| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Methode Olaf http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=13453 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Devils son [ 03 mei 2007 13:11 ] |
Berichttitel: | Methode Olaf |
Na een test met de combi cat-bypass - cuppijp en G-pijp (toevalligerwijze vorige week ook door meerderen op Rennlist uitgeprobeerd, waarvan één ook doof, sorry, ik bedoel: te spreken over het resultaat was) was het vandaag tijd om de "Methode Olaf" TM te proberen. Aangezien ik slijptol noch lasapparaat bezit was Lothar van Tilburg (Rennsport Breda), de "gelukkige" om het werk te verrichten. Allereerst is een een stukje metaal met behulp van de slijttol verwijderd, zodat de rommel binnenin de demper kon worden verwijderd (aangezien deze voor een irritante rammel zorgde). Nadat alles schoongemaakt was zag het er zo uit: Vervolgens is de boel weer dichtgelast. Zodra het onder de auto hangt zie je er niets meer van, maar zo in het zicht... De rammel is nu verdwenen, en het geluid is weer ong. gelijk aan cat-bypass + cup-pijp. Voor mijn gevoel is het alleen iets donkerder geworden, maar aangezien ik de laatste tijd de uitlaat alleen maar met rammel kende, is het voor mij wat lastig in te schatten. Hoe dan ook: het probleem is opgelost. Op een zwakke plek is voor de zekerheid nog een stuk metaal gelast. Zo kan de demper voorlopig er weer mee door. Nu zit er alleen weer een rammeltje in de cat-bypass... |
Auteur: | anton964 [ 03 mei 2007 13:18 ] |
Berichttitel: | |
weet je dan wel zeker dat de rammel uit de eind demper kwam? gr anton964 |
Auteur: | Devils son [ 03 mei 2007 13:38 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Ja. Was een heel andere rammel en kwam duidelijk van rechts. |
Auteur: | molen934 [ 03 mei 2007 14:22 ] |
Berichttitel: | |
Leuk, heb dit jaaaaaren terug bij mijn toenmalige SC gedaan Ook zo'n vervelende rammel door een loszittende schot |
Auteur: | Roi [ 03 mei 2007 21:53 ] |
Berichttitel: | |
Bij mij werd een rammel veroorzaakt door de bodemplaat, één bevestigingspunt was niet meer ok. Was altijd te horen bij het optrekken, van laag hogere toeren. |
Auteur: | drknauf [ 03 mei 2007 22:03 ] |
Berichttitel: | |
kan dat?? cuppijp en g pijp samen?? |
Auteur: | maurice [ 03 mei 2007 22:10 ] |
Berichttitel: | |
Leuk fotomateriaal zo. Heb ooit ook zo'n rammel gehad. Helemaal gek naar gezocht. Uitlaat er onderuit, niks kunnen vinden tot bleek dat het een ophangpunt was dat het probleem veroorzaakte. De rubber ring met metalen bus erin zakte wanneer de uitlaat er aan hing net zover door dat de metalen binnenbus contact maakte met het oog waar de zaak in zat. |
Auteur: | horn [ 03 mei 2007 22:16 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
ja, als je even de zoekfunctie gebruikt zie je een hoop meningen erover, o.a. dit recente topic. de mijne is dat het té is. Maar ik ben dan ook een brave kakker On topic rammeltjes - mijn ouders ontdekten na hun huwelijk, toen ze op huwelijkreis gingen naar italie, ook een rammeltje in de NSU. Alle bagage eruit, motorkap open, stukje rijden, proberen te horen waar het zat... Na 2 uur ontdekte pa dat ze een cent in de linksachter wieldop hadden gedaan |
Auteur: | Olaf [ 04 mei 2007 0:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Methode Olaf | |||||||||
Heb je nu wel weer 'n normale tussendemper gemonteerd |
Auteur: | Devils son [ 04 mei 2007 10:01 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Methode Olaf | |||||||||
Nee, het is nu cat-bypass + cuppijp + opgeschoonde en dichtgelaste einddemper. |
Auteur: | Olaf [ 04 mei 2007 17:39 ] |
Berichttitel: | |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |