Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 9:44



Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Invoer uit US, maar geen CVO. en nu? 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.2 Aero kit
's-Hertogenbosch
Bericht Invoer uit US, maar geen CVO. en nu?
Ik baal.
Heb een Boxster S uit de US, alles laten modificeren, maar krijg hem niet door langs de RDW, daar er een CVO (type goedkeuring) is.

2 opties:
1) langs RDW lelystad a € 998. duurt min 2 wkn
2) via U bocht constructie langs Duitsland (via VDS Zoetermeer € 1450)

Over deze laatste heb ik een vraag.

Kan ik niet zelf naar TuV duitsland rijden, hem daar laten keuren en weer naar NL rijden?

Iemand hier ervaring mee, of andere ideeen om eindelijk eens im mijn super sex car te rijden?. Waterland route kan ik in ieder geval al op mijn buik schrijven.

Alvast dank voor alle reacties.
_________________________________________
Alles kan...


26 mei 2007 13:54
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Wil Pon of Stuttgart geen CVO afgeven voor een US Boxster? Lijkt me op zich niet zoveel verschillen van de EU-versie...
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


26 mei 2007 14:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Nee dat willen ze niet. Een CVO is puur Europees, en de minste of geringste afwijking zorgt ervoor dat de auto gewoon niet voldoet aan de Europese type-goedkeuring.

Of bijv. de cilinderinhoud nu 1cc afwijkt of 1000cc, afwijking is afwijking...
Hij komt overeen, of niet. Ongeveer bestaat niet bij de RDW.


26 mei 2007 19:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Ik zou even de zoekfunctie gebruiken, volgens mij al een keer langsgekomen met een Boxster.

..of dejavu :wink:

Gr Gijs


26 mei 2007 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Abarth 124 Spider 2017 Ex.Boxster 2.7 2008 Ex 924 1979 Ex.911 SC targa 1982
Beverwijk
Bericht 
Gevonden:

http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?t=5311&highlight=cvo+boxster


26 mei 2007 21:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Boxster S 3.2 Aero kit
's-Hertogenbosch
Bericht Dank
Porsche vrienden,

Wederom dan voor alle antwoorden. Heb het hele "Frankie" dossier gelezen en het wordt de TuV. nog even doorbijten en dan kan ik eindelijk rijden pfffff.
_________________________________________
Alles kan...


27 mei 2007 12:19
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Ik ben met hetzelfde verhaal bezig, mijn (eigen import Amerikaanse) Audi moet straks op NL-kenteken.

Ik vind het een vreemd verhaal: je hebt geen CvO, dus de auto wordt niet goedgekeurd. Behalve wanneer-ie als verhuisgoed meekomt- waarom word je in dat geval positief gediscrimineerd? Is er een technische reden waarom een auto als verhuisgoed zonder CvO anders is dan een persoonlijke import die dit certificaat ook mist?

Of heeft mijn cynische imborst gelijk als ik zeg dat ze je gewoon zoveel mogelijk willen uitmelken en dat die keuring van 1000 euro eigenlijk gewoon een verkapte belastingheffing is? Volgens mij doen ze voor dat geld namelijk niks...
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


27 mei 2007 12:23
Profiel
Bericht 
Mijn AM is momenteel net 6 maandjes oud en hij wordt nu door de Amerikaanse dealer ietsje aangepast aan Europese normen. Terwijl Californie de strengste eisen hebben op autogebied.

Gelukkig heeft deze dealer al ervaring met het exporteren naar NL voor enkele expats, dat scheelt voor mij papierwerk en slapeloze nachten. Voor de zekerheid vertrek ik (vlak voordat de AM naar Nl wordt overgevlogen) naar Californie om te checken of alle aanpassingen en papieren in orde zijn.

De BPM is niets anders dan een legale vorm van staatsoplichterij! Laat ik me maar niet uit over de administratieve hokjesgeest mbt CVO. :?


27 mei 2007 12:51
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Tom80 schreef:
Ik ben met hetzelfde verhaal bezig, mijn (eigen import Amerikaanse) Audi moet straks op NL-kenteken.

Ik vind het een vreemd verhaal: je hebt geen CvO, dus de auto wordt niet goedgekeurd. Behalve wanneer-ie als verhuisgoed meekomt- waarom word je in dat geval positief gediscrimineerd? Is er een technische reden waarom een auto als verhuisgoed zonder CvO anders is dan een persoonlijke import die dit certificaat ook mist?

Of heeft mijn cynische imborst gelijk als ik zeg dat ze je gewoon zoveel mogelijk willen uitmelken en dat die keuring van 1000 euro eigenlijk gewoon een verkapte belastingheffing is? Volgens mij doen ze voor dat geld namelijk niks...


volgens mijn pa is dit een hele oude regel om diplomaten (oftewel AMBTENAREN) te matsen bij terugkeer. Kopen ze in een ander land lekker goedkoop een auto, om die vervolgens gezellig mee terug te nemen en lekker belastingvrij te importeren.
NL kennende is het gewoon de zoveelste pesterijtje. Als ze de belasting niet via BPM oid kunnen innen, dan maar via bogus keuringen en werkzaamheden.
Ondertussen hebben wij hier 2x gebruik van gemaakt, en binnenkort (nouja, binnen 1 jaar) komt daar nog 1 bij :D


27 mei 2007 13:56
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
Tom80 schreef:
Ik vind het een vreemd verhaal: je hebt geen CvO, dus de auto wordt niet goedgekeurd. Behalve wanneer-ie als verhuisgoed meekomt-


dat heeft volgens mij weinig met elkaar te maken. Als je je auto als verhuisgoed meeneemt hoef je inderdaad (mits aan alle bepalingen voldaan) geen BPM te betalen, maar dan oet ie nog wel gewoon gekeurd worden, met inachtneming van dezelfde regeltjes en kosten...
_________________________________________
Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present


28 mei 2007 8:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Nee, dat zou logisch zijn. De auto moet alleen APK goedgekeurd worden dus je moet qua verlichting aan de EU-eisen voldoen.

Een CvO is in die gevallen dus niet nodig. Krom hè?
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


28 mei 2007 12:00
Profiel
Bericht Re: Invoer uit US, maar geen CVO. en nu?
eddie Clark schreef:
Ik baal.
Heb een Boxster S uit de US, alles laten modificeren, maar krijg hem niet door langs de RDW, daar er een CVO (type goedkeuring) is.


:roll:

Heb jij geen COA (= Certificate of Authenticity) meegekregen van de Amerikaanse dealer of importeur? Normaliter wordt dat direct voor je gedaan. Je kunt nu nog de Amerikaanse dealer via hun importeur vragen een COA aan te vragen. Ben je in een keer van het gelazer af.


28 mei 2007 17:50
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2003 cabrio 996 3,6
Bericht 
Vergeet alles:

Er is maar 1 snelle en juiste manier:

via http://www.tuev-nord.nl/

deze komen bij Jouw langs.
kosten 800 euro.

binnen 5 werkendagen heb je je fahrzeugbrief thuis.
De porsche komt niet eens van zijn plek.
alles wordt bij jouw thuis geregeld.


Citaat:
Je kunt nu nog de Amerikaanse dealer via hun importeur vragen een COA aan te vragen. Ben je in een keer van het gelazer af.


deze vlieger gaat dus niet op !! cvo is europees en de us dealer kán niet eens een cvo afgeven, omdat ze deze nooit gekregen hebben.

deze methode van import heet dus grijze import, omdat je dealers en importeurs uit europa omzeilt, vandaar dat je ook geen medewerking gaat krijgen. niet van PON , niet van de RDW , niet van de duitste leverancier en zeker niet vanaf de fabriek.

eenvoudig omdat jij hen geld afhandig maakt en dat is waarom ze onderling afspraken hebben gemaakt.
_________________________________________
* verstand komt met de jaren *


28 mei 2007 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
964
Laren
Bericht 
langs RDW lelystad is naar mening de enige optie.
Ooit een Evo 8 uit de VS gehaald, moest ook via Lelystad. Als je belt kun je vaak snel terecht. En het is in 1 uurtje gepiept. Wachten op je kenteken en apk bewijs, dat duurd ook lang! circa 2 weken.

Certificate of Authenticity ( ook wel "Title" genoemd) is idd een vereiste. Das een A4 certificaat wat er uitziet als een zwemdiploma. als je die nie heb kun je niks.

constructie langs Duitsland via VDS Zoetermeer heb ik ook al eens gedaan toen via lelystad nog niet mogelijk was. Maar ook dan heb je die Certificate of Authenticity nodig.
VDS Zoetermeer kwam wel naar MIJ toe en keurde op me oprit, dan draaien ze terplekken in een bestelbus een Duits kenteken uit.


28 mei 2007 22:19
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bladerunner, Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.