Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:33

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
993 cabrio of een coupe!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
964 c2 bij 1992 996 c4 cabrio bj 2000 356 speedster rep cayenne 3.6 2008
betuwe
Bericht 993 cabrio of een coupe!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb een 993 cabrio, en een kleine meid van bijna 2 jaar. Ze vind het geweldig in de 993, maar nu reed ik laatst op de snelweg met haar de 1e keer ,maar ze waait er bijna uit als je 120 km/uur rijd.

hoe zijn jullie ervaringen, ik zit te twijfelen om hiervoor (deze reden ) een 993 coupe aan te schaffen

ben erg benieuwd of er meerdere mensen hier op het forum kinderen hebben en daarbij een coupe of een cabrio en de reden van aanschaf

31 mei 2007 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Ik zou zowiezo zorgen dat ze goed in de riem / stoeltje zit; dan kan ze er ook niet uit waaien.

Ik vind persoonlijk een 911 Coupe mooier om te zien dan een cabrio, maar ik heb al heel veel jaren veel lol van open rijden.

31 mei 2007 16:10
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Bericht 
Is inderdaad niet te doen voor kinderen achterin, mijn zoontje van 7
moet zowat een skibril dragen achterin de Targa.
Loshangende kleding moet dichtgeritst zitten anders vliegt e.a. hem om de oren. :roll:
Als hij meegaat altijd dakje erop.

31 mei 2007 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Tijd voor een coupe, want als het dak dicht zit dan zien ze niets, want je mist een raampie :lol:

En als ze niets zien dan.......enfin vult u zelf maar in

31 mei 2007 16:24
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
BIj hogere snelheden het dak gewoon dicht.

Snelheden onder de 80km/u zijn perfect te doen. Onze jongste meid doet niets liever dan meerijden met het kleine blauwe autootje zonder dak.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

31 mei 2007 16:33
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Heb een tweeling van 5 en met mooi weer willen ze graag het dak open, uiteraard moet je dan geen uren over de snelweg gaan blazen maar secundaire wegen is geen probleem. Wel kleed ik ze altijd wat warmer. Waar je ook op moet letten als de kleine wat groter wordt is het dakframe, daar kunnen ze lelijk hun hoofd aan stoten zowel open als dicht, moet je niet eens aan denken als je een zijdelingse aanrijding zou krijgen! Ik heb om dat op te lossen wat dik isolatiemateriaal voor buizen gehaald wat ik dan met klitteband om het frame zet.

31 mei 2007 23:29
Profiel
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
Bericht 
Als mijn kinders (6 en 8jr) achterin zitten rij ik niet met open dak op de snelweg. Eenmaal van de snelweg af gaat ie meteen weer open.
Ik heb ze wel eens gevraagd of ik hem moet ruilen voor een coupe...
Hun antwoord was duidelijk: NEE NOOIT!!!
Zo denk ik er zelf ook over.
Als ik alleen rij maakt het niet hoe hard het gaat (op plaatsen waar het mag natuurlijk :lol: ).

31 mei 2007 23:39
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
997 GT3
Kempen, Belgie
Bericht 
De cabrio dient bij ons als dagelijks vervoer voor mezelf, en als weekend auto voor het gezin. Wij rijden met de 2 kinderen achterin (weather permitting) vaak open. Boven de 80km/h is het inderdaad niet te doen achterin, maar dan doe je toch gewoon de kap dicht.

Misschien eens naar een 996 cabrio kijken, die biedt een wat beter zicht naar opzij, achterin.

01 jun 2007 9:37
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht 
993 targa

01 jun 2007 9:49
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Toen Justin rond die leeftijd zat (en ervoor en erna) reed ik op niet kleine wegen steeds met het targa dak erop.
Persoonlijk vind ik het onverantwoord omhen bloot te stellen aan zoveel wind die jij vooraan helemaal niet hebt en voelt.

Laatste update 22/10/2013

01 jun 2007 14:07
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
ex-993 Targa
Zürich
Bericht 
John schreef:
993 targa

Precies, zat met dezelfde keuze. Vind de lijnen bij een 993 Cabrio niet mooi, en met de Targa heb je een mooi compromis tussen de Coupe en de cabrio.

Heb hiervoor een Boxster S gehad, dus kan een beetje meepraten mbt cabrios, maar heb nog geen spijt gehad.
Afbeelding

01 jun 2007 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
993 Coupé
Nijmegen
Bericht 
Onze dochter is 3 jaar en vermaakte zich in eerste instantie prima achterin de 3.2 carrera die we hadden. Toen we vervolgens onze 964 Cabrio kochten hadden we geen rekening gehouden met het feit dat je daar inderdaad het achterste zijruitje mist en ze dus niet naar buiten kon kijken (met de kap dicht). We hebben het geweten want bij elke rit met de kap dicht werd er gekotst en dat is niet fijn in je net aangeschafte auto...). Kortom, binnen een jaar de cabrio weer ingeruild op een (993) coupé... Geen straf, maar dus wel de derde Porsche in 4 jaar... 8)

07 jun 2007 15:13
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
zie ik daar oud 104 ....

07 jun 2007 15:39
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Martini 1989
Bericht 993 cabrio of een coupe
elke 993 heb ze voordeel en ze nadeel; ik heb nooit een P-cabrio gereden dus ik kan niet beoordelen hoe het met de rijwind achterin voelt maar het lijkt me dat je met erg jonge kinderen geen snelheden gaat rijden waarmee ze met open mond en bolle wangen lucht zitten te happen; iets oudere kinderen zullen waarschijnlijk zelf wel aangeven of ze het wel of niet leuk vinden en of het uit te houden is achterin. In mijn 993 coupe zit mijn zoon van 9 met zijn hoofd tegen de achterruit aan dus dat is weer een nadeel van een coupe; deels voor hem (als we door een kuil of over een hobbel rijden stoot hij zijn hoofd) en deels voor mij (ik kan elke keer het raam schoonmaken als 'meneer' gel in zijn haar heeft) ...........
Trouwens, wat denken die kinderen wel; hebben ze een papa die een 911 cabrio heeft waarin ze mogen meerijden en dan zeuren over een beetje wind?? :D :D

07 jun 2007 16:16
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
En laat-ie verdomme zelf die vieze gel van het raam afhalen! :D

07 jun 2007 16:26
Profiel
PorscheForum Rookie
964 C2 Cabrio
zeist
Bericht 
Ook hier een dochter van 8 (met de lengte van een van 10) en een zoon van 6 van normale lengte. Op zich vinden ze het prachtig achterin de cabrio met het dak open, maar niet te hard. Overigens wordt het al wat krapjes voor ze.

Komende week komt de cabrio weer thuis, dan kunnen we eindelijk weer eens rijden.

07 jun 2007 18:27
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]