebracht met bovenstaande (i.c.m. de context van Devils Son)? |
Auteur: | michael [ 13 apr 2007 12:07 ] |
Berichttitel: | |
Het zal wel over de film "1984" gaan. |
Auteur: | Jort [ 13 apr 2007 12:09 ] |
Berichttitel: | |
Gezien de mislukte referentie aan dhr. Orwell, schat ik in dat het om het originele gelijknamige boek ging. |
Auteur: | 911-lover [ 13 apr 2007 12:10 ] |
Berichttitel: | |
Dan bedoeld hij George Orwell zoals Jort aangaf |
Auteur: | Devils son [ 13 apr 2007 13:22 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ik ook. |
Auteur: | ArminG [ 13 apr 2007 14:44 ] |
Berichttitel: | |
Alles valt en staat bij zo'n systeem bij de juistheid van die indicaties op de matrixborden. Ik neem die inderdaad vaak als adviessnelheid omdat er vaak niets van klopt. Over 90 vs 100 kun je natuurlijk twisten, maar soms staat er 70 op de borden terwijl we een gewone relatief lege weg hebben. Op de ring in Eindhoven staan de borden bijna structureel op de 90 ongeacht weer en tijdstip. Goed, nu wordt er geklust maar ook toen dan nog niet zo was en de plaatsen die nu nog compleet open staan, staan de borden op de 90. Enkel bij files wordt er soms wat aangepast in neerwaardse zin. Maak daar wat variatie in van 70 tot 100 en ik denk dat het aantal automobilisten dat de zaak negeert ook afneemt. Erger is namelijk dat die maxtrix-borden vaak gebruikt worden voor sturing. Dus niet om een situatie aan te geven, maar omdat men op basis van milieu, politieke of filetechnische redenen meent dat een bepaalde snelheid beter is. Zelfde bij geloten spitsstroken terwijl de verkeersituatie baadt heeft bij open stellen. En dat ergert mensen. Komt nog bij, dat mensen dwingen te gehoorzamen aan borden en niet meer zelf na te denken tegen je gaat werken. Er zijn nu al heel volksstammen die niet meer zelf nadenken en menen dat met winterbanden je moeiteloos 120 kunt rijden bij slecht weer, in dichte mist ook netjes 100 rijden op de ring of denken dat aquaplaning enkel optreedt boven de 120. |
Auteur: | roenkie [ 13 apr 2007 20:12 ] |
Berichttitel: | |
Hoe gaan ze dat trwns doen? normaal heb je een vaststaand bewijs in de vorm van een bord wat de snelheid aangeeft. Hoe kunnen ze bewijzen dat het matrixbord 70 en geen 100 op het moment van flitsen? |
Auteur: | Nicolò [ 13 apr 2007 20:47 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Eén ding lijkt duidelijk in 2007; Porscherijders moeten niet net doen of ze tot de intelligentsia behoren. |
Auteur: | Devils son [ 13 apr 2007 21:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Is dat een mental note? |
Auteur: | Devils son [ 13 apr 2007 21:04 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ambtsedige verklaring. |
Auteur: | horn [ 13 apr 2007 21:08 ] |
Berichttitel: | |
en daar maken ze vrolijk gebruik van om in hun eigen straatje te liegen... (niet altijd, niet allemaal, maar wel nét als het mij geld kost... ) Ik heb altijd gedacht dat de snelheid van die matrix borden bepaald werd door lussen in de weg en het aanbod. Vraag me idd af hoe dan op relatief lege wegen waar niet gewerkt wordt ineens 70 of 90 op de borden staat en ze dan na een tijdje ineens weer uit gaan |
Auteur: | Devils son [ 13 apr 2007 21:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Maar volgens de rechters gebeurt dit nooit... |
Auteur: | horn [ 13 apr 2007 21:56 ] |
Berichttitel: | |
Oh sorry, dan heb ik het fout... |
Auteur: | roenkie [ 13 apr 2007 22:10 ] |
Berichttitel: | |
Ehm.. ik geloof niet dat een matrixbord zo'n verklaring af kan leggen Het gaat om een vorm van trajectcontrole dus ook om agent kan niet aangeven hoe hard jij over een stuk van enkele km's hebt gereden. Ik zat zelf te denken aan een koppeling van de data uit de computer van de matrixborden aan de digitale gegevens van de controle, iemand anders een beter idee van hoe het echt zit? |
Auteur: | Auke231 [ 13 apr 2007 22:44 ] |
Berichttitel: | |
Een aangegeven snelheid op een matrixbord is dus niet een advies snelheid. Als ik mij niet vergis heb ik vorig jaar op de A12 bij Utrecht matrixborden gezien met een snelheidsaanduiding erop met daaromheen een rode ronde rand.. dat moet een gebodsbord zijn toch? Waarom zetten ze dan een rode rand om het getal wanneer een matrixbord zowieso een gebodsbord is.. Dit werkt verwarrend. |
Auteur: | Nicolò [ 13 apr 2007 22:51 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Ook. |
Auteur: | Marcos [ 13 apr 2007 23:08 ] |
Berichttitel: | |
Wat dacht je dan van GPS tracking. Wordt momenteel onder het mom van korting op je verzekeringspremie geintroduceerd, maar het houdt precies en altijd bij of je op route X wel de juiste snelheid hebt gehanteerd en stuurt alle gegevens naar de verzekeraar. Als je te snel of naast het lijntje hebt gereden, krijg je geen korting meer. Volgende geinteresseerde is natuurlijk Koos S:puker:. Dat is pas Orwell. |
Auteur: | Devils son [ 13 apr 2007 23:21 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Het zal iig iets zijn wat ik altijd zal saboteren. Ik hoop met mij de rest van NL. Maar er wordt al genoeg bijgehouden. Mijn vriendin kreeg vandaag een brief van Rijkswaterstaat over de werkzaamheden op de A2 omdat ze er zo vaak rijdt. Hoezo je wordt niet in de gaten gehouden? |
Auteur: | D.D. [ 13 apr 2007 23:21 ] |
Berichttitel: | |
Ik weet wel..... gaat weer geld kosten..... |
Auteur: | maurice [ 13 apr 2007 23:35 ] |
Berichttitel: | |
Vroeger was de snelheid op de matrixborden een adviessnelheid maar dat is al jaren (zo'n 10 jaar) niet meer. De snelheid die wordt aangegeven is ten aller tijden de maximum snelheid. Dan zijn er twee methoden om die borden te activeren; 1. Automatisch via de lussen die de passerende autos meten. Als een bepaald aantal autos per tijdseenheid een lagere snelheid dan bijv 60 km/u heeft zullen de borden op 70 springen. Onder de 30km/u springen ze op 50. 2. Vanuit de verkeerscentrale. De borden kunnen altijd met de hand door de verkeerscentrale worden bediend. Dat gebeurd bij wegwerkzaamheden, pech gevallen, ongevallen etc. |
Auteur: | corry [ 16 apr 2007 9:32 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nu we toch bezig zijn met verwarrende benamingen van die matrixborden. Volgens mij is het niet een GEbodsbord maar een VERbodsbord. Anyhow het is pure rekeningrijden daar bij jullie! Dhr Spee maakt zijn bedrijfsresultaten bekend over 2006: 10 miljoen bekeuringen Niet goed snik. Waar gaat het om? Laat we niet vergeten dat een verkeer zonder verkeersdoden een stilstaand verkeer is. Heb dat genoegen kunnen smaken vorige zaterdagochtend op de ring van Rotterdam. Trajact controle dus stilstaand verkeer en bumper aan bumper rijden. Slecht voor de economie. Goed voor het milieu misschien? Ook niet. Want volgens mij doe je er dan LANGER over omdat traject af te leggen met die snelheids beperkingen. Hallucinant. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |