Auteur |
Bericht |
Boxy&Boraman
Ex 986 S '01, 981 PDK '12PF# 1732
|
TechArt heeft de Porsche 911 Turbo te pakken genomen
TechArt heeft de Porsche 911 Turbo te pakken genomen. Door alle aanpassingen van de Porsche-veredelaar heeft de auto, die voortaan als TechArt GTstreet door het leven gaat, er flink wat vermogen bijgekregen.
TechArt maakt van de Porsche 911 Turbo de TechArt GTstreet. Dat betekent dat de motor wordt opgevoerd van de standaard 480 pk naar 630 pk . Het maximale koppel neemt toe van 620 naar 820 Nm. TechArt bereikt dat door veranderingen aan te brengen aan de turbo’s en de luchtinlaat. Verder is het spruitstuk gewijzigd, zijn er tussenkoelers en er is een roestvrijstalen sportuitlaat gemonteerd. Ook zijn de katalysatoren aangepast op het hoge vermogen. Ook de versnellingsbak is aangepast aan het hogere vermogen.
De GTstreet bevindt zich wat betreft prestaties tussen de werkelijk groten der aarde. De sprint van nul naar honderd kilometer per uur gaat in 3,2 seconden en vanuit stilstand is de 200 km/u binnen 10,9 seconden bereikt. De topsnelheid is 345 km/u.
Voor het aerodynamische pakket is de 911 in de windtunnel geweest. Aan de voorzijde izt een splitter voor de broodnodige neerwaartse druk en de spoilerkit zorgt eveneens voor luchtdoorvoer voor koeling van de olie en de remmen. Door de aanpassingen is de creatie van TechArt een centimeter breder dan de standaard 911 Turbo.
Voor deze auto heeft TechArt een uitgebreid assortiment wielen in huis die alle de maat 20 inch hebben. Ook het PASM-systeem is aangepast waardoor de bestuurder zijn auto 2,5 centimeter in hoogte laten verschillen. Het spreekt voor zich dat het interieur geheel naar smaak van de eigenaar kan worden aangekleed. In het gifgroen bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door Boxy&Boraman op 03 jul 2007 12:12, in totaal 1 keer bewerkt.
|
03 jul 2007 12:00 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Mooi groen is niet lelijk
Wat een beest hé
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 jul 2007 12:05 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Brrr en de turbo was al een echt kanon....
Weet trouwens niet wat ik van die zwarte motorkap moet denken.....
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
03 jul 2007 15:02 |
|
|
Boxstermouse
Ex Boxster S 3.2 2004 Audi A4 3.0 V6 TDIRotterdam
|
Ik vraag mij af waarom Porsche zelf niet met dit soort versies op de markt komt?
Dat zou misschien ook de geruchten uit de wereld helpen dat de 6-cilinder aan zijn maximum zit (zie ander draadje op dit forum). Of zou de duurzaamheid van deze auto zwaar verminderd zijn?
|
03 jul 2007 15:12 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Heb ooit een Manta SR gehad met ook een zwarte motorkap
Een CC 2.0
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
03 jul 2007 15:36 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Porschisten;
Eindelijk doet iemand eens wat aan het gebrekkige prestatieniveau, want dat was toch wel behelpen met zo'n standaard Turbo. Ik herinner me iets van een zwarte 997TT op Zandvoort 24 mei jongstleden: man, dat ding was ook haast niet van zijn plek te branden.
Dit zal wel een paar centen gaan kosten, denk? Bij een onverhoopt geval van geld teveel wacht ik trouwens liever op de GT2....
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
03 jul 2007 15:53 |
|
|
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Dit ziet er goed uit en is zeker een verbetering.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
03 jul 2007 16:02 |
|
|
Lydia
|
@ Maurice:
Anti-steenslag?
|
03 jul 2007 17:08 |
|
|
aher
911 2.2e targa 1971noord brabant
|
|
03 jul 2007 18:28 |
|
|
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Zoals aher hier boven al schreef: Maurice, je bent nu echt iets te lang zonder 911
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
03 jul 2007 19:29 |
|
|
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Zel wel radar-absorberende verf zijn..
Ziet er wel goed uit, die groene kikker, misschien iets voor Jeroen?..
Die groene randjes aan de wielen vind ik alleen iets minder.
|
03 jul 2007 19:39 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 jul 2007 19:54 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
zo ziet die honda civic een stukje verder op in de straat er ook uit
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
03 jul 2007 19:59 |
|
|
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Ik vind die groene accenten in het interieur echt vreselijk Voor de rest; doe mij die Ruf maar
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
03 jul 2007 20:36 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Ik denk dat Jeroen 914 dat ook bedoeld .
Dan maar in het blauw.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
03 jul 2007 21:15 |
|
|
Gert
ex: 996 cabrio, Cayenne, 996GT3mk1, 911G 3.6
|
_________________________________________ Racefun events
|
04 jul 2007 9:43 |
|
|
mayonaise
|
't gaat natuurlijk over betrouwbaarheid
en ook over kostprijs
en over dat de gemiddelde nieuwe-Porsche kopende yuppie al zijn handen meer dan vol heeft met 400+ pk
en dat 600+ pk realistisch gezien ook een brug te ver is voor nagenoeg de meeste echte Porsche liefhebbers die geen professionele racer zijn...
want zeg nu zelf, hoeveel mensen zijn er talentvol genoeg om 600 pk ten volle te benutten? of zelfs 400+
en dan bedoel ik echt ten volle benutten, niet enkel op het rechte stuk
en hoeveel CGT's zijn er al niet in de prak gereden?
nee, Porsche heeft zat redenen om de productie Turbo niet al te wild te maken...
|
04 jul 2007 9:54 |
|
|
Jeroen914
foxtrot / oscar
|
niet alleen het interieur... 't is allemaal ordi meuk
zo'n 997 tt / gt2 is zo-ie-zo al een lomp lelijk hok, en deze mannen zijn er zeer goed in geslaagd om die kwaliteiten nog wat te accentueren
die scherm verbreders van TechArt zijn echt van Halfords niveau
zoek maar eens wat detail plaatjes... zal je zien dat er een dikke naad over de hele lengte van het scherm loopt... ze zitten zo tegen/over de bestaande schermen geplakt
de 993 GT2 look schermen van Ruf zien er ook niet uit
op een 993 GT2 staat het super, bij Ruf zijn ze totaal mislukt en is het ook nergens voor nodig om het zo te maken - goedkope troep (die ongetwijfeld niet goedkoop is)
heck... 90% van die rice-hokken zijn netter gebouwd dan dit...
_________________________________________ W W W . 9 G E A R . N L
|
04 jul 2007 15:18 |
|
|
db
Zoersel, Antwerpen
|
ik ook, iets subtielere tuning, was er trouwens al geen 997 Turbo van techart verkrijgbaar, wel een die enkel wat lager aan de grond hing, ander spoilertje en wat bumpers erbij
|
04 jul 2007 19:29 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Brute bak.
En ja , zo'n zwarte motorkap is net zo retro als het groen of oranje
Mijn ex Opel Kadett B Coupe Rallye
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 jul 2007 5:45 |
|
|
Hansv
1:43IJmuiden
|
Ha, die Porschisten;
In plaats van een Techart 997TT heb ik toch echt liever dit:
http://www.autovisie.nl/nieuws/nieuwsov ... /index.xml
_________________________________________ Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!
|
13 jul 2007 13:36 |
|
|
Jort
Groningen
|
De eerste GT2 die ik eigenlijk best mooi vind (op die ledjes aan de voorkant na dan).
_________________________________________ Tjolk.
|
13 jul 2007 15:32 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
13 jul 2007 19:40 |
|
|