Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 19:49



Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
944 Targa kopen.. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht 944 Targa kopen..
hey gasten ik ben helemaal gek van de 944 targa ik vind het zo'n mooie auto wat de ander ervan vind maakt me niet uit.
1. ik wil er een gaan kopen.
2.ik wil hem helemaal customizen.
3. Waar moet ik op letten als ik een 944 targa koop??

Dat is de vraag die ik jullie vraag.
Waar kan ik het beste op letten als ik er eentje koop?
Wat is een goede en wat een slechte 944 ?

Ik weet redelijk wat van auto's af ikh eb zelf een jaar in een autogarage gewerkt dus.
Heb aantal las diploma's dus kan het wel aan om te customizen.

Kan iemand mij helpen hiermee het liefst iemand die er zelf een heeft aangeschaft.

mag ook naar me mail sturen.

groeten jean-paul


01 jul 2007 18:35
Profiel
PorscheForum Rookie
944 Turbo
Bericht 
Hier zijn enkele aankooptips (met dank aan Jelle van porsche-944.nl):

Is de motor droog?
Bekijk de motor rondom, kijk ook over onder de motor. Een natte motor duidt op problemen, dit duidt op een vermoeide motor. Olielekkage kan een voorteken voor veel ellende zijn en een motor die aan zijn einde is aanduiden.

Wat komt er uit de uitlaat?
Zwarte of blauwe rook duidt op een vermoeide motor. Een witte rookpluim bij een koude motor is OK. Verder mag er bij een warme motor geen water uit de uitlaat komen. Dit kan een lekke koppakking/cilinderkop betekenen. Een klein beetje roet in de uitlaat is geen probleem.

Is de motor warm?
Voel terloops even aan de motor....heeft de motor net voor je bezoek gelopen? Dat merk je namelijk direct aan de (hoge) temperatuur. Dit kan betekenen dat de auto met een koude motor niet of slecht start. Dit kan door bijvoorbeeld te lage compressie of een slechte accu komen.

Is er een onderhoudshistorie aanwezig?
De aanwezigheid van een onderhoudshistorie duidt op een beter onderhouden auto. Auto-eigenaren die al de moeite nemen een historie bij te houden hebben altijd meer aandacht voor een goed onderhoud van de auto.

Wanneer is de distributieriem voor het laatst vervangen?
Dit moet eens in de 80.000 km gebeuren en is een redelijk dure klus (500 - 1000 euro). Daarnaast staat de 944 erom bekend erg gehecht te zijn aan een goede riem. Een gebroken en losgeslagen riem kan de kleppen en nokkenassen volledig kapot maken. Dit leidt tot een dure reparatie die de auto in een klap total-loss kan maken.

Hoe ziet het interieur eruit?
Aan het interieur kun je vaak zien hoe een auto behandeld is. Is het interieur in goede staat; dan zal de auto ook vaak wel goed behandeld zijn. Dit gaat natuurlijk niet altijd op!

Nattigheid onder de matten?
Oppassen. Kan duiden op rotte plekken. Ondanks dat de auto gegalvaniseerd is kan er nog wel door herstelschade niet-gegalvaniseerd plaatwerk aangebracht zijn wat inmiddels doorgeroest is.

Blijft de auto stevig op de weg?
Vraag of je mag rijden, desnoods met de eigenaar erbij, zoek een slalomachtig parcours op waar je kunt controleren of de auto strak blijft aanvoelen.

Zijn er beschadigde plekken aan de onderkant van de auto?
De auto krijgt, als deze fout opgekrikt wordt, lelijke deuken/plekken in de onderste lijst. Dit verminderd de waarde van de auto. De auto wordt er technisch gezien natuurlijk niet minder op.

Werkt al het elektrisch?
Controleer even al het elektriek. Ook ruitenwissers, sproeiers, etc.

Is de vraagprijs niet te hoog?
Zie de lijst met geschatte waarden van de 944. Rood, zwart- of grijs-metallic maken de Porsche meer waard dan bijvoorbeeld de kleur wit of bruin. De Type II modellen zijn ook meer waard dan de type I modellen. Verder zijn de 16-kleppers (S-typen) het meest gewild vanwege het relatief weinige onderhoud die deze auto\'s meebrengen. Hier zul je dus ook het meest voor moeten neerleggen. Verder goed letten op kilometerstand, banden, staat van het interieur, strakke carrosserie. Realiseer je dat als je extra's wilt zoals airco of centrale deurvergrendeling en deze er niet in zitten: het later inbouwen is een prijzige en tijdrovende klus.

Wiellagers/ophanging controleren.
Wiellagers en -ophanging krijgen veel te verduren bij flinke stuurmanskunsten. Vóór mag er een (klein) klikje in de lagers zitten, achter eigenlijk niet. Verer kun je aan de auto zien en merken of de schokdempers nog goed zijn. Als de auto een beetje weinig ruimte vertoont tussen wielkasten en voorwielen dan zijn de voordempers een beetje af. Druk nog even op de achterbumper. De auto gaat even op en neer als je de bumper even een duw geeft. Blijft de auto lang deinzen dan zijn de achterdempers een beetje af.

Hoe is de motordruk?
De 944 heeft een oliebar metertje. Met warme motor (warme olie) moet de druk bij stationair lopen zo tussen de 1,5 en 2,5 bar slingeren. Niet lager, dan is waarschijnlijk de gehele motor aan vervanging toe namelijk.
_________________________________________
Rijtesten.nl - pure rijervaring


01 jul 2007 18:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Bericht 
Redline schreef:
Hier zijn enkele aankooptips (met dank aan Jelle van porsche-944.nl):

Da's tegenwoordig 944forum.com!
_________________________________________
Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...


01 jul 2007 19:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
356 924 944 944 cupracer(s) 968CS Boxster S Cayman S
Aalsmeer
Bericht Re: 944 Targa kopen..
jean-paul schreef:
2.ik wil hem helemaal customizen.


ik heb er nog 1 staan, compleet 'gecustomized':

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding


01 jul 2007 21:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911SC Targa 1980 en Carrera cabrio 1994 Hiervoor: 968 en 944
bij Eindhoven
Bericht 
welkom jean-paul.

goed nalopen voor je er een koopt. Als je een goede wilt moet je toch even de tijd nemen en er meerdere bekijken. Een hoop 944's zijn intussen behoorlijk afgeragd. Eerste indruk geeft het interieur.

Zou zelf voor een type II gaan en als het budget het toestaat voor een S2

Let in ieder geval op de distributieriem en rollen; hier kun je niets mee riskeren. Als je niet weet wanneer ie vervangen is, dan moet je dat direct(laten) doen. Neem dan meteen de waterpomp mee, dat is ook een zwakte van de 944 serie. De aluminium draagarmen (fuseekogels) worden ook wel eens genoemd, maar dat heb ik zelf (gelukkig) nooit mogen ervaren.

Ga evt. even bij van zweeden in Middelburg langs; ze hebben veel kennis van de 944 en altijd wel een paar in de verkoop.

Verder: koop het boek van Peter Morgan over de 924,944,968. Leer je veel van.


01 jul 2007 23:17
Profiel ICQ 
PorscheForum Rookie
944 Turbo
Bericht 
Tom80 schreef:
Redline schreef:
Hier zijn enkele aankooptips (met dank aan Jelle van porsche-944.nl):

Da's tegenwoordig 944forum.com!

Klopt, maar op de nieuwe site zie ik aankooptips niet staan. ;)

Gelukkig had ik ze in een Word-documentje op m'n computer staan.

Overigens is dat boek van Peter Morgen inderdaad een echte aanrader: goed en compleet!
_________________________________________
Rijtesten.nl - pure rijervaring


02 jul 2007 9:40
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
Cayenne
Bericht 
Wat is je budget ????


Ik weet een redelijke voor een zeer schappelijke prijs....ergens tussen de 2 en 3 k te koop.

Heb er zelf een flink aantal km. mee gereden...


Een rode 944 targa am. uitvoering.....hoeft weinig aan te gebeuren...techn. staat goed. (airco doet het niet---distr. vervangen alsmede versn bak revisie een tij geleden gedaan)..uiterlijk eigenlijk ook goed....tuurlijk geen nieuwe auto maar wel een leuke....

Zit af en toe er aan te denken om hem erbij te nemen...


historie bekend...is idd. van een oude man die gaat verhuizen naar een appartement zonder garage......heeft deze 944 al 8 jaar.


Wel lekker hoor dat dak eruit....


02 jul 2007 11:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
Bericht Re: 944 Targa kopen..
porsche356sc schreef:
jean-paul schreef:
2.ik wil hem helemaal customizen.


ik heb er nog 1 staan, compleet 'gecustomized':

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

voorkant vind ik prachtig, achterkant zou ik toch een beetje anders gedaan hebben (vb. 3 kleine ronde lichtjes i.p.v die supergrote lichten),
maar ja da's een kwestie van smaak hé


02 jul 2007 11:31
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht bedankt
gasten alvast bedankt voor deze aanwijzingen er zaten er wel een paar tussen die mij wel kunnen helpen..
En wat die foot's betreft van die gecustomizede wel vet maar ik ga het wat adners aan pakke ik ga tog een beetje die oude muscle car look proberen niet te nieuw . een porsche uit 86 wil ik niet nieuw laten lijken je mag bij mij zien dat de auto een aaantal jaartjes terug is gemaakt maar het moet wel volledig anders zijn maar toch beetje orrigineel haha;)

Thnx gasten
groeten J-p


02 jul 2007 19:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht Re: 944 Targa kopen..
porsche356sc schreef:
ik heb er nog 1 staan, compleet 'gecustomized':

AfbeeldingAfbeelding


GVD, wat hebben ze daar mee gedaan :shock: :cry:
Die ziet er eerder gekostumeerd uit :!:
_________________________________________
www.porsche968cs.be

Laatste update 22/10/2013


13 jul 2007 6:09
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944 S2 3.0 16v
Doetinchem
Bericht 
Aiaiai, mijn grijze S2 staat voor een 'grote beurt' bij een specialist... Hoop niet dat 'een grote beurt' begrepen wordt als 'De Grote Beurt' want dan zal het wel zoiets als hierboven worden... :lol:
_________________________________________
Porsche 944 S2 3.0 16v, 1990
Alfa Romeo Giulia Super, 1972
www.carloabarth.nl


13 jul 2007 13:52
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.