Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 19:54

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Verzekering: Koesterkorting dure auto's 
Auteur Bericht
Forum Admin
Cayenne
Bericht Verzekering: Koesterkorting dure auto's
Luitjes,

Na wat boos worden bij mijn assurantieman (ik was getrickerd door een autoprogramma op de tv), de premie die ik bij AEGON had voor 2 auto's was wat mijnsinzien bizar aan de hoge kant.

Tja en ons ben zunig (het was er eigenlijk in geslopen)........heh

Offertes aangevraagd bij Turien, en die waren enorm scherp, zo scherp dat ik deze weer bij mijn assuranteman neer heb gelegd, die van Turien moest ik naar een vreemd kantoor.

Enfin na lang hengelen kwam hij met de volgende optie, en welke ik heb aangepakt.

Bij deze een quote uit zijn emal

"Bevestiging:

Hierbij zenden wij het aanvraagformulier, dekking WA+Casco ingaande 28-4-2007. Via cockpit.nl kunnen wij de aanvraag niet verzenden. De door u opgegeven premie WA+Casco is € .....,--. Conform afspraak met accountmanager Theo Anders kan hierop 10% koesterkorting worden verleend.

Gaarne uw verdere afwikkeling.

NB tav John ....;
Fortis ASR heeft sinds 12-2-2007 een nieuw scherp tarief voor dure auto's vanaf € 80.000,--.

Met vriendelijke groeten,
Kees"

Kijk deze move scheelde mij op jaarbasis met 2 auto's ineens 1200 €

Dus tis een tip om ff naar je assurantieman te gaan en met de vuist op tafel te slaan.

27 apr 2007 12:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht 
Ben ik ieder jaar van plan John,
zonet nog een klant gehad die zelfs geen satel systeem moet steken + 1000 euro minder betaalt voor een wagen die meer kost met evenveel vrijstelling. Effe bezig met alles te checken voor ik oorlog maak met de makelaar..

27 apr 2007 12:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Een goede tussenpersoon kan altijd een scherp tarief neerleggen (ook voor de dure auto's). Een aantal verzekeraars heeft een prachtig tarief, zoals Turien & Co. (inderdaad), Fortis ASR en Delta Lloyd.

Slechte zaak dat de tussenpersoon pas in actie komt als jij hem erop wijst dat de premie veel te hoog is...

27 apr 2007 12:38
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
F@RGO schreef:
...zonet nog een klant gehad die zelfs geen satel systeem moet steken + 1000 euro ...

"F@rgo" ...indien je geen satel. systeem zou moeten steken, zou je dat dan toch niet overwegen? Geeft toch een groot gevoel van veiligheid ook al is niet ieder systeem waterdicht.

...overigens, het is enorm welke verschillen er tussen verzekeringsmaatschappijen zitten...ik ben vorig jaar veranderd van makelaar en maatschappij omdat de verzekering voor de Alpina 2.000 euro minder was :shock: !!!!

27 apr 2007 12:49
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Tsja onafhankelijke tussenpersonen bestaan niet, zo blijkt maar weer.

Maar wel een goed resultaat bereikt zo John. :thumleft:

27 apr 2007 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
Interessant topic om te volgen !
Iemand die weet waarom zulke maatschappijen bvb geen 911 willen verzekeren op iemand zijn 18e ?

27 apr 2007 22:59
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Fortis heeft ook de alarm-eis van auto's tot 40.000 euro naar 'geen' terug geschroeft :idea:

:@: John :arrow: Ik weet dat jij daar buiten valt :wink:

27 apr 2007 23:01
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
924 schreef:
Iemand die weet waarom zulke maatschappijen bvb geen 911 willen verzekeren op iemand zijn 18e ?

Omdat ze winst willen maken ;)

jippie antwoord, ik weet het, maar statistieken zullen ongetwijfeld aantonen, dat het risico op schade (en dus verlies!) bij een 18-jarige met een 911 te groot is.... ;)

27 apr 2007 23:42
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
Op zoek naar...
Noordwijk aan zee
Bericht 
Zit ook bij Turien.....maar zo goedkoop is mijn verzekering nou ook weer nie....

all risk, 55% no claim....€ 2200,= pj.

27 apr 2007 23:48
Profiel
PorscheForum Junkie
Omgeving Leuven
Bericht 
paSCal schreef:
924 schreef:

Omdat ze winst willen maken ;)

jippie antwoord, ik weet het, maar statistieken zullen ongetwijfeld aantonen, dat het risico op schade (en dus verlies!) bij een 18-jarige met een 911 te groot is.... ;)

Toch wel spijtig...

30 apr 2007 12:31
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
D.D. schreef:
Zit ook bij Turien.....maar zo goedkoop is mijn verzekering nou ook weer nie....

all risk, 55% no claim....€ 2200,= pj.

Ik betaal met max no-claim (80%) all risc bij Unigarant €1200,- per jaar incl "no-claim beschermer"

Laatst bijgewerkt door Boxy&Boraman op 03 mei 2007 7:02, in totaal 1 keer bewerkt.

30 apr 2007 15:31
Profiel WWW
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Door deze en andere verzekeringsdraadjes te lezen ga ik ook eens een afspraakje maken (eerst met mijn en dan eventueel met een andere verzekeringsagent).

Laatste update 22/10/2013

30 apr 2007 21:52
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
@ Fargo : over welke verzekeraar spreken we (die dus bij dewelke geen sat. alarm veriest en 1000 euro minder duur zou zijn) ?

Maar inderdaad : rondvragen en confronteren levert de beste resultaten :!:

02 mei 2007 15:25
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Cabrio
Waalwijk
Bericht 
Betaal nu met de 996 €800 minder dan met de 993. Geen alarm eis, geen stallingsplicht, geen km beperking. Al risk, met max no claim.
Zogeheten "Merk verzekering" van Centraal Beheer Achmea; om precies te zijn de helft wat de tussenpersoon mij wilde berekenen. Zelfs met het laten varen van zijn marge kwam hij niet in de buurt. Nu ook zo'n noclaim garantie en inzittende voor €1500 p/jaar.

04 mei 2007 0:35
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]