| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

Onderhoud 944
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=13755
Pagina 1 van 1

Auteur:  Darkfire [ 28 mei 2007 9:43 ]
Berichttitel:  Onderhoud 944

Goed´nmorgen

Kan iemand mij vertellen wat een Porsche 944S2/Turbo ongeveer kost in regulier onderhoud. Ik bedoel dan indien ik een goed exemplaar heb gevonden etcetera. De gewone beurten dus.

Bedankt!

Auteur:  mayonaise [ 28 mei 2007 15:24 ]
Berichttitel: 

gewone beurten??
zelfde als elke ander auto
6 liter olie en een olie filter, water checken en karren maar 140 euro of zo, of kun je zelf doen

grote beurt is zoals kleine beurt, maar met lucht en benzine filter
ook nieuwe rotor en bougies...en controle van de distributie
3-400 euro


dan heb je nog de distributie beurten en 't zijn die geld kosten, distributie nazien en desnoods herspannen, of herdoen, al dan niet inclusief spanrollen en dergelijke

de prijs hangt dan af van waar je het laat doen, en hoe meer volgens het boekje , hoe duurder

ook , hoe meer achterstal in 't onderhoud, hoe langer de auto stil stond alvorens aankoop, hoe duurder het wordt...


er zijn van die "mannetjes" die het voor 700 euro doen
met aftermarket stukken, of zonder spanrollen te vervangen

maar bij de betere specialist zal het een pak meer kosten...

en als die 944 nog een koppeling met rubberen hart heeft... dan kan die ook wel es vervanging nodig hebben, en dat valt moeilijk te voorspellen
koppeling vervangen = veel werk
zelf doen , 7-800 euro , laten doen , 1500-2000 euro afhankeleijk van wie het doet...

Auteur:  porsche356sc [ 28 mei 2007 17:34 ]
Berichttitel: 

en er is nogal wat verschil in kosten bij achterstallig onderhoud tussen een S2 en een turbo......

Auteur:  rse [ 28 mei 2007 20:06 ]
Berichttitel: 

Ik heb beide gehad (S2 heb ik nog) en als je alles moeten laten doen, reken dan op gemiddeld 1000 tot 1500 per jaar aan onderhoud om hem in goede conditie te houden. Dan gaat er niks buitensporigs kapot.

Het ene jaar is het de distributie, dan weer eens banden, dan remmen, etc.
En natuurlijk elk jaar een beurt (als je niet boven de 20.000 km per jaar komt).

Gaat er naast de beurt en bijv banden in enig jaar ook nog een koppeling naar zijn grootje komt de garagerekening snel boven de 2000 euro.

Auteur:  944 guy [ 28 mei 2007 21:14 ]
Berichttitel: 

Of als je zelf handig bent kun je die kosten met 65% verminderen.

Auteur:  mayonaise [ 28 mei 2007 21:16 ]
Berichttitel: 

944 guy schreef:
Of als je zelf handig bent kun je die kosten met 65% verminderen.


maar dan spendeer je wel weer geld aan tools, en dat kan ook oplopen in 't begin

Auteur:  WdePundert [ 28 mei 2007 21:17 ]
Berichttitel: 

Investeringen moet je altijd op lange termijn zien.

Auteur:  mayonaise [ 28 mei 2007 21:25 ]
Berichttitel: 

lol, maar tools heb je nooit genoeg, das een never ending story :D

Auteur:  Darkfire [ 02 jun 2007 9:12 ]
Berichttitel: 

Bedankt voor de antwoorden!

Auteur:  Godspeed [ 02 jun 2007 9:33 ]
Berichttitel: 

rse schreef:
Ik heb beide gehad (S2 heb ik nog) en als je alles moeten laten doen, reken dan op gemiddeld 1000 tot 1500 per jaar aan onderhoud om hem in goede conditie te houden. Dan gaat er niks buitensporigs kapot.


Dan is een 944 (S2/Turbo) nog duurder in onderhoud dan een 993 :!:
Daar rij je bij een officiële dealer voor 500€ terug buiten (met weliswaar wel slechts 3000 km/jaar). Maar toch :shock:

Auteur:  porsche356sc [ 02 jun 2007 9:40 ]
Berichttitel: 

Godspeed schreef:
rse schreef:
Ik heb beide gehad (S2 heb ik nog) en als je alles moeten laten doen, reken dan op gemiddeld 1000 tot 1500 per jaar aan onderhoud om hem in goede conditie te houden. Dan gaat er niks buitensporigs kapot.


Dan is een 944 (S2/Turbo) nog duurder in onderhoud dan een 993 :!:
Daar rij je bij een officiële dealer voor 500€ terug buiten (met weliswaar wel slechts 3000 km/jaar). Maar toch :shock:


met 3000 km per jaar kom je met een 44 niet eens in de garage, laat staan dat je er geld achterlaat :wink:

Auteur:  Godspeed [ 02 jun 2007 9:42 ]
Berichttitel: 

porsche356sc schreef:
met 3000 km per jaar kom je met een 44 niet eens in de garage, laat staan dat je er geld achterlaat :wink:


Oef, dat is al wat ik hoopte :lol:
Mss dat er ooit toch nog een 944 S2 inzit dan 8)

Auteur:  mayonaise [ 02 jun 2007 10:13 ]
Berichttitel: 

Godspeed schreef:
porsche356sc schreef:
met 3000 km per jaar kom je met een 44 niet eens in de garage, laat staan dat je er geld achterlaat :wink:


Oef, dat is al wat ik hoopte :lol:
Mss dat er ooit toch nog een 944 S2 inzit dan 8)


om naast je 993 in de garage te parkeren? elk goed voor 1500km per jaar? :shock:

Auteur:  Godspeed [ 02 jun 2007 10:18 ]
Berichttitel: 

Citaat:
om naast je 993 in de garage te parkeren? elk goed voor 1500km per jaar? :shock:


Heb zelf nog geen 993 (mijn broer daarentegen wel, en hij is ook op zoek naar iets "spannends" om erbij te hebben), maar hoop van mijn eigen 993 een van de volgende jaren werk te maken. Enja een 944 S2 cabrio zou ik dan ook wel zien zitten om ernaast te zetten. En nee, dan 3000 km met elk :wink:

Auteur:  944 guy [ 02 jun 2007 10:58 ]
Berichttitel: 

Koop 1x een mille aan tools, en als je dan kwaliteit hebt dan leven ze langer dan jij zelf, en de besparing loopt dan in de 10duizenden.

Auteur:  leander [ 02 jun 2007 11:41 ]
Berichttitel: 

rse schreef:
... en als je alles moeten laten doen, reken dan op gemiddeld 1000 tot 1500 per jaar aan onderhoud om hem in goede conditie te houden.


Kun je nagaan dat dat pas in goede / gewone staat is.
Mijn 924 was in slechte staat en dat heeft me verleden jaar minstens 4000 euro gekost. ( Mij was verteld dat een 924 goedkoper was .... zo blijkt maar weer ).
Vind een goeie en het bespaart je veel ( ellende ).

Auteur:  BmX944 [ 02 jun 2007 13:40 ]
Berichttitel: 

De rekeningen zijn hier binnen 6 maanden de 2K ook al gepasseerd hoor.. :roll:

Auteur:  944 guy [ 02 jun 2007 16:12 ]
Berichttitel: 

leander schreef:
Kun je nagaan dat dat pas in goede / gewone staat is.
Mijn 924 was in slechte staat en dat heeft me verleden jaar minstens 4000 euro gekost. ( Mij was verteld dat een 924 goedkoper was .... zo blijkt maar weer ).
Vind een goeie en het bespaart je veel ( ellende ).


Bij auto's is goedkoop achteraf altijd duurkoop.
Daarnaast is het net zo duur als jij het wil maken. Als ergens een barst in een lichtkap zit, tsja, je kan kiezen om die te fixen. Als je een gaatje in je uitlaat hebt kun je ervoor kiezen om nog 1 of 2000km te rijden. Als je een klein deukje of een krasje hebt, kies je er zelf voor om die te laten fixen, maar of het nodig is?
Wij hebben allerhande kleine deukjes en rommel, maar waar gaat het om: dat je je altijd zorgen moet maken dat iemand een deuk in je perfecte auto slaat? Liever net niet perfect, en dan is een amper zichtbare deuk ook niet erg meer.

Auteur:  rse [ 02 jun 2007 20:58 ]
Berichttitel: 

Godspeed schreef:
Dan is een 944 (S2/Turbo) nog duurder in onderhoud dan een 993 :!:
Daar rij je bij een officiële dealer voor 500€ terug buiten (met weliswaar wel slechts 3000 km/jaar). Maar toch :shock:


Tja, auto's waarmee je de straat uitrijdt en dan weer erin aan de andere kant kosten geen geld, he... :wink:

Pagina 1 van 1 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/