| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Benzinegeur http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=14012 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | christian [ 16 jun 2007 11:14 ] |
Berichttitel: | Benzinegeur |
Volgens de vorige eigenaar van mijn net aangeschafte 912 uit 1967 is benzinegeur in de auto normaal in zo'n auto. Graag zou ik willen weten of het te verhelpen is. |
Auteur: | craze [ 16 jun 2007 11:21 ] |
Berichttitel: | |
porsche's eigen geurtje ik heb er zelf ook een beetje last van, volgens mij is dit idd vrij normaal (zacht, zwoel benzinegeurtje natuurlijk ). |
Auteur: | WdePundert [ 16 jun 2007 11:28 ] |
Berichttitel: | |
Ook voor mij herkenbaar. Past erbij vind ik. |
Auteur: | ron2.2E [ 16 jun 2007 11:53 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb het nog heeeeeeel lichtjes. Het was veel erger maar na het vervangen van het pakkingringetje van de tankmeter was het een stuk minder. |
Auteur: | WdePundert [ 16 jun 2007 11:59 ] |
Berichttitel: | |
Thx voor de tip. |
Auteur: | wolf [ 16 jun 2007 12:23 ] |
Berichttitel: | |
beetje olielucht ok maar benzine lijkt me niet normaal. |
Auteur: | 911-lover [ 16 jun 2007 12:24 ] |
Berichttitel: | |
Een oudere wagen met carburators heeft altijd een beetje de benzinegeur . |
Auteur: | patrick911 [ 16 jun 2007 12:28 ] |
Berichttitel: | |
Lekke (als in doorgeroeste) warmtewisselaars misschien? Ik had er voor het vervangen van de mijne ook wat last van, maar dat is nu zo goed als verdwenen. |
Auteur: | Peter [ 16 jun 2007 14:38 ] |
Berichttitel: | |
Je moet gewoon even alle aanlsuitingen controleren. Voor in de koffer zal je de tankontluchting slangen moeten kunnen zien (ik weet niet uit m'n hoofd hoe dat met een 912 zit). Deze slangen moeten allemaal dicht zijn en vast zitten. Als het een amerikaan is dan zal er waarschijnlijk gebruik gemaakt worden van een semi gesloten systeem met een koolstoffilter. Het wil nog wel eens zo zijn dat een vorige eigenaar/specialist deze zaak half heeft verwijderd met als gevolg dat de tank in de koffer staat te ventileren, dat zal je zeker ruiken. En verder, carburators zijn altijd open, dus dit zal je ook kunnen ruiken. Loop als laatste even alle benzineslangen na, na een jaar of 40 zijn die vaak wel op (= hard en gebarsten). |
Auteur: | christian [ 16 jun 2007 15:15 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Benzinegeur | |||||||||
Volgens mij is er meer aan de hand, want na een stuk gereden te hebben, hadden we allebei dezelfde syntomen zoals, droge keel, prikkende ogen en dichte neus. |
Auteur: | ron2.2E [ 16 jun 2007 16:40 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: Benzinegeur | ||||||||||||||||||
Ook nog licht in het hoofd? in dat geval heb je ook nog last van CO in de auto!! |
Auteur: | christian [ 16 jun 2007 16:59 ] |
Berichttitel: | Re: Benzinegeur |
Ook nog licht in het hoofd? in dat geval heb je ook nog last van CO in de auto!![/quote] Ik heb het al gezien, de slang van de "vergaservorwarmung" is gescheurd. Heeft iemand zo'n slangetje liggen? |
Auteur: | FROST [ 16 jun 2007 20:03 ] |
Berichttitel: | |
*hoest* benzinegeur??*kuch* nee hoor, nergens last van!! Nee even serieus; in mijn auto is het met de ramen dicht al goed te ruiken, zeker met hard optrekken, maar met de ramen OPEN val ik zowat flauw. Het afplakken van de ventilatieroosters in de deuren hielp wel iets..maar niet veel |
Auteur: | yohanv [ 16 jun 2007 20:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Benzinegeur | |||||||||
Vast wel bij vd Gughten. Is niet zo ver bij je vandaan Ik zat aan een lekke benzine leiding te denken. De symptomen kwamen me bekend voor. |
Auteur: | christian [ 17 jun 2007 0:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Bij mij komt er ten alle tijde warme lucht uit die ventilatieroosters. Sluit je die nou normaal met de handle voor de handrem? |
Auteur: | lindemans [ 17 jun 2007 0:56 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Daar zijn die handels voor ja.... Die bedienen 2 kleppen die onder je auto door weer en wind gaan. Als ze maar iets zwaarder lopen door vuil en roest dan krijg je ze niet gesloten en blijft er dus warmte uit komen. Ik heb de mijne 3 jaar geleden gangbaar moeten maken met WD-40; ook het boutje waar de kabel in vast zit geklemd moet goed vrij kunnen draaien waar hij aan de klep vast zit. Bij mij liepen de kleppen wel vrij maar het draaipunt van het boutje waar de kabel aan vast zit niet. Hierdoor werd er alrijd nog iets aan de klp getrokken waardoor hij niet helemaal sloot. Goed schoonmaken, eventueel de veren vernieuwen. Sindsdien probleemloos. |
Auteur: | christian [ 17 jun 2007 1:02 ] |
Berichttitel: | |
zit die klep onder de handle? |
Auteur: | Olaf [ 17 jun 2007 1:06 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nee,die zitten bij de warmtewisselaars - en hebben 'n kabelbediening |
Auteur: | christian [ 17 jun 2007 1:08 ] |
Berichttitel: | |
oke, bedankt. Kan je er zo bij of moet de auto op de brug? |
Auteur: | Olaf [ 17 jun 2007 1:13 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hoe mager ben je warmtewisselaar zijn je eerste uitlaatdempers - als je de auto op bokjes zet kan je er wel bij, maar op 'n brug is beter en veiliger |
Auteur: | christian [ 17 jun 2007 9:05 ] |
Berichttitel: | |
De kleppen zaten idd dicht en heb ze nu met de hand geopend. De kabel moet afgesteld worden, denk ik. De linkerkant van de verwarming is helemaal uit, maar de rechterkant blijft warm. Ik zal kijken of ik bovenzijde van de rode slang kan ontkoppelen en de invoer afplakken. Dan kan er tenminste geen CO meer de cabine in. |
Auteur: | christian [ 17 jun 2007 17:44 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb de kachel losgekoppeld, het wordt toch steeds warmer in NL |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |