Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 23:58

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
geluid bij targa 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!
pijnacker
Bericht geluid bij targa
bij welke snelheid is het normaal dat een targa geluid maakt?
aangezien een client van mij bij 120/130 km wind hoort blazen bij zijn hoofd.
ben gewoon benieuwd of er meerdere hier last van hebben.
groet rovako :roll:

28 mei 2007 10:13
Profiel WWW
Bericht 
Ik heb wel geen Targa, maar cabrio.
Maar mijn begint geluid te maken om en nabij de 160, daaronder hoor je hem niet.
Targadak ligt ook in sponning dus moet volgens mij een beetje te vergelijken zijn.

28 mei 2007 10:18
PorscheForum Rakker
914 2.2T '70
Beuningen (gld)
Bericht 
Hangt af van het dubbele stikrandje voor op het Targa dakje. Bij de meeste Targa zit ie vrij "los", dan hoor je ze nel en goed. Een net strak dak begint bij 130 duidelijk hoorbaar te worden. boven de 170 wordt het herrie.

28 mei 2007 16:31
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
987 3.2S '07 / ex-986 2.7 '03 / ex-964 C2 '91 / ex-968 CS '92 / ex-964 C4 targa '91
regio Waterland
Bericht 
Bij 150+ km/u begon de fluiterij bij mijn C4 targa behoorlijk toe te nemen. Een andere bekende plek voor "ruis" vanaf die snelheden is de achterzijkant van het voorportierraam, dat drukt op de targabeugel deurrubber. Als de rubbers hier niet al te goed meer zijn (afgesteld), is het hier ook behoorlijk lawaaierig.

28 mei 2007 16:42
Profiel Twitter 
PorscheForum Rakker
Bericht 
cabrio wim schreef:
Targadak ligt ook in sponning dus moet volgens mij een beetje te vergelijken zijn.

Cabrio en targa zijn ook op dat punt juist niet vergelijkbaar. :idea:
Is ook al eerder over geschreven: http://www.porscheforum.nl/viewtopic.ph ... 806#228806

28 mei 2007 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht 
Vind het idd wel jammer dat hij zoveel herrie maakt, met het dak er op valt het nog wel mee maar zonder dak is vooral die dreun boven de 100km/h vervelend. En als je je ramen openzet word het geruis weer erger. Verder binnedoor geen problemen met het geluid en rijd het lekker met een windje. Ben dd ook wel benieuwd hoe dit met een cabrio is. Je zou zeggen een stuk minder omdat de wind weg kan.

28 mei 2007 21:57
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Met het dakje erop begon het bij mijn Targa rnd de 170 wat luider te worden. Bij 210/220 "sprong" het dak een paar milimeter naar boven waardoor het windgeluid enorm werd.
Open rijden was aangenamer bij hogere snelheden

Laatste update 22/10/2013

29 mei 2007 0:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
kijk eens naar je cabriokap of je interieur!!
pijnacker
Bericht targadak
bedankt voor de reacties
het rubber wat aan de sponning zit (boven de voorruit)is op div plaatsen kapot en ik denk dat hier door meer geluid vrijkomt dan als het rubber heel is.maar een nieuw rubber is niet goedkoop en niet gemakkelijk te monteren.vandaar dat ik graag wat meningen wil weten.
groet ronald

29 mei 2007 8:58
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
Heb het ook bij de mijne vanaf 120 à 130. Het zou ook wel de sluiting kunnen zijn van het dak zelf dat een beetje versleten is. Als ik het dak (prachtig gerestaureerd trouwens :wink: ) tijdens het rijden aan de linkerkant vooraan een beetje naar beneden trek, is het geluid weg. Vraag mij trouwens af of dit kan bijgeregeld worden of dat er ergens nieuwe stukken, sluitingen) in moeten. Of misschien toch een nieuw rubber.
Wel is het zo dat er aan de achterzijde van het raam bovenaan steeds geruis te horen is, zeker als je snel rijdt.
Bij 240 is het geluid bijna niet te harden en bij 265 stond mijn raam 1 cm open, wel nog met het versleten dak.

30 mei 2007 23:19
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
Lou schreef:
.. en bij 265 stond mijn raam 1 cm open, wel nog met het versleten dak.

Heeft IMO meer met het raam & de geleiders te maken dan met het dak :idea:

Het raam iets meer "voorspanning" geven zou 'n flink stuk kunnen schelen :wink:

31 mei 2007 7:22
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
Bericht 
welk model targa? :roll:

31 mei 2007 7:51
Profiel
PorscheForum Rakker
EX Carrera Targa 1985 zilvergrijs, bijna ex 993 Cabrio 1994 zwart, EX Boxster 1999 zwart
Wachtebeke
Bericht 
85'er.

Had volgens mij te maken met de druk die fel opgebouwd werd omdat het dak vooraan stuk was en langs daar enorm veel lucht hapte. Nadien geprobeerd om het met de hand te verplaatsen, kwam geen mm schot in. Met het nieuwe dak beweegt de deur geen vin.

31 mei 2007 8:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]