| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
verschil in body - Karmann----porsche body coupe http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=1&t=14134 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | 500gls [ 26 jun 2007 14:09 ] |
Berichttitel: | verschil in body - Karmann----porsche body coupe |
in mijn zoektocht naar een pre 74 coupe kom ik na het opvragen van de 'vin' nummer via een website 2 verschillende 'body' types tegen. een 911 uit zeg '70 krijgt dan vaak de vermelding dat het een : Karmann-body coupe betreft. een 911 uit datzelfde jaar of later krijgt dan een : porsche - body vermelding. Zit er tussen deze 2 body types enige verschillen of zijn ze excact hetzelfde maar gemaakt in 2 verschillende fabrieken ?? |
Auteur: | patrick911 [ 26 jun 2007 14:16 ] |
Berichttitel: | |
Goeje vraag. Er is hier op dit porsche-forum al eens een discussie over geweest. Zonder duidelijke conclusie eigenlijk. Men hoort wel eens dat er wel verschil is in roestprotectie (undercoating) en daardoor ook in gewicht. Mijn favoriete conclusie echter: "The early 911 body that's worth the most is the one with the least amount of rust" Btw, het 'Karmann' of 'Reutter' (later: Porsche) zit 'm in het 6e digit in de VIN. |
Auteur: | maurice [ 26 jun 2007 14:37 ] |
Berichttitel: | |
Bij mijn weten is het grootste verschil dat de Karmann in Osnabrück is gemaakt. Kan me voorstellen dat er een iets ander proces voor de roestprotectie is gebruikt. |
Auteur: | patrick911 [ 26 jun 2007 17:17 ] |
Berichttitel: | |
Schiet me net te binnen. De karmann body's hadden volgens mij zowel het motorkompartiment als de kofferruimte zwart gespoten over de eigenlijke kleur. Niet erg goed te zien, maar zoiets (Karmann, zie ook de zwarte scharnieren): versus (de mijne, een Reutter/Porsche body): Verder, je weet hoe dat gaat op het internet. Een iemand zegt dat er een verschil in kwaliteit is tussen de twee coachbuilders, en vervolgens wordt dat gaandeweg de waarheid. Ik heb zowel op early911sregistry als pelican als DDK nog nooit iets gezien wat lijkt op bewijs dat de karmann bodies slechter, lichter of met minder lassen gemaakt zouden zijn. Ook dat er geen galvanisering zou zijn gedaan is nergens aangetoond. |
Auteur: | 500gls [ 26 jun 2007 18:40 ] |
Berichttitel: | |
ja dat van het motorcompartiment klopt inderdaad. ik heb alle links met interesse gelezen en kom inderdaad tot de conclusie dat er niet echt een duidelijk verschil is buiten dan dat de vloerplaten gegalvaniseerd zouden zijn op de porsche body's , wat dan ook later weer wordt tegengesproken. Anyway ik dank u allen voor de info, dit wilde ik graag even weten. gr, bas |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |